Facebook
Konkurrence

Vind Nokia N8

Ny powermobil fra Nokia!
12MP kamera og et lækkert design.
Klik her og deltag...

Tidligere vindere...

Nyheder
Lige Nu
251 Aktive brugere
  • 80 medlemmer
  • 171 gæster
Statistik
  • Emner: 177,629
  • Medlemmer: 34,412
Velkommen til vores nyeste medlem, cavamondo
Mission: Danmarks bedste data abonnement
‹ Tilbage til Teleselskaber og mobilnet
Svar
Svar

Værktøjer Vis

Gammel Mon Apr 05, 2010, 18:16    # 211

Frank Rasmussen er offline  
Frank Rasmussen
POWERbruger
Tasterne er slidt

Bopæl: København
Alder: 46
Køn: Jeg er en mand
Mobil: Iphone

Status: Teleselskab
Standard Sv: Mission: Danmarks bedste data abonnement

Citat:
Oprindelig postet af HIM Vis indlæg
Hvordan får jeg min iPhone til at kunne modtage MMS? Jeg fik forleden en besked med teksten: "Du har fået en MMS fra xxx, se den på mms.bibob.dk" og der kunne jeg jo i hvert fald ikke logge ind, når jeg har et Onfone nummer
Det kan du sagtens, men vær opmærksom på det ikke er dit brugernavn hos Onfone du skal bruge, men du derimod skal oprette dig som bruger på mms.bibob.dk

Onfone kommer fra Companymobile, kører midlertidigt på BiBoB's aftale, og er igang med at implementere sin egen agtale med Telenor. Det giver et noget broget billede på kundeservice, da ansvaret er spredt ud, hertil kommer anden kundeservice på VoIP, fastnet m.m.

Men det var prisen for Onfone for at komme hurtigt igang med nogle innovative produkter, og det er heldigvis kun i en kort periode, før tingene er faldet til ro, og der kan gives entydige svare på henvendelser fra kunder.

Frank Rasmussen,
MVNO-Systems A/S
  Besvar med citat

Gammel Sat Apr 17, 2010, 10:36    # 212

Crew1's Avatar
Crew1 er offline  
Crew1
Erfaren bruger
Kommer ofte

Bopæl: Odense
Alder: 24
Mobil: HTC LEGEND!

Jeg er på vej til at blive Onfone kunde nu. Skal købe en HTC Legend og så skal jeg da helt klart have datatrappen tilknyttet min mobil.
  Besvar med citat

Gammel Sat Apr 17, 2010, 10:53    # 213

Crew1's Avatar
Crew1 er offline  
Crew1
Erfaren bruger
Kommer ofte

Alder: 24
Mobil: HTC LEGEND!

Dem af jer der har valgt datatrappen, hvordaan har jeres oplevelse været indtil nu?

Er det et goddt produkt, det er vel ik sådan at man bare stiger trin uden man har brugt de gb?
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 9:48    # 214

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Mobil: Iphone 4

Danmarks dårligste data abonnement, må vist være den rette betegenelse, samt Danmarks dårligste fejlretnings og kundeservice. Status: Skiftede til Onfone 12/5= ingen internet og ingen visning af nummer ved indkommende kald. Ringer til kundeservice kl 9.00 og fejlmelder. Den 13/5 er der ikke sket en skid, og jeg ringer igen kl 9. "Du er først i køen og vil blive betjent af næste ledige medarbejder". 20 min. stadig ikke kommet igennem. Lægger på og ringer op igen, "Du er nummer 6 i køen". Hvem kan præstere dårligere service???? Jeg har en Iphone så, det er IKKE fedt. Den er sat op efter deres manual, er der nogen der kan hjælpe, eller er det Onfone jeg skal bruge timer på igen? Jeg gider snart ikke mere, SUK.
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 10:00    # 215

evilguy's Avatar
evilguy er offline  
evilguy
TOPbruger
Sover på debatten ;)

Bopæl: Holstebro
Alder: 30
Mobil: iPhone 3GS

Citat:
Oprindelig postet af fxhhy Vis indlæg
Danmarks dårligste data abonnement, må vist være den rette betegenelse, samt Danmarks dårligste fejlretnings og kundeservice. Status: Skiftede til Onfone 12/5= ingen internet og ingen visning af nummer ved indkommende kald. Ringer til kundeservice kl 9.00 og fejlmelder. Den 13/5 er der ikke sket en skid, og jeg ringer igen kl 9. "Du er først i køen og vil blive betjent af næste ledige medarbejder". 20 min. stadig ikke kommet igennem. Lægger på og ringer op igen, "Du er nummer 6 i køen". Hvem kan præstere dårligere service???? Jeg har en Iphone så, det er IKKE fedt. Den er sat op efter deres manual, er der nogen der kan hjælpe, eller er det Onfone jeg skal bruge timer på igen? Jeg gider snart ikke mere, SUK.
Har du et simkort med OnFone logo på?

Vælg ”Indstillinger” --> vælg ”Generelt” --> Vælg ”Netværk” --> Vælg ”Mobildatanetværk”.
Under ”Mobildata” --> ”APN” skal du skrive: internet.sp.dk

Sluk og tænd telefonen.

---

Hvis ovenstående ikke virker så SMS til nummeret 1263 med teksten "GPRS".
Vent 5 min og sluk/tænd telefonen.

Hvis det ikke virker, så er der kun OnFones kundeservice tilbage, som forøvrigt også kan træffes på mail, hvis du ikke gider sidde i kø.

Gammel Thu May 13, 2010, 10:16    # 216

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Hej. Har prøvet alle løsninger. Pludselig popper der nu en meddelse op på Iponen: Sender en besked fra SIMkortet. Forsvinder med det samme igen. Er det tegn på fejlretning eller hva? Nogen der ved det?
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 10:20    # 217

evilguy's Avatar
evilguy er offline  
evilguy
TOPbruger
Sover på debatten ;)

Citat:
Hej. Har prøvet alle løsninger. Pludselig popper der nu en meddelse op på Iponen: Sender en besked fra SIMkortet. Forsvinder med det samme igen. Er det tegn på fejlretning eller hva? Nogen der ved det?
Jeg har også oplevet det samme med "sender en besked fra simkortet" eller "simkort her modtaget en sms".
Men om det er en fejl retning - pas.

Gammel Thu May 13, 2010, 10:23    # 218

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Virker dit? Hvad har du gjort?
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 10:32    # 219

evilguy's Avatar
evilguy er offline  
evilguy
TOPbruger
Sover på debatten ;)

Citat:
Virker dit? Hvad har du gjort?
Jeg gjorde som I mit indlæg #215

Specielt delen med GPRS til 1263 kan være vigtig. Når du afsender den sms, så bliver data og MMS tilmeldt i Telenors bagvedliggende system, hvis disse services ikke allerede er pålagt dit nummer.

Og husk nu af slukke og tænde din telefon et par min. efter. Ellers vil opdateringen ikke gå igennem i de bagvedliggende systemer.

Gammel Thu May 13, 2010, 10:43    # 220

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Jeg har sendt smsèn, men får ikke nogen retur. Det er et simkort med logo, og jeg har tastet som du skriver, men ligemeget hjælper det. Hvordan med at vise nummer på indkommende opkald, det er vel noget andet?
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 10:45    # 221

evilguy's Avatar
evilguy er offline  
evilguy
TOPbruger
Sover på debatten ;)

Citat:
Jeg har sendt smsèn, men får ikke nogen retur. Det er et simkort med logo, og jeg har tastet som du skriver, men ligemeget hjælper det. Hvordan med at vise nummer på indkommende opkald, det er vel noget andet?
Du vil ikke få en sms retur, da en iPhone ikke kan automatisk opsættes, som f.eks. Nokia eller Sony Ericsson telefoner. Det med at vise indkommende kald vil det ikke hjælpe på. Det er noget som Onfone (eller Telenor) skal tilkoble i det bagvedliggende system.

Gammel Thu May 13, 2010, 11:21    # 222

Frank Rasmussen
POWERbruger
Tasterne er slidt

Citat:
Jeg ved ikke hvor du har ringet til, da Onfone har haft flere kundeservice numre. Men har du ringet til 69101010 d. 12 maj, er ovenstående ikke korrekt. Den gns. ventetid var 57 sekunder, og den længste ventetid på hele dagen var ca. 7 min (Og det var ikke fra morgenstunden).

Problemet er at der er forsinkelser i netværket på diverse opsætninger. Vi arbejder på en teknisk løsning til at forhindre disse køer på opsætninger i netværket, lige nu må man en sjælden gang vente op til 24 timer, før tingene er aktiveret.

Frank Rasmussen,
MVNO-Systems A/S
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 11:26    # 223

Frank Rasmussen
POWERbruger
Tasterne er slidt

Citat:
Oprindelig postet af evilguy Vis indlæg
Jeg har også oplevet det samme med "sender en besked fra simkortet" eller "simkort her modtaget en sms".
Men om det er en fejl retning - pas.
Det er en applikation der ligger på SIM kortet og sender IMEI nummeret, med henblik på at returnere de korrekte settings til GPRS og MMS. Det kan en Iphone dog ikke håndtere.

Frank Rasmussen,
MVNO-Systems A/S
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 11:53    # 224

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Thumbs down Sv: Mission: Danmarks bedste data abonnement

Citat:
Oprindelig postet af Frank Rasmussen Vis indlæg
Jeg ved ikke hvor du har ringet til, da Onfone har haft flere kundeservice numre. Men har du ringet til 69101010 d. 12 maj, er ovenstående ikke korrekt. Den gns. ventetid var 57 sekunder, og den længste ventetid på hele dagen var ca. 7 min (Og det var ikke fra morgenstunden).

Problemet er at der er forsinkelser i netværket på diverse opsætninger. Vi arbejder på en teknisk løsning til at forhindre disse køer på opsætninger i netværket, lige nu må man en sjælden gang vente op til 24 timer, før tingene er aktiveret.
Som jeg osse skriver, var de 20 min. den 13/5!! De 24 timer holder heller ikke eftersom der ikke er sket noget endnu. Som ny kunde oplever jeg ihvertfald at man er ladt i stikken hos Onfone!!
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 11:58    # 225

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Citat:

Citat:
Som jeg osse skriver, var de 20 min. den 13/5!! De 24 timer holder heller ikke eftersom der ikke er sket noget endnu. Som ny kunde oplever jeg ihvertfald at man er ladt i stikken hos Onfone!!
Hvornår kan jeg så regne med at mit internet virker, er der nogen der arbejder på det i dag??
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 12:07    # 226

Frank Rasmussen
POWERbruger
Tasterne er slidt

Citat:
Kundeservice er lukket idag, men leverandøren af telefoni har ikke fået den rigtige speak på anlægget (sikkert fordi det er en "hverdag"). Men de er orienteret om problemet, og arbejder på det. Beklager jeg tog fejl af datoen i dit indlæg.

Forsinkelserne i netværket har ikke ret meget med Onfone eller deres medarbejdere at gøre, selvom det i sidste ende er deres ansvar. Generelt ligger ordrerne i kø, og håndteres løbende (da det er en computer der klarer opgaven).

Der er i øjeblikket op til ca. 24 timers forsinkelse i netværket, men fejlen hos dig er jo ikke nødvendigvis på netværket. Selvom kundeservice officielt har lukket indtil mandag, kan du skrive en mail til kundeservice@onfone.dk. Disse mails besvares løbende.

P.S update: Telefon leverandøren har rettet fejlen.

Frank Rasmussen,
MVNO-Systems A/S
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 13:18    # 227

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Angry Sv: Mission: Danmarks bedste data abonnement

Citat:
Kundeservice er lukket idag, men leverandøren af telefoni har ikke fået den rigtige speak på anlægget (sikkert fordi det er en "hverdag"). Men de er orienteret om problemet, og arbejder på det. Beklager jeg tog fejl af datoen i dit indlæg.

Forsinkelserne i netværket har ikke ret meget med Onfone eller deres medarbejdere at gøre, selvom det i sidste ende er deres ansvar. Generelt ligger ordrerne i kø, og håndteres løbende (da det er en computer der klarer opgaven).

Der er i øjeblikket op til ca. 24 timers forsinkelse i netværket, men fejlen hos dig er jo ikke nødvendigvis på netværket. Selvom kundeservice officielt har lukket indtil mandag, kan du skrive en mail til kundeservice@onfone.dk. Disse mails besvares løbende.

P.S update: Telefon leverandøren har rettet fejlen.
Ja, men hvad betyder det at de har rettet fejlen? Jeg har stadigvæk ingen internet, men når jeg sætter simkortet over i en anden telefon er der fuld 3G. Iphonen er sat 100% rigtigt op, som beskrevet på hjemmesiden. Ender sgu med en blodprop i bare frustration over dette
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 14:06    # 228

evilguy's Avatar
evilguy er offline  
evilguy
TOPbruger
Sover på debatten ;)

Citat:
Ja, men hvad betyder det at de har rettet fejlen? Jeg har stadigvæk ingen internet, men når jeg sætter simkortet over i en anden telefon er der fuld 3G. Iphonen er sat 100% rigtigt op, som beskrevet på hjemmesiden. Ender sgu med en blodprop i bare frustration over dette
Virker datadelen på din anden telefon? Altså kan du gå på nettet på den anden telefon, hvis du sætter den op?

Gammel Thu May 13, 2010, 15:48    # 229

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Thumbs down Sv: Mission: Danmarks bedste data abonnement

Citat:
Virker datadelen på din anden telefon? Altså kan du gå på nettet på den anden telefon, hvis du sætter den op?
Næ, det gør det ikke, selvom jeg fik begge konfigurationssms`er, men der står 3G. Det er sgu utroligt at de ikke snart får mig op at køre.
  Besvar med citat

Gammel Thu May 13, 2010, 19:30    # 230

evilguy's Avatar
evilguy er offline  
evilguy
TOPbruger
Sover på debatten ;)

Citat:
Næ, det gør det ikke, selvom jeg fik begge konfigurationssms`er, men der står 3G. Det er sgu utroligt at de ikke snart får mig op at køre.
At din telefon modtager 3G signaler siger intet om din telefon indstillinger eller det bagvedliggende system. Hvis datadelen heller ikke virker på den anden telefon efter opsætning af denne, så ligger problemet i det bagvedliggende system hos OnFone eller Telenor.

Gammel Fri May 14, 2010, 7:34    # 231

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Citat:
At din telefon modtager 3G signaler siger intet om din telefon indstillinger eller det bagvedliggende system. Hvis datadelen heller ikke virker på den anden telefon efter opsætning af denne, så ligger problemet i det bagvedliggende system hos OnFone eller Telenor.
48 timer tog det så, "flot" Onfone!!!!!!!
  Besvar med citat

Gammel Fri May 14, 2010, 17:20    # 232

bjarkehansen er offline  
bjarkehansen
Erfaren bruger
Kommer ofte

Alder: 29
Mobil: SE X10i 16GB

Citat:
Det er en applikation der ligger på SIM kortet og sender IMEI nummeret, med henblik på at returnere de korrekte settings til GPRS og MMS. Det kan en Iphone dog ikke håndtere.
Ja det er sjovt nok helt grundlæggende ting som Iphone ikke har på plads, fra helt gamle telefoner.
  Besvar med citat

Gammel Sun May 16, 2010, 21:56    # 233

Lund's Avatar
Lund er offline  
Lund
Aktiv bruger
Jeg sover her

Bopæl: Østjylland
Alder: 32
Mobil: Iphone 3G

Ja og det kan være at det er derfor, en Iphone bare virker så smooth..
De har pillet en masse gammelt skrammel ud af softwaren/hardwaren og så får man en mobil som bare spiller
uden nedbrud osv
Hé hé hé.. Kunne ikke lade være sorry.
  Besvar med citat

Gammel Mon May 17, 2010, 17:16    # 234

bjarkehansen er offline  
bjarkehansen
Erfaren bruger
Kommer ofte

Alder: 29
Mobil: SE X10i 16GB

Citat:
Oprindelig postet af Lund Vis indlæg
Ja og det kan være at det er derfor, en Iphone bare virker så smooth..
De har pillet en masse gammelt skrammel ud af softwaren/hardwaren og så får man en mobil som bare spiller
uden nedbrud osv
Hé hé hé.. Kunne ikke lade være sorry.
Okay, så helt grundlæggende ting som Video telefoni, kan 2.gen Iphone ikke engang klare.. Den første 3g telefon der kom på markedet havde allerede dengang videotelefoni..

radio har Iphone heller ikke, som de helt billige std. telefoner har.

Ja hvordan var det lige med MMS, som de gså lige havde glemt i den første telefon...
  Besvar med citat

Gammel Mon May 17, 2010, 17:33    # 235

Arabicum er offline  
Arabicum
Nybegynder
Ny på Mobildebat.dk

Bopæl: Søborg

Jeg er sååå træt af Onfone!!!

Jeg blev oprettet den 22. April fra Telia.
Jeg fik ON5timer med gratis Data pakke de næste 5 måneder af direktøren fra Onfone, pga feedback herinde fra på mobilsiden.dk debatten.
Sidste måned fik jeg brokket mig fordi de pludselig havde 50% kampagne, så det fik jeg, men samtidig har de fucket up så de har trukket 300.- ekstra for DATA denne måned, og har skrevet 3 mails siden sidste uge = INTET SVAR?
Man ringer og så er man nr 9, 12, 16=DÅRLIG SERVICE!
Man prøver at bede om at blive ringet op på et bestemt tidspunkt = DER SKER INTET!
Der er KONSTANT dårlig netværk, folk kan ikke høre mig ofte, og jeg bliver nødt til at lægge på og ringe igen =USTABILT?!

Hvorfor kan man ikke få god kundeservice altså, hvor svært kan det være og hvordan kan i tillade det ONfone - HVORDAN??

Jeg håber jeg kan få nogle svar, da i bliver ved at trække penge ud af min konto og det er jo simpelthen løgn, det er jo begyndt at ligne en BASTA sag?!
  Besvar med citat

Gammel Mon May 17, 2010, 21:01    # 236

Skolekridt er offline  
Skolekridt
Erfaren bruger
Kommer ofte

Bopæl: THY
Mobil: HD2/Desire/Galaxy S

Hmm begynder snart at overveje at afmelde nummer flytning på både min kæreste og jeg over til Onfone. Synes der er mange der er utilfredse med Onfone.

Kan godt være det er billigt, men det skal jo helst også virke.

Så Onfone ved ikke om i får 2 nye kunder d. 12/7-2010??
  Besvar med citat

Gammel Tue May 18, 2010, 3:30    # 237

Frank Rasmussen
POWERbruger
Tasterne er slidt

Citat:
Oprindelig postet af Arabicum Vis indlæg
Jeg er sååå træt af Onfone!!!

Sidste måned fik jeg brokket mig fordi de pludselig havde 50% kampagne, så det fik jeg, men samtidig har de fucket up så de har trukket 300.- ekstra for DATA denne måned, og har skrevet 3 mails siden sidste uge = INTET SVAR?
Man ringer og så er man nr 9, 12, 16=DÅRLIG SERVICE!
Man prøver at bede om at blive ringet op på et bestemt tidspunkt = DER SKER INTET!
Der findes ikke en service med at blive ringet op på et bestemt tidspunkt !

Hvis du har skrevet 3 emails, vil jeg da gerne vide til hvilken adresse ? Vi har oplevet en del kunder der har skrevet til salgsafdelingen, uden svar, men mails til kundeservice burde altid blive besvaret.

Der er ganske rigtigt meget tryk på kundeservice i disse dage, da overflytninger af saldi fra kunder på TDC netværket, ikke er korrekt overført korrekt til Telenor netværket. Det skaber en del kald.

Frank Rasmussen,
MVNO-Systems A/S

Last edited by Frank Rasmussen; Tue May 18, 2010 at 8:36.
  Besvar med citat

Gammel Tue May 18, 2010, 14:59    # 238

John's Avatar
John er offline  
John
Erfaren bruger
Kommer ofte

Mobil: E72 + 5800 + 6120C

Citat:
Der findes ikke en service med at blive ringet op på et bestemt tidspunkt !
Der findes faktisk en mulighed for at blive ringet op - godt nok af salg. Enten mellem 9-13 eller 13-17.

Jeg tror i øvrigt man skal tage de ventetider der oplyses med et gran salt. Jeg fik at vide, at der var meget travlt og ventetiden ville være mere end 15 minutter.
Der gik under 3 minutter til jeg var igennem.
  Besvar med citat

Gammel Wed May 19, 2010, 20:43    # 239

sakird er offline  
sakird
Aktiv bruger
Jeg sover her

Bopæl: greve

Jeg blev også trukkek 300 men der står autamatisk opfyldning . Ikke for data abonn. Jeg blev også trukket 149 mere for min 5 timers abonnement?

Gammel Thu May 20, 2010, 10:37    # 240

David Munch's Avatar
David Munch er offline  
David Munch
Erfaren bruger
Kommer ofte

Bopæl: København Ø
Alder: 27
Mobil: SE k800i

Har Onfone planer om tilskudsmobiler?