|
|
|
-
Emner: 177,629
-
-
Medlemmer: 34,412
Velkommen til vores nyeste medlem, cavamondo
|
TOPbruger Sover på debatten ;)
Bopæl: Vejle
Alder: 24
Køn:

Mobil: iPhone og Magic
|
Dell revet rundt i DR Kontant...
Her til aften blev dell revet rundt af Kontant på DR1, og det var lidt skræmmende at se på...
Har egentligt godt vidst det, men troede ikke det var så slemt med dell's kundecervice, eller tilsyneladende mangel på samme...
Er der nogen af jer andre der har haft problemer med en dell computer eller dells kundeservice??
Har selv en dell, og tre dage efter jeg fik den, skete der noget i skærmen, så ringede jeg til dell, og de kom dagen efter på min skole og skiftede skærmen ud mens jeg ventede, og siden har der ikke været noget!
Flere af mine venner har også haft problemer med deres, det var dog en anden model, og én af mine venner fik til sidst skiftet sin pc til en helt ny med ny garanti, og da den model han havde var udgået fik han en nyere (og bedre) model... Så alt er ikke død og helvede med dell!
Last edited by Enur; Tue Feb 02, 2010 at 22:38.
Grund: typo
|
|
|
|
|
Bopæl: Her
Køn:

Mobil: Siemens A65
|
Sv: Dell revet rundt i DR Kontant...
Nu så jeg desværre ikke den udsendelse. Men kender da flere der har en Dell computer, og været ud for at der har været noget galt, og der har de bare ringet og der kommer en flink mand hjem på ens bopæl med alt grejet og udskifter det der skal skiftes, og går igen.
Så har da kun hørt positive ting om det på det punkt.
|
|
|
Aktiv bruger Jeg sover her
Bopæl: Danmark
Alder: 40
Køn:

Mobil: Skiftende
|
Så det lige og er en smule rystet. Skal da lige have fat i min accountmanager hos dell.
Har egentlig altid fået en glimrende behandling, men har også serviceaftaler på alle maskiner.
Synes at det er ynkeligt at Dell ikke deltager i programmet, det giver indtrykket af at anklagerne er rigtige.
Dog skal det anføres at hvis dette er trenden så få de det svært.
MVH
;M
|
|
|
Bopæl: Vedbæk
Alder: 23
Køn:

Mobil: Desire & N900
|
Jeg har også haft problemer med min dell maskine og det er min overbevisning at de altid har handlet meget professionelt for at afhjælpe disse.
Jeg har haft nogle problemer hvor vi over telefonen har prøvet at finde fejlen dette synes jeg var helt fint da det jo givet hurtigere service til mig, og da fejlen var fundet kom de med en ny reservedel dagen efter og skiftede den for mig, i en enkelt situation sendte de den dog bare til mig da jeg selv havde sagt jeg gerne ville skifte den.
Da min 2½ år gamle Dell (med 3 års serviceaftale) begyndte at fryse når der kom netkabel i (brugte det aldrig) kunne de ikke afhjælpe problemet og jeg fik derfor en sprit ny computer, men ny forlænget 3 årig service aftale.
Så for mig har Dell kun været gode oplevelser når der har været problemer.
|
|
|
|
|
POWERbruger Tasterne er slidt
Bopæl: Copenhagen
Alder: 25
Køn:

Mobil: Nokia 6110 / Desire
|
Jeg synes det var bekymeret at se hvad folk var udsat for. Jeg står selv og skal købe en ny gamebærbar som jeg har store forventninger til, og har fået afvide man kan få sådan en service at en person fra Dell kommer ud og laver ens computer hvis den går i stykker inde for 2 døgn, derfor jeg overvejer Dell.
Nu tøver jeg så med og min næste barbær skal være hos Dell. Og begyndte at tænkte over andre mærker jeg kan købe en god barbær i.
|
|
|
Bopæl: Nordjylland
Alder: 38
Køn:

Mobil: HTC Desire
|
Citat:
Oprindelig postet af Nightfall
Jeg synes det var bekymeret at se hvad folk var udsat for. Jeg står selv og skal købe en ny gamebærbar som jeg har store forventninger til, og har fået afvide man kan få sådan en service at en person fra Dell kommer ud og laver ens computer hvis den går i stykker inde for 2 døgn, derfor jeg overvejer Dell.
Nu tøver jeg så med og min næste barbær skal være hos Dell. Og begyndte at tænkte over andre mærker jeg kan købe en god barbær i.
Ikke for at være fejlminister, men det hedder altså bÆrbar!
|
|
|
|
Bopæl: Copenhagen
Køn:

Mobil: Nokia 6110 / Desire
|
Citat:
Oprindelig postet af nokia_n95
Ikke for at være fejlminister, men det hedder altså bÆrbar! 
Sorry :P det går lidt stærkt når man har eksamens periode og en skole at se til :P men jeg fik det rigtigt første gang jeg skrev Bærbar :P
|
|
|
Normal bruger
Mobil: Nokia 6230i
|
Min egen erfaring med min Dell XPS M1330 computer, er at den har været til reparation 4-5 gange - heraf to af gangene hvor de ødelagde touch-knapperne under reparation af noget andet. Selve reparationen og servicen har såmænd været god, de har kommet 1-2 dage ud til ens bopæl eller skole og fixet problemet. Derimod har deres telefonservice som man skulle igennem inden været noget sværere, med rigtig land ventetid, utallige omstillinger, telefonhjælperne der har været svær at kommunikere på engelsk med osv.
Sidste gang der var problemer, var der kommet dansk hotline, så det var rigtig rart - her var der også et problem der blev løst over telefonen.
Så alt i alt synes Dell's service at være god, men at det for mit vedkommende også har været temmelig nødvendigt, med alle de fejl der har været.
|
|
|
|
Erfaren bruger Kommer ofte
Køn:

Mobil: HTC Legend
|
Min kæreste har en dell, og for hendes vedkommende så har hun fået en utrolig god service. Hvis hun ikke kunne få sine ting ordnet med posten og telefonisk, så var de klar til at sende en mand ud selv 200km fra hendes bopæl. Hvis firmaet feks. har 200.000 kunder og feks 2000 af dem oplever problemer, så Det jo kun 1% der oplever problemer, det jo ikke mange. Man kan ikke gøre alle sine 200.000 kunder glade, selvom man ønsker det.
|
|
|
|
|
Alder: 29
Køn:

Mobil: w200i
|
Man kan kun gruble over hvorfor dell vælger ikke at stille op i programmet. Jeg tænker hvert fald at dem som ikke stiller op, eller kommenterer anklagerne, de har ikke rent mel i posen. Hvorimod dem som stiller ydmygt op og beklager fejlene, de vil gerne gøre en forskel.
Så til DELL, I har lige scoret rigtig dårlig reklame ved at blive væk. I havde jo en chance for at forklare jeres sag.
|
|
|
|
Køn:

Mobil: HTC Legend
|
Det også dem som stiller op, lover at fejlen bliver ændret og så sker der alligevel intet.
|
|
|
|
|
Juniorbruger
Alder: 28
Køn:

Mobil: iPhone 3GS 32GB
|
Jeg tror, desværre for Dell, at der er tale om nogle få virkelig rådne æbler. I så store virksomheder vil der altid ske fejl.
Min og bekendtes erfaring med Dell er, at de yder ekseptionel god service. Normalt, når du handler på nettet, skal du bakse med at sende varen til reparation for egen regning, og ikke være sikker på, det bliver lavet.
Hos Dell er de superflinke til at hjælpe over telefonen og sender endda reparatører ud.
Føler med de mennesker, der er ramt af dårlig service, men det siger, efter min mening og erfaring, ikke noget om Dell som helhed.
|
|
|
Køn:

|
DR følte nok ikke at de var helt færdig med at rive Dell rundt, for her til aften var de igen i lyset af DR... Ved ikke helt hvad jeg skal mene...
http://www.dr.dk/dr1/kontant
Last edited by Enur; Tue Mar 09, 2010 at 21:59.
|
|
|
|
|
Køn:

|
Så det og må sige at jeg er forundret at en direktør på den måde begår selvmord på privatkundesegmentet i DK.
Det er jo tåbeligt at prøve at glide uden om når man er fanget med hænderne i kagekrukken.
Jeg har købt mange Dell maskiner både privat og erhverv, men det er slut nu - ikke fordi jeg har fået dårlig service, men jeg vil simpelthen ikke handle med et firma med en så ringe moral.
Fy føj Dell!
M
|
|
|
Køn:

|
Hvis man kikker under kommentar siden, kan man se at det mest af alt ligner en storm i et glas vand...
Det er overvejende positiv kommentar der kommer derinde - men jeg kan ikke selv tjekke om de rent faktisk ikke kommer fra Dell selv, som DR jo hævder...
|
|
|
|
Køn:

|
Det er ikke det der er problem. At Dell ikke kan se at de har pisset noget så grusomt i suppen og sørger for at kaste et par mill i at redde situation, i stedet for at tage strudse-metoden.
Tendensen er at der gives dårligere og dårligere service, dette til personer der har tegnet 3 års NBD service, her skal det bare klappe - ikke noget med at prøv this and that, det er bare komme igang og få det lavet.
Jeg kan også se at kontakttiden er steget voldsom og kvaliteten af en evt. besvarelse er faldet modsat. Det er Zeptometoder og virker ikke med det image Dell ønsker.
Jeg som forbruger aftager vel 18-20 pc'ere og 1-3 servere hos dell om året, hele møllen med medierne har gjort at jeg søger andet sted hen fremover, ikke ud fra noget jeg har oplevet, men ud fra noget jeg ikke ønsker at opleve så ud fra den betragtning har dell tabt.
Essensen er vel egentlig at dells kunder ikke tages alvorligt og det vil skade dem.
M
|
|
|
Bopæl: Århus
Alder: 26
Køn:

Mobil: nokia 5230
|
Mit indtryk af sagen er, at sålængde man ved lidt om computere, så er deres service ganske udmærket. Problemet kommer når computer-ignoranter køber dell og bliver kastet rundt i deres systemer (hvilket deres kundeservice gør en del, men man modtager altid god servie).
Til gengæld er deres pakkefirma, GLS, helt og aldeles horrible at arbejde med!
|
|
|
|
|
Bopæl: Aalborg
Køn:

Mobil: iPhone 4 32GB
|
Jeg har aldrig købt noget ved DELL - dog har jeg en DELL som arbejds PC, den er nu fin nok. Hvis jeg kun skulle bedømme ud fra det jeg godt finde på selv at blive kunde ved DELL. Men efter Kontant har jeg ikke den store lyst til at blive kunde i den virksomhed.
Man kan jo også vende om og sig at DELL er et så store selskab at de må vel have nogle kunde ét eller andet sted der bare er lidt tilfredse, eller var de her sikkert ikke
Last edited by -Hammer-; Thu Mar 11, 2010 at 12:45.
|
|
|
|
|
Juniorbruger
Køn:

Mobil: HTC Magic
|
Min M1330 har kørt maks 8 måneder af de 1,5 år jeg har haft den. Den har været til reparation ca. 8 gange, måske endda mere (jeg er holdt op med at tælle). Servicen har været så ringe, at jeg frivilligt har bedt dem om et spørgeskema, hvis det var eneste måde jeg kunne bevise min utilfredshed. Det er så et stykke tid siden. Nu gør jeg det gennem forbrugerklagenævnet i stedet.
|
|
|
|
|
Køn:

|
Hvis man ser på Dells reklamekampagner i de sidste 6 mdr. er det målrettet til fru svendsen. De prøver at lave en applesatsning på pc-markedet.
Det gør at mængden af serviceopkald stiger, man skal altså bruge flere servicepersonaler. Dem køber man billigst muligt og presser dem for gennemgang.
Dette er opskriften på katastrofe, for serviceniels har ikke den fornødne erfaring til at løse problemet for fru svendsen.
Hvis så at fru svendsen har købt 3 års nbd service bare for at erfare at serviceniels siger at hun skal køre den og den test, og hvis hun vil have maskinen lavet skal hun selv montere ny ram...... det er useriøst! Det er bedragerisk! og det er simpelthen for dumt!
Dell leverede tidligere en klasseservice som jeg gladeligt betalte for, nbd betød nbd - nu er det en våd thebirkes.
M;
|
|
|
Køn:

|
Givet deres consumer produkter ikke er top notch rent kvalitetmæssigt (skyldes dog primært småproblemer). Enkelt sager kan opstå er sker også ved andre større leverandøre..
Men deres vostro og latitude (især) linier er rigtig gode produkter - dem skulle familien danmark se nærmere på, og så droppe deres consumerlinje (som ellers er urimligt billig, man får hvad man betaler for).
Er program lignende kontant der undersøgte kontants håndtering af dell sagen ville også kunne finde mange kritikpunkter.. BT journalistik!
|
|
|
|
|
Juniorbruger
Køn:

|
Citat:
Oprindelig postet af teamet
Givet deres consumer produkter ikke er top notch rent kvalitetmæssigt (skyldes dog primært småproblemer). Enkelt sager kan opstå er sker også ved andre større leverandøre..
Men deres vostro og latitude (især) linier er rigtig gode produkter - dem skulle familien danmark se nærmere på, og så droppe deres consumerlinje (som ellers er urimligt billig, man får hvad man betaler for).
Er program lignende kontant der undersøgte kontants håndtering af dell sagen ville også kunne finde mange kritikpunkter.. BT journalistik!
Du mener at Dell har urimelige billige produkter i forhold til? Hp, Asus, Acer? Synes ikke Dell har et lavere prisniveau end andre udbydere.
Hvordan skulle Kontant ellers undersøge sagen? Mener du, at de har farvet sagen ved ikke at tage tilfredse kunder med ind? Altså det ligger jo implicit at der er tilfredse kunder?! Hvor vil du hen?
Synes netop at de gør et godt stykke arbejde, da det ikke kun er deres egen vurdering, men også ekspertvurderinger fra advokater eksempelvis.
|
|
|
|
|
Bopæl: Ved siden a nabo
Køn:

Mobil: Ja da !
|
Hej!
Jeg har kørt med IBM computers i en del år - men priserne steg usansynligt meget for ca. 8-10 år siden - skiftede så over til DELL og har IKKE fortrudt det - DELL har samme gode service osv. som man fandt hos IBM - blot prisen er anderledes, for det samme produkt i en anden indpakning !
|
|
|
|
|
Køn:

|
Hardware mæssigt har jeg haft færre problemer med min Dell computer, end med den jeg engang købte i Bilka! Dét var mit største fejlkøb!
Har læst flere steder på nettet at især Dells XPS m1330 har voldt mange problemer, og af dem jeg kender der har den, har 70% haft en eller anden form for problem med den, og en fik den byttet ud!
Har selv en Studio XPS 13 (den med lak og læder  ) Og udover en semi defekt skærm i starten har jeg ikke haft problemer med den! Tror Dell rettede en del fejl fra den tidligere model, for den kører super!
Kan ikke huske hvem der leverede min pc, men den kom som annonceret, og fik en mail et par dage inden om hvornår den ville blive bragt ud!
Var så heldig lige at fange fragtmanden på vej i skole, og fik lige udleveret min pc der
|
|
|
|
Køn:

|
Citat:
Oprindelig postet af SimonFrandsen
Du mener at Dell har urimelige billige produkter i forhold til? Hp, Asus, Acer? Synes ikke Dell har et lavere prisniveau end andre udbydere.
Hvordan skulle Kontant ellers undersøge sagen? Mener du, at de har farvet sagen ved ikke at tage tilfredse kunder med ind? Altså det ligger jo implicit at der er tilfredse kunder?! Hvor vil du hen?
Synes netop at de gør et godt stykke arbejde, da det ikke kun er deres egen vurdering, men også ekspertvurderinger fra advokater eksempelvis.
Jeg vil ikke kommentere på acer, men ja - dell ligger sig generelt under hp og asus. Uanset hvad du synes
Kontant kunne tage det lidt mere stille og roligt og ikke generelisere over enkeltsager. Jeg vil ikke nødvendigvis kalde en advokat ekspert i denne sag, men det vides jo ikke, hvor mange sager der er blevet givet til disse advokater, hvor mange der har været uenige eller hvilke sager der er blevet givet ud.. Det virker meget farvet og de ser kun sagen fra een side.
|
|
|
|
|
Juniorbruger
Køn:

|
Citat:
Oprindelig postet af teamet
Jeg vil ikke kommentere på acer, men ja - dell ligger sig generelt under hp og asus. Uanset hvad du synes
Kontant kunne tage det lidt mere stille og roligt og ikke generelisere over enkeltsager. Jeg vil ikke nødvendigvis kalde en advokat ekspert i denne sag, men det vides jo ikke, hvor mange sager der er blevet givet til disse advokater, hvor mange der har været uenige eller hvilke sager der er blevet givet ud.. Det virker meget farvet og de ser kun sagen fra een side.
Nej nej nej. Så du overhovedet indslaget? Generalisere over enkeltsager? Der var hundredevis af klager. Dell var ovenikøbet det computerfirma med flest klager i USA (noget i den dur). Dells egne ansatte har udgivet sig for at være tilfredse kunder, og det har kontant ip-adresser på.
Du mener ikke en advokat er ekspert i købeloven eller reklamationsloven? Regler som de overtræder i deres købsbetingelser og i deres håndtering af reklamation.
Desuden, hvis sagen er så farvet som du siger, hvorfor stiller Dell så ikke op til et ordenligt interview?
Jeg kan godt lide din kildekritik, men den er slet ikke berettiget!
|
|
|
|
|
Køn:

Mobil: iPhone 3GS 16GB
|
Citat:
Du mener ikke en advokat er ekspert i købeloven eller reklamationsloven? Regler som de overtræder i deres købsbetingelser og i deres håndtering af reklamation.
Da ikke nødvendigvis. Det kommer an på advokatens speciale.
Derudover kan kunders udlægning af en sag være meget svær at afkode. Hvis man æder alt hvad kunden siger, så kan du hurtigt konkludere at kunden har ret i forhold til købeloven, men så er det man skal huske, at høre den anden side af sagen.
Jeg arbejder selv i telebranchen og oplever ofte kunder, der kommer og smider deres telefon på bordet og kræver en ny fordi "nu har den været til reparation MINDST fem gange". Oftest viser det sig, at den højst har været på værkstedet to gange (uden at skulle diskutere hvad der er rigtigt og forkert efter to reparationer).
Har haft kunder, der har argumenteret for deres sag i henhold til købeloven og talt afhjulpne fejl i butikken (fejl 40, genstart og lign.) med som antal gange til reparation.
Citat:
Desuden, hvis sagen er så farvet som du siger, hvorfor stiller Dell så ikke op til et ordenligt interview?
Måske fordi de synes den var for farvet fra starten af.
3. Du spørger.
|
|
|
|
|
Juniorbruger
Køn:

|
Citat:
Oprindelig postet af Yorbaman
Da ikke nødvendigvis. Det kommer an på advokatens speciale.
Derudover kan kunders udlægning af en sag være meget svær at afkode. Hvis man æder alt hvad kunden siger, så kan du hurtigt konkludere at kunden har ret i forhold til købeloven, men så er det man skal huske, at høre den anden side af sagen.
Jeg arbejder selv i telebranchen og oplever ofte kunder, der kommer og smider deres telefon på bordet og kræver en ny fordi "nu har den været til reparation MINDST fem gange". Oftest viser det sig, at den højst har været på værkstedet to gange (uden at skulle diskutere hvad der er rigtigt og forkert efter to reparationer).
Har haft kunder, der har argumenteret for deres sag i henhold til købeloven og talt afhjulpne fejl i butikken (fejl 40, genstart og lign.) med som antal gange til reparation.
Måske fordi de synes den var for farvet fra starten af.
Jeg synes den er trukket rigeligt langt. Der skal ikke meget speciale til at se, at Dell ikke håndhæver loven. Det kunne selv jeg, en luset gymnasieelev, med erhvervsret på C-niveau, fortælle Dell, da de fortalte mig i telefonen, at jeg kun kunne ophæve mit køb indenfor 14 dage efter købet var foretaget. Dét er pinligt.
Jamen, hvis dine kunder har haft deres telefon til reparation fem gange med samme fejl, og hvor producenten har betalt for reparationen, så kan de ophæve købet, såfremt det er indenfor den toårige reklamation. Det kan de også anden gang den har været til reparation.
Om utilfredse Dell-kunder har løjet i deres klagesager? Ja, det er muligt, men hundredevis?
Og til din sidste kommentar omkring farvningen af sagen. Du mener, at Dell er blevet pigesur, fornærmet, og føler sig for god til at give et interview? Det var ikke min opfattelse, da jeg så direktøren, eller mangel på samme.
|
|
|
|
|
Moderator
Bopæl: Skive
Køn:

Mobil: iPhone 3Gs 16GB
Supersælger:

|
|
|
|
Køn:

|
Citat:
Oprindelig postet af Rasbred
Ja, helt enig! Må se hvad Dell's næste træk bliver - hvis der bliver noget...
Hvis de bliver ved med at være tavs som graven, kommer Kontant nok efter dem igen om en måned igen... Ellers kan de nok se frem til at blive revet rundt af diverse medier - primetime...
|
|
|
 |
Du kan IKKE oprette nye tråde
Du kan IKKE poste svar
Du kan IKKE poste vedhæftede filer
Du kan IKKE redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|