Facebook
Konkurrence

Vind Nokia N8

Ny powermobil fra Nokia!
12MP kamera og et lækkert design.
Klik her og deltag...

Tidligere vindere...

Nyheder
Lige Nu
277 Aktive brugere
  • 83 medlemmer
  • 194 gæster
Statistik
  • Emner: 177,630
  • Medlemmer: 34,412
Velkommen til vores nyeste medlem, cavamondo
Mission: Danmarks bedste data abonnement
‹ Tilbage til Teleselskaber og mobilnet
Svar
Svar

Værktøjer Vis

Gammel Fri Feb 26, 2010, 12:30    # 151

fxhhy er offline  
fxhhy
Juniorbruger

Køn: Jeg er en mand
Mobil: Iphone 4

Standard Sv: Mission: Danmarks bedste data abonnement

Hej Frank. Jeg Har sendt den via kontaktformularen i onsdags. Klokkeslet kan jeg desværre ikke huske.
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 03, 2010, 11:53    # 152

goffer er offline  
goffer
Erfaren bruger
Kommer ofte

Alder: 47
Køn: Jeg er en kvinde
Mobil: nexus one, SE x10

Tjahhh, jeg bliver osse nødt til at stille mig uforstående overfor onfones kundeservice.
Jeg ringede til dem mandag d.22/2 med et spørgsmål og blev lovet at de ville ringe tilbage senere samme dag med svar. Jeg venter stadig.
Jeg prøvede så at maile mit spørgsmål d. 26/2. Jeg venter stadig på svar.
Jeg tror nok jeg giver op nu
Goffer
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 03, 2010, 12:02    # 153

Frank Rasmussen er offline  
Frank Rasmussen
POWERbruger
Tasterne er slidt

Bopæl: København
Alder: 46
Mobil: Iphone

Status: Teleselskab

Citat:
Oprindelig postet af goffer Vis indlæg
Tjahhh, jeg bliver osse nødt til at stille mig uforstående overfor onfones kundeservice.
Jeg ringede til dem mandag d.22/2 med et spørgsmål og blev lovet at de ville ringe tilbage senere samme dag med svar. Jeg venter stadig.
Jeg prøvede så at maile mit spørgsmål d. 26/2. Jeg venter stadig på svar.
Jeg tror nok jeg giver op nu
Goffer
Som Direktør i det selskab der varetager en del af Onfone's kundeservice, vil jeg meget gerne prøve at følge op på hvad der er sket med dine henvendelser. Vil du ulejlige dig med at sende en kopi af din henvendelse til fr@mvno.dk ?

Frank Rasmussen,
MVNO-Systems A/S
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 03, 2010, 12:06    # 154

Frank Rasmussen
POWERbruger
Tasterne er slidt

Citat:
Oprindelig postet af fxhhy Vis indlæg
Hej Frank. Jeg Har sendt den via kontaktformularen i onsdags. Klokkeslet kan jeg desværre ikke huske.
Vi har fundet tingene frem

Kunden har skrevet til kundeservice@onfone.dk via kontaktformularen på hjemmeside.
Tidsforløb:
1) D. 24. februar kl. 18:14:26 modtager vi kontaktformularen.
2) Få sekunder senere, afsender vi indholdet af kontaktformularen med afsender "kundeservice@onfone.dk" og Reply-To "xxxxxxxxx" igennem vores mailserver smtp.mvno-systems.com og den leveres til mailb1.surftown.dk[212.97.132.221].
3) Når vi så senere via POP3 prøver at hente e-mailen fra mail.onfone.dk, kan e-mailen ikke findes på deres mailserver.

Vi har kontakt til Surftown for at undersøge hvor mailen er forsvundet hen. Men den er som det fremgår aldrig nået frem til kundeservice, så det er ikke underligt den ikke er besvaret af dem !

Frank Rasmussen,
MVNO-Systems A/S
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 03, 2010, 12:50    # 155

Mixa's Avatar
Mixa er offline  
Mixa
Erfaren bruger
Kommer ofte

Mobil: Nexus One, N900

Angående designet på hjemmesiden. Når man logger ind får man menupunktet "Mit Onfone" i højre side. For mig virker det unaturligt designmæssigt da vi normalt læser venstre mod højre. Men når man sætter cursoren over menunpunktet får man nøjagtig de samme muligheder som den venstre sidebar?

Og så en anden ting. Som jeg har nævnt tidligere i tråden kommer der nogle grimme breaks frem ved forkert kortvalg. Problemet jeg har haft var dog at systemet blev ved med at sige jeg havde valgt forkert korttype, selvom det var Visa/Dankort og det var den korrekte korttype. Fandt så ud af det er et browser baseret problem da jeg prøvede dette i Webkit/Safari. Skiftede til Google Chrome(Mac) og da virkede det.

Ved godt jeg kunne skrive det til kundeservice, men det her er en fin tråd til ris/ros.

Gammel Wed Mar 03, 2010, 13:17    # 156

elmkvist er offline  
elmkvist
POWERbruger
Tasterne er slidt

Bopæl: Odense C
Alder: 28
Mobil: iPhone 3G 2.0

Citat:
Oprindelig postet af Mixa Vis indlæg
Angående designet på hjemmesiden. Når man logger ind får man menupunktet "Mit Onfone" i højre side. For mig virker det unaturligt designmæssigt da vi normalt læser venstre mod højre. Men når man sætter cursoren over menunpunktet får man nøjagtig de samme muligheder som den venstre sidebar?

Og så en anden ting. Som jeg har nævnt tidligere i tråden kommer der nogle grimme breaks frem ved forkert kortvalg. Problemet jeg har haft var dog at systemet blev ved med at sige jeg havde valgt forkert korttype, selvom det var Visa/Dankort og det var den korrekte korttype. Fandt så ud af det er et browser baseret problem da jeg prøvede dette i Webkit/Safari. Skiftede til Google Chrome(Mac) og da virkede det.

Ved godt jeg kunne skrive det til kundeservice, men det her er en fin tråd til ris/ros.
men nu handler tråden om danmarks bedste data abo og ikke om hvad der foregår på deres hjemmeside.
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 03, 2010, 18:32    # 157

Teletoppen's Avatar
Teletoppen er offline  
Teletoppen
Aktiv bruger
Jeg sover her

Bopæl: Himmerland
Mobil: iPhone 4

Citat:
Oprindelig postet af elmkvist Vis indlæg
men nu handler tråden om danmarks bedste data abo og ikke om hvad der foregår på deres hjemmeside.
Måske men jeg kan da se at Frank R. følger med i hvad der bliver skrevet om Onfone ris/ros i denne tråd... Så det er nok godt nok at skrive om "fejl" på deres hjemmeside her...
MacBook Air...LG med Win 7
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 03, 2010, 18:36    # 158

Teletoppen's Avatar
Teletoppen er offline  
Teletoppen
Aktiv bruger
Jeg sover her

Citat:
Oprindelig postet af Frank Rasmussen Vis indlæg

Vi har kontakt til Surftown for at undersøge hvor mailen er forsvundet hen. Men den er som det fremgår aldrig nået frem til kundeservice, så det er ikke underligt den ikke er besvaret af dem !
Bare skriv til post@onfone.dk så kommer mailen altid frem til Onfone kundeservice...
  Besvar med citat

Gammel Fri Mar 05, 2010, 22:03    # 159

Mixa's Avatar
Mixa er offline  
Mixa
Erfaren bruger
Kommer ofte

Citat:
Oprindelig postet af Teletoppen Vis indlæg
Bare skriv til post@onfone.dk så kommer mailen altid frem til Onfone kundeservice...
Må jeg tage og prøve nu, har ventet over 48 timer på et svar fra kundeservice.

Er det ikke de samme som sidder med BiBoB?

Gammel Fri Mar 05, 2010, 22:15    # 160

Teletoppen's Avatar
Teletoppen er offline  
Teletoppen
Aktiv bruger
Jeg sover her

Nej det er ikke Bibobs kundeservice du kommer i kontakt med...
Onfone har dog sin egen kunedcervice...
  Besvar med citat

Gammel Tue Mar 09, 2010, 10:35    # 161

BLC79's Avatar
BLC79 er offline  
BLC79
Normal bruger

Alder: 31
Mobil: SE K660i & K608i

Citat:
*suk* Hvordan kan det være at man skal bruge BiBoB's APN? Jeg har problemer med dataen hos dem, som det er allerede.
Hej Mixa!

Ja, jeg har også problemer med data hos Onfone. Fik mit nummer flyttet over til dem i går (d. 8. marts) fra happii mobil hvor alt bare fungerede. Nu finder jeg så ud af, at man på Telenors net ikke kan streame video og lyd!

Det er bl.a. disse sider hvor det ikke virker:

http://m.youtube.com
http://mobil.dr.dk/update
http://mobil.sr.se/radio.aspx
rtsp://mobilstream.antenne.de/antenne.sdp
rtsp://mobilstream.rockantenne.de/rockantenne.sdp
rtsp://3gp-tv2.unwire.dk/livestreaming/tv2/tv=
2news/tv2news_108k.sdp?alid=3D4786284&ceid=3D662063

Jeg har også et andet nummer hos BiBoB som jeg ikke har haft brug for siden i sommers, men dengang fungerede det udemærket. Nu fungere streaming af video og lyd heller ikke på det nummer fra BiBoB! Jeg har talt med kundeservice hos BiBoB, og fik at vide, at man vist nok godt var klar over, at der var problemer. En anden kunde havde nemlig ringet før mig, med de samme problemer, men det var vist noget med BiBoBs opsætning som snart skulle ændres. Hvornår blev der ikke sagt, og der var ikke mere hjælp at hente.

Desuden i Google Maps på mobiltelefonen fungere funktionen "Min position" heller ikke mere!

Nyheds-sms'er fra de forskellige danske medier, som jeg er tilmeldt, modtager jeg heller ikke mere. I hverfaldt har jeg ikke modtaget nogen overhovedet i går og i dag er der heller ikke dukket nogen op. Det kan selvfølgelig være, at der ikke er blevet udsendt nogen, men der plejer i hverfaldt at komme nogen hver dag. Er der nogen herinde der er tilmeldt disse, og som har modtaget i går?

Morten Strunge fra Onfone lover fire måneders gratis abonnement på DATAtrappen til os bruger herinde på Mobildebat, hvis man sender ham en e-mail i følge dette indlæg: http://www.mobildebat.dk/showpost.ph...&postcount=108

Jeg har desværre ingen e-mail fået fra ham som en bekræftelse på, at jeg er tilmeldt denne datapakke, da jeg inde på "Min side" på Onfone kan se, at der bliver trukket penge på mit dataforbrug. Gad vide om dette generøse tilbud blot var meget kortvarig?

OPDATERET: Jeg har netop (kl. 11:02) modtaget en e-mail fra Onfone, at jeg nu er tilmeldt DATAtrappen. Dejligt!

Men som sagt, så irriterer det mig meget sgu, at man ikke længere kan bruge sin telefon til at høre netradio eller se video! Og at de andre funktioner på telefonen nu heller ikke fungerer. Hvad er det der sker på Telnors net???

Det der er lidt spøjst er, at hvis man bruger telefonen som Bluetooth-modem, og går ind på de sider der ikke virker på telefonen, så fungerer det på computeren! Ja, jeg forstår det simpelthen ikke...

Last edited by BLC79; Tue Mar 09, 2010 at 11:20.
  Besvar med citat

Gammel Tue Mar 09, 2010, 16:59    # 162

mobanet's Avatar
mobanet er offline  
mobanet
Aktiv bruger
Jeg sover her

Bopæl: Århus C
Alder: 33
Mobil: Nokia 8310

Har også netop bedt Onfone om at stoppe min nummerportering fra 3. Da det ikke optimalt at man ikke kan bruge sin Iphone som modem på deres net. Så jeg bliver hos 3 indtil Onfone understøtter dette.
  Besvar med citat

Gammel Tue Mar 09, 2010, 17:03    # 163

BLC79's Avatar
BLC79 er offline  
BLC79
Normal bruger

Citat:
Oprindelig postet af mobanet Vis indlæg
Har også netop bedt Onfone om at stoppe min nummerportering fra 3. Da det ikke optimalt at man ikke kan bruge sin Iphone som modem på deres net. Så jeg bliver hos 3 indtil Onfone understøtter dette.
Kan man ikke bruge iPhonen som Bluetooth-modem på Telenors net? Jeg kan sagtens bruge min SonyEricsson som Bluetooth-modem.

Det var da besynderligt, at de blokerer for dette når 3 ikke gør. Kan ikke se begrundelsen for dette.
  Besvar med citat

Gammel Tue Mar 09, 2010, 17:15    # 164

mobanet's Avatar
mobanet er offline  
mobanet
Aktiv bruger
Jeg sover her

Citat:
Oprindelig postet af BLC79 Vis indlæg
Kan man ikke bruge iPhonen som Bluetooth-modem på Telenors net? Jeg kan sagtens bruge min SonyEricsson som Bluetooth-modem.

Det var da besynderligt, at de blokerer for dette når 3 ikke gør. Kan ikke se begrundelsen for dette.
Lyder også meget underligt, men det er vist både et problem hos Onfone og Bibob, de benytter jo begge Telenors net. Så det i denne tråd:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=169720
  Besvar med citat

Gammel Tue Mar 09, 2010, 18:18    # 165

Mixa's Avatar
Mixa er offline  
Mixa
Erfaren bruger
Kommer ofte

Citat:
Oprindelig postet af BLC79 Vis indlæg
Hej Mixa!

Ja, jeg har også problemer med data hos Onfone. Fik mit nummer flyttet over til dem i går (d. 8. marts) fra happii mobil hvor alt bare fungerede. Nu finder jeg så ud af, at man på Telenors net ikke kan streame video og lyd!

Desuden i Google Maps på mobiltelefonen fungere funktionen "Min position" heller ikke mere!

Nyheds-sms'er fra de forskellige danske medier, som jeg er tilmeldt, modtager jeg heller ikke mere. I hverfaldt har jeg ikke modtaget nogen overhovedet i går og i dag er der heller ikke dukket nogen op. Det kan selvfølgelig være, at der ikke er blevet udsendt nogen, men der plejer i hverfaldt at komme nogen hver dag. Er der nogen herinde der er tilmeldt disse, og som har modtaget i går?

Det der er lidt spøjst er, at hvis man bruger telefonen som Bluetooth-modem, og går ind på de sider der ikke virker på telefonen, så fungerer det på computeren! Ja, jeg forstår det simpelthen ikke...
For at svare på nogle af dine spørgsmål:

Jeg har ikke problemer med at tilgå http://m.youtube.com for eks. Jeg bruger dog en Nexus One, og ikke en iPhone. Men hvorfor ikke bruge den native applikation i stedet?

Mht. GPS'en har min ven det samme problem, han har også en iPhone 3G.

Du kan ikke helt sammenligne browseren i en smartphone med den på en comp. Men ja, det er også irriterende Telenor har fjernet tethering muligheden fra ens iPhone. Men igen, det er Telenor, ikke Onfone.

Jeg tror mange af de dataproblemer der er med Telenor er pga. iPhone'en. Har også haft mange problemer med dataen på min iPhone, hvor jeg flere gange har haft lyst til at kaste den ind i væggen. Hos Bibob blev den ved med at sige at den ikke kunne connecte til mobildatanetværk, det samme skete hos Onfone, dog ikke lige så tit. Ved godt det lyder ulogisk da de bruger samme operatør, men sådan var det.

Håber også Apple kommer en bedre antenne i den næste rev. af iPhone, da de nuværende er så latterlig dårlige.

Gammel Tue Mar 09, 2010, 19:34    # 166

BLC79's Avatar
BLC79 er offline  
BLC79
Normal bruger

Citat:
For at svare på nogle af dine spørgsmål:

Jeg har ikke problemer med at tilgå http://m.youtube.com for eks. Jeg bruger dog en Nexus One, og ikke en iPhone. Men hvorfor ikke bruge den native applikation i stedet?

Mht. GPS'en har min ven det samme problem, han har også en iPhone 3G.

Du kan ikke helt sammenligne browseren i en smartphone med den på en comp. Men ja, det er også irriterende Telenor har fjernet tethering muligheden fra ens iPhone. Men igen, det er Telenor, ikke Onfone.

Jeg tror mange af de dataproblemer der er med Telenor er pga. iPhone'en. Har også haft mange problemer med dataen på min iPhone, hvor jeg flere gange har haft lyst til at kaste den ind i væggen. Hos Bibob blev den ved med at sige at den ikke kunne connecte til mobildatanetværk, det samme skete hos Onfone, dog ikke lige så tit. Ved godt det lyder ulogisk da de bruger samme operatør, men sådan var det.

Håber også Apple kommer en bedre antenne i den næste rev. af iPhone, da de nuværende er så latterlig dårlige.
Jeg har slet ikke nogen iPhone. Jeg har en SonyEricsson C510, K660i og K608i.

C510 bliver benyttet med Onfone og K660i med BiBoB. K608i bliver ikke benyttet længere, men er gemt væk.

Med alle tre telefoner har det været umuligt at streame video og lyd via både Onfone og BiBoB.

Men nu til en lille glædelig nyhed! Hér til aften prøvede jeg igen for sjov at se om det virkede. Og det gjorde det så nu pludselig! Det tyder så bare på, at der har været en fejl på Telenors netværk eller måske kun hos Onfone og BiBoB. Lad os nu ikke håbe at det går galt igen...
  Besvar med citat

Gammel Tue Mar 09, 2010, 20:05    # 167

Onfone er offline  
Onfone
Juniorbruger

Mobil: Nokia N97

Hej alle,

Angående brug af Iphone som modem, så skulle det gerne virke, hvis man downloader den nyeste software. Der har været problemer med ældre software. Grunden til 3, Telia og Telenor virker med den gamle software, er forbi de er direkte gensælgere af Iphones.

Hvis andre oplever problemer med, at bruge mobilen online eller som modem, så må I endelig skrive til os, så vi kan fejlsøge og rette. Det er jo KANON vigtigt for os, at det virker 100%, da vi jo ønsker at vores nye DATAtrappe for stor succes

Et par andre ting.
- Vi arbejder på at lave DATAtrappen som dongle Mobilt bredbånd produkt. Kommer forhåbentlig inden for de næste 3 uger.

- I fremtiden får man mulighed for, at vælge en højere hastighed på DATAtrappen.

Har I andre ideer/forslag?
Jeg synes udviklingen af DATAtrappen har været utrolig lærerigt og succesfuldt. Alle de ideer som jer brugere måtte have, vil vi gerne diskutere, brainstorme på og se hvordan vi kan skabe et sådant produkt eller service. Det er kun fantasien der sætter grænsen.
Så alle nye ideer er mere end velkomne

Forslag til Onfone
Rigtig mange af Mobildebats brugere har oprettet sig, som kunder hos Onfone. Det er vi selvfølgelig rigtig glade for. Vi vil gerne forbedre den oplevelse man har som kunde hos Onfone. Her tænker jeg på selve oprettelsesforløbet, hjemmesiden, loginsiderne, kundeservice, guides, produkter og meget mere. Hvis der er noget som der undrer jer, irriterer jer eller forslag til forbedringen må I endelig sige til - Vi håber I vil bruge lidt tid på, at kigge forløbet hos Onfone igennem, så vi kan blive endnu bedre
Det lyder lidt reklame agtigt - men det er jo brugerne der oplever de ideer og ting vi laver, så det er vigtigt vi lytter og hele tiden optimerer/forbedrer.

Det var vist det for denne gang

Mvh
Morten
  Besvar med citat

Gammel Tue Mar 09, 2010, 20:44    # 168

BLC79's Avatar
BLC79 er offline  
BLC79
Normal bruger

Citat:
Oprindelig postet af Onfone Vis indlæg
Et par andre ting.
- Vi arbejder på at lave DATAtrappen som dongle Mobilt bredbånd produkt. Kommer forhåbentlig inden for de næste 3 uger.

- I fremtiden får man mulighed for, at vælge en højere hastighed på DATAtrappen.
Hej Morten!

Jeg har haft nogle problemer med streaming af video og lyd på jeres netværk, men det ser ud til, at det nu virker.

Hvis I har planer om at lancere DATAtrappen sammen med et USB-modem går jeg ud fra at jeres to andre datapakker, Small mobil bredbånd og Medium mobil bredbånd, forsvinder, da det jo er et "dobbelt produkt" at have. De to datapakker vil jo i givet fald være dyrere end DATAtrappen.

Men jeg går ud fra, at man stadig vil kunne vælge DATAtrappen uden USB-modem når I lancere den nye udgave af denne pakke?
  Besvar med citat

Gammel Tue Mar 09, 2010, 20:55    # 169

SimonBS's Avatar
SimonBS er offline  
SimonBS
Erfaren bruger
Kommer ofte

Bopæl: Hobro
Alder: 18
Mobil: iPhone 3GS

Hej Morten.

Jeg skifter over Onfone, når jeg i morgen eller overmorgen får min iPhone tilbage igen.

Jeg støtter op omkring en USB-dongle løsning og vil bare af nysgerrighed gerne høre, hvordan det endte med muligheden for at sende og modtage SMSer online? Jeg mener at huske, at du ville tage dette forslag videre og snakke med nogen om det. Er det helt utænkeligt, at vi vil se det?

Gammel Tue Mar 09, 2010, 22:58    # 170

mobanet's Avatar
mobanet er offline  
mobanet
Aktiv bruger
Jeg sover her

Citat:
Oprindelig postet af Onfone Vis indlæg
Hej alle,

Angående brug af Iphone som modem, så skulle det gerne virke, hvis man downloader den nyeste software. Der har været problemer med ældre software. Grunden til 3, Telia og Telenor virker med den gamle software, er forbi de er direkte gensælgere af Iphones.

Hvis andre oplever problemer med, at bruge mobilen online eller som modem, så må I endelig skrive til os, så vi kan fejlsøge og rette. Det er jo KANON vigtigt for os, at det virker 100%, da vi jo ønsker at vores nye DATAtrappe for stor succes

Et par andre ting.

Har I andre ideer/forslag?
Jeg synes udviklingen af DATAtrappen har været utrolig lærerigt og succesfuldt. Alle de ideer som jer brugere måtte have, vil vi gerne diskutere, brainstorme på og se hvordan vi kan skabe et sådant produkt eller service. Det er kun fantasien der sætter grænsen.
Så alle nye ideer er mere end velkomne

Forslag til Onfone
Rigtig mange af Mobildebats brugere har oprettet sig, som kunder hos Onfone. Det er vi selvfølgelig rigtig glade for. Vi vil gerne forbedre den oplevelse man har som kunde hos Onfone. Her tænker jeg på selve oprettelsesforløbet, hjemmesiden, loginsiderne, kundeservice, guides, produkter og meget mere. Hvis der er noget som der undrer jer, irriterer jer eller forslag til forbedringen må I endelig sige til - Vi håber I vil bruge lidt tid på, at kigge forløbet hos Onfone igennem, så vi kan blive endnu bedre
Det lyder lidt reklame agtigt - men det er jo brugerne der oplever de ideer og ting vi laver, så det er vigtigt vi lytter og hele tiden optimerer/forbedrer.

Det var vist det for denne gang

Mvh
Morten
Er du helt sikker på at internetdeling virker med en Iphone på jeres net? En anden bruger på dette forum har jo fået noget andet at vide fra jeres support. Se linket:

Besvar med citat

Gammel Wed Mar 10, 2010, 13:30    # 171

Teletoppen's Avatar
Teletoppen er offline  
Teletoppen
Aktiv bruger
Jeg sover her

Jeg er ved at være rigtig godt træt af at de ikke snart har fået opdateret "Min forbrugsside" så man kan se hvem og hvor længe man har ringet til.

De har ellers lovet at det skulle have været rettet for over 14 dage siden..for dårlig simpelthen.....

Kunne man få en kommentar fra Onfone..?
Eller er denne tråd ikke interessant for Onfone mere..?

Last edited by Teletoppen; Wed Mar 10, 2010 at 17:38.
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 10, 2010, 17:32    # 172

Fuzzbox's Avatar
Fuzzbox er offline  
Fuzzbox
Erfaren bruger
Kommer ofte

Bopæl: Risskov
Alder: 39
Mobil: HTC Desire + TD2

Jeg synes at det er mærkeligt at de ikke har svaret på min mail jeg sendte dem søndag aften.
Mailen burde ellers interessere dem, for det drejer sig om kald de har glemt at fakturere mig for

Gammel Wed Mar 10, 2010, 17:48    # 173

evilguy's Avatar
evilguy er offline  
evilguy
TOPbruger
Sover på debatten ;)

Bopæl: Holstebro
Alder: 30

Post Sv: Mission: Danmarks bedste data abonnement

Citat:
Oprindelig postet af mobanet Vis indlæg
Er du helt sikker på at internetdeling virker med en Iphone på jeres net? En anden bruger på dette forum har jo fået noget andet at vide fra jeres support. Se linket:

Ja det vil jeg da faktisk også gerne have bekræftet, da jeg eller har fået følgende svar fra OnFone den 25/2 på spørgsmålet om OnFone understøtter teathering på iPhone:

Citat:
Hej Johnny,

Nej, det gør vi desværre ikke. Apple har lavet en spærring således at det kun er operatører som forhandler iPhone der har adgang til denne service.

Mvh.

Sabrina N.

Gammel Wed Mar 10, 2010, 17:52    # 174

rasmusjv er offline  
rasmusjv
Erfaren bruger
Kommer ofte

Mobil: Lidt Af Hvert!

Nogen andre end mig der har problemer med Onfone's data/internet? WWW virker fint. Men programmer såsom Android Market, Grooveshark og mange andre virker ikke på ens Nexus One eller på min Palm Pre. Nogen andre med samme eller lignende problemer?

- RasmusJV
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 10, 2010, 20:18    # 175

Peter999 er offline  
Peter999
POWERbruger
Tasterne er slidt

Mobil: -

Citat:
Oprindelig postet af evilguy Vis indlæg
Ja det vil jeg da faktisk også gerne have bekræftet, da jeg eller har fået følgende svar fra OnFone den 25/2 på spørgsmålet om OnFone understøtter teathering på iPhone:

Citat:
Hej Johnny,

Nej, det gør vi desværre ikke. Apple har lavet en spærring således at det kun er operatører som forhandler iPhone der har adgang til denne service.

Mvh.

Sabrina N.
Underligt unuanceret svar fra Onfone. Hvordan vil Onfone så forklare, at det nu (igen) virker hos Telmore? Hverken Telmore eller TDC forhandler iPhone.
  Besvar med citat

Gammel Wed Mar 10, 2010, 20:41    # 176

Frank Rasmussen
POWERbruger
Tasterne er slidt

Citat:
Oprindelig postet af Peter999 Vis indlæg
Underligt unuanceret svar fra Onfone. Hvordan vil Onfone så forklare, at det nu (igen) virker hos Telmore? Hverken Telmore eller TDC forhandler iPhone.
Godt spørgsmål. På helt egne vegne (private), tror jeg Apple giver operatører lov til forskellige ting med Iphone, og relatere dette til et/flere APN.

I tilfældet med Telmore, benytter de samme APN som TDC, hvor imod f.eks. Onfone benytter et andet APN end andre Telenor kunder (de bruger midlertidigt BiBoB's APN).

Det er for mit vedkommende rent gætværk, omend jeg dog er ret sikker på der er lidt om teorien. Som bruger af BiBoB's APN syntes jeg dog også det er en smulle irriterende, hvis jeg nu skal være helt ærlig

Men jeg ved omvendt set også der er fokus på at få det rettet, hvor langt man er ved jeg i skrivende stund dog ikke.

BiBoB omtaler iøvrigt samme problem her: http://www.telesnak.dk/showthread.php?t=1755&page=8

Frank Rasmussen,
MVNO-Systems A/S

Last edited by Frank Rasmussen; Wed Mar 10, 2010 at 21:35.
  Besvar med citat

Gammel Thu Mar 11, 2010, 11:52    # 177

Onfone er offline  
Onfone
Juniorbruger

Mobil: Nokia N97

Hejsa.

Ang. loginsiderne, så kommer den specificerede udgave online idag. Vi har haft mega travlt, så vi er desværre blevet lidt forsinkede på den front. - Beklager jeg.

Vores grafiker sidder stadig med en ny version af loginsiderne (Bliver rigtig lækker) - Så der kommer en nyere version inden for den næste måneds tid. Mere overskuelig, bedre design og derfor mere brugervenlig

Jeg er ved at tjekke op på resten af spørgsmålene i denne tråd.

Mvh
Morten
  Besvar med citat

Gammel Fri Mar 12, 2010, 19:45    # 178

visky83 er offline  
visky83
Nybegynder
Ny på Mobildebat.dk

Mobil: Sony/ericsson C510

Hej,
Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med selvom det er lidt off-topic. Jeg kan se at turbo-3G har teoretiske hastigheder på op til 7,2 Mbit men det er der jo stort set ingen af udbyderne af mobilt bredbånd der kan levere (f.x. Onfone 1Mbit, Telmore 1/2 Mbit osv.), betyder det så ikke at man slet ikke for fuld udnyttelse af sin mobils kræfter eller er det bare mig der er galt på den?

Jeg ved dog godt at 3 kan give teoretiske 21 Mbit men udover dem?
  Besvar med citat

Gammel Sun Mar 14, 2010, 9:34    # 179

BLC79's Avatar
BLC79 er offline  
BLC79
Normal bruger

Citat:
Oprindelig postet af visky83 Vis indlæg
Hej,
Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med selvom det er lidt off-topic. Jeg kan se at turbo-3G har teoretiske hastigheder på op til 7,2 Mbit men det er der jo stort set ingen af udbyderne af mobilt bredbånd der kan levere (f.x. Onfone 1Mbit, Telmore 1/2 Mbit osv.), betyder det så ikke at man slet ikke for fuld udnyttelse af sin mobils kræfter eller er det bare mig der er galt på den?

Du har fuldstændig ret. Hvis du vælger, at abonnere på en sådan datapakke, hvor der max. er 1 Mbps download får du ikke mere end det. Så skal du f.eks. i Telmores tilfælde abonnere på en af deres andre pakker hvor du får op til 5 Mbps download.
  Besvar med citat

Gammel Sun Mar 14, 2010, 12:29    # 180

evilguy's Avatar
evilguy er offline  
evilguy
TOPbruger
Sover på debatten ;)

Bopæl: Holstebro
Alder: 30

Citat:
Oprindelig postet af visky83 Vis indlæg
Hej,

Først og fremmest så er 1 mbit er en ganske fin hastighed, hvis du bare benytter dataforbindelsen til mobilsurfing.

Langt de fleste telefoner og USB dongles understøtter kun 7,2 Mbit, så uanset om operatøren (f.eks. 3) understøtter 21 Mbit så vil du under alle omstændigheder ikke kunne benytte det til noget. De 21 Mbit giver derimod mere kapacitet på den enkelte sendemast, hvilket nogle selskaber har mere brug for end andre.

7,2 Mbit og 21 Mbit er også teoretiske hastigheder og du skal dele kapaciteten på din lokale med med andre brugere, så i praksis får du ikke kun 40-75% hastighed af den maks. hastighed som din telefon/dongle understøtter. OG det er vel at mærke hvis dit teleselskab IKKE laver kunstige begrænsninger på f.eks 512 Kbit eller 1 Mbit.
Svar

Bookmarks

Gå til

Dine muligheder
Du kan IKKE oprette nye tråde
Du kan IKKE poste svar
Du kan IKKE poste vedhæftede filer
Du kan IKKE redigere dine indlæg
BB code er fed>On
Smilier are On
[IMG] koden er Off
HTML kode er Off