Facebook
Nyheder
Lige Nu
99 Aktive brugere
  • 5 medlemmer
  • 94 gæster
Statistik
  • Emner: 244,794
  • Medlemmer: 44,532
Velkommen til vores nyeste medlem, faarup10

Viser søgeresultater 1 til 21 ud af 21
    Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Standard Blackberry Passport - dansk ordbog

Hej med jer

Jeg har set den aldrende BB Passport til en fornuftig pris, så jeg overvejer at skulle have lidt legetøj.

Jer som har haft den, hvordan har den været i forhold til at skrive på dansk.

Er den med dansk ordbog eller mulighed for at hente den i Store?

Andre fordele og ulemper modtages gerne.

På forhånd tak.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Lev livet!!

Juniorbruger
    23. Aug 16

Standard Sv: Blackberry Passport - dansk ordbog

Passport’en har både dansk systemsprog og ordbog. Jeg kører dog altid mine telefoner på engelsk, så den danske ordbog skulle vidst blot tilføjes under indstillingerne - præcis som man kender det fra Android og iOS.

ÆØÅ bliver vist lige over tastaturet sammen med punktum, komma og lignende. Det tager et par dage at vænne sig til, men ellers tænker man ikke videre over det. Ofte kan du også blot skrive eksempelvis “o” i stedet for “ø” og den vil selv finde ud af at autocorrect’e. Du kan sikkert finde screenshots i tidligere tråde her på siden.

FYI, så kan du diktere mails/SMS'er osv. præcist på dansk også. Det brugte jeg overraskende ofte når jeg skulle køre. Det virkede egentlig hver gang uden problemer.
    Last edited by Mohammad1; Sun Feb 05, 2017 at 3:23.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Tak for dit indlæg.

Det lyder godt.

Lev livet!!

Normal bruger
    21. Nov 11
    Bopæl

Hvidovre

Hej

Dansk fungerer rigtig godt på telefonen. Ligeledes ordbogen.

Det er en rigtig fed telefon, men der er 2 ulemper i min optik (har haft 3 Passports). Den er bred. rigtig bred og derfor ikke så handy. Personlig synes jeg ikke, at det er et problem, da tastaturet er rigtig fedt og nemt at skrive på.
    Det største problem er mangel på mainstream/danske apps i Blackberry 10 OS. Man kan installere android (se Cobalts info på www. crackberry.com/forum), men ikke alle apps fungerer. Bemærk, at det er en ældre version af android der køres. Specielt Facebook appen er ret dårlig . Jeg har haft mobilepay og andre danske apps til at køre, men pga. skærmfaconen skal der indimellem scrolles i skærmbilledet.

Men, hvis du ikke har ultimative krav vedrørende apps, så er det er rigtig fed telefon, med et fantastisk tastatur og en rigtig god lyd. Kameraet er rigtig godt, men kan være lidt langsomt til at fokusere i visse situationer.

Blackberry Passport føles føles som kram, specielt SE versionen.

MVH

Basholm
    Last edited by basholm; Sun Feb 05, 2017 at 16:16.
    Tidligere: LG Optimus 2X, HP Pre3, iPhone 4+ 5, Samsung Galaxy Note og Samsung Galaxy Note II 4G, LG G3. BB Pasport.
    Nu: Iphone 6S Plus.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Citat Oprindelig postet af basholm Vis indlæg
    Hej

Dansk fungerer rigtig godt på telefonen. Ligeledes ordbogen.

Det er en rigtig fed telefon, men der er 2 ulemper i min optik (har haft 3 Passports). Den er bred. rigtig bred og derfor ikke så handy. Personlig synes jeg ikke, at det er et problem, da tastaturet er rigtig fedt og nemt at skrive på.
    Det største problem er mangel på mainstream/danske apps i Blackberry 10 OS. Man kan installere android (se Cobalts info på www. crackberry.com/forum), men ikke alle apps fungerer. Bemærk, at det er en ældre version af android der køres. Specielt Facebook appen er ret dårlig . Jeg har haft mobilepay og andre danske apps til at køre, men pga. skærmfaconen skal der indimellem scrolles i skærmbilledet.

Men, hvis du ikke har ultimative krav vedrørende apps, så er det er rigtig fed telefon, med et fantastisk tastatur og en rigtig god lyd. Kameraet er rigtig godt, men kan være lidt langsomt til at fokusere i visse situationer.

Blackberry Passport føles føles som kram, specielt SE versionen.

MVH

Basholm
    Hej Basholm

Tak for dit indlæg.

Størrelsen har jeg ikke været så bekymret for, da jeg alligevel oftest bruger 2 hænder når jeg skriver på min 7 plus.

Som du selv skriver er manglen på apps breaking point, da jeg har nogle få som jeg ikke kan undvære.

Vil jeg kunne hente Amazon App Store og Cobolt Store, for at se indholdet af de apps der bliver udbudt der?

Jeg har set silver udgaven, den ser fed ud - men her vil fornuften nok vælge den sorte ud fra at den er billigere.

Har du nogen fornemmelse af om BB10 er dødt og bliver et sted uden at der i fremtiden vil være mangel og svært at komme til Android apps, hvis der ikke er interesse for at hold BB i live?

På forhånd tak for indsatsen.

Lev livet!!

Normal bruger
    21. Nov 11
    Bopæl

Hvidovre

Hej

BB10 er dødt.Der bliver ikke udviklet på det fra BB´s side. Ligeledes produceres der heller ikke flere BB telefoner af BB selv. Fremtidige BB telefoner produceres og markedsføres af TCL. BB koncentrerer sig om android og deres QNX software til autoindustrien. Alle fremtidige "BB" telefoner bliver med BB android, en mere sikker version af android, men stadig under google´s herredømme.

Mht. apps, så er jeg bange for at der ikke rigtig sker nogen udvikling til BB10, andet end fra mindre udviklere. Cobalt android på Passport har nok også en udløbstid indenfor et par år (mit gæt). Men læs selv mere på crackberrys forum.

Glem amazon store og gå efter cobalt.

Iøvrigt, hvis du vil anskaffe en Passport, så er der en SE version til salg på DBA til 1800 pt. Det er en ok pris. Det er ikke min eller en jeg kender. SE versionen er mere "lækker" end den almindelige Passport, i mine øjne.

Men, hvis apps er et "breaking point" for dig, så vil jeg nok ikke anskaffe mig en passport.

MVH

Tommy
    Last edited by basholm; Sun Feb 05, 2017 at 22:54.
    Tidligere: LG Optimus 2X, HP Pre3, iPhone 4+ 5, Samsung Galaxy Note og Samsung Galaxy Note II 4G, LG G3. BB Pasport.
    Nu: Iphone 6S Plus.

Juniorbruger
    23. Aug 16

Hvis du køber en BB Passport, kan den sagtens holde i et år eller to (se punkt 4). Den bedste måde at beskrive Blackberry Passport oplevelsen er:

1) Wow-faktoren er der stadig lang tid efter du har købt telefonen. Du vil også altid få kommentarer fra alle du møder (oftest positive), bare så du er forberedt.

2) Alt indbygget (SMS, lyd, browsing, native BB apps, hastighed) fungerer exceptionelt godt og flydende.

2.5) Måske med undtagelse af video, som har letterboxing. Intet problem for de fleste videoer, men hvis man ser en video hvor der er tekst med småt, kan det være svært at se.

3) Med apps og services, skal man gå en smule "out of your way" for at finde en løsning - men en løsning finder du. Der er ofte native alternativer til apps, såsom Facebook appen. Hvis du ikke finder et alternativ til en app, kan du som regel bruge browseren istedet. Eller finde en ældre version af appen, som kører på Android Jelly Bean. Eller patche appen selv. Mange muligheder, som desværre ikke altid er optimale.

4) Mens Basholm har ret i at BB10 er dødt, så kan du forvente en opdatering til systemet (fra version 10.3 til 10.4 mener jeg) engang i 2017. Du får ingen nye features, men det sørger for at din browser og sikkerhed holdes opdateret. Så du er sikret en smule endnu, men før eller senere bliver man træt af den ekstra indsats det kræver.

Kom med en liste af apps du bruger, så kan vi fortælle dig om hvorvidt du vil støde på problemer.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Citat Oprindelig postet af Mohammad1 Vis indlæg
    Hvis du køber en BB Passport, kan den sagtens holde i et år eller to (se punkt 4). Den bedste måde at beskrive Blackberry Passport oplevelsen er:

1) Wow-faktoren er der stadig lang tid efter du har købt telefonen. Du vil også altid få kommentarer fra alle du møder (oftest positive), bare så du er forberedt.

2) Alt indbygget (SMS, lyd, browsing, native BB apps, hastighed) fungerer exceptionelt godt og flydende.

2.5) Måske med undtagelse af video, som har letterboxing. Intet problem for de fleste videoer, men hvis man ser en video hvor der er tekst med småt, kan det være svært at se.

3) Med apps og services, skal man gå en smule "out of your way" for at finde en løsning - men en løsning finder du. Der er ofte native alternativer til apps, såsom Facebook appen. Hvis du ikke finder et alternativ til en app, kan du som regel bruge browseren istedet. Eller finde en ældre version af appen, som kører på Android Jelly Bean. Eller patche appen selv. Mange muligheder, som desværre ikke altid er optimale.

4) Mens Basholm har ret i at BB10 er dødt, så kan du forvente en opdatering til systemet (fra version 10.3 til 10.4 mener jeg) engang i 2017. Du får ingen nye features, men det sørger for at din browser og sikkerhed holdes opdateret. Så du er sikret en smule endnu, men før eller senere bliver man træt af den ekstra indsats det kræver.

Kom med en liste af apps du bruger, så kan vi fortælle dig om hvorvidt du vil støde på problemer.
    Tusind for dit beskrivende indlæg, det og Basholms indlæg giver de svar som jeg har søgt.

Har selv været igang med at tjekke de apps, som jeg bruger meget.

Er nået frem til at de stort set alle kan hentes, eksempelvis på apk4blackberry.com, har I nogen erfaringer med dette sted?

Den eneste app som jeg ikke har fundet, er Apples egen Find Venner, som jeg bruger meget til at holde styr på hvor børnene leger. Men den vil jeg antage at kunne finde på iCloud.com og bruger den webbaserede udgave.

Så jeg må være nærmere et valg om at købe en PP. Har set den der er til salg på dba.dk.

God dag!

Lev livet!!

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Mar 03
    Bopæl

Roskilde

Har du så købt en BB PP?
    Jeg er selv blevet lun på en, nu er prisen jo rimelig
    (57+ handler her på MD)

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Citat Oprindelig postet af Peter Vinther Vis indlæg
    Har du så købt en BB PP?
    Jeg er selv blevet lun på en, nu er prisen jo rimelig
    Hej Peter

Jeg nåede desværre ikke at få trykket på køb hos mediamarkt.de, hvor de i sidste weekend havde den til 279 euro for PP Silver Edition.

Så lige nu venter jeg lidt.

Hvad med dig?

Har du set den til en god pris?

Lev livet!!

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Har lige bestilt hos Mediamarkt, hvor den igen var til 279 euro.
    Glæder mig til at prøve den.

Lev livet!!

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Mar 03
    Bopæl

Roskilde

Super pris, meget fristende
    (57+ handler her på MD)

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Mar 03
    Bopæl

Roskilde

Citat Oprindelig postet af takidk Vis indlæg
    Har lige bestilt hos Mediamarkt, hvor den igen var til 279 euro.
    Glæder mig til at prøve den.

Har prøvet at bestille, men syntes ikke rigtigt jeg kan vælge Danmark? Hvordan har du bestilt?
    (57+ handler her på MD)

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Har bestilt til afhentning i Flensborg.

Se her på eBay, hvor Media Markt også sælger:

[Only registered and activated users can see links. ]

Lev livet!!

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Hmm kan se at EBay, vist også kun er i Tyskland.
    Men se også Amazon.de, samme [Only registered and activated users can see links. ]

Lev livet!!

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Mar 03
    Bopæl

Roskilde

Du må jo bare kontakte mig, når du vil sælge den
    (57+ handler her på MD)

Erfaren bruger
    Kommer ofte
    Vindfeld's Avatar
    07. Jun 13
    Alder
    43

Skal lige høre om, BlackBerry kommer med æøå hvis man køber den i dk eller om man lige så godt kan købe den uden for dk?

Nogen der har handlet her før?

Last edited by Vindfeld; Sat Mar 11, 2017 at 12:42.

Juniorbruger
    23. Aug 16

Citat Oprindelig postet af Vindfeld Vis indlæg
    Skal lige høre om, BlackBerry kommer med æøå hvis man køber den i dk eller om man lige så godt kan købe den uden for dk?

Nogen der har handlet her før?

Du får ikke ÆØÅ på det fysiske tastatur, heller ikke i Danmark. Det virtuelle keyboard er naturligvis en anden sag. Når det så er sagt har jeg ikke en Priv, så er ikke helt sikker på hvor ÆØÅ sidder når du bruger det fysiske tastatur.

Vær opmærksom på, at den version du køber har tysk tastatur, der er altså byttet om på Z og Y. Det er en deal breaker for mig.

Erfaren bruger
    Kommer ofte
    Vindfeld's Avatar
    07. Jun 13
    Alder
    43

Citat Oprindelig postet af Mohammad1 Vis indlæg
    Du får ikke ÆØÅ på det fysiske tastatur, heller ikke i Danmark. Det virtuelle keyboard er naturligvis en anden sag. Når det så er sagt har jeg ikke en Priv, så er ikke helt sikker på hvor ÆØÅ sidder når du bruger det fysiske tastatur.

Vær opmærksom på, at den version du køber har tysk tastatur, der er altså byttet om på Z og Y. Det er en deal breaker for mig.
    Det tror jeg også det er for mig, tak 👍👍

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    takidk's Avatar
    13. Dec 05
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    41

Det var godt I var inde på dette, da jeg har en bestilling liggende på en Passport i Media Markt i Tyskland.
    Havde ikke ser at der var byttet om på Z og Y.

Lev livet!!

POWERbruger
    Tasterne er slidt

06. Oct 05
    Bopæl

Frederiksberg

Lagde mærke til at der var en til salg på DBA

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Lignende tråde

1. Blackberry Passport
    By basholm in forum Arkiverede tråde
    Svar: 13
    Seneste indlæg: Wed Nov 04, 2015, 18:07
  2. Blackberry Passport
    By EnBruger in forum Andre mobiler
    Svar: 85
    Seneste indlæg: Mon Sep 21, 2015, 23:33
  3. Blackberry Passport
    By P'drone in forum Arkiverede tråde
    Svar: 16
    Seneste indlæg: Wed May 20, 2015, 20:40
  4. BlackBerry Passport
    By Solar Nemesis in forum Arkiverede tråde
    Svar: 8
    Seneste indlæg: Tue Feb 17, 2015, 18:52
  5. Blackberry Passport
    By andreas in forum Arkiverede tråde
    Svar: 6
    Seneste indlæg: Tue Feb 17, 2015, 18:40

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.