Facebook
Nyheder
Lige Nu
94 Aktive brugere
  • 17 medlemmer
  • 77 gæster
Statistik
  • Emner: 244,235
  • Medlemmer: 44,477
Velkommen til vores nyeste medlem, ThomasH2017

Viser søgeresultater 1 til 10 ud af 10
    Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

23. Mar 10
    Alder
    51

Standard De forskruede App priser...

Efter at have udgivet min nyeste App på Google Play forleden, satte jeg mig ned og undersøgte priserne på tilsvarende Apps. Der var en masse hvor prisen var sat til 6-12 kr. Mange af dem med indlagte reklamer og køb i spillet, mit nyeste spil indeholder ikke noget af dette.

Har jeg prissat min nyeste udgivelse for højt? Tja, en masse Apps, der viser reklamer og tilbyder køb i spillet, er sat til omkring 6-12 kr., gratis i første omgang bliver en irritation af konstant reklameren og gentagne spørgsmål om at købe ting i spillet. Disse uendelige anmodninger om at købe ekstra eller læse reklamer synes at være en gennemgående forretningsmodel. Man kunne tro at dette er normalt, og jeg begyndte at tænke jeg måske har prissat for højt...

Men for nylig, da jeg sad og læste blade på en café, forekom det mig, at du nemt køber en kop kaffe til mere end kr. 25 som er prisen på min seneste udgivelse. Bladende havde jeg købt for mere end kr. 100 uden at tænke over prisen.

I den sammenhæng er et spil til kr. 25, hvor man ikke bliver plaget af reklamer og App’en ikke agerer sælger for udvidelser konstant, egentlig billigt.

Så når tingene er meget billige, er der som regel en catch 22...

Hva' synes I?

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Fladfisk's Avatar
    19. Apr 12
    Bopæl

Odense
    Alder
    39

Standard Sv: De forskruede App priser...

Kommer an på så meget feks hvilke slags app.
    Har ikke imod reklamer hvis det er en app der kun sjældent bruges. Hvis den bruges dagligt og er gennemført, så betaler jeg med glæde.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sony Xperia S - Nexus 7

FAST inventar
    Bor på Mobildebat.dk

24. Nov 06
    Bopæl

Vanløse
    Alder
    32

Handler også om hvilken værdi det skaber og hvor langtidsholdbart det er. Derudover er mange vænnet til "gratis" ydelser online og på mobilen, dvs. man hellere tager reklamerne med, end smider nogle håndører
    - På Whitelisten -

Juniorbruger
    13. Dec 12

Jeg betaler for de app's som jeg bruger ofte og har glæde/nytte af - og så er prisen selvfølgelig en del af overvejelsen. Men jeg har betalt for apps fra 6 - 100 kr. De app's, som kun holder i kort tid eller bruges sjældent, kan jeg sagtens leve med reklamer i (som indtægt til udvikleren). For selvfølgelig skal udvikleren have en betaling for sit arbejde.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

27. May 03
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    46

Jeg spiller stort set udelukkende hjernevrider/puslespil og hvis jeg skal købe et spil, så foretrækker jeg modellen med at de første baner er gratis, hvor efter man kan betale for ekstra baner. så jeg kan prøve om det er noget jeg vil betale for. Jeg har købt flere af den slags spil. Også enkelte hvor der kom nye baner til sidenhen..

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

23. Mar 10
    Alder
    51

Citat Oprindelig postet af PMJ Vis indlæg
    ... så jeg kan prøve om det er noget jeg vil betale for. Jeg har købt flere af den slags spil...
    Man har jo 2 timer man kan prøve i. Indenfor dette tidsrum kan man få pengene tilbage hvis spillet ikke er interessant

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

27. May 03
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    46

Citat Oprindelig postet af gotrek Vis indlæg
    Man har jo 2 timer man kan prøve i. Indenfor dette tidsrum kan man få pengene tilbage hvis spillet ikke er interessant
    Så har de hævet det, for det var nede på 15minutter på Android. Nu er jeg også skiftet til iOS og der er det mere omstændigt at fortryde. Hvis et spil skal betales up front, så tager jeg ikke chancer. Tit installere jeg også et par stykker ad gangen, når der er nogle relaterede der ser spændende ud og prøver dem ikke lige med samme.

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

23. Mar 10
    Alder
    51

Der er en artikel om det her PMJ:

[Only registered and activated users can see links. ]

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    nicky's Avatar
    24. Jan 06
    Bopæl

Amager
    Alder
    36

Jeg betaler meget sjældent for spil eller andre apps. Det er først, hvis jeg spiller spillet over længere tid, at jeg vælger at købe det, så jeg undgår reklamer. Ellers er jeg ret ligeglad med reklamer og kan sagtens kigge væk i 10-30 sekunder.

Erfaren bruger
    Kommer ofte
    Luke2000's Avatar
    08. Mar 11

Efter at jeg har skiftet til IPhone køber jeg ikke ukendte spil mere min erfaring er at der er for meget lort og har oplevet jeg ikke kunne få pengene tilbage for apps der var direkte svindel.
    Så tror personligt du får det rigtig svært ved at tjene penge på apps hvis du ikke er en del af et stort firma.
    Last edited by Luke2000; Sun Jan 01, 2017 at 20:44.

Lignende tråde

1. Svar: 0
    Seneste indlæg: Mon Jun 27, 2016, 14:00
  2. 3's priser
    By Nicolaj_s in forum Arkiverede tråde
    Svar: 2
    Seneste indlæg: Thu Sep 13, 2007, 20:34
  3. Priser hos 3: Priser på Services, opkaldsafgifter mm...
    By Rasmuskarlsen in forum Arkiverede tråde
    Svar: 5
    Seneste indlæg: Thu Nov 18, 2004, 0:11
  4. priser
    By jayleno in forum Arkiverede tråde
    Svar: 2
    Seneste indlæg: Thu May 20, 2004, 10:40

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.