|
|
-
Emner: 221,561
-
-
Medlemmer: 41,604
Velkommen til vores nyeste medlem, Henk Green

-
Thu Jul 12, 2012, 19:12
Nybegynder Ny på Mobildebat.dk
Køn:

Tvinge valg af netværksoperatør på s3?
Jeg har lige skiftet til TDC i dag og kan ikke få 3G til at virke på min Galaxy s3. Apn indstillingerne ser rigtige ud, lortet virker bare ikke. Jeg fandt en tråd på et forum hvor de sagde at man ikke skulle sætte mobilen til automatisk netværksoperatør men specifikt til TDC Mobil for at få det til at virke. Problemet er at s3'eren nægter at bruge andet end automatisk. Hvordan tvinger man den til at bruge et bestemt netværk?
-
Thu Jul 12, 2012, 23:47
 Oprindelig postet af 7Dahl7
Jeg har lige skiftet til TDC i dag og kan ikke få 3G til at virke på min Galaxy s3. Apn indstillingerne ser rigtige ud, lortet virker bare ikke. Jeg fandt en tråd på et forum hvor de sagde at man ikke skulle sætte mobilen til automatisk netværksoperatør men specifikt til TDC Mobil for at få det til at virke. Problemet er at s3'eren nægter at bruge andet end automatisk. Hvordan tvinger man den til at bruge et bestemt netværk?
Apn har ikke noget at gøre med om den kører på 3g eller edge.
Apn er de indstillinger så du kan bruge internet/ mms på din mobil.
Jeg mener kun du kan tvinge sgs3 kun til at køre på 2g og ikke kun 3g
Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
Hvis du vil have din profil lukket, ændret brugernavn eller bare vil i kontakt med moderatorteamet, kan du sende os en mail, ved at trykke HER
-
Fri Jul 13, 2012, 0:19
Sv: Tvinge valg af netværksoperatør på s3?
Min første tanke er, at TDC har begået en fejl som gør, at du kun kan komme på 2G eller at der er spærret for data. Jeg tror at du må forsøge, at få deres kundeservice til at tjekke din netværksprofil - om dit abonnement er sat op korrekt.
Alternativt kan du måske også prøve at vælge UMTS/3G "kun". Hvor det er den eneste type netværk, som den må bruge.
-
Fri Jul 13, 2012, 0:25
Det kan være der ikke dækkes med 3g? Men hvis ikke du kan vælge kun 3g fra menuen, og prøv at start mobilen uden simkort og vælg kun3g og genstarte med simkort
Sendt fra Bjarke's telefon
-
Fri Jul 13, 2012, 0:26
 Oprindelig postet af knudsen81
Jeg mener kun du kan tvinge sgs3 kun til at køre på 2g og ikke kun 3g
Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
Det er på nexus det er sådan, at på sgs3 kan man vælge auto, 2g og 3g
-
Fri Jul 13, 2012, 9:46
Du kan godt tvinge sgs3 til kun at bruge 3G, men så vil du nok bare miste batteri hurtigt :-/
-
Fri Jul 13, 2012, 9:59
 Oprindelig postet af Nkolsen
Du kan godt tvinge sgs3 til kun at bruge 3G, men så vil du nok bare miste batteri hurtigt :-/
Jeg ved ikke hvorfor du har den ide' kan du forklare hvorfor? Min telefon har da de seneste data kørt på kun 3g fordi der tilsyneladende er lidt nemmere for telefonen at lave handover imellem master hxis den ikke skal spekulere på 2g signalet
-
Fri Jul 13, 2012, 11:05
Nybegynder Ny på Mobildebat.dk
Køn:

Det var TDC der havde lavet en fejl.
-
Fri Jul 13, 2012, 11:17
Det var TDC der havde lavet en fejl.
Hvad bestod den fejl i så=?
-
Fri Jul 13, 2012, 14:06
 Oprindelig postet af bjarkehansen
Jeg ved ikke hvorfor du har den ide' kan du forklare hvorfor? Min telefon har da de seneste data kørt på kun 3g fordi der tilsyneladende er lidt nemmere for telefonen at lave handover imellem master hxis den ikke skal spekulere på 2g signalet
Hvad hvis du har rigtigt dårligt 3G signal ? Skal den så ikke bruge ekstra signal styrke/batteri ? Hvor den måske ville være hoppet over på 2G for et bedre signal. (troede bare at det var sådan det virkede )
Lignende tråde
-
By Ratata in forum Fri debat ;-)
Svar: 15
Seneste indlæg: Fri Jan 13, 2012, 15:18
-
By Flarup in forum iPhone & iPad
Svar: 7
Seneste indlæg: Wed Apr 27, 2011, 10:06
-
By kroogar in forum Android forum
Svar: 3