Facebook
Nyheder
Lige Nu
281 Aktive brugere
  • 136 medlemmer
  • 145 gæster
Statistik
  • Emner: 222,340
  • Medlemmer: 41,678
Velkommen til vores nyeste medlem, nadiaali1001

Viser søgeresultater 1 til 29 ud af 29
    TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Gramas's Avatar
    24. Aug 03
    Alder
    29

Standard Telenor iPhone, spærres den ved manglende betaling?

Hejsa,

Jeg har en sælger her, der gerne vil sælge mig hans iphone 4s. Problemet er blot at den er købt for ca. 1 mdr siden, via en 24mdr smart aftale hos Telenor.

Ved i helt konkret om, terminalen bliver spærret, hvis ikke han betaler?

Aktiv bruger
    Jeg sover her

05. Jun 04
    Bopæl

Randers
    Alder
    48

Standard Sv: Telenor iPhone, spærres den ved manglende betaling?

Den bliver ikke spæret det er personligt man hæfter for det.

Erfaren bruger
    Kommer ofte
    mikbodsof's Avatar
    04. Jan 08
    Bopæl

Brøndbyvester

Citat Oprindelig postet af top Vis indlæg
    Den bliver ikke spæret det er personligt man hæfter for det.
    Det er ikke helt korrekt, hvis der er tale om bedrageri fra den oprindelige købers side,så spærrer Telenor for mobilen.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Gramas's Avatar
    24. Aug 03
    Alder
    29

Det var det her jeg frygtede, to modstridende posts. Hvordan skal bedrageri forståes?

Moderator apollo14dk's Avatar
    13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    39

Det er netop det, at man køber og så en mnd. efter sælger man den telefon man har købt for en mnd. siden. Men igen, det er svært at svare på, og jeg er ret sikker på, at Telenor laver en vurdering fra sag til sag.
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One - iPad Mini - Sony Xperia Z
    Hvis du vil have din profil lukket, ændret brugernavn eller bare vil i kontakt med moderatorteamet, kan du sende os en mail, ved at trykke HER

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Gramas's Avatar
    24. Aug 03
    Alder
    29

Okay så har jeg et tillægsspørgsmål. Hvis i købte en terminal på de præmisser jeg køber den. Hvor lang tid, ville i så vente med at sælge igen, for at ikke at der skulle opstå en evt. dum situation imellem dig og ny køber?

Moderator apollo14dk's Avatar
    13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    39

Citat Oprindelig postet af Gramas Vis indlæg
    Okay så har jeg et tillægsspørgsmål. Hvis i købte en terminal på de præmisser jeg køber den. Hvor lang tid, ville i så vente med at sælge igen, for at ikke at der skulle opstå en evt. dum situation imellem dig og ny køber?
    Jeg ville ikke røre den med en ildtang, uden jeg havde et bevis på, at han/hun enten havde betalt den af. Det sidste du skriver, tror jeg ikke du vil kende min mening til.
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One - iPad Mini - Sony Xperia Z
    Hvis du vil have din profil lukket, ændret brugernavn eller bare vil i kontakt med moderatorteamet, kan du sende os en mail, ved at trykke HER

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Gramas's Avatar
    24. Aug 03
    Alder
    29

Der er vi så heldigvis af forskellig opfattelse
    Men jeg må lige undersøge med Telenor hvad normen er. Jeg kunne læse mig til, at de ville lukke den hurtigst muligt efter købet, såfremt kunden er dårlig betaler. Det vil jeg gerne have konkretiseret yderligere.

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Lund's Avatar
    03. Mar 03
    Bopæl

Østjylland
    Alder
    35

Jeg ville heller ikke rør den.
    Det kan kun give problemer det der. Hvis man køber en brugt bil og der er gammel gæld i den, så hæfter man for det, så det er vel det samme med en mobil.

Find en anden, så skal du heller ikke gå og frygte de næste 24 måneder.

Tror også den bliver pænt svær at sælge igen, med mindre manden som vil købe den er vildt fattig og desperat

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Gramas's Avatar
    24. Aug 03
    Alder
    29

En af mine kammerater ville købe den, så det gjorde han. Der var ingen imei spærring eller anden form for lås (og det kommer der forhåbentlig heller ikke, 7-9-13) Så indtil videre, smiler vi alle og ser glade ud.

Aktiv bruger
    Jeg sover her

26. May 07

Citat Oprindelig postet af Gramas Vis indlæg
    En af mine kammerater ville købe den, så det gjorde han. Der var ingen imei spærring eller anden form for lås (og det kommer der forhåbentlig heller ikke, 7-9-13) Så indtil videre, smiler vi alle og ser glade ud.
    Skriver Telenor ikke i kontrakten, at telefonen er Telenors ejendom, indtil fuldstændig betaling har fundet sted?

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    snuden's Avatar
    30. Mar 08
    Alder
    41

Citat Oprindelig postet af KvindeMagnet Vis indlæg
    Skriver Telenor ikke i kontrakten, at telefonen er Telenors ejendom, indtil fuldstændig betaling har fundet sted?
    Det kan jeg ikke forestille mig. Elektronik er jo nærmest halveret i værdi når det forlader forretningen. Jeg kan ikke forestille andet, end at telefonen ikke spærres og at telenor udelukkende kan og vil inddrive pengene hos den der har lavet betalingsaftalen med telenor. Så jeg mener ikke der er noget at frygte.

Aktiv bruger
    Jeg sover her

29. Jun 04
    Bopæl

Valby

Man kan ikke sammenligne elektronik og biler. I modsætning til en bil, så kan der ikke tages pant i en mobiltelefon. Teleselskabet indgår en gældsaftale med køberen. Hvis han sælger produktet videre, så er gældsaftalen stadig knytte til køberen og ikke den nye køber. Teleselskabet vil sikkert lukke abonnementet ned telefonen er købt sammen med, men de kan ikke lukke selve terminalen.

Husk på at fordi der indgåes en kreditaftale, så kan man ikke frasige sig alle andre forhold i købeloven. Heller ikke garanti, service mv.
    Nokia Lumia 920 @ phone-it a.k.a. MVNO på Telenor

Aktiv bruger
    Jeg sover her

09. Mar 10

Citat Oprindelig postet af CyberOpz Vis indlæg
    Man kan ikke sammenligne elektronik og biler. I modsætning til en bil, så kan der ikke tages pant i en mobiltelefon. Teleselskabet indgår en gældsaftale med køberen. Hvis han sælger produktet videre, så er gældsaftalen stadig knytte til køberen og ikke den nye køber. Teleselskabet vil sikkert lukke abonnementet ned telefonen er købt sammen med, men de kan ikke lukke selve terminalen.

Husk på at fordi der indgåes en kreditaftale, så kan man ikke frasige sig alle andre forhold i købeloven. Heller ikke garanti, service mv.
    Men hvad nu hvis personen har købt fx 5 Iphones rundt omkring, og har gjort det med videresalg for øje. OG hvis han ikke betaler. Så er det måske bedrageri.

Og jeg mener også sagtens at Telenor kan påberåbe sig ejendomsretten indtil fuld betaling er modtaget.

Læg i øvrigt mærke til, at der er rigtig mange billige Iphones til salg på dba.dk - en del af dem er fra svindlere der går ind i fx en Telia/TDC/Telenor/3 butik og siger, at de hedder Hans Hansen fra tømmerfirma hans Hansen og de skal købe 3-4 Iphones på afbetaling. Her er jo tale om bedrageri, og som køber er man faktisk i ond tro når prisen er så lav som tilfældet ofte er... Forstår ikke at dba ikke stopper sådan noget.

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. Jun 11

Citat Oprindelig postet af erhvervssælger Vis indlæg
    Men hvad nu hvis personen har købt fx 5 Iphones rundt omkring, og har gjort det med videresalg for øje. OG hvis han ikke betaler. Så er det måske bedrageri.

Og jeg mener også sagtens at Telenor kan påberåbe sig ejendomsretten indtil fuld betaling er modtaget.

Læg i øvrigt mærke til, at der er rigtig mange billige Iphones til salg på dba.dk - en del af dem er fra svindlere der går ind i fx en Telia/TDC/Telenor/3 butik og siger, at de hedder Hans Hansen fra tømmerfirma hans Hansen og de skal købe 3-4 Iphones på afbetaling. Her er jo tale om bedrageri, og som køber er man faktisk i ond tro når prisen er så lav som tilfældet ofte er... Forstår ikke at dba ikke stopper sådan noget.
    Det betegnes som "fraud", dvs svindel og telefonen vil blive låst på imei.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    snuden's Avatar
    30. Mar 08
    Alder
    41

Citat Oprindelig postet af BK-E Vis indlæg
    Det betegnes som "fraud", dvs svindel og telefonen vil blive låst på imei.
    Det vil de jo netop ikke. Køberen skal bare overholde sine forpligtelser og når han ikke gør det, er det i fogedretten hvor han dømmes til at betale...og han kan naturligvis ikke oprette flere aftaler hos teleselskabet

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. Jun 11

Citat Oprindelig postet af snuden Vis indlæg
    Det vil de jo netop ikke. Køberen skal bare overholde sine forpligtelser og når han ikke gør det, er det i fogedretten hvor han dømmes til at betale...og han kan naturligvis ikke oprette flere aftaler hos teleselskabet
    Nej, den gør den selvfølgelig ikke. Men det var jo heller ikke det jeg svarede på

Aktiv bruger
    Jeg sover her

13. Jun 09

Standard

Der er mange gisninger om det her og det lyder som om at ingen ved hvad der er rigtigt i denne sag, er det ikke hurtigere at spørge en der ved noget i stedet for at komme med usaglige gæt.

Og nej det er ikke teleselskabet i skal spørge om hvad lovgivningen er på det område...

//pot
    Last edited by potpot; Tue Jul 03, 2012 at 18:18.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    hotpop's Avatar
    16. Nov 10
    Bopæl

Sverige

Telefonen spærres ikke, men det bliver dyrt for ham der sælger den hvis ikke der betales.

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. Jun 11

Citat Oprindelig postet af hotpop Vis indlæg
    Telefonen spærres ikke, men det bliver dyrt for ham der sælger den hvis ikke der betales.
    Jeg skal garantere dig, at telefonen bliver spærret hvis det drejer sig om fraud/svindel. Og lad os bare kalde det insider viden

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    hotpop's Avatar
    16. Nov 10
    Bopæl

Sverige

Jeg skal garantere dig, at telefonen bliver spærret hvis det drejer sig om fraud/svindel. Og lad os bare kalde det insider viden
    Så gælder det bare om at Telenor bliver enig med sig selv, for jeg fik andet at vide.
    Har fået at vide at simkortet bliver spærret, og det er alt.

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. Jun 11

Citat Oprindelig postet af hotpop Vis indlæg
    Så gælder det bare om at Telenor bliver enig med sig selv, for jeg fik andet at vide.
    Har fået at vide at simkortet bliver spærret, og det er alt.
    Det kommer nok også an på omfanget. Drejer det sig om 1 iPhone gør de nok ikke noget ved det. Er det 3 eller flere så er det noget andet. Som privar kan du også "kun" oprette op til 3 smart aftaler.

Aktiv bruger
    Jeg sover her

29. Jun 04
    Bopæl

Valby

10tegn 10tegn
    Last edited by CyberOpz; Wed Jul 04, 2012 at 8:27. Grund: Dobbeltpost...
    Nokia Lumia 920 @ phone-it a.k.a. MVNO på Telenor

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. Jun 11

Citat Oprindelig postet af CyberOpz Vis indlæg
    Så må du forklare mig, hvorfor man ikke spærre telefoner der bliver stjålet?
    Det kan man da også sagtens. Hvis du vidste hvor mange telefoner der kommer til et "servicecenter" hvor de ikke kan fange net. Disse er imei spærret. Spærret af enten operatøren eller af Politiet.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    snuden's Avatar
    30. Mar 08
    Alder
    41

Det kommer nok også an på omfanget. Drejer det sig om 1 iPhone gør de nok ikke noget ved det. Er det 3 eller flere så er det noget andet. Som privar kan du også "kun" oprette op til 3 smart aftaler.
    Hvad forskel skulle det gøre om du "har svindlet dig til" 1 tlf eller 10 telefoner? De telefoner der købes af østbander med stjålne kort og bliver sendt til udlandet blir jo heller ikke spærret! Den oprindelige køber har stiftet en gæld som bare skal betales. Længere er den ikke. Telefonen bliver ikke spærret, kun abb ved mgl. betaling!

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. Jun 11

Hvad forskel skulle det gøre om du "har svindlet dig til" 1 tlf eller 10 telefoner? De telefoner der købes af østbander med stjålne kort og bliver sendt til udlandet blir jo heller ikke spærret! Den oprindelige køber har stiftet en gæld som bare skal betales. Længere er den ikke. Telefonen bliver ikke spærret, kun abb ved mgl. betaling!
    Du siger altså, at jeg ikke ved hvad jeg personligt arbejder med til dagligt? Jeg er på . år ansat hos først Sonofon, og nu Telenor.

Aktiv bruger
    Jeg sover her

09. Mar 10

Hvis det er "svindel" ("fraud"), så kan du bide spids på, at teleselskabet spærrer telefonen. Og jeg tror ikke det betyder ret meget om det er 1 eller 10. Det handler om svindel eller ej svindel.

Aktiv bruger
    Jeg sover her

13. Jun 09

Standard

Du siger altså, at jeg ikke ved hvad jeg personligt arbejder med til dagligt? Jeg er på . år ansat hos først Sonofon, og nu Telenor.
    Er du den der har med jura at gøre og er du med til at udfærdige købsaftaler efter den /de danske regler for så kan vi bruge svaret til noget men er du en af dem i Kundeservice der har hørt fra en der nok tror han ved det, så kan trådstarter jo ikke bruge dit svar til en dyt da det er ren spekulation. At du er ansat hos et selskab gør jo ikke at det du skriver er det rigtige, du skal ikke tro på alt det din boss bilder dig ind. På forhånd undskyld hvis du har ret men så ville det jo være meget lettere hvis du fra starten viste hvor det står at det er teleselskabet der ejer en telefon hvor 23 afdrag er betalt men det sidste mangler og så kan man bare spærre for telefonen. //pot

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. Jun 11

Citat Oprindelig postet af potpot Vis indlæg
    Er du den der har med jura at gøre og er du med til at udfærdige købsaftaler efter den /de danske regler for så kan vi bruge svaret til noget men er du en af dem i Kundeservice der har hørt fra en der nok tror han ved det, så kan trådstarter jo ikke bruge dit svar til en dyt da det er ren spekulation. At du er ansat hos et selskab gør jo ikke at det du skriver er det rigtige, du skal ikke tro på alt det din boss bilder dig ind. På forhånd undskyld hvis du har ret men så ville det jo være meget lettere hvis du fra starten viste hvor det står at det er teleselskabet der ejer en telefon hvor 23 afdrag er betalt men det sidste mangler og så kan man bare spærre for telefonen. //pot
    Hvis du blot gad at læse hvad jeg skrev. I tilfælde af "fraud" dvs svindel bliver den spærret. Lad os sige, at en person laver en falsk rekvisition fra et firma, og går ned og får f.eks en iPhone i en Telenor butik, og firmaet senere får regningen, så er det at betegne som "fraud".
    Arbejder for Telenor på 10. år, men dette er mine helt personlige meninger.

Lignende tråde

1. Svar: 4
    Seneste indlæg: Sun Sep 26, 2010, 20:00
  2. Iphone 4 ved Telenor
    By exon in forum iPhone & iPad
    Svar: 14
    Seneste indlæg: Wed Jul 21, 2010, 14:34
  3. Oplåsning af iPhone ved telenor
    By maria1977 in forum Teleselskaber og mobilnet
    Svar: 7
    Seneste indlæg: Tue Oct 06, 2009, 10:41
  4. Gratis oplåsning af ny iPhone ved Telenor
    By GiffelDK in forum iPhone & iPad
    Svar: 35
    Seneste indlæg: Fri Aug 28, 2009, 19:15
  5. Nogle regler for hvornår at abb spærres ved manglende betaling?
    By PraetorianGuard in forum Generel mobildebat
    Svar: 5
    Seneste indlæg: Wed Jun 22, 2005, 14:03

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •