Facebook
Nyheder
Lige Nu
178 Aktive brugere
  • 49 medlemmer
  • 129 gæster
Statistik
  • Emner: 230,273
  • Medlemmer: 42,527
Velkommen til vores nyeste medlem, Lomd

Viser søgeresultater 1 til 13 ud af 13
    POWERbruger
    Tasterne er slidt
    BlackSheep's Avatar
    23. Feb 03
    Bopæl

Odense
    Alder
    31

Standard Overvejer den nye macbook air

Overvejer og gå helt over til mac med en macbook air (den nye2012)

Har lidt spørgesmål

Er der nogen ting man ikke kan med mac ifh til PC...?

Airplay fuktionen fra macbook til apple tv er det kun indhold fra itunes eller alt der foregår på mac'en? Eks. Hvis jeg installere VLC player kan det så steames til apple tv?

Er de 256gb hd nok til alm brug vil nemle have en timecabsule til film osv går ud fra den kan tilgås lige som alm nas hd'er

Hvor mange af de 256 gb er ca tilbage når OS er indstalleret
    andet jeg bør være klar over

Nu virker flash og java jo ikke på ipad og iphone kan man det på en macbook. Skal jo gerne kunne bruge net bank og div formularer på nettet.
    Mvh. BlackSheep

(PS. Beklager taste/stavefejl, det går lidt hurtigt på tasterne indimellem.)

Supermod apollo14dk's Avatar
    13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    40

Standard Sv: Overvejer den nye macbook air

Jamen jeg vil da gerne give nogle svar, roder både med Windows og OsX som mac jo bruger.

1: Ja der er visse programmer, som kun er lavet til windows, der kan man så vælge parallels eller lave en bootcamp. Bootcamp kan man også kalde dual boot. Dog er mac bedre til billedredigering og videoredigering.

2: Ja det kan man reelt set godt, men det kræver et ekstra program, som hedder AirFoil.

3: Det er igen anpå, hvad man har tænkt sig at bruge den til. Jeg kunne f.eks ikke nøjes med 200 gb, da jeg redigere film, har alle mine billeder (mere end 40.000) liggende, musik og bunker af dokumenter, da jeg bruger min macbook til bestyrelsesarbejde.

4: Det er igen, anpå hvor meget, man installere fra starten af. Men Mac OSx bruger omkring 10-15 gb installeret med de programmer, der følger med fra starten af.

5: Det virker uden problemer, men flash er på vej ud, og Adobe udvikler ikke på det mere. Java virker på alle OS'ere mere eller mindre.
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One - iPad Mini - Samsung S4 Active

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

08. Nov 10
    Alder
    22

Standard

Vl lige rette #2

Når mountain lion (det nye styresystem til Mac, som du får gratis opgradering til) kan du streame alt på din Mac til Apple tv

Sent from my iPad using Tapatalk HD

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    BlackSheep's Avatar
    23. Feb 03
    Bopæl

Odense
    Alder
    31

Smølgaard> mente jeg også nok. Fedt at den tager alt der sker på mac'en over på apple tv

Jeg har planer om at bruge time capsule til alle mine filer når nu der ikke er den største harddisk i air'en.

Men dder står at man kan tilslutte en ekstra ekstern hd til den kan jeg da bruge den fra windåse? Eller skal den formateres om til et andet format eller noget og kan jeg tilstulle min nuværende eksterne hd dirrekte til air'en og kan den så læse de filer som er på ? Hvis ikke kan man så lave den om til Mac format uden at miste alt på den uden at have et 3. Sted at ligge det over? Imens?

Tror sku jeg hopper på en air. Hehe
    Mvh. BlackSheep

Supermod apollo14dk's Avatar
    13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    40

Citat Oprindelig postet af smølgaard Vis indlæg
    Vl lige rette #2

Når mountain lion (det nye styresystem til Mac, som du får gratis opgradering til) kan du streame alt på din Mac til Apple tv

Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Ja den har du helt ret i, havde ikke rigtig tænkt over at BjergLøven snart er på vej ud.

Citat Oprindelig postet af BlackSheep Vis indlæg
    Smølgaard> mente jeg også nok. Fedt at den tager alt der sker på mac'en over på apple tv

Jeg har planer om at bruge time capsule til alle mine filer når nu der ikke er den største harddisk i air'en.

Men dder står at man kan tilslutte en ekstra ekstern hd til den kan jeg da bruge den fra windåse? Eller skal den formateres om til et andet format eller noget og kan jeg tilstulle min nuværende eksterne hd dirrekte til air'en og kan den så læse de filer som er på ? Hvis ikke kan man så lave den om til Mac format uden at miste alt på den uden at have et 3. Sted at ligge det over? Imens?

Tror sku jeg hopper på en air. Hehe
    Du kan så vidt jeg husker tilslutte en HD, hvis den er formateret i NTFS eller i exFAT. Hvis den ikke er formateret i et af de formater, så vil du desværre miste alt, da den skal formateres om.

Og det er forståeligt, jeg glæder mig dog mere til, jeg har sparet sammen til en MacBook Pro Retina.
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One - iPad Mini - Samsung S4 Active

POWERbruger
    Tasterne er slidt

03. Jun 07
    Bopæl

Odense

Citat Oprindelig postet af apollo14dk Vis indlæg

Du kan så vidt jeg husker tilslutte en HD, hvis den er formateret i NTFS eller i exFAT. Hvis den ikke er formateret i et af de formater, så vil du desværre miste alt, da den skal formateres om.
    Du kan godt tilslutte den med NTFS ja, men du kan kun læse hvad du har på disken. Dvs at du kun kan kopiere ting fra den eksterne og over på mac'en, men du kan ikke kopiere fra mac'en og over på den eksterne. Du kan dog formatere den til filsystemet FAT32. Der kan du både læse og skrive til OSX og Windows. Du skal dog være opmærksom på at FAT32 ikke kan håndtere filer der er større end 4GB. Så arbejder du med store filer skal du finde på noget andet.

Jeg har selv lige solgt min mac og venter på at min nye macbook kommer. Så jeg kan ikke huske navnet på det filsystem du skal bruge som kan bruges både i OSX og Windows.. Men det kan du prøve at google dig til

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Sace's Avatar
    28. Jun 04
    Bopæl

Aarhus

Der er flere løsninger på det med filsystemet, der har også eksisteret forskellige plugins til det.

Jeg har 256GB SSD i min, som er splittet lige over imellem Mac OSX og Windows 7 (bruger bootcamp til at spille spil). Bruger omkring 25GB på Mac delen og 100 på windows. Det skal siges at jeg har alle mediefiler på min eksterne. Har en del spil på windows delen, derfor den fylder noget mere.

Tror sagtens du kan klare dig med 256GB, det er vist mest en vanesag.
    /Anders Bang

iPhone 5S - 16GB Space Gray

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Rehman's Avatar
    20. May 07
    Bopæl

4690
    Alder
    17

Jeg gik fra 1tb (iMac) til henholdsvis 128 gb og 256 gb (Har 2 Air's), uden problemer!

Rehman
    Mvh
    Rehman

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    BlackSheep's Avatar
    23. Feb 03
    Bopæl

Odense
    Alder
    31

Citat Oprindelig postet af Rehman Vis indlæg
    Jeg gik fra 1tb (iMac) til henholdsvis 128 gb og 256 gb (Har 2 Air's), uden problemer!

Rehman
    Hvis jeg så låner en anden ekstern HD og flytter alt indhold af min over på igennem min win pc og så derefter formatere min hd i det format der passer til mac (kommer nu i tanke om at da jeg satte sen til første gang spurgte den og den skulle lave "win" format eller "mac" ) kan jeg så flytte filer fra den lånte hd med "win filer" igennem air'en og så over på min egen blir det så til mac filer hahah... Ja jeg er totalt mac noob. Men vil bar ikke miste indhold på den hd. Hehe
    Mvh. BlackSheep

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    AKWRater's Avatar
    07. Nov 11
    Bopæl

Frederiksberg C
    Alder
    16

Personligt har jeg en 500 GB MBP, hvor jeg bruger 50 GB i alt Så du skal nok kunne bruge en 256, medmindre du altså har en masse fuld-HD film, billeder liggende.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Sace's Avatar
    28. Jun 04
    Bopæl

Aarhus

Citat Oprindelig postet af BlackSheep Vis indlæg
    Hvis jeg så låner en anden ekstern HD og flytter alt indhold af min over på igennem min win pc og så derefter formatere min hd i det format der passer til mac (kommer nu i tanke om at da jeg satte sen til første gang spurgte den og den skulle lave "win" format eller "mac" ) kan jeg så flytte filer fra den lånte hd med "win filer" igennem air'en og så over på min egen blir det så til mac filer hahah... Ja jeg er totalt mac noob. Men vil bar ikke miste indhold på den hd. Hehe
    Du kan godt læse disken ja. Kan dog ikke huske om der er nogle grænser for filstørrelser man kan kopiere - ikke noget jeg er stødt på de gange jeg har gjort det.
    /Anders Bang

iPhone 5S - 16GB Space Gray

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    evilguy's Avatar
    26. May 03
    Alder
    33

Jeg har tidligere brugt det gratis MacFuse til at læse/skrive til en NTFS disk. Jeg mener ikke, at MacFuse længere bliver vedligeholdt og afløseren hedder vidst OSXFUSE. Jeg har dog ikke erfaringer med denne afløser, men det er altså muligt at skrive til en NTFS disk under OS X.
    Mvh. Johnny
    Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Juniorbruger
    09. Aug 10
    Bopæl

Frederiksberg
    Alder
    28

Ang. NTFS så installer "Paragon NTFS for Mac OSX". Så behøver du ikke at tænke mere over det. Det fungerer bare perfekt

Lignende tråde

1. OMFG: Macbook Air, den nye
    By 2000 in forum Computere, anden teknik og mobile routere
    Svar: 11
    Seneste indlæg: Fri Oct 29, 2010, 19:25
  2. Hvad er forskellen på den gamle macbook og den nye?
    By frecra in forum Computere, anden teknik og mobile routere
    Svar: 5
    Seneste indlæg: Mon Nov 05, 2007, 18:42

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.