Nu er de nye macbooks kommet med ivy brigde og andre nye ting. Men de gamle er nu betragteligt billigere. Hvor meget bedre er den nye macbook og hvad går jeg decideret glip af?
Kunne være rart at spare lidt penge, men hvis der er så stor forskel på de to modeller, så er den nye jo vejen.
Nu er de nye macbooks kommet med ivy brigde og andre nye ting. Men de gamle er nu betragteligt billigere. Hvor meget bedre er den nye macbook og hvad går jeg decideret glip af?
Kunne være rart at spare lidt penge, men hvis der er så stor forskel på de to modeller, så er den nye jo vejen.
hvad er jeres erfaringer/meninger/anbefalinger?
Det kommer meget an på hvilken kategori du kigger i.
Alle maskinerne er jo blevet en smule hurtigere på CPU siden. 15" modellen har også fået et noget bedre grafikkort, og skulle efter de første meldinger ikke blive nær så varm som modellen før. Grafikkortet på 13" modellen er også noget hurtigere, men stadig et integreret fra Intel.
Generelt er der ud over bedre CPU'er tilføjet USB3 på alle modeller, som for nogle kan være en dealbreaker.
Personligt har jeg en 15" 2.2Ghz Quad fra sidste forår, og har ikke nogle intentioner om at skifte den for den nye update. Det skulle da lige være for Retina modellen, men kan jeg vist ikke helt forsvare til mit brug.
Nu du siger de er blevet noget billigere - har du et link til steder hvor de gamle modeller er på tilbud?
Hvilken størrelse går du efter? Hvis du ikke spiller spil og kan undvære USB3, så ville jeg da slå til på en af de gamle. Det er stadig hurtige maskiner.
Bookmarks