|
|
-
Emner: 221,549
-
-
Medlemmer: 41,602
Velkommen til vores nyeste medlem, Henriklu

-
Sun Jun 17, 2012, 10:05
Ringe op til et nummer
Hej.
I går havde jeg en lidt underlig oplevelse. Jeg ringede op til et 80 nummer. Her kom der bare et svar og det var at det ikke var muligt at ringe til dette nummer fra en mobil. Nå tænkte jeg så må vi jo snyde systemet og skjulte derefter mit nummer. Nu er der jo ingen info om mig og mit nummer, så jeg regnede bestemt med at det var muligt, men nej. Hvordan kan selskabet afgøre at jeg ringer fra en mobiltelefon, når der ingen info er om mig.
Hilsen
Bjarne
Bjarne knudsen
Selskab:Telmore
-
Sun Jun 17, 2012, 10:20
Sv: Ringe op til et nummer
Alt info ligger ikke bag dit nummer. Så det er ikke den store gåde. Men jeg kender desværre ikke nok til det, til at sige præcis hvordan det fungere.
|iP5 32GB Black|iOS 6.1B|@3|
| iPad 3.Gen 16GB Wifi|iOS 6| MacBook Pro Retina|
Søgefunktion?LIGE HER
-
Sun Jun 17, 2012, 11:34
Alt efter hvilken teleudbyder du har, kan der være spærret for forskellige nummergrupper.
Kontakt dit teleselskab og tjek om der er spærret for 80'er numre
-
Sun Jun 17, 2012, 12:13
Hej Bjarne.
Det er sådan, at ringer man fra en mobil, sender man automatisk nogle dataer med, så man kan, se at der bliver ringet fra en mobiltelefon, det kan du ikke lave om på, og det er så det samme med fastnetmobiler. Ringer man f.eks fra en ip-telefon, så router man via fastnettet, og dermed får du samme status som en fastnetnummer.
At man herhjemme, har lagt specielle nummerserier ud til mobiltelefoni, er fordi man så kan se, at det er et mobilnummer man ringer til.
Nogle udbydere herhjemme tilbyder så, at man kan tage sit fastnetnummer med på mobilen, men du ringer så at sige aldrig ud fra det, da man bare laver en viderstilling af dit fastnetnummer.
Det du kan gøre, er at have et iptelefonnummer, du kan bruge fra mobilen, for så kan du ringe til 80 nummer serien. Det er ejeren, af 80xxxxxx nummeret, der bestemmer om man vil lade mobiltelefoner ringe ind, da de betaler for at modtage opkaldet.
Derudover skal iptelefonnummeret være tilknyttet en dansk nummerserie, så kan de ikke se, om du sidder et eller andet sted i langtvækfradanmark
Macbook Pro 2,4 GHz - HP Pavillion DV3-2390 - Iphone 4s - iPad 2 - Nokia Lumia 800 Hvis du vil have din profil lukket, ændret brugernavn eller bare vil i kontakt med moderatorteamet, kan du sende os en mail, ved at trykke HER
-
Sun Jun 17, 2012, 12:37
Det er korrekt. "Caller ID" er udelukkende en tjeneste som gør det muligt for en telefon at inkludere en afsender i nummeret. På almindelige telefoner afgør man dog kun om man ønsker at sende sit Caller ID med - ikke hvordan det skal repræsenteres - det klares af ens teleselskab. Men teknisk set kunne man, hvis ikke teleselskabet blandede sig, inkludere hvad som helst - dvs. både andre folks numre, men også tekst.
Når det så er sagt, så er 80-numre jo ikke nogle som privatpersoner køber. Og derfor er numrene heller ikke koblet på en afbleget Kirk telefon. 80-numre anvendes til virksomheder og kobles på avancerede omstillingsanlæg med køstyring og andre ting. Det giver en masse muligheder for ejeren af 80-nummeret - bl.a. er det trivielt at spore hvor opkaldet stammer fra og hvis den pejer tilbage til et mobilnetværk eller et udenlandsk nummer, så kan det nemt afvises.
"Hemmeligt nummer" er kun hemmeligt for almindelige modtagere. Hvis man bliver udsat for noget ulovligt fra et hemmeligt opkald, så kan myndighederne godt spore opkaldet alligevel.
Lignende tråde
-
By Henrik Christophersen in forum iPhone & iPad
Svar: 15
Seneste indlæg: Thu Jun 07, 2012, 17:10
-
By Spoock in forum Android forum
Svar: 4
Seneste indlæg: Sun Jun 06, 2010, 17:20
-
By Megabjoernen in forum Generel mobildebat
Svar: 9