|
|
-
Emner: 222,308
-
-
Medlemmer: 41,676
Velkommen til vores nyeste medlem, sumaiayaaa

-
Sat Jun 02, 2012, 21:31
-
Sat Jun 02, 2012, 22:15
Erfaren bruger Kommer ofte
Køn:

Sv: Kloning af SIM-kort??
 Oprindelig postet af KvindeMagnet
Er der nogen der kan give et klart svar på, om det er muligt at lave en kloning af et SIM-kort, hvilket udstyr man skal bruge og hvor det kan købes?
Jeg har forsøgt at søge alle mulige steder - også her på MD, men jeg synes ikke at kunne finde et entydigt svar på spørgsmålet.
Til alle der måtte være fristet af at advare mig mod at have to SIM-kort aktiveret på samme tid, kan jeg med det samme oplyse, at det ikke vil komme til at ske i tilfælde af, at det kan lade sig gøre 
Det skulle da lure mig om ikke den slags udstyr er ulovligt som privat at have.
Men så igen, hvad i alverden skal du bruge det til?
Selvom jeg er ansat i Telia, er ovenstående min egen tanke og holdning.
-
Sat Jun 02, 2012, 22:18
Aktiv bruger Jeg sover her
Køn:

Oprindelig postet af Kenkari
Det skulle da lure mig om ikke den slags udstyr er ulovligt som privat at have.
Men så igen, hvad i alverden skal du bruge det til?
Jeg skal bruge det til at klone et simkort, således at jeg kan anvende to forskellige telefoner med samme nummer. Den ene telefon bruger alm simkort mens den anden bruger microsim.
Synes det er alt for omstændigt at skifte simkort mellem to telefoner hver dag, og endnu mere besværligt hvis micro skal sættes i en adapter hver gang...
Har Telia en "dobbeltkort-ordning" som man kender det fra andre selskaber?
-
Sat Jun 02, 2012, 22:31
Dobbeltkort løsningerne der udbydes af de forskellige selskaber vil du ikke kunne bruge til noget. Det blot er et andet telefonnummer på det andet simkort og en viderestilling fra "hovednummeret" til dobbeltkort nummeret. Hvilket så også betyder ingen indgående sms'er på dobbelt kortet.
@Topic: Jeg tror ikke det er muligt at få klonet sit simkort.
See you in heaven, if you make the list!
-
Sat Jun 02, 2012, 22:43
Det er ikke muligt pga den kryptering det bliver brugt på de nye simkort.
Sent fra min iPhone ved at bruge Tapatalk
Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One - iPad Mini - Sony Xperia Z Hvis du vil have din profil lukket, ændret brugernavn eller bare vil i kontakt med moderatorteamet, kan du sende os en mail, ved at trykke HER
-
Sat Jun 02, 2012, 23:49
-
Sun Jun 03, 2012, 0:35
Køn:

Oprindelig postet af Spiff
Dobbeltkort løsningerne der udbydes af de forskellige selskaber vil du ikke kunne bruge til noget. Det blot er et andet telefonnummer på det andet simkort og en viderestilling fra "hovednummeret" til dobbeltkort nummeret. Hvilket så også betyder ingen indgående sms'er på dobbelt kortet.
@Topic: Jeg tror ikke det er muligt at få klonet sit simkort.
Jeg ved det - men det kunne jo være et alternativ til en egentlig kloning. Jeg tror dog ikke at Telia tilbyder en dobbelt-kort løsning.
-
Sun Jun 03, 2012, 0:37
Køn:

Oprindelig postet af apollo14dk
Det er ikke muligt pga den kryptering det bliver brugt på de nye simkort.
Øv, men tak for svaret. Utroligt at teleselskaberne ikke har fundet på en eller anden løsning. Det virker til, at det har været efterspurgt i mange år!
-
Sun Jun 03, 2012, 7:27
Erfaren bruger Kommer ofte
Køn:

Øv, men tak for svaret. Utroligt at teleselskaberne ikke har fundet på en eller anden løsning. Det virker til, at det har været efterspurgt i mange år!
Spørg dig selv dette. Du formår at lave en kloning af kortet.
Der er en person der ringer til dig. Hvilket kort skal det gå ind på? HJvor skal sms'erne komme?
Derfor er dobbelt simkort kun en forwarding af data, hvertfald den måde 3 og telenor kører det på.
Selvom jeg er ansat i Telia, er ovenstående min egen tanke og holdning.
-
Sun Jun 03, 2012, 9:00
Køn:

Der er en person der ringer til dig. Hvilket kort skal det gå ind på? HJvor skal sms'erne komme?
Derfor er dobbelt simkort kun en forwarding af data, hvertfald den måde 3 og telenor kører det på.
Men hvorfor formår teleselskaberne ikke at lave viderstilling af sms+mms i samme stil som tale? så kunne man klare det med deres dobbelt kort løsninger eller 2 abb.
-
Sun Jun 03, 2012, 10:03
Køn:

Samtaler, SMS, og MMS skal selfølgelig modtages på det kort der er aktiveret på netværket. Og teleselskabet kan jo ikke se, om det er det origianle kort eller det klonede kort der er aktiveret - da der jo netop er tale om en klon.
Og jeg skrev sammen med nogle inat, som faktisk har fået det til at fungere. Hvis man ellers kan bryde krypteringen på kortet, skulle det ikke være noget problem. Det kan godt nok tage nogle timer - men man kan få et computerprogram til at ordne det
-
Sun Jun 03, 2012, 10:05
Køn:

Oprindelig postet af PMJ
Men hvorfor formår teleselskaberne ikke at lave viderstilling af sms+mms i samme stil som tale? så kunne man klare det med deres dobbelt kort løsninger eller 2 abb.
Det simple svar må være at de ikke gider bruge penge på at udvikle det - for selfølgelig kan det lade sig gøre!
-
Sun Jun 03, 2012, 12:16
Køn:

Det simple svar må være at de ikke gider bruge penge på at udvikle det - for selfølgelig kan det lade sig gøre!
Lidt underligt. For ligesom de tjener penge på viderestilling af tale, kunne de gøre det samme med sms/mms..
-
Sun Jun 03, 2012, 12:23
Køn:

Oprindelig postet af PMJ
Lidt underligt. For ligesom de tjener penge på viderestilling af tale, kunne de gøre det samme med sms/mms..
Ja, men udvikling er tilgengæld også noget der koster - og ret meget endda!
-
Sun Jun 03, 2012, 12:56
POWERbruger Tasterne er slidt
Køn:

Dette problem kan jo løses med forskellige voip systemer.
Skype med Skype In nummer, der kan du jo modtage opkald på samme nummer lige meget hvilken enhed du er logget på med.
Google voice giver endnu bedre muligheder, men kan ikke bruges i danmark endnu.
-
Sun Jun 03, 2012, 13:03
Jeg bruger selv en anden løsning på samme problem du har.
Mit gamle nummer er viderestillet til min arbejdsmobil. Samtidig har jeg et program på min android, der videresender SMS.
Programmer fortæller i starten af sms'en hvem den er fra. Smart.
Men man kan selvfølgelig ikke trykke "svar" men skal lige skriv en ny SMS.
Men som sagt kører det perfekt.
-
Sun Jun 03, 2012, 14:15
Køn:

Lyder rigtig smart. Så håber jeg bare på, at Telia tager sig sammen og får lavet en dobbelt-kort løsning a la den man fx kan få hos UnoTel
Lignende tråde
-
By Dupont-Dk in forum Google Play, Apps & Widgets
Svar: 5
Seneste indlæg: Tue May 08, 2012, 21:49
-
By albert in forum Generel mobildebat
Svar: 14
Seneste indlæg: Sun Nov 22, 2009, 10:36
-
By reaperdk in forum Generel mobildebat
Svar: 3