Facebook
Nyheder
Lige Nu
103 Aktive brugere
  • 42 medlemmer
  • 61 gæster
Statistik
  • Emner: 234,417
  • Medlemmer: 43,076
Velkommen til vores nyeste medlem, Vøni

Viser søgeresultater 1 til 15 ud af 15
    Normal bruger
    08. May 12
    Bopæl

Roskilde
    Alder
    36

Standard Android for dummies

Hej
    Jeg har kun haft iPhone og en mindre wp, Samsung GS III bliver min første android.
    Da man nu endelig har chancen for at gøre sin mobil personlig, så skal den have gas
    Men, jeg er lidt en dummie på området... Jeg er en helt alm bruger der ikke ønsker at jailbreake og jeg har brug for et par tips, helt nede på jorden.
    Er det korrekt at man skal oprette en Google konto for at komme i gang med apps og widgets? Er det via en pc eller direkte på Tlf?
    Er det første jeg burde lægge ned et antivirus program ? Og gerne et bud på hvilket.
    Hvordan køber man apps der koster noget? Er det via dankort direkte eller fungere en Google konto ligesom iTunes ?

Ja, jeg beklager alle begynder spørgsmålene, jeg har forsøgt at Google det, men syntes ikke jeg har fundet noget brugbart.

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

10. May 12
    Alder
    22

Standard Sv: Android for dummies

Citat Oprindelig postet af Cecillia Vis indlæg
    Hej
    Jeg har kun haft iPhone og en mindre wp, Samsung GS III bliver min første android.
    Da man nu endelig har chancen for at gøre sin mobil personlig, så skal den have gas
    Men, jeg er lidt en dummie på området... Jeg er en helt alm bruger der ikke ønsker at jailbreake og jeg har brug for et par tips, helt nede på jorden.
    Er det korrekt at man skal oprette en Google konto for at komme i gang med apps og widgets? Er det via en pc eller direkte på Tlf?
    Er det første jeg burde lægge ned et antivirus program ? Og gerne et bud på hvilket.
    Hvordan køber man apps der koster noget? Er det via dankort direkte eller fungere en Google konto ligesom iTunes ?

Ja, jeg beklager alle begynder spørgsmålene, jeg har forsøgt at Google det, men syntes ikke jeg har fundet noget brugbart.
    Hej Cecillia.

Du kan kontakte mig på mail: [Only registered and activated users can see links. ], så vil jeg svare så godt jeg kan på alle dine spørgsmål.

Jeg befinder mig ikke foran computer, og derfor er det nemmere hvis vi kan føre samtalen over mail.
    Venlig hilsen/best regards:
    Nikolaj Lund Andreasen
    [Only registered and activated users can see links. ]

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Kelddaug's Avatar
    25. Sep 05
    Bopæl

Korsør
    Alder
    47

Hej
    1.Er det korrekt at man skal oprette en Google konto for at komme i gang med apps og widgets? Er det via en pc eller direkte på Tlf?
    2.Er det første jeg burde lægge ned et antivirus program ? Og gerne et bud på hvilket.

1. ja, du kan oprette en gmail på tlf eller pc/mac.
    2. Hvis man bruger sin fornuft og ikke installer apk filer fra suspekte sider, så synes jeg ikke at det er nødvendigt.
    3. Det er vist på samme måde som i Itunes. Visa/Dankort info tastes ind, du kan så sætte den til at bruge pin kode eller undvære, hvis du vil.
    /Keld

Hvis du har andre spørgsmål så skriv dem her i din tråd eller søg, der er end spørgsmål som andre har stillet.
    Sgs5 32 Gb Sort SM-G906K Wireless charge .

Normal bruger
    06. Apr 11

Absolut ingen grund til at installere anti-virus programmer.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Kongand's Avatar
    04. May 11
    Bopæl

Herning
    Alder
    31

Hmm, hvorfor du skulle skrive til en mail for at få svar på dine spørgsmål, når du nu skriver i et forum, forstår jeg ikke helt...
    Anyways..

Har du ikke gjort det, anbefaler jeg, du starter med at læse anmeldelsen af SGS3 på mobilsiden:

Som der står i anmeldelsen, er det en god ide at oprette en Samsung konto (super nemt at gøre på telefonen - som alt andet egentligt også er), så du kan modtage opdateringer mm. fra Samsung.
    Du skal bruge en Gmail for at kunne bruge Google Play og det fungerer stort set som iTunes.
    Hvad de fleste ser som værende den største forskel er, at du i iTunes skal bruge et password hver gang du køber, hvor du i Play blot skal trykke godkend og andre derfor i teorien har mulighed for at købe app's på din mobil uden dit samtykke.
    Men som Kelddaug skriver, så kan man nu også sætte en kode på, hvis du bliver mere tryg af det.

Ellers vil jeg også anbefale, at du bruger et par minutter på at læse et par tråde herinde i Android foraet. Der er vist svar på det meste, hvis man leder

- og må jeg så anbefale, at du bare går i krig med at lege med din mobil for at se, hvad den kan. Specielt hvis du ikke har været så vant til widgets før (ved ikke hvor meget du havde af det på din wp).

Tillykke og god fornøjelse med din nye Super-fon
    Jobsøgende! Alt inden for indkøb har interesse

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Idefix's Avatar
    31. Jan 04
    Bopæl

Fyn
    Alder
    35

Citat Oprindelig postet af Kongand Vis indlæg
    Hmm, hvorfor du skulle skrive til en mail for at få svar på dine spørgsmål, når du nu skriver i et forum, forstår jeg ikke helt...
    Anyways..

Har du ikke gjort det, anbefaler jeg, du starter med at læse anmeldelsen af SGS3 på mobilsiden:

Som der står i anmeldelsen, er det en god ide at oprette en Samsung konto (super nemt at gøre på telefonen - som alt andet egentligt også er), så du kan modtage opdateringer mm. fra Samsung.
    Du skal bruge en Gmail for at kunne bruge Google Play og det fungerer stort set som iTunes.
    Hvad de fleste ser som værende den største forskel er, at du i iTunes skal bruge et password hver gang du køber, hvor du i Play blot skal trykke godkend og andre derfor i teorien har mulighed for at købe app's på din mobil uden dit samtykke.
    Men som Kelddaug skriver, så kan man nu også sætte en kode på, hvis du bliver mere tryg af det.

Ellers vil jeg også anbefale, at du bruger et par minutter på at læse et par tråde herinde i Android foraet. Der er vist svar på det meste, hvis man leder

- og må jeg så anbefale, at du bare går i krig med at lege med din mobil for at se, hvad den kan. Specielt hvis du ikke har været så vant til widgets før (ved ikke hvor meget du havde af det på din wp).

Tillykke og god fornøjelse med din nye Super-fon
    Rigtig godt svar, kongand :O) ...det er helt oprigtig ment og ikke ironisk. Dejligt at se et godt, vejlende og hjælpene svar!
    Samsung Galaxy S3 -> Samsung Galaxy S4 -> Samsung Galaxy S4 LTE -> Samsung ALPHA Gold

Normal bruger
    08. May 12
    Bopæl

Roskilde
    Alder
    36

Tusind tusind tak for jeres svar, det gav mig lige den basis viden jeg skulle bruge.
    Tænk jeg troede at antivirus var det vigtigste, der kan man bare se
    Jeg læser alt hvad jeg kan finde og glæder mig meget til den, den skal afhentes på mandag.

POWERbruger
    Tasterne er slidt

17. Mar 07
    Alder
    51

Jeg har en del bekendte som er nye med android. De har næsten alle uafhængigt af hinanden, spurgt mig hvordan de fik tilknyttet et kreditkort.
    Jeg har fundet det nemmest at bede dem skrive "google checkout" i googles søgefeldt,
    og så logge ind med deres gmail(google konto) den vej.
    Ingen havde problemer med den metode.
    Der er sikkert nogen der kan en anden "sti" men det her har virket og er nemt at forklare.
    Goffer

Erfaren bruger
    Kommer ofte

04. Nov 10

Du kan evt kigge forbi [Only registered and activated users can see links. ]. Det er en fin side lavet af et par gutter, som vist også er aktive herinde.
    Ups!

Juniorbruger
    19. Nov 10
    Alder
    25

Som sagt skal man bare holde sig fra suspekte tredjeparts apps. Desuden viser tests af diverse antivirusprogrammer til Android desværre, at se stort set ikke virker eller ikke har nogen effekt på din sikkerhed, så bare drop dem.

Derudover vil jeg også anbefale, at du bare leger med telefonen. Prøv dig frem med det hele, det er den hurtigste måde, at opbygge et logisk syn på styresystemet. Og husk, at hvis der er noget, du ikke er tilfreds med, fx tastatur eller musikafspilleren, så downloaded du bare en ny.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Heiberg's Avatar
    17. Feb 04

Tusind tusind tak for jeres svar, det gav mig lige den basis viden jeg skulle bruge.
    Tænk jeg troede at antivirus var det vigtigste, der kan man bare se
    Jeg læser alt hvad jeg kan finde og glæder mig meget til den, den skal afhentes på mandag.
    Jeg synes, det er en vældig god idé at installere et antimalwareprogram - eller antivirus, som du kalder det. Du kan finde flere gratis på Google Play (Android Marked).

Malware kommer ikke kun fra installation af programmer, men også fx i form af exploits, når du er på nettet med mobilen.
    Note 3

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    KenZ's Avatar
    16. Apr 09
    Alder
    30

Standard

Citat Oprindelig postet af Heiberg Vis indlæg
    Jeg synes, det er en vældig god idé at installere et antimalwareprogram - eller antivirus, som du kalder det. Du kan finde flere gratis på Google Play (Android Marked).

Malware kommer ikke kun fra installation af programmer, men også fx i form af exploits, når du er på nettet med mobilen.
    Øh når de bliver opdaget, så opdaterer antivirus selskaberne deres software hvilket er godt, men det gør Google jo også og hva fanden skal du så bruge det lort til, andet end det tager power på tlf'en
    Men brug det da, hvis du føler dig mere sikker....
    [ MacBook Pro 13" i5 Unibody ]  [ OSX Lion ]  [ iPhone 5S White ]  [ 32 Gb ]  [ iOS 7.0.4 JB ]  [ Telenor ]

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Heiberg's Avatar
    17. Feb 04

Standard

KenZ; Din mening er lige et nummer for bøvet til at jeg gider tage den seriøst.

Sendt fra min Galaxy Note med Tapatalk 2
    Note 3

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    KenZ's Avatar
    16. Apr 09
    Alder
    30

Standard

Citat Oprindelig postet af Heiberg Vis indlæg
    KenZ; Din mening er lige et nummer for bøvet til at jeg gider tage den seriøst.

Ja kommer man med lidt kritik, så er det for dårligt og man gider ikke egentligt ikk læse det.
    Men igen, hvis du føler dig mere sikker, så brug da de programmer.
    Igen, så snart der blive opdaget huller, så lukker Google dem, ligeså hurtigt som de andre for opdateret deres såkaldte antivirus programmer. Og hvad er ideen så med at have det?
    [ MacBook Pro 13" i5 Unibody ]  [ OSX Lion ]  [ iPhone 5S White ]  [ 32 Gb ]  [ iOS 7.0.4 JB ]  [ Telenor ]

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    Heiberg's Avatar
    17. Feb 04

Standard

Citat Oprindelig postet af KenZ Vis indlæg
    Ja kommer man med lidt kritik, så er det for dårligt og man gider ikke egentligt ikk læse det.
    Men igen, hvis du føler dig mere sikker, så brug da de programmer.
    Igen, så snart der blive opdaget huller, så lukker Google dem, ligeså hurtigt som de andre for opdateret deres såkaldte antivirus programmer. Og hvad er ideen så med at have det?
    Det er jo ikke kun et spørgsmål om at "lukke huller". Ejheller handler det kun om at liste malwaren op. Det drejer sig lige så meget om at kunne vurdere malwaren ud fra dens adfærd - sådan at selv om den er aldeles ukendt, så bliver den stoppet alligevel. Og det kan Google ikke gøre.

Note 3

Lignende tråde

1. Jailbreak for dummies
    By henningbay in forum Arkiverede tråde
    Svar: 2
    Seneste indlæg: Tue Mar 02, 2010, 9:18
  2. Itunes for dummies....
    By BillyBob in forum Arkiverede tråde
    Svar: 5
    Seneste indlæg: Sun Sep 06, 2009, 19:14
  3. Android for begyndere og dummies
    By admin in forum Arkiverede tråde
    Svar: 0
    Seneste indlæg: Tue Jun 02, 2009, 11:10
  4. S: Dummies
    By Wheely in forum Arkiverede tråde
    Svar: 24
    Seneste indlæg: Sat Jan 15, 2005, 18:00
  5. 4 dummies sælges
    By pjeus in forum Arkiverede tråde
    Svar: 8
    Seneste indlæg: Sat Jul 10, 2004, 7:34

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.