Facebook
Nyheder
Lige Nu
215 Aktive brugere
  • 69 medlemmer
  • 146 gæster
Statistik
  • Emner: 233,702
  • Medlemmer: 42,957
Velkommen til vores nyeste medlem, Skidtmads9000

Viser søgeresultater 1 til 4 ud af 4
    Juniorbruger
    15. Nov 04

Standard Nokia C7 navigation

Hej. Jeg oververjer at købe en Nokia C7. Så vidt jeg kan se kommer den med Symbian Anna operativ systemet og Nokia Ovi Maps.

Da jeg ikke er interesseret i at skulle betale for et data abonnoment, kunne jeg godt tænke mig at vide følgende ting i forbindelse med købet:

1:

Ligger alle Ovi Maps kortene installeret på telefonen i forvejen, eller vil telefonen downloade kortene efterhånden som den får brug for dem, når man aktiverer navigationen og bevæger sig rundt i et nyt område?

2:

Så vidt jeg kan se, findes der en udgave af TomTom som kan køre på Symbian. Vil en TomTom version 6 til Symbian S60v3 kunne køre på Symbian Anna, eller skal der en nyere version til?

3:

Findes der eventuelt andre navations software til Nokia, som vil kunne køre fra telefonen, og ikke kræve data abonnoment?

På forhånd tak.

POWERbruger
    Tasterne er slidt

02. Aug 07
    Bopæl

Vejle
    Alder
    48

Standard Sv: Nokia C7 navigation

Nokia C7 er jo en lidt "ældre" dame i denne verden men det er en fremragende telefon.
    Den kan dog ikke forventes at den opdateres yderligere. Den nye version af C7 hedder Nokia 701 og har hurtigere processor og lidt større batteri + ved Belle opdateringen fik processoren endnu et nyk op i hastighed.

Dog kan Nokia C7 opdateres til Nokia (Symbian) Belle fw. og så er den rigtig god...
    Nokia Ovi Maps... Eller som det hedder idag Nokia Kørsel virker fremragende.
    Kortene er ikke præinstallerede på telefonen men kan hentes via Nokia Suite og den indbyggede Map Updater ;o)
    Hentes som del af eller helt land eller du vælger hele europa ;o)
    Alle kortene er gratis at hente og installere. Du kan hente dansk talevejledning og så kan du på Symbian lave din egen eller dit barns stemme også... med lidt tålmod og tid ;o)
    Nokia er netop blevet opdateret kortene til nyeste version. Det bliver de forøvrigt flere gange om året, typisk 4, men Nokia taler om at øge opdaterings frekvensen ;o)
    Husk Nokia købte jo Navteq som derfor også kaldes Nokia Kort/Maps nu ;o)

Tomtom kører ikke på S^3 telefonerne + det er en gammel version hvor kortene ikke er opdaterede og ikke bliver det. Så hold dig fra Tomtom i dette tilfælde...

Eneste mobiler som har fået fuld Tomtom Navi er æble dimserne... Om man er til det.

Hvis du skal bruge din navigation dagligt/erhvervsmæssigt er min anbefaling, køb en god mobil som du kan li´ evt med mulighed for fodgænger navigation og en dedikeret navigator (PNA) Så kan du vælge lige den model du bedst kan li´.

Er det "kun" til ferie/fritid og sjov eller er du bare tilhænger af "Alt i En", så er Nokia Kørsel rigtig fin og den bliver kun bedre og bedre for hver opdatering den får. Ja den opdateres løbende som en selvstændig app ;o)

Der er integreret søgefunktion og trafikmeldinger i Nokia Kørsel. Det bruger lidt data, hvis man ikke slår det fra. Bare så alt er sagt. (Sidste tur til Paris (efteråret 2011) og hjem med en Nokia N8 som navigator kostede ca. 75 kr med baggrunds data slået til.)

Der er ikke anden Navi der virker lige så godt på Nokia som deres eget ;o)
    -----------------------------------
    Fortsat go´ dag og må din fon og dit OS være med dig

Juniorbruger
    15. Nov 04

Hej Ladjo. Mange tak for det gode svar. Jeg tror jeg vil prøve at give Nokiaen en chance.

Normal bruger
    19. Aug 04

Gå helt klart efter Nokia 701. Telefonen er en generation nyere end C7'eren. Næsten dobbelt så hurtig CPU (efter opdatering til Belle Feature Pack 1) og dobbelt så meget RAM. Bare et lille tip
    Slave to XENON

Lignende tråde

1. Ny Nokia-navigation
    By admin in forum Nyhedsartikler
    Svar: 0
    Seneste indlæg: Wed Oct 26, 2011, 14:30
  2. Navigation på Nokia C5
    By Mobilius in forum Andre mobiler
    Svar: 0
    Seneste indlæg: Tue Sep 07, 2010, 10:31
  3. Nokia 5800 Navigation !
    By Denner78 in forum Andre mobiler
    Svar: 5
    Seneste indlæg: Wed Feb 25, 2009, 17:30
  4. Navigation på nokia 9300
    By Numsefis in forum Andre mobiler
    Svar: 1
    Seneste indlæg: Mon Oct 31, 2005, 1:38

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.