Facebook
Nyheder
Lige Nu
96 Aktive brugere
  • 24 medlemmer
  • 72 gæster
Statistik
  • Emner: 234,230
  • Medlemmer: 43,050
Velkommen til vores nyeste medlem, Curt

Viser søgeresultater 1 til 7 ud af 7
    Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. May 12
    Alder
    26

Standard iPhone 4 næsten død hjælp !!

Hey

Jeg har en iPhone 4 32Gb *der er gået i stykker.*

Jeg tabte den for en uge siden og nu virker teledelen i telefonen ikke.*

Når jeg ringer op kan folk ikke høre mig og jeg kan ikke høre dem.

Men når jeg laver et memo virker det fint. Mic. højtaler i bunden og højtaler i toppen virker*

*Video opkald virker også fint *

Jeg har prøvet at gendanne mobilen men det var det samme.*

Håber i kan hjælpe mig med mit problem.*
    Last edited by Fiestax; Mon May 14, 2012 at 20:23.

FAST inventar
    Bor på Mobildebat.dk
    confferen's Avatar
    16. Nov 04
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    28

Standard Sv: iPhone 4 næsten død hjælp !!

Citat Oprindelig postet af Fiestax Vis indlæg
    Hey mytrendyphone.!*
    Wrong place....

Har du prøvet at gendanne iPhonen og indstille den som ny? Dvs. INGEN brug af backup/sikkerhedskopi.
    |iP5S 16GB SpaceGrey|iOS8.1|@3|

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. May 12
    Alder
    26

Hehe. jo tak
    Men nej det har jeg ikke prøvet prøver lige.

Citat Oprindelig postet af confferen Vis indlæg
    Wrong place....

Har du prøvet at gendanne iPhonen og indstille den som ny? Dvs. INGEN brug af backup/sikkerhedskopi.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    jakobdam's Avatar
    17. Mar 03
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    34

Så vidt jeg ved, bruger memo-funktionen og andre mikrofonapplikationer, ikke den der noise-cancelling-funktion som mobilen har.

Aktiv noise-cancelling fungerer ved, at der faktisk er to mikrofoner. En til at opfange lyd, og en til at opfange omkringliggende støj, som så fratrækkes signalet fra mikrofon 1, inden det sendes videre.

Mit gæt er at problemet er noget med mikrofon 2 (den som kun skal fange støj), eller i forbindelsen til den. Hvis det er tilfældet, så er det en hardwareting som skal serviceres på et værksted desværre...
    // iPhone 5 (64 GB) // PXO.dk

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. May 12
    Alder
    26

Okay. Men hvordan forklare du så at jeg ikke kan høre dem og at FaceTime virker fint :/
    Synes Denver pisse underligt

Citat Oprindelig postet af jakobdam Vis indlæg
    Så vidt jeg ved, bruger memo-funktionen og andre mikrofonapplikationer, ikke den der noise-cancelling-funktion som mobilen har.

Aktiv noise-cancelling fungerer ved, at der faktisk er to mikrofoner. En til at opfange lyd, og en til at opfange omkringliggende støj, som så fratrækkes signalet fra mikrofon 1, inden det sendes videre.

Mit gæt er at problemet er noget med mikrofon 2 (den som kun skal fange støj), eller i forbindelsen til den. Hvis det er tilfældet, så er det en hardwareting som skal serviceres på et værksted desværre...

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    jakobdam's Avatar
    17. Mar 03
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    34

Det kan sagtens være at softwaren der styrer almindelige opkald, kun vil fungere korrekt for både afsendt og modtaget lyd, hvis begge mikrofoner fungerer.

Husk på at telefonnettet også laver noget styring af lyden (skruer ned for den som nettet tror der IKKE siger noget), og lige hvordan samspillet mellem net og mobilenehed er helt præcist, kan være ret snørklet at hitte rundt i.

Mht. Facetime, så kører det jo ikke samme protokol som almindelige opkald, og har derfor heller ikke samme krav og virkemåde.

Men ja - det kan også være noget i radiodelen af din iPhone der er gået i stykker - eller andre ting.

Det der for mig gør at det ikke lyder som en softwarefejl, er at det kom så pludseligt efter tabet. Mig bekendt kan man ikke "ryste" softwaren i stykker (eller jow, men det kræver en åndssvagt stor mængde vold at gøre)
    // iPhone 5 (64 GB) // PXO.dk

Nybegynder
    Ny på Mobildebat.dk

14. May 12
    Alder
    26

Ja det lyder sq helt åndsvagt men vil lige prøve at gendanne igen uden de gamle indstillinger. Ellers er det en ny eller noget nyt hardware. Men er ikke sikker på man lige kan få det jeg mangler hvis det er :

Citat Oprindelig postet af jakobdam Vis indlæg
    Det kan sagtens være at softwaren der styrer almindelige opkald, kun vil fungere korrekt for både afsendt og modtaget lyd, hvis begge mikrofoner fungerer.

Husk på at telefonnettet også laver noget styring af lyden (skruer ned for den som nettet tror der IKKE siger noget), og lige hvordan samspillet mellem net og mobilenehed er helt præcist, kan være ret snørklet at hitte rundt i.

Mht. Facetime, så kører det jo ikke samme protokol som almindelige opkald, og har derfor heller ikke samme krav og virkemåde.

Men ja - det kan også være noget i radiodelen af din iPhone der er gået i stykker - eller andre ting.

Det der for mig gør at det ikke lyder som en softwarefejl, er at det kom så pludseligt efter tabet. Mig bekendt kan man ikke "ryste" softwaren i stykker (eller jow, men det kræver en åndssvagt stor mængde vold at gøre)

Lignende tråde

1. hjælp min iphone er død!!
    By mg999 in forum iPhone & iPad
    Svar: 3
    Seneste indlæg: Mon Jan 23, 2012, 16:16
  2. E52 næsten total død....
    By Sunny in forum Arkiverede tråde
    Svar: 0
    Seneste indlæg: Tue Jun 01, 2010, 16:23
  3. HJÆLP søges... DØD iPhone!
    By LG (GertS) in forum Arkiverede tråde
    Svar: 8
    Seneste indlæg: Fri May 28, 2010, 22:50
  4. HJÆLP - iphone død
    By toppers in forum Arkiverede tråde
    Svar: 2
    Seneste indlæg: Wed May 27, 2009, 13:58
  5. Hjælp, til 3110c der, næsten, er død
    By Manden og konen in forum Arkiverede tråde
    Svar: 5
    Seneste indlæg: Sat Jan 05, 2008, 19:29

Tags for this Thread

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.