Facebook
Nyheder
Lige Nu
110 Aktive brugere
  • 50 medlemmer
  • 60 gæster
Statistik
  • Emner: 234,278
  • Medlemmer: 43,052
Velkommen til vores nyeste medlem, cpawdk

Viser søgeresultater 1 til 11 ud af 11
    POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Pagh's Avatar
    25. May 05
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    24

Standard Lydkvaliteten ved musik gennem lydudgangen på Lumia 800 / Omnia W

Hej

Jeg går og overvejer om jeg skal købe en nokia Lumia 800 eller Omnia w som erstatning for min iphone. Jeg bruger min mobil rigtig meget til musik og derfor er det vigtig at der er en god lyd når man spiller musik ud gennem (eget) headset.

Så mit spørgsmål lyder om Nokia/Samsung leverer en god lyd på højde med iPhone? eller om de er noget skrammel.
    Last edited by Pagh; Mon May 14, 2012 at 18:43.

Juniorbruger beikes's Avatar
    20. Feb 05
    Bopæl

Aarhus

Standard Sv: Lydkvaliteten ved musik gennem lydudgangen på Lumnia 800 / Omnia W

Nu har iPhone ikke specielt god lyd, og ligger vel nogenlunde på samme niveau som andre smartphones. Sony har ry for at lave de bedste lydchip, og den nye HTC serie er også på Sony niveau. Men igen, det er jo ikke fremragende lyd man får, uanset, så jeg tror ikke det gør den store forskel. Det kan nok bedre betale sig at kigge efter gode høretelefoner istedet.
    Motorola Razr Maxx (bedste smartphone ever!) - Samsung GSII - HTC Rhyme - HTC Cha Cha - Samsung Galaxy Xcover - Blackberry 8520

Normal bruger sml's Avatar
    15. Jan 04
    Alder
    48

Jeg har haft en del mobiler og min iPhone 4's er faktisk en af de bedre... Da jeg lige har haft en Lumia 800 til låns i 14 dage for at se om det var noget, vil jeg sige, at lyden er markant dårligere både på lydudgang og højtaler end min iPhone..
    Lumia'en er opdateret.
    Jeg havde egentligt regnet med at skifte iPhonen ud med Lumia'en men der er desværre flere ting som er dårligere bl.a. styresystemet som helhed, selvom det køre ret flydende, så virker det ikke helt færdigt...
    Det var lige mine erfaringer.
    Steen
    Ønsk alt, behøv intet

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    DanRiis's Avatar
    29. Nov 03
    Bopæl

Svenstrup
    Alder
    43

Standard

Citat Oprindelig postet af Pagh Vis indlæg
    Hej

Jeg går og overvejer om jeg skal købe en nokia Lumina 800 eller Omnia w som erstatning for min iphone. Jeg bruger min mobil rigtig meget til musik og derfor er det vigtig at der er en god lyd når man spiller musik ud gennem (eget) headset.

Så mit spørgsmål lyder om Nokia/Samsung leverer en god lyd på højde med iPhone? eller om de er noget skrammel.
    Generelt er alle nye telefoner noget skrammel i forhold til ældre Nokia og SE telefoner.
    Hvis du går meget op i lyden er der ingen vej udenom end at købe en rigtig mp3 afspiller. Selv min snart 5 år gamle Samsung mp3 afspiller har markant bedre lyd end mine telefoner.

Sendt fra min GT-N7000 med Tapatalk2
    Mvh Dan Riis | Aalborg | Sony Xperia Z1

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Pagh's Avatar
    25. May 05
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    24

Okay. Jeg har både ipod, ipad, og iphone og jeg synes alle 3 spiller godt. Jeg er ikke super lyd nørd, jeg ønsker bare acceptabel lyd i min telefon, da jeg nok lytter til musik 1 time om dagen.

Jeg har hørt noget om at lumina'ens lydstyrke ikke er ret høj, er det rigtigt?

Aktiv bruger
    Jeg sover her

18. Sep 03
    Bopæl

8000 aarhus c
    Alder
    27

Jeg har hørt noget om at lumina'ens lydstyrke ikke er ret høj, er det rigtigt?
    ja sammenligner man lydstyrken med en iphone, så kan lumiaen slet ikke følge med.

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Pagh's Avatar
    25. May 05
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    24

Citat Oprindelig postet af Fredsgaard Vis indlæg
    ja sammenligner man lydstyrken med en iphone, så kan lumiaen slet ikke følge med.
    øv.. så bliver det nok ikke Lumia'en

POWERbruger
    Tasterne er slidt

22. Feb 03
    Bopæl

Haderslev
    Alder
    36

øv.. så bliver det nok ikke Lumia'en
    Mon ikke det er et spørgsmål om at det blir fikset i en opdatering??
    Telia, Nokia N900, Cark CK-7W, CR 39 universal mobilholder.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    jakobdam's Avatar
    17. Mar 03
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    34

Host.

Hvor har folket udsagnene henne vedr. lydkvaliteten?

Alle anmeldelser fra mobiltelefon tech-sites, såvel som audiofile dedikerede sites, er rørende enige om at netop iPhones ligger blandt de bedste.

Årsagen er et samspil mellem DAC'en og den interne miniforstærker.

Det som iPhone SKODDER på (for vildt) er dens indbyggede højttaler (eller undskyldning for en højttaler).

Alle disse ting gælder samtlige generationer, med mulig undtagelse af den første (2G) som jeg ikke aner en hat om.

Men tjek figurerne - både tal og høretests, rundt omkring på nettet. Folk der gerne vil læse om lyd i tal og grafer, kan gå på GSMArena, hvor man får et ret godt indtryk af, hvordan netop Sony har misbrugt deres WALKMAN-mærke, og hvor godt et arbejde Apple faktisk gør her.

Min gamle Sony-receiver til 2.800,- i nypris (6.1 DTS-enhed fra 2006) havde en VÆSENTLIGT dårligere DAC end min iPhone 3Gs og 4. Forskellen er ekstremt nem at lytte sig til.

Efter jeg ændrede mit hifi-setup til en dedikeret DAC (LA-100), og en dedikeret stereoforstærker i dual-mono design (fra Primare), lavede jeg en større hovedtelefontest med Beyer Dynamic DT880 samt in-ears DTX-80, Supreme CD-90 og Sennheiser eH-350 samt HD-555 - og så de DACs jeg har derhjemme.

- Nummer 1 blev LA-100 DAC'en med egen miniforstærker til hovedtelefoner.
    - Nummer 2 blev overraskende min iPhone 4. o_O
    - Nummer 3 blev mit 1600-kroners eksterne firewire lydkort; M-Audio FireWire Solo. Den havde jeg faktisk forventet mere af.

Lydbilledet i iPhone udmærker sig ved et LANGT mere balanceret output end andre mobiltelefon-producenter typisk giver.

Jeg har lyttet intenst til Galaxy S II, eXperia X8 & X10, Desire & Desire S, diverse Nokia'er, Samsung og mange ikke-smartphones.

Det er typisk i klarhed i nedre frekvenser; bas-detaljer; men i mange tilfælder bliver diskanter også mere skingre end sprøde, og midtoner kan i de værste tilfælde fremtræde mere gedigent larmende end varme.

Nogen vil sige at det kommer an på musikgenre, men jeg er uenig - DAC+forstærker skal være balanceret neutralt og ikke være alt for mærkerede i deres gengivelse. Dit genrevalg og -præference skal mere afspejles i dit valg af hovedtelefoner. Men det er en ting som vel er op til debat - mere en filosofi a'la "hvilken farve kan du bedst lide"...

En stor anke ved iPhones er dog manglende FLAC-support. Måske hvis man jailer den - men så vil den bruge uhensigtsmæssigt meget processorkraft på at afspille FLAC, fordi hw-accellerationen har det bedst med MP3 og AAC.

En anbefaling herfra, er AAC Lossless, som er en variable-bitrate non-destruktiv kompression (ifølge Apple selv). En række hifi-sites og blade har testet denne påstand, og det virker faktisk til at AAC Lossless faktisk ER lossless, ihvertfald hvis man ikke genkomprimerer (og selv her er der tvivl om det faktisk ikke også dér ER lossless).

Det hjælper naturligvis dog ikke dem der har musiksamlinger i FLAC, men så må man i gang med at konvertere til WAVE og derfra til AAC... mange programmer håndterer denne type konverteringer fint som batch...

PS.:
    De eneste MP3-afspillere jeg kender der er tilgængelige på det danske marked, der slår iPhone 3Gs og senere, med en hørbar margin, er iRiver. iPods kommer selvsagt tæt på (eller følges ad side om side med iPhones), men eks. Creative laver noget forbandet gøgemøg, der lyder af hest.

Sony har ligeledes formået at vise at de fokuserer mere på masserne og smarte features, end på rå lydkvalitet, men det er der ikke så meget nyt i. Generelt har Sony et ret lemfældigt forhold til DAC'en, og fokuserer mere på at ting ska ku spille højt, end på hvor godt det lyder. Derfor er mange af deres forstærkere og receivere også THX-certificerede, men performer rent elendigt når det kommer til lytte-tests. THX for denne klasse af enheder går nemlig udelukkende på lydstyrke, så det er ikke den mere prestigefyldte mening bag logoet som vi finder i biograferne (de få der nu er bygget efter THX-standard).
    Last edited by jakobdam; Mon May 14, 2012 at 20:22.
    // iPhone 5 (64 GB) // PXO.dk

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Pagh's Avatar
    25. May 05
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    24

Citat Oprindelig postet af jakobdam Vis indlæg
    Host.

Hvor har folket udsagnene henne vedr. lydkvaliteten?

Alle anmeldelser fra mobiltelefon tech-sites, såvel som audiofile dedikerede sites, er rørende enige om at netop iPhones ligger blandt de bedste.

Årsagen er et samspil mellem DAC'en og den interne miniforstærker.

Det som iPhone SKODDER på (for vildt) er dens indbyggede højttaler (eller undskyldning for en højttaler).

Alle disse ting gælder samtlige generationer, med mulig undtagelse af den første (2G) som jeg ikke aner en hat om.

Men tjek figurerne - både tal og høretests, rundt omkring på nettet. Folk der gerne vil læse om lyd i tal og grafer, kan gå på GSMArena, hvor man får et ret godt indtryk af, hvordan netop Sony har misbrugt deres WALKMAN-mærke, og hvor godt et arbejde Apple faktisk gør her.

Min gamle Sony-receiver til 2.800,- i nypris (6.1 DTS-enhed fra 2006) havde en VÆSENTLIGT dårligere DAC end min iPhone 3Gs og 4. Forskellen er ekstremt nem at lytte sig til.

Efter jeg ændrede mit hifi-setup til en dedikeret DAC (LA-100), og en dedikeret stereoforstærker i dual-mono design (fra Primare), lavede jeg en større hovedtelefontest med Beyer Dynamic DT880 samt in-ears DTX-80, Supreme CD-90 og Sennheiser eH-350 samt HD-555 - og så de DACs jeg har derhjemme.

- Nummer 1 blev LA-100 DAC'en med egen miniforstærker til hovedtelefoner.
    - Nummer 2 blev overraskende min iPhone 4. o_O
    - Nummer 3 blev mit 1600-kroners eksterne firewire lydkort; M-Audio FireWire Solo. Den havde jeg faktisk forventet mere af.

Lydbilledet i iPhone udmærker sig ved et LANGT mere balanceret output end andre mobiltelefon-producenter typisk giver.

Jeg har lyttet intenst til Galaxy S II, eXperia X8 & X10, Desire & Desire S, diverse Nokia'er, Samsung og mange ikke-smartphones.

Det er typisk i klarhed i nedre frekvenser; bas-detaljer; men i mange tilfælder bliver diskanter også mere skingre end sprøde, og midtoner kan i de værste tilfælde fremtræde mere gedigent larmende end varme.

Nogen vil sige at det kommer an på musikgenre, men jeg er uenig - DAC+forstærker skal være balanceret neutralt og ikke være alt for mærkerede i deres gengivelse. Dit genrevalg og -præference skal mere afspejles i dit valg af hovedtelefoner. Men det er en ting som vel er op til debat - mere en filosofi a'la "hvilken farve kan du bedst lide"...

En stor anke ved iPhones er dog manglende FLAC-support. Måske hvis man jailer den - men så vil den bruge uhensigtsmæssigt meget processorkraft på at afspille FLAC, fordi hw-accellerationen har det bedst med MP3 og AAC.

En anbefaling herfra, er AAC Lossless, som er en variable-bitrate non-destruktiv kompression (ifølge Apple selv). En række hifi-sites og blade har testet denne påstand, og det virker faktisk til at AAC Lossless faktisk ER lossless, ihvertfald hvis man ikke genkomprimerer (og selv her er der tvivl om det faktisk ikke også dér ER lossless).

Det hjælper naturligvis dog ikke dem der har musiksamlinger i FLAC, men så må man i gang med at konvertere til WAVE og derfra til AAC... mange programmer håndterer denne type konverteringer fint som batch...

PS.:
    De eneste MP3-afspillere jeg kender der er tilgængelige på det danske marked, der slår iPhone 3Gs og senere, med en hørbar margin, er iRiver. iPods kommer selvsagt tæt på (eller følges ad side om side med iPhones), men eks. Creative laver noget forbandet gøgemøg, der lyder af hest.

Sony har ligeledes formået at vise at de fokuserer mere på masserne og smarte features, end på rå lydkvalitet, men det er der ikke så meget nyt i. Generelt har Sony et ret lemfældigt forhold til DAC'en, og fokuserer mere på at ting ska ku spille højt, end på hvor godt det lyder. Derfor er mange af deres forstærkere og receivere også THX-certificerede, men performer rent elendigt når det kommer til lytte-tests. THX for denne klasse af enheder går nemlig udelukkende på lydstyrke, så det er ikke den mere prestigefyldte mening bag logoet som vi finder i biograferne (de få der nu er bygget efter THX-standard).

Hold da op en smøre. Men så blev man da lidt klogere, og jeg synes nu også at lyden i min iphone var rigtig god, også selv om at det typisk kun er mp3 256/320 kbps sange som bliver smidt på afspilleren.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    jakobdam's Avatar
    17. Mar 03
    Bopæl

Aalborg
    Alder
    34

Helt seriøst - prøv at hive fat i en ukomprimeret WAVE med stor dynamik (evt. noget unplugged jazz a'la Patricia Barber eller mainstream såsom Eric Clapton). Ukomprimeret WAVE kan du rippe fra en CD med eks. CDEx, som er gratis. Husk det skal rippes som 16-bit 44.1 kHz, da dette er native formatet - og det bliver således bit-korrekt.

1) Konvertér den til 256 kbit/s MP3 med det gratis CDEx)
    2) Konvertér selvsamme WAVE-fil til 256 kbit/s AAC inde i iTunes

3) Læg begge filer over på din mobil, og lyt til dem (kræver høretelefoner i klassen 500-600 eller opefter).

Der er direkte hørbar forskel, til fordel for AAC'en.

Grunden til det er at MP3 er et håbløst forældet format. AAC er langt mere intelligent - det kunne jeg rable en del linjer om, men kort forklaret fungerer det sjovt nok næsten ligesom compressedRAW i mit kamera, sådan grundlæggende set
    // iPhone 5 (64 GB) // PXO.dk

Lignende tråde

1. K: Nokia Lumnia 800
    By Mobilib in forum Arkiverede tråde
    Svar: 7
    Seneste indlæg: Fri Feb 10, 2012, 11:23
  2. Nokia Lumia 800 eller Samsung Omnia W ?
    By alpha10 in forum Windows Phone
    Svar: 22
    Seneste indlæg: Fri Feb 03, 2012, 10:33
  3. TomTom carkit, musik gennem usb
    By TeeRex in forum Arkiverede tråde
    Svar: 6
    Seneste indlæg: Mon Nov 02, 2009, 8:14
  4. omnia lyd/musik er lav?
    By Michelsen in forum Windows Phone
    Svar: 1
    Seneste indlæg: Tue Mar 24, 2009, 14:22
  5. musik gennem det brede stik
    By krisbeno in forum Arkiverede tråde
    Svar: 10
    Seneste indlæg: Mon Aug 04, 2008, 21:12

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.