|
|
-
Emner: 221,485
-
-
Medlemmer: 41,598
Velkommen til vores nyeste medlem, Hald1981

-
Wed May 16, 2012, 21:23
TOPbruger Sover på debatten ;)
Køn:

Sv: Helt vild ringe batteritid på SGS2 efter ICS
Altså lad os lige slå en ting fast. ICS bruger ikke nødvendigvis mere strøm end Gingerbread. Ej heller er det mere ustabilt. Faktisk burde ICS teoretisk bruge mindre strøm da det er mere effektivt at bruge GPU'en til GUI-acceleration end CPU'en.
Nå men Samsung har TYDELIGVIS ændret driveren til Wifi med DERES ICS opdatering. Det betyder for mit tilfælde at den ikke crasher konstant når den er på mine Dlink routeres wifi men at batteritiden er blevet dårligere med wifi tændt.
Nu er Dlinks routere jo baseret på Atheros radioer og SGS2 har en Broadcom BCM4330. Disse to firmaer har ofte været lidt i totterne på hinanden og det er måske grunden til at det ikke helt fungerer med de to radioer sammen.
Anyways så kommer SGS3 med den nye Broadcom BCM4334 som skulle være MEGET mere batteri-venlig: http://www.anandtech.com/show/5601/b...11ac-once-more
"I have no illusions. I lost them on my travels..."
-
Wed May 16, 2012, 21:29
Juniorbruger
Køn:

Oprindelig postet af Trentors
Altså lad os lige slå en ting fast. ICS bruger ikke nødvendigvis mere strøm end Gingerbread. Ej heller er det mere ustabilt. Faktisk burde ICS teoretisk bruge mindre strøm da det er mere effektivt at bruge GPU'en til GUI-acceleration end CPU'en.
Nå men Samsung har TYDELIGVIS ændret driveren til Wifi med DERES ICS opdatering. Det betyder for mit tilfælde at den ikke crasher konstant når den er på mine Dlink routeres wifi men at batteritiden er blevet dårligere med wifi tændt.
Nu er Dlinks routere jo baseret på Atheros radioer og SGS2 har en Broadcom BCM4330. Disse to firmaer har ofte været lidt i totterne på hinanden og det er måske grunden til at det ikke helt fungerer med de to radioer sammen.
Anyways så kommer SGS3 med den nye Broadcom BCM4334 som skulle være MEGET mere batteri-venlig: http://www.anandtech.com/show/5601/b...11ac-once-more
"Ikke nødvendigvis", og det er ganske plausibelt. Men flere undersøgelser, og efterhånden almen viden er, at ICS ofte kræver langt mere af dine RAM og din CPU ift. f.eks Gingerbread, og på den baggrund kan man heller ikke udelukke, at den tærer på generatoren, når maskineriet er på overarbejde.
Motorola Razr Maxx (bedste smartphone ever!) - Samsung GSII - HTC Rhyme - HTC Cha Cha - Samsung Galaxy Xcover - Blackberry 8520
-
Wed May 16, 2012, 21:32
 Oprindelig postet af beikes
Det forklarer jo så hvorfor du ikke mærker forskel
Men det er nu heller ikke helt korrekt, de har ikke samme GPU eller chipsæt.
Nææ, men der er ingen forskel, efter min mening.!
Jeg har haft begge mobiler.
Sgs4 Galaxy Note II, Sgs3.
-
Wed May 16, 2012, 21:51
Køn:

"Ikke nødvendigvis", og det er ganske plausibelt. Men flere undersøgelser, og efterhånden almen viden er, at ICS ofte kræver langt mere af dine RAM og din CPU ift. f.eks Gingerbread, og på den baggrund kan man heller ikke udelukke, at den tærer på generatoren, når maskineriet er på overarbejde.
Nå virkelig? Har du nogen links (og lad nu være med at poste til et forum som dette)? Hvis der ligefrem er "undersøgelser" må der jo være et ordentlig link.
Det bruger ikke mere strøm at bruge mere RAM og hvad er det som skulle bruge mere CPU kraft? GUI'en er jo GPU-acceleret nu.
Og kig på thomasbo's strømforbrug: http://www.mobildebat.dk/attachment....5&d=1336828728
Alt strømmen bliver brugt med wifi'en tændt hvilket stemmer temmelig godt overens med hvad jeg skriver.
-
Wed May 16, 2012, 22:00
Juniorbruger
Køn:

Nå virkelig? Har du nogen links (og lad nu være med at poste til et forum som dette)? Hvis der ligefrem er "undersøgelser" må der jo være et ordentlig link.
Det bruger ikke mere strøm at bruge mere RAM og hvad er det som skulle bruge mere CPU kraft? GUI'en er jo GPU-acceleret nu.
Og kig på thomasbo's strømforbrug: http://www.mobildebat.dk/attachment....5&d=1336828728
Alt strømmen bliver brugt med wifi'en tændt hvilket stemmer temmelig godt overens med hvad jeg skriver.
Du kan jo starte med at læse denne her, ellers har jeg flere af samme slags fra MotoDEV etc. http://developer.sonymobile.com/wp/2...bread-and-ics/
I øvrigt ingen grund til at være så fornærmet Eller antage på forhånd, at jeg vil kaste med underlødige links. Dårlig stil
Motorola Razr Maxx (bedste smartphone ever!) - Samsung GSII - HTC Rhyme - HTC Cha Cha - Samsung Galaxy Xcover - Blackberry 8520
-
Wed May 16, 2012, 22:20
Nybegynder Ny på Mobildebat.dk
Køn:

Oprindelig postet af Kelddaug
Hvis Cm 9 nightly ikke gør din batteri tid bedre, så er der sq noget andet galt, check hvad radioen (baseband) hedder.?
Jeg har LPQ på konens pt, den holder fint strøm.
Hvis du bor hvor der er skod dækning 3g, så kan det også have en del at sige, så kan du prøve at sætte den til at køre 2g/gsm.
I min CM9 så kører baseband I9100NELP2. Burde den være ok? Jeg kender sgu ikke forskel på de forskellige baseband versioner... Men opdateres også baseband og radio versionen når man installerer CM9 ROMen?
-
Wed May 16, 2012, 22:33
 Oprindelig postet af DrMike
I min CM9 så kører baseband I9100NELP2. Burde den være ok? Jeg kender sgu ikke forskel på de forskellige baseband versioner... Men opdateres også baseband og radio versionen når man installerer CM9 ROMen?
Ikke nødvendigvis... jeg kender ikke LP2
Sgs4 Galaxy Note II, Sgs3.
-
Wed May 16, 2012, 23:21
Måske ikke det bedste eksempel.
Sony skriver jo om deres udgave af GB og ICE. Ikke Samsungs udgave som denne tråd omhandler.
Og må sige at min oplevelse af GB kontra ICE på min Samsung Nexus S er noget anderledes end Sony's.
Jeg har oplevet samme strømforbrug med højere stabilitet og et system der generelt lader til at køre lidt bedre.
Køn: Ja 
-
Thu May 17, 2012, 0:23
Køn:

Du kan jo starte med at læse denne her, ellers har jeg flere af samme slags fra MotoDEV etc. http://developer.sonymobile.com/wp/2...bread-and-ics/
I øvrigt ingen grund til at være så fornærmet  Eller antage på forhånd, at jeg vil kaste med underlødige links. Dårlig stil
Din kilde skriver:
"As smartphones become more capable, our own applications, as well as the Google Mobile Services (GMS) applications, are becoming more advanced, which means that they require more CPU power..."
- Altså det er ikke ICS som bruger mere CPU kraft men deres egne (og Googles) applikationer som gør fordi de bliver MERE avancerede. Ydermere skriver de at apps bruger en lille smule mere RAM under ICS men det skyldes sikkert GUI-tråden som man jo kan slukke hvis det er.
Well. Nej det var måske voldsomt nok men afventer stadig varen
-
Thu May 17, 2012, 3:07
Juniorbruger
Køn:

Din kilde skriver:
"As smartphones become more capable, our own applications, as well as the Google Mobile Services (GMS) applications, are becoming more advanced, which means that they require more CPU power..."
- Altså det er ikke ICS som bruger mere CPU kraft men deres egne (og Googles) applikationer som gør fordi de bliver MERE avancerede. Ydermere skriver de at apps bruger en lille smule mere RAM under ICS men det skyldes sikkert GUI-tråden som man jo kan slukke hvis det er.
Well. Nej det var måske voldsomt nok men afventer stadig varen 
Ja ja, jeg påstår heller ikke at sidde inde med den endegyldige sandhed Sådan noget skal man altid være skeptisk overfor. Konsensus kan sagtens været en helt anden i næste uge, sådan er det i det her game.
Jeg skal også bare have min Razr Maxx, så er jeg ude over alle strømproblemer
-
Thu May 17, 2012, 8:39
Køn:

Oprindelig postet af Kelddaug
Ikke nødvendigvis... jeg kender ikke LP2
Nu har jeg flashet min baseband med LPQ ROM. Venter på at mit batteri bliver ladet op igen så skal den afprøves. Jeg vil krydse mine fingre.
-
Thu May 24, 2012, 11:30
Køn:

Nu har jeg flashet min baseband med LPQ ROM. Venter på at mit batteri bliver ladet op igen så skal den afprøves.  Jeg vil krydse mine fingre.
efter opdatering til ICS kunne min ikke holde strøm og blev mega varm. Har nu også flash'et baseband tilbage til 2.3.5 og det ser ud til at afhjælpe begge mine problemer.
-
Fri May 25, 2012, 11:42
Køn:

Jeg har nu gennemført ovenstående opskrift via Odin men nu får jeg flg. besked når jeg prøver at starte op igen:
Beklager!
Programmet Google Services Framework(proces som.google.porcess.gapps) er standset uventet. Prøv igen.
Det har jeg så prøvet igen og igen - nogen idéer til hvad jeg nu skal prøve??
-
Fri May 25, 2012, 13:31
Normal bruger
Køn:

Oprindelig postet af Jondahl
Jeg har nu gennemført ovenstående opskrift via Odin men nu får jeg flg. besked når jeg prøver at starte op igen:
Beklager!
Programmet Google Services Framework(proces som.google.porcess.gapps) er standset uventet. Prøv igen.
Det har jeg så prøvet igen og igen - nogen idéer til hvad jeg nu skal prøve??
Har du efterfølgende nulstillet telefonen?
-
Wed Aug 22, 2012, 9:24
Køn:

Jeg kan se at jeg skal på jagt efter en ny ROM til min SGS2 .... min mister meget hurtigt strøm, og under 'Battery' står den med Android OS: 71% ...så noget er da helt galt med Samsungs Stock ROM.... ikke fordi den var meget bevendt til at starte med.
Så må vi se om jeg kan finde en god ROM på XDA
-
Thu Aug 23, 2012, 12:06
Juniorbruger
Køn:

Nu har jeg flashet min baseband med LPQ ROM. Venter på at mit batteri bliver ladet op igen så skal den afprøves.  Jeg vil krydse mine fingre.
Hvordan gik det efter opdatering?
Lignende tråde
-
By Suburban in forum Windows Phone
Svar: 3
Seneste indlæg: Tue Feb 01, 2011, 20:27
-
By kenancorbo in forum Computere og anden teknik
Svar: 23
Seneste indlæg: Sun May 02, 2010, 22:47
-
By Jacob_Bentzen in forum Computere og anden teknik