Facebook
Nyheder
Lige Nu
209 Aktive brugere
  • 115 medlemmer
  • 94 gæster
Statistik
  • Emner: 222,360
  • Medlemmer: 41,680
Velkommen til vores nyeste medlem, muimana

Side 2 af 2 FørstFørst 12

Viser søgeresultater 31 til 34 ud af 34
    Ikke aktiv bruger!
    01. Jun 05

Standard

Hvis man skal tage temperaturen på teleselskaberne så er det helt sikkert overskudsgraden man skal kigge efter - også kaldet EBITDA. Altså hvor mange kroner har du i overskud hver gang du har omsat for 100,-

2011
    Telia: 17,3% - Faldet fra 22,5% i 2010
    Telenor: 25% - Stigning fra 24% i 2010
    TDC: 41,6% - Stigning fra 40% i 2010
    HI3G: 25,3% - Stigning fra 15,8 i 2010*
    *Har selv regnet mig frem til dette men stigningen virker urealistisk.

TDC skovler penge ind
    Telenor stiger støt og roligt
    Telia falder igen i år, deres evne til at tjene penge er meget svingende men den langsigtede tendens er at den er blevet dårligere med 2011 som et all time low.
    HI3G er først for nyligt begyndt at tjene penge men har en pæn overskudsgrad.

På papiret er Telia ude og skide, Telenor er sund og stigende, TDC er en cashcow og HI3G er en "dark horse".
    Hvis Telias EBITDA falder endnu mere så er de helt sikkert plukke-moden til en god pris De tre andre er sunde og bliver måske for dyre at købe kontra hvad man får.

Jeg er ikke regnskabs uddannet så det kan være fejl i ovenstående

Selv om jeg arbejder for Telenor så er alt i det ovenstående indlæg er 100% min egen personlige holdning, mening og betragtning!

Moderator apollo14dk's Avatar
    13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    39

Standard Sv: Hvem køber hvem? (Teleselskaber)

Citat Oprindelig postet af -Hammer- Vis indlæg
    Hvis man skal tage temperaturen på teleselskaberne så er det helt sikkert overskudsgraden man skal kigge efter - også kaldet EBITDA. Altså hvor mange kroner har du i overskud hver gang du har omsat for 100,-

2011

TDC skovler penge ind
    Telia falder igen i år, deres evne til at tjene penge er meget svingende men den langsigtede tendens er at den er blevet dårligere med 2011 som et all time low.

På papiret er Telia ude og skide, Telenor er sund og stigende, TDC er en cashcow og HI3G er en "dark horse".
    Hvis Telias EBITDA falder endnu mere så er de helt sikkert plukke-moden til en god pris De tre andre er sunde og bliver måske for dyre at købe kontra hvad man får.

Selv om jeg arbejder for Telenor så er alt i det ovenstående indlæg er 100% min egen personlige holdning, mening og betragtning!
    Rigtig flot fremstilling du laver der, og tallene passer rimelig godt.
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One - iPad Mini - Sony Xperia Z
    Hvis du vil have din profil lukket, ændret brugernavn eller bare vil i kontakt med moderatorteamet, kan du sende os en mail, ved at trykke HER

POWERbruger
    Tasterne er slidt

25. Apr 07
    Bopæl

Randers
    Alder
    34

Standard Sv: Hvem køber hvem? (Teleselskaber)

Citat Oprindelig postet af -Hammer- Vis indlæg

2011

TDC skovler penge ind

Bliver de tal ikke påvirket en del af investeringer i netværk eller er det holdt udenfor?
    Telia har brugt en del på 4g det har de andre ikke i samme grad.
    Er det kun mobil forretning eller er fastnet, ADSL og det hele med?

Ikke aktiv bruger!
    01. Jun 05

Standard

Tallene er løftet fra selskabernes koncernregnskab så alle dele af deres forretninger skulle gerne være med

EBITDA er et økonomisk udtryk for et selskabs driftsresultat før renter, skat og afskrivninger på driftsaktiviteter og goodwill. EBITDA udtrykker således en virksomheds evne til at skabe overskud. EBITDA er en forkortelse af Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation.
    http://www.penge2.dk/ordbog/e/ebitda.aspx
    EBITDA skulle vidst være før alt andet iht. Ovenstående så investeringer tror jeg ikke har nogen effekt på EBITDA da den vidst er en indikator for cashflow i virksomheden.
    Er der en tal-uddannet tilstede i forummet der kan bekræfte?

Last edited by Gæst0002; Sat May 12, 2012 at 16:59.

Lignende tråde

1. WM7 Mobiler - Hvem køber?
    By GadgetMe in forum Windows Phone
    Svar: 61
    Seneste indlæg: Wed Jan 05, 2011, 17:25
  2. Hvem køber ved Telia?
    By ChickenBone in forum iPhone & iPad
    Svar: 34
    Seneste indlæg: Thu Jul 29, 2010, 23:17
  3. Hvem vokser hvem står stille
    By tapasbaren in forum Teleselskaber og mobilnet
    Svar: 4
    Seneste indlæg: Mon Jun 30, 2008, 11:00
  4. Hvem er dit idol/Hvem ser du op til???
    By SKO in forum Fri debat ;-)
    Svar: 37
    Seneste indlæg: Fri Jun 18, 2004, 11:48
  5. Så er TDC sat til salg, hvem mon køber bliver ???
    By MICH in forum Generel mobildebat
    Svar: 22
    Seneste indlæg: Wed Jun 09, 2004, 7:03

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •