Facebook
Nyheder
Lige Nu
63 Aktive brugere
  • 18 medlemmer
  • 45 gæster
Statistik
  • Emner: 235,298
  • Medlemmer: 43,210
Velkommen til vores nyeste medlem, namiq

Viser søgeresultater 1 til 16 ud af 16
    Aktiv bruger
    Jeg sover her

05. Oct 08

Standard Telia 4G er ikke pengene værd.

Hej. Har desværre lige købt en Telia 4G abo. Og gud hvor jeg fortryder det. Kan maks hente med 5 gb download. Og de reklamere med op til 40 gb. Mage til skod skal man lede længe efter.
    IPhone for altid

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    wap3000's Avatar
    07. Nov 11
    Bopæl

Fyn
    Alder
    30

Standard

Citat Oprindelig postet af htc for ever Vis indlæg
    Hej. Har desværre lige købt en Telia 4G abo. Og gud hvor jeg fortryder det. Kan maks hente med 5 gb download. Og de reklamere med op til 40 gb. Mage til skod skal man lede længe efter.
    så Ring til Telia. må være en fejl Og hvis ikke er det jo fusk og så ville jeg have mine penge tilbage. har du jo din gode ret til

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2

POWERbruger
    Tasterne er slidt

14. Jan 05
    Bopæl

Amager

Standard Sv: Telia 4G er ikke pengene værd.

op til 80 mbit, 40 ned. Du har jo din returret.

Der er mange steder de ikke dækker.

Super Evil Moderator apollo14dk's Avatar
    13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    41

Der er vel kun returret, hvis man har købt over det store internet.

Men hvis kan hente med 5gb, så vil jeg da gerne låne den forbindelse, for så er der da godt nok hul igennem

Igen så skal man lige have med, at der kan være forskel på forbindelsen, alt efter hvor tæt du er på masten, hvor mange der er på. Og så skal jeg vel også gøre opmærksom på, at der står OP TIL, ergo skal man ikke forvente at der er fuldt speed på konstant.

Samtidig er tråden flyttet til Teleselskaber og mobilnet
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One M8 - iPad Mini - Samsung S4 Active

Aktiv bruger
    Jeg sover her

13. Jun 09

Standard

Så er det jo heldigt at du har 14 dages retur på det selv om du har bestilt via telefon. Jeg fik selv tilbudt det i onsdags da jeg ringede ind, 1 krone for USB 99 om måneden for abb og jeg kunne prøve det i 14 dage. Det er fint nok at du ikke er tilfreds men at brokke dig herinde før du har talt med Telia er da lidt dumt,måske du er lidt for hurtig på tasterne 😉
    //pot

POWERbruger
    Tasterne er slidt

27. Sep 09
    Bopæl

Holte
    Alder
    27

Ja ring ind og snak med den enten en fejl eller du kan snakke med dem om det du er blevet lovet.

Men siger du 5gb!? Det sku hurtigt!

Men mener du 4Mibt - så det ikke meget. Men det jo op til dig som køber, at tjekke om der dækning der bor du bor.

Lidt som at købe en pære til lampen, men den virker ikke i huset. Man skal altid tjekke det hele selv først og aldrig stole blindt på sælgerne!

Jeg tjekkede selv først om Telia havde 4G/LTE ude ved mig og omkring der jeg omgåes før jeg købte det i sin tid

Aktiv bruger
    Jeg sover her

05. Oct 08

Jeg har også tjekket om der var dækning. Bor på Amager, og der var fin dækning. Men bare ikke i min lejlighed.
    IPhone for altid

Super Evil Moderator apollo14dk's Avatar
    13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    41

Jeg har også tjekket om der var dækning. Bor på Amager, og der var fin dækning. Men bare ikke i min lejlighed.
    Deres dækningskort siger også udendørs dækning, derfor skal man ikke forvente fuld hastighed indendørs, der er så mange flere faktorer der kan have indflydelse.

Og bor du i noget beton, eller kan du se en telia-mast fra et vindue, for signaler bliver dæmpet når de skal igennem mursten og beton.
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One M8 - iPad Mini - Samsung S4 Active

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    33

Det kan betyde meget hvordan modemmet i computeren sidder og hvor du er i lejlgigheden. Det kan også være dit modem er sprunget over på 3g, du burde sætte den over på at køre 4g fast. hvilket af modemmerne har du? ZTE eller Huawei modemmet?

Normal bruger SilverFoxy's Avatar
    24. Nov 11

Som andre nævner, kommer det jo an på både dækning og belastning.
    Sidst jeg brugte min Telia 4G havde jeg 20 Mbps down.

Aktiv bruger
    Jeg sover her

10. Aug 08
    Bopæl

kolding

Vis man har en 4g router, kan man stille den i det vindue der er beds dækning

Der er stor forskel på hastigheden i min leglighed
    Stiller jeg routeren hvor det er beds, får jeg mellem 30-35 / 10-15 typisk

Stiller jeg den hvor der er dårligt dækning, får jeg kun 15-20 / 5-10

Du skriver ikke om du har modem eller router

Aktiv bruger
    Jeg sover her

05. Oct 08

Jeg har en af de små Samsung routere som de sælger. Nu vil jeg prøve at ligge den ud på min altan.
    IPhone for altid

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    33

Jeg har en af de små Samsung routere som de sælger. Nu vil jeg prøve at ligge den ud på min altan.
    Når du har den er det jo smart at flytte rundt på, men du har også en fejl mulighed med trådløst netværk, da den kan sende på en kanal der i forvejen er overbooket, og då har du også dårlug hastighed

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    AKWRater's Avatar
    07. Nov 11
    Bopæl

Frederiksberg C
    Alder
    16

Som andre her i tråden også skriver, så er der mange faktorer med i spillet. Hvis man sidder indendørs, hvis man bor i en beton- eller murstensbygning, hvis der er tykke ruder. De 80 download og de 40 upload er kun teoretiske hastigheder. For eksempel har jeg sjældent mere end 5 ned og 1 op med Telia. Hvis der er mange brugere om én mast, så kan de også påvirke signalet. Min telefon understøtter forresten 21Mbit download.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    evilguy's Avatar
    26. May 03
    Alder
    34

Kunne du ikke lige prøve at eliminere et par fejlkilder. Den model router som du har fået, er det ikke en hvor der sidder et løst USB modem i routeren. Så kunne du jo prøve at sætte modemet direkte ind i din computer.

Hvis det er en router uden den mulighed, så kunne du lige prøve at forbinde computeren og routeren via et netkabel.

Sæt routeren i et vindue, og hvis du har vinduer i flere retninger, så forsøg med alle disse. Der kan være stor forskel.

Endelig - kan du se nogle steder for routeren går på 4G eller 3G netværket?
    Mvh. Johnny
    Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    33

Citat Oprindelig postet af evilguy Vis indlæg
    Kunne du ikke lige prøve at eliminere et par fejlkilder. Den model router som du har fået, er det ikke en hvor der sidder et løst USB modem i routeren. Så kunne du jo prøve at sætte modemet direkte ind i din computer.

Hvis det er en router uden den mulighed, så kunne du lige prøve at forbinde computeren og routeren via et netkabel.

Det kan man vist slet ikke med den lille satan
    [Only registered and activated users can see links. ]

Den har vist kun power, wifi, og mikro usb for opladning, men måske også til computeren?

Lignende tråde

1. Samsung Galaxy Ace - ikke pengene værd
    By admin in forum Nyhedsartikler
    Svar: 0
    Seneste indlæg: Wed Mar 30, 2011, 9:30
  2. Samsung Galaxy Ace - ikke pengene værd
    Seneste indlæg: Tue Mar 29, 2011, 15:10
  3. Billig tabletcomputer er ikke pengene værd
    Seneste indlæg: Thu Nov 25, 2010, 13:40
  4. Sony Ericsson Vivaz Pro - ikke pengene værd (mobiltest)
    By admin in forum Arkiverede tråde
    Seneste indlæg: Mon Jul 05, 2010, 10:50
  5. Coreplayer pengene værd?
    By AlexHC in forum Windows Phone
    Svar: 2
    Seneste indlæg: Wed Jul 23, 2008, 23:49

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.