Facebook
Nyheder
Lige Nu
150 Aktive brugere
  • 42 medlemmer
  • 108 gæster
Statistik
  • Emner: 230,280
  • Medlemmer: 42,529
Velkommen til vores nyeste medlem, MicOne

Side 1 af 4 123 ... SidstSidst

Viser søgeresultater 1 til 30 ud af 116
    SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    32

Standard Nu er det snart endegyldigt slut med mobil-tilskud

Ja, nu har 3 gået med på vognen med afbetaling istedet for mobil tilskud..

Priserne på abonnementerne ligner nu noget mere lavpris selskabernes, men mængden af data er nu også skåret helt ned...

Tror ikke det er helt klogt af 3... Men vi må se

Erfaren bruger
    Kommer ofte

20. Aug 05
    Bopæl

København
    Alder
    41

Standard

Jeg er da glad for at jeg lige nåede at få købt min nye telefon, ellers havde den kostet mig 1000 kr. mere!

Det er umådelig trist at det nu er helt slut med tilskudsmobiler i Danmark. Der er kun en taber, og det er os forbrugere.

Og sikke nogle elendige abonnementer 3 har præsenteret. De er jo på ingen måde konkurrencedygtige med lavprisselskaberne, og langt ringere end dem de lige har haft, som faktisk var udmærket.

Igen er jeg glad for at jeg lige nåede at få fornyet et abonnement jeg kan blive på. Men næste gang jeg skal skifte abonnement bliver det desværre nok ikke hos 3. Jeg har ellers været en glad og loyal kunde i lang tid, men lige nu er den eneste fordel tilbage at jeg kan bruge gratis data Sverige. Nettet og dækningen er blevet dårligere, og nu hvor der hverken er gode priser på mobiler, eller abonnementer, så er der ikke meget der kan holde på mig, når min binding udløber... Men der kan jo nå at ske meget på et halvt år.

Jeg tror det kommer til at koste 3 dyrt det her!

Sendt fra min HTC One X med Tapatalk2

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Jarlens's Avatar
    10. Feb 12
    Bopæl

København

Standard Sv: Nu er det snart endegyldigt slut med mobil-tilskud

Tror sku heller ikke det er helt sjovt at være provisions lønnet sælger i Telenor, Telia, TDC og nu også 3.

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Lund's Avatar
    03. Mar 03
    Bopæl

Østjylland
    Alder
    36

Hold nu op hvor nogle hamper priser de kommer med der.

Det er godt nok trist at se på. Jeg er også den der er smuttet, næste gang der skal vælges ny mobil og det skal der snart.

Var ellers glad for de 4 år det nåede at blive til.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Aug 04
    Bopæl

Odense
    Alder
    27

Wow jeg er glad for jeg bliver flyttet væk fra 3 om 14 dage. Jeg har ellers været meget glad for 3 i flere omgange og har været kunde der nogen år efterhånden. Men hvis de priser og den måde at købe mobil på bliver. Så er det stensikkert de ikke ser mig som kunde igen. Bye Bye 3. Og hej til ymobile

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Lund's Avatar
    03. Mar 03
    Bopæl

Østjylland
    Alder
    36

Hold nu op hvor nogle hamper priser de kommer med der.

Det er godt nok trist at se på. Jeg er også den der er smuttet, næste gang der skal vælges ny mobil og det skal der snart.

Var ellers glad for de 4 år det nåede at blive til.

Og så på forsiden kalder de det søreme for priskrig, men de samlede omkostninger er da kun steget. Flot...! Nej...!

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Aug 04
    Bopæl

Odense
    Alder
    27

Og 2gb data fra et firma som altid har slået så meget på data delen. Det er simpelthen for lidt.

Erfaren bruger
    Kommer ofte

20. Aug 05
    Bopæl

København
    Alder
    41

Standard

2GB i stort set alle pakker er jo helt absurd lidt, og så netop hos et selskab der altid har markedsført sig på data, og derfor har rigtig mange snartphone-kunder.

De var engang førerne, nu tilbyder stort set alle andre selskaber jo mere data i deres pakker, i hvert fald når man kommer op på mellemniveauet. Hos 3 skal man så helt op i xl-pakkerne for at få 10GB (hvor andre ellers vil give 20 på det niveau).

Og så prøver de stadig at sælge data-deling - deling af hvad??!! 2GB til deling mellem min smartphone og iPad - det er jo til grin. Vi skriver 2012!!

Og så at markedsføre det som priskrig. Altså når man sælger nye abonnementer til samme priser, men med mindre indhold, og som er dyrere end konkurrenterne, så er det vildledning, og næste på kant med markedsføringsloven at tage den slags ord i sin mund!!

Nu har jeg tidligere fravalgt bl.a. Telia og Telenor pga. elendige netværk og lave hastigheder. Det bliver spændende at se hvor langt de andre er nået med deres massive investeringer i netværk mens 3 har sovet i timen og hvilet på lauerbærene

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    snuden's Avatar
    30. Mar 08
    Alder
    42

Hvorfor tage sådan på vej, når 3 stadig tilbyder 40 GB mobilt bredbånd? Abonnementspriserne hos 3 afspejler jo blot, at det ikke er gratis at have prædikatet "Danmarks bedste netværk" det er jo ikke gratis at udbygge mobilnetværk. En telenor mand udtalte på et tidspunkt, at "priskrigen" på mobilfronten er direkte skadelig for udbygningen af infrastrukteren. Måske folk er alt for forvænte med at få det hele for det halve!? Der er jo stadig fordelagtige minutpakker og jo større pakke, jo billigere minutpris. Det er nu ikke så tosset, hvis en øget indtjening kan gavne udbygningen af netværkene, men så langt tænker folk jo ikke. De vil bare ha`foræret og stiller større krav til højere datahastighed og dækning. Det hænger ikke sammen!

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    dannypdrsn's Avatar
    14. Jan 07
    Bopæl

Århus
    Alder
    29

Standard

Det er virkelig en forringelse fra 3's side, at have så lidt data koblet på deres abonnementer.
    Det bliver afgjort Telia, som får mig som kunde næste gang

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Aug 04
    Bopæl

Odense
    Alder
    27

Hmm. Faktisk er deres priser egentligt nogenlunde det samme. Det er stadig skod med afbetaling men abonnement priser er nogenlunde som de hele tiden har været. Jeg giver lige nu 399 for 6 timer og 10gb. Med de nye priser ville jeg kunne få 5timer og 2gb for 249. Og så en datapakke med 10ekstra gb for 129. Dvs 5t og 12gb for 378.

POWERbruger
    Tasterne er slidt

02. Aug 07
    Bopæl

Vejle
    Alder
    47

... mon det kan have noget med de er tvunget til at gå ned på Roaming-priser til og fra udlandet...
    De skal jo bevare indtjeningen, så aktionærene også ser en fremtid ved firmaet.

Men holder man en pause med at købe hos 3, og flytter kunder langsomt væk fra dem, så skal I da bare se nye tiltag og tilbud.

Det er jo i sidste ende os "kunderne" der har magten ;o)

Hvis I altså gidder !
    -----------------------------------
    Fortsat go´ dag og må din fon og dit OS være med dig

Erfaren bruger
    Kommer ofte

20. Aug 05
    Bopæl

København
    Alder
    41

Standard

Citat Oprindelig postet af snuden Vis indlæg
    Hvorfor tage sådan på vej, når 3 stadig tilbyder 40 GB mobilt bredbånd? Abonnementspriserne hos 3 afspejler jo blot, at det ikke er gratis at have prædikatet "Danmarks bedste netværk" det er jo ikke gratis at udbygge mobilnetværk. En telenor mand udtalte på et tidspunkt, at "priskrigen" på mobilfronten er direkte skadelig for udbygningen af infrastrukteren. Måske folk er alt for forvænte med at få det hele for det halve!? Der er jo stadig fordelagtige minutpakker og jo større pakke, jo billigere minutpris. Det er nu ikke så tosset, hvis en øget indtjening kan gavne udbygningen af netværkene, men så langt tænker folk jo ikke. De vil bare ha`foræret og stiller større krav til højere datahastighed og dækning. Det hænger ikke sammen!
    3 har jo netop ikke investeret så meget i deres netværk det sidste år, og er nok lullet lidt i søvn af at de tidligere havde Danmarks absolut bedste datanetværk. Men min oplevelse er altså at dette netværk er blevet mærkbart ringere det sidste år, hvor presset på det og forbruget af data er steget og steget, og hvor 3's markedsandel er steget. Men det er måske taktikken: at skræmme nogle af kunderne væk igen, så de slipper for at udbygge deres netværk.

Og jeg vil gerne betale en højere pris for bedre kvalitet. 3 har altid ligget lige lidt over de andre prismæssigt, og jeg valgte i sin tid 3 fordi jeg gerne ville betale lidt ekstra for god kvalitet, mere og hurtigere data, og til gengæld mindre tale.
    Men når man så oplever at kvaliteten falder, og det der gjorde 3 specielle forsvinder og at man skal betale det samme for mindre, så kan jeg ikke se fidussen i at blive hos 3.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    John Doe's Avatar
    28. Nov 07
    Bopæl

Nordjylland
    Alder
    42

Standard

Ja, så er min nye Galaxy Note min sidste telefon i den kaliber.

Det har jeg ikke råd til mere. Så nu må jeg nøjes med at kigge misundeligt...

Min næste telefon bliver en lille telefon, måske endda en featurephone...

Sendt fra min GT-N7000 med Tapatalk2

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    mobiljunkie's Avatar
    24. Dec 06
    Bopæl

Odense N
    Alder
    42

Er ligeglad da jeg aldrig kunne finde på at vælge 3. Men trist at man skal binde sit nummer ved et selskab i 6 mdr uden at få et tilskud til sin mobil. 3 direktør udtalte i sidste uge, at de havde fået 135000 nye kunder. Ja netop pga at 3 var de sidste som gav et normalt tilskud til ens køb af ny mobil. Jeg tror at en del af de nye kunder forsvinder igen.

POWERbruger
    Tasterne er slidt

27. Aug 06

hej
    hold da helt op de data mængder i 3 pakker må da være en fejl?
    eller er det fordi deres net er ved at være overbelastet?
    Har en 179kr abb lige nu, da jeg skal lidt til sverige.men at sætte data ned til 2gb uden at sænke pris?
    Det må være økonomi chefen der skal trække nogle penge hjem

det er lige som Helle problemet er bare at vi ikke har flere eller får flere penge(i løn)
    chr
    Samsung note 2 4GII I9100 (bibob)standby tlf ,Huawei Honor med onfone,
    prepaid simrange France, orange Italy. 2degrees NZ,

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    Alabama's Avatar
    03. Sep 06
    Bopæl

Nykøbing F
    Alder
    29

Så er jeg glad for at jeg har Telmores 5 timers pakke med 3 GB data til 149 kr. pr. måned.

Før eller senere skulle det ske at firmaet hoppede i fælden.
    Mobil: Samsung Galaxy Note 3 med (Android 4.4.2)
    Mobilselskab: 3

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    snuden's Avatar
    30. Mar 08
    Alder
    42

Hvis man vælger teleselskab efter hvor meget man får i kommision (tilskud) så kan man ikke tage det seriøst, når folk udataler: Så snart jeg kan skifte fra 3 ser de mig ikke mere! eller 3 mister nok de erobrede kunder nu når tilskuddet bortfalder. Hovedrystende, at folk har denne krævementalitet uden tanke for, de som kunder rent faktisk er de eneste der skal betale for udbygning af netværk osv.

POWERbruger
    Tasterne er slidt
    zzup's Avatar
    10. Oct 07
    Bopæl

Fredericia
    Alder
    26

Standard

Har nu skimtet tråden igennem, og hvad jeg ser i 9/10 tråde er virkelig at folk tuder! Hvis i vil have en telefon må i fandme betale for det, det er alt for dyrt for selskaberne at give tilskud til jer nassere, eller man kunne kalde jer fattigrøve?
    Jeg synes det er FINT at alle selskaberne gør det på denne måde, så slipper størstedelen af alle kunderne at finansiere jeres telefoner.

Jeg læste også at en skrev at priserne er alt for høje ifhlt de billige selskaber, såsom CNN, bibob, telmore osv, har i overvejet at det heller ikke er dem de har som deres direkte konkurrenter? Det er netop Telenor, Telia og TDC som de konkurrere med.
    Er kun glad fr at dette nye tiltager giver billigere abonnementer, for det er det som 9/10 danskere mærker!
    Seneste mobiler: n95, HTC HD, HTC Magic, Iphone 3gs 32gb, Iphone 4 32 gb, HTC 8X og iPhone 5

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Aug 04
    Bopæl

Odense
    Alder
    27

Citat Oprindelig postet af zzup Vis indlæg
    Har nu skimtet tråden igennem, og hvad jeg ser i 9/10 tråde er virkelig at folk tuder! Hvis i vil have en telefon må i fandme betale for det, det er alt for dyrt for selskaberne at give tilskud til jer nassere, eller man kunne kalde jer fattigrøve?
    Jeg synes det er FINT at alle selskaberne gør det på denne måde, så slipper størstedelen af alle kunderne at finansiere jeres telefoner.

Jeg læste også at en skrev at priserne er alt for høje ifhlt de billige selskaber, såsom CNN, bibob, telmore osv, har i overvejet at det heller ikke er dem de har som deres direkte konkurrenter? Det er netop Telenor, Telia og TDC som de konkurrere med.
    Er kun glad fr at dette nye tiltager giver billigere abonnementer, for det er det som 9/10 danskere mærker!
    Hvis man vælger teleselskab efter hvor meget man får i kommision (tilskud) så kan man ikke tage det seriøst, når folk udataler: Så snart jeg kan skifte fra 3 ser de mig ikke mere! eller 3 mister nok de erobrede kunder nu når tilskuddet bortfalder. Hovedrystende, at folk har denne krævementalitet uden tanke for, de som kunder rent faktisk er de eneste der skal betale for udbygning af netværk osv.
    Øh. Hvordan ændrer det lige på at man ligeså godt kan få mest muligt for pengene? Hvis du i bilka kan få 1litter cola for 20kr og i netto 2litter for 20 kr. Hvorfor så ikke vælge netto?

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    mobiljunkie's Avatar
    24. Dec 06
    Bopæl

Odense N
    Alder
    42

Nu men hvis man skal vælge et dyrere selskab fremfor de billigste lavprisselskaber, så skal der jo være en anden fordel. Fx TDC Play eller tilskud til en ny mobil.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    John Doe's Avatar
    28. Nov 07
    Bopæl

Nordjylland
    Alder
    42

Standard

Arh tror ikke de lider...

http://www.3.dk/Om3/Presse/Pressemed...-sit-resultat/

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    mobiljunkie's Avatar
    24. Dec 06
    Bopæl

Odense N
    Alder
    42

Citat Oprindelig postet af zzup Vis indlæg

Der er ikke nogen som tuder. Men er nok mere forundret over, at man erklærer priskrig, men der er kun prisstigninger. Det er der folk, som er hoppet på. (bla mobil.nu) Pinligt synes jeg...

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    snuden's Avatar
    30. Mar 08
    Alder
    42

Citat Oprindelig postet af schumi Vis indlæg
    Øh. Hvordan ændrer det lige på at man ligeså godt kan få mest muligt for pengene? Hvis du i bilka kan få 1litter cola for 20kr og i netto 2litter for 20 kr. Hvorfor så ikke vælge netto?
    Øh, hvis der skal investeres 1 milliard i netværk om året, og der gives tilskud for 300 mio samtidig med priserne falder...så kan der måske kun investeres 600 mio i netværk. 3 har såvidt jeg husker, investeret over 7 milliarder altså 7000.000.000 kroner i netværk i DK, og først de senere år er de begyndt at have overskud på driften, men gælden altså investeringerne er stadig ikke betalt. 3 må selvfølgelig godt forære det hele væk, det overlever man bare ikke på i længden. Jeg spår, at 3 er solgt indenfor 4 år.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)

04. Aug 04
    Bopæl

Odense
    Alder
    27

Øh, hvis der skal investeres 1 milliard i netværk om året, og der gives tilskud for 300 mio samtidig med priserne falder...så kan der måske kun investeres 600 mio i netværk. 3 har såvidt jeg husker, investeret over 7 milliarder altså 7000.000.000 kroner i netværk i DK, og først de senere år er de begyndt at have overskud på driften, men gælden altså investeringerne er stadig ikke betalt. 3 må selvfølgelig godt forære det hele væk, det overlever man bare ikke på i længden. Jeg spår, at 3 er solgt indenfor 4 år.
    Selfølgelig skal de tjene penge. Men det ændrer ikke på at man kan få mere for billigere penge mange andre steder. Ymobile tilbyder fx. 3t og 10gb til 79kr. Det er jo voldsomt billigere. Hvorfor så give så meget mere når man ikke får nået for pengene?

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    John Doe's Avatar
    28. Nov 07
    Bopæl

Nordjylland
    Alder
    42

Standard

At prissætte sine varer i sin butik er fint nok. Det er enhver firmaejers ret. Fint nok med det, det har jeg ikke noget imod.

Men som selvstændig ved jeg fra mig selv, at hvis det er for dyrt så smutter kunderne. Det kaldes markedsøkonomi...

Strammer man skruen for meget skal man gøre op med sig selv om den øgede indtjening på kunderne opvejer tabet af kunder der smutter.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    snuden's Avatar
    30. Mar 08
    Alder
    42

Citat Oprindelig postet af John Doe Vis indlæg
    Arh tror ikke de lider...

http://www.3.dk/Om3/Presse/Pressemed...-sit-resultat/

Hvis du tror, at 3 er en god forretning, må lige læse tallene igen. Fordi de har overskud de sidste par år, er der stadig en investering på 7 Mia. der endnu ikke er betalt. Hvis jeg starter en forretning op, og har underskud på 1 mio årligt de første 5 år og jeg på 6 og 7`ende år har et årligt overskud på driften på 1 Mio. er gælden jo ikke forsvundet, plus der årligt skal investeres mange penge i forretningen.

vedr. telebranchen, er udfordringen at der næsten kommer nye netværksteknologier hurtigere end man kan nå at sige "konstantinopolitanerinde" og investeringerne i netværk er enorme.

Aktiv bruger
    Jeg sover her

20. Nov 07

Citat Oprindelig postet af John Doe Vis indlæg
    Ja, så er min nye Galaxy Note min sidste telefon i den kaliber.

Det har jeg ikke råd til mere. Så nu må jeg nøjes med at kigge misundeligt...

Min næste telefon bliver en lille telefon, måske endda en featurephone...

Tvivlsomt om den ville have været dyrere hvis du havde købt den kontant og benyttet et lavprisselskab som eks ymobile.dk.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    mobiljunkie's Avatar
    24. Dec 06
    Bopæl

Odense N
    Alder
    42

De må sætte prisen på deres varer som de vil. Men det kommer for langt ud, at erklære priskrig, når der reelt er tale om prisstigninger. Bla SGS 2 stiger knap 250 kr samlet efter 6 mdr.

Hvis du tror, at 3 er en god forretning, må lige læse tallene igen. Fordi de har overskud de sidste par år, er der stadig en investering på 7 Mia. der endnu ikke er betalt. Hvis jeg starter en forretning op, og har underskud på 1 mio årligt de første 5 år og jeg på 6 og 7`ende år har et årligt overskud på driften på 1 Mio. er gælden jo ikke forsvundet, plus der årligt skal investeres mange penge i forretningen.

vedr. telebranchen, er udfordringen at der næsten kommer nye netværksteknologier hurtigere end man kan nå at sige "konstantinopolitanerinde" og investeringerne i netværk er enorme.

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    John Doe's Avatar
    28. Nov 07
    Bopæl

Nordjylland
    Alder
    42

Standard

Overskud betegner indenfor regnskabsvæsen en positiv forskel mellem en virksomheds omsætning og dens omkostninger i løbet af en given regnskabsperiode. Hvis denne forskel er negativ, er der tale om et underskud. Når man sammenligner virksomheders formåen er overskud et vigtigt parameter.

Altså er der penge til ejerne. Så er jeg ligeglad med, om de skylder 1 mio. eller 7 mia. Disse lån er regnet ind i overskuddet.

Men det er ligemeget, hvis produktet ikke er attraktivt, så er der ingen kunder i butikken.

Lignende tråde

1. Svar: 27
    Seneste indlæg: Wed Apr 20, 2011, 22:44
  2. Svar: 28
    Seneste indlæg: Fri Jul 09, 2010, 18:55
  3. Når det er slut med Telia - hvordan går det så...
    By maxeline in forum Teleselskaber og mobilnet
    Svar: 15
    Seneste indlæg: Sun Feb 22, 2009, 17:21
  4. Kommer HTC Tytn II snart med tilskud???
    By Foxhunter1 in forum Teleselskaber og mobilnet
    Svar: 31
    Seneste indlæg: Sun Dec 23, 2007, 13:11
  5. Så er det slut med tilskud fra telmore:
    By glade in forum Generel mobildebat
    Svar: 8
    Seneste indlæg: Mon Jan 03, 2005, 10:58

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.