Facebook
Nyheder
Lige Nu
74 Aktive brugere
  • 26 medlemmer
  • 48 gæster
Statistik
  • Emner: 234,204
  • Medlemmer: 43,046
Velkommen til vores nyeste medlem, JH97

Side 4 af 4 FørstFørst ... 234

Viser søgeresultater 91 til 120 ud af 120
    TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    John Doe's Avatar
    28. Nov 07
    Bopæl

Nordjylland
    Alder
    43

Standard Sv: 3´ s net nede-IGEN!!

3 har aldrig slået sig op på at være det største net i DK. De er det største 3G net i DK, bevares. Men der findes andre net der er større. TDC, for eksempel. Deres 2G net er større end 3's 3G net.

MEN DET ER 3's 3G NET DER ER DET STØRSTE 3G net i Danmark! Så fat det dog!

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    33

Citat Oprindelig postet af oleras Vis indlæg
    Hej

Hm, Man kan ellers læse i flere medier i dag at "3" stort set har stoppet deres investeringer i Danmark, da man forventer at firmaet skal sælges.... Kig her:

[Only registered and activated users can see links. ]

Der står 3 har haft et meget lave invisteringer den seneste tid, det er vel rigtigt at de stortset ikke har brugt meget krudt på at sætte master op fra 2009 til 2011 begge inlusive, men i 2012 trodsalt har sat 2milliarder af til nye master?!

At dele Danmark og sverige og er nok lidt svært da 3´s netværk stortset hænger sammen med sverige, men det er selvfølgelig en mindre udgift at lave om på i forhold til masterne

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Stefan1980's Avatar
    27. Apr 11
    Alder
    33

Citat Oprindelig postet af John Doe Vis indlæg
    3 har aldrig slået sig op på at være det største net i DK. De er det største 3G net i DK, bevares. Men der findes andre net der er større. TDC, for eksempel. Deres 2G net er større end 3's 3G net.

Som Mod, og vel også dermed MD's ansigt ud ad til, var det måske en idé at droppe den der retorik. Det er dig der skal fremstå som en godt eksemple, for andre brugere. Og det gør du bestemt ikke her.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    snuden's Avatar
    30. Mar 08
    Alder
    42

Hvordan definerer man størrelsen på et 3G netværk? Er det på den geografiske dækning, hvor meget data netværket kan håndtere, antal kunder, antal sites eller? Den geografiske dækning er pt bedst på telias 3G netværk.

Normal bruger
    25. Mar 12
    Alder
    27

Det gør man på oplevelsen af nettet.

Jeg kørte rundt med en kollega der havde telenor hvor vi hørte netradio via hans telefon hvor den hele tiden faldt ud. Vi skiftede så til min telefon hvor vi hørte den samme netradiostation uden den faldte ud en hel arbejdsdag. Jeg har 3 på min telefon.

Jeg kan ligge og køre over 100km både i by og på landet uden den falder ud en eneste gang hvilket er meget imponerende og ikke er noget jeg har oplevet med andre end TDC. Problemet er at TDC´s 3G dækning er dårligere end 3´s.

Jeg syntes at jeg sidste sommer læste noget om at TDC ikke vil satse på 3G på 900Mhz. Er det korrekt? eller har de ændret holdning? I så fald vil TDC jo aldrig komme til at dække lige så godt på 3G som andre selskaber der bruger 3G på 900Mhz.
    Når det er sagt så ser jeg hellere noget mere 4G dækning end mere 3G dækning, men så vidt jeg forstår så kommer der også bedre 3G dækning når 4G bliver rullet ud pga 4G udstyret også understøtter 3G... eller har jeg misforstået noget?

POWERbruger
    Tasterne er slidt

10. Dec 03

Det giver jeg dig ret i skidt med størrelsen af de forskellige net, der er brugeroplevelsen der betyder noget.
    har haft abonnement på alle de 4 net her i Viborg.
    og den bedste oplevelse mest stabile har været og er stadig væk, Telia lige i øjeblikket ihvertfald.
    meget mere mobildebat

TOPbruger
    Sover på debatten ;)
    John Doe's Avatar
    28. Nov 07
    Bopæl

Nordjylland
    Alder
    43

Citat Oprindelig postet af Stefan1980 Vis indlæg
    Som Mod, og vel også dermed MD's ansigt ud ad til, var det måske en idé at droppe den der retorik. Det er dig der skal fremstå som en godt eksemple, for andre brugere. Og det gør du bestemt ikke her.
    Som mod på forum har man også ret til at have en mening og ikke være en smagløs svagpisser. De samme regler gælder for mig som for dig. § 3b siger, at indlæg skal følge almindelig høflig omgangstone. Jeg har ikke på noget tidspunkt været uhøflig eller haft et uordentligt sprogbrug. Jeg har ikke angrebet hverken snuden eller nogen anden på forum. Jeg er blot fortvivlet over, at man ikke kan se logikken

Citat Oprindelig postet af snuden Vis indlæg
    Hvordan definerer man størrelsen på et 3G netværk? Er det på den geografiske dækning, hvor meget data netværket kan håndtere, antal kunder, antal sites eller? Den geografiske dækning er pt bedst på telias 3G netværk.
    Jeg gætter på, at når 3 siger at de er det største netværk, så er det vel antallet af brugere der kan benytte dette netværk, der menes.

Citat Oprindelig postet af TheE2X Vis indlæg
    Det gør man på oplevelsen af nettet.

Jeg kørte rundt med en kollega der havde telenor hvor vi hørte netradio via hans telefon hvor den hele tiden faldt ud. Vi skiftede så til min telefon hvor vi hørte den samme netradiostation uden den faldte ud en hel arbejdsdag. Jeg har 3 på min telefon.

Jeg kan ligge og køre over 100km både i by og på landet uden den falder ud en eneste gang hvilket er meget imponerende og ikke er noget jeg har oplevet med andre end TDC. Problemet er at TDC´s 3G dækning er dårligere end 3´s.

Jeg syntes at jeg sidste sommer læste noget om at TDC ikke vil satse på 3G på 900Mhz. Er det korrekt? eller har de ændret holdning? I så fald vil TDC jo aldrig komme til at dække lige så godt på 3G som andre selskaber der bruger 3G på 900Mhz.
    Når det er sagt så ser jeg hellere noget mere 4G dækning end mere 3G dækning, men så vidt jeg forstår så kommer der også bedre 3G dækning når 4G bliver rullet ud pga 4G udstyret også understøtter 3G... eller har jeg misforstået noget?
    Exactly. Det er brugeroplevelsen der er den vigtigste. Men skal vi følge snudens retorik, skal du slå 2G fra og SÅ køre turen igen og se hvor meget netradio du kan høre.

Citat Oprindelig postet af adelbro Vis indlæg
    Det giver jeg dig ret i skidt med størrelsen af de forskellige net, der er brugeroplevelsen der betyder noget.
    har haft abonnement på alle de 4 net her i Viborg.
    og den bedste oplevelse mest stabile har været og er stadig væk, Telia lige i øjeblikket ihvertfald.
    Nemlig! For det er sådan i vores land, at oplevelsen af de forskellige netværk er forskellig fra egn til egn. For eksempel er der et område nord for Hadsund hvor der absolut ingen 3G dækning fra 3 er. Og der er heller ikke dækning af TDC's 2G. Men derfor kan der jo fint være Telia eller Telenor dækning...

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Stefan1980's Avatar
    27. Apr 11
    Alder
    33

Standard

Som mod på forum har man også ret til at have en mening og ikke være en smagløs svagpisser. De samme regler gælder for mig som for dig. § 3b siger, at indlæg skal følge almindelig høflig omgangstone. Jeg har ikke på noget tidspunkt været uhøflig eller haft et uordentligt sprogbrug. Jeg har ikke angrebet hverken snuden eller nogen anden på forum. Jeg er blot fortvivlet over, at man ikke kan se logikken
    Selvfølgelig har du da ret til at sige din mening, men måden du gør det på, er mine øjne er sgu ret nedladende, respektløs og uhøflig. At sige "så fat det da!" Og trække det ned på det niveau, fordi andre, er af en anden opfattelse end dig. Er ihvertfald ikke lige frem høfligt. Man kan sagtens ydre sin mening på en lidt mer sober måde. Havde du ikke været mod havde jeg ikke reageret. Men det at du repræsenter MD, og har en vis autoritet, bør du ihvertfald ikke bringe den der ned på det niveau.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    DanRiis's Avatar
    29. Nov 03
    Bopæl

Svenstrup
    Alder
    43

Standard

Bare for at tilføje lidt benzin til denne debat, er det jo mange gange også et spørgsmål om hvilken telefon man bruger.
    Der er jo stor forskel på antennen på telefonerne. Tag bare en iPhone 4 kontra en N9. Helt til grin hvor dårlig en iPhone er.

Sendt fra min GT-N7000 med Tapatalk2
    Mvh Dan Riis | Aalborg | Sony Xperia Z1

Aktiv bruger
    Jeg sover her

31. May 04
    Bopæl

Aarhus
    Alder
    29

Ja det virker også nogle gange som om telefonerne virker forskelligt på de forskellige netværk

Der er bare en ting som undre mig. Selv efter telias 900mhz opgradering, oplever jeg stadig færre huller i 3s dækning iforhold til Telias.

Nu færdes jeg allermest i østjylland og der har jeg oplevet mange steder uden/dårlig 3g dækning hos Telia hvor imod jeg aldrig rigtigt længere oplever at roame til TDC med 3 længere. Bla. hos mine forældre. Der er 3g umugligt med Telia hvor imod 3 har fuldt signal på min mobil med 900mhz 3g. Så tvivler sgu nogle gange lidt på at Telias nye dækning er bredere end 3s, de oplevelser er opnået inden for de sidste par mdr. Noget kunne tyde på at 3 er betydeligt længere med 900mhz end hvad vi aner. Men der er ingen tvivl om at Telia slår både Telenor og TDC på 3g.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    DanRiis's Avatar
    29. Nov 03
    Bopæl

Svenstrup
    Alder
    43

Standard

Citat Oprindelig postet af MortenBC Vis indlæg
    Ja det virker også nogle gange som om telefonerne virker forskelligt på de forskellige netværk

Der er bare en ting som undre mig. Selv efter telias 900mhz opgradering, oplever jeg stadig færre huller i 3s dækning iforhold til Telias.

Nu færdes jeg allermest i østjylland og der har jeg oplevet mange steder uden/dårlig 3g dækning hos Telia hvor imod jeg aldrig rigtigt længere oplever at roame til TDC med 3 længere. Bla. hos mine forældre. Der er 3g umugligt med Telia hvor imod 3 har fuldt signal på min mobil med 900mhz 3g. Så tvivler sgu nogle gange lidt på at Telias nye dækning er bredere end 3s, de oplevelser er opnået inden for de sidste par mdr. Noget kunne tyde på at 3 er betydeligt længere med 900mhz end hvad vi aner. Men der er ingen tvivl om at Telia slår både Telenor og TDC på 3g.

Sendt fra min GT-N7000 med Tapatalk2
    Mvh Dan Riis | Aalborg | Sony Xperia Z1

Aktiv bruger
    Jeg sover her

20. Oct 10
    Bopæl

Silkeborg
    Alder
    40

Citat Oprindelig postet af Patris Vis indlæg
    Jeg måtte jo igang med selv at læse tallene da du glemte kildeangivelse, så det har jeg gjort for dig.

Du har jo selv lige besvaret spørgsmålet. 3 dækker med 88% 3G dækning.

Telia dækker med 98,7 %!

Jeg tror det er ved at være et stykke tid siden at 3 kunderne herinde har haft andet end 3. Telia har en betydelig bedre dækning og hastighed i dag end 3 har.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    evilguy's Avatar
    26. May 03
    Alder
    34

Citat Oprindelig postet af MortenBC Vis indlæg
    Bla. hos mine forældre. Der er 3g umugligt med Telia hvor imod 3 har fuldt signal på min mobil med 900mhz 3g. Så tvivler sgu nogle gange lidt på at Telias nye dækning er bredere end 3s, de oplevelser er opnået inden for de sidste par mdr. Noget kunne tyde på at 3 er betydeligt længere med 900mhz end hvad vi aner. Men der er ingen tvivl om at Telia slår både Telenor og TDC på 3g.
    Nu skal man ikke spå om fremtiden, når man ikke ved noget, men jeg vover lige pelsen alligevel. Det er bestemt ikke utænkeligt, at samtlige Telenors 900 MHz 2G master også bliver opgraderet til 3G i løbet af i år. Hvis det sker, så kan 3 og TDC godt gå hjem og vugge...

Jeg er virkelig spændt på, hvad det nye Newco samarbejde mellem Telia og Telenor kommer til at betyde for alle os kunder.

Nu skifter jeg til Telenors netværk i næste uge, og så må vi se hvor ringe/godt det er sammenlignet med TDC og Telias. Jeg har opgivet 3 i mit område.
    Mvh. Johnny
    Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Super Evil Moderator apollo14dk's Avatar
    13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    40

Citat Oprindelig postet af Master-Benz Vis indlæg
    Du har jo selv lige besvaret spørgsmålet. 3 dækker med 88% 3G dækning.

Telia dækker med 98,7 %!

Jeg tror det er ved at være et stykke tid siden at 3 kunderne herinde har haft andet end 3. Telia har en betydelig bedre dækning og hastighed i dag end 3 har.
    Arhhh nu skal du lige tage de rigtige tal.

3 dækker 98% med 3g, 88% med 3g data til mobiltbredbånd.

Men igen, det er selskaberne selv der skriver det, jeg giver ikke en bøjet 5øre for deres markedsføring på det, for så dækker TDC 99% med deres netværk, har ikke oplevet et eneste sted, hvor der er dødt, andet end hvis jeg står inde i betonkasse, eller min iPhone ikke orker at skifte til 2G.
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One M8 - iPad Mini - Samsung S4 Active

13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    40

Citat Oprindelig postet af evilguy Vis indlæg
    Nu skal man ikke spå om fremtiden, når man ikke ved noget, men jeg vover lige pelsen alligevel. Det er bestemt ikke utænkeligt, at samtlige Telenors 900 MHz 2G master også bliver opgraderet til 3G i løbet af i år. Hvis det sker, så kan 3 og TDC godt gå hjem og vugge...

Jeg er virkelig spændt på, hvad det nye Newco samarbejde mellem Telia og Telenor kommer til at betyde for alle os kunder.

Nu skifter jeg til Telenors netværk i næste uge, og så må vi se hvor ringe/godt det er sammenlignet med TDC og Telias. Jeg har opgivet 3 i mit område.
    Telenor skifter vidst ikke deres 2g master til 900mhz 3g iflg. en meget pålidelig kilde. Men alle der er på Telenor eller Telia's netværk får jo reelt set et netværk som dækker tæt på 100%, da Telia laver deres 2g 900mhz om til 3g 900mhz, og Telenor tager sig så at taledelen ude på larstyndskidspløjemarker.

For pt. har de firmaer som sætter Telenorsites op, eller laver swaps ikke særligt meget at lave.
    Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - HTC One M8 - iPad Mini - Samsung S4 Active

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    evilguy's Avatar
    26. May 03
    Alder
    34

Citat Oprindelig postet af apollo14dk Vis indlæg
    Men igen, det er selskaberne selv der skriver det, jeg giver ikke en bøjet 5øre for deres markedsføring på det, for så dækker TDC 99% med deres netværk, har ikke oplevet et eneste sted, hvor der er dødt, andet end hvis jeg står inde i betonkasse, eller min iPhone ikke orker at skifte til 2G.
    Kom en tur til vestjylland og brug nogle penge på sommerferie... så skal du nok finde de døde zoner hos TDC (og alle de andre) Må jeg anbefale naturperlen Klosterhede Plantage (hvor Telenor overrasksende nok faktisk har dækning).
    Mvh. Johnny
    Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

13. Jan 06
    Bopæl

Nordsjælland
    Alder
    40

Citat Oprindelig postet af evilguy Vis indlæg
    Kom en tur til vestjylland og brug nogle penge på sommerferie... så skal du nok finde de døde zoner hos TDC (og alle de andre) Må jeg anbefale naturperlen Klosterhede Plantage (hvor Telenor overrasksende nok faktisk har dækning).
    Jeg syntes ellers jeg har været en del i Nordjylland, men der har jeg ikke været, og må indrømme at de sidste par gange jeg har været i Aalborg og omegn, så har der været masser af dækning, hvor min iPad2 med Telenor går død flere steder, ligesom mit mobiltbredbånd fra 3 også går dødt.
    Men rundt på sjælland har jeg ikke oplevet mange huller, og har kørt en del rundt, også derude hvor der ingen krager er.
    Selv ude ved kæresten, som er notorisk kendt for døde huller, er det kun 3 og TDC der dækker, alt andet er dødt.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    evilguy's Avatar
    26. May 03
    Alder
    34

Citat Oprindelig postet af apollo14dk Vis indlæg
    Jeg syntes ellers jeg har været en del i Nordjylland, men der har jeg ikke været, og må indrømme at de sidste par gange jeg har været i Aalborg og omegn, så har der været masser af dækning, hvor min iPad2 med Telenor går død flere steder, ligesom mit mobiltbredbånd fra 3 også går dødt.
    Men rundt på sjælland har jeg ikke oplevet mange huller, og har kørt en del rundt, også derude hvor der ingen krager er.
    Selv ude ved kæresten, som er notorisk kendt for døde huller, er det kun 3 og TDC der dækker, alt andet er dødt.
    Det er fordi Nordjylland er udpræget turistområde, selvom det er udkants Danmark.

Nogle af de klassiske mobilhuller bliver heldigvis stoppet i løbet af i år, men ellers har der vært mange huller hos ALLE teleselskaber:

Området syd for Skive (Kjeldbjerg)
    Nordøst for Ringkøbing (Hover)
    Mellem Ikast og Karup (Munklinde)
    Venø
    Plantageområdet øst for Ulfborg

Der er sikkert mange andre steder, og ovenstående er kun lige dem jeg har hørt om i lokal medierne.
    Mvh. Johnny

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Patris's Avatar
    03. Dec 07
    Bopæl

Midt i Jylland
    Alder
    36

"Master Benz"

Jeg har haft Oister i knap et år, da ingen af de andre operatører dækker tilfredsstillende med 3g. Har Bibob(telenor) på min arb. fon, og har måtte slå 3g fra, da den ellers bruger et batteri på under 12 timer(UDEN brug), og sønnikke kører DLG(Telia), og ligeledes måtte vi slå 3g fra(og til når han er hos hans mor) af præcis samme årsag. TDC kører kun 2g/gsm her.

DLG(Telia) valgte vi for en måned siden, netop for at teste om det var blevet bedre, men vi skal helt ned i baghaven før den ikke skifter kontinuerligt.

Og for at være helt ærlig, så er jeg noget skeptisk ved at Telia skulle dække bedre med 3g, end tdc gør med 2g, beklager.
    Last edited by Patris; Fri Apr 27, 2012 at 19:50. Grund: Glemte at henvise til hvem jeg egentlig svarede.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    evilguy's Avatar
    26. May 03
    Alder
    34

"Master Benz"

Jeg har haft Oister i knap et år, da ingen af de andre operatører dækker tilfredsstillende med 3g. Har Bibob(telenor) på min arb. fon, og har måtte slå 3g fra, da den ellers bruger et batteri på under 12 timer(UDEN brug), og sønnikke kører DLG(Telia), og ligeledes måtte vi slå 3g fra(og til når han er hos hans mor) af præcis samme årsag. TDC kører kun 2g/gsm her.

DLG(Telia) valgte vi for en måned siden, netop for at teste om det var blevet bedre, men vi skal helt ned i baghaven før den ikke skifter kontinuerligt.

Og for at være helt ærlig, så er jeg noget skeptisk ved at Telia skulle dække bedre med 3g, end tdc gør med 2g, beklager.
    Hvem har påstået at Telia dækker bedre med 3G end TDC dækker med 2G???

Men nu er jeg da nysgerrig, og der er altså ikke mange steder i landet, hvor 3 har bedre dækning end alle tre andre selskabet? Kan vi komme lidt nærmere ind på i hvilket område der er tale om, og hvilken telefon der benyttes?
    Mvh. Johnny

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Patris's Avatar
    03. Dec 07
    Bopæl

Midt i Jylland
    Alder
    36

Nu har jeg ikke lyst til at dele min adresse med gud og hver mand, men et område omkring Karup J.

Telefonerne er SE Aino, Nokia E65(som benyttes istedet for Aino til arb), SE Xperia Mini pro/LG L3(knægtens), og min egen LG Optimus 2x(med nova rom), sønnens mor med ren telia og samsung galaxy 2 må også nøjes med "E", tiltrods for at dækningskort via. alle selskaber lover dækning helt over til genboens baghave(som jo så er længst fra min egen baghave, hvor jeg med nød og næppe har dækning med telia/telenor), og der er da immervæk næsten 200m imellem.

En tidligere påstand i emnet her, var at de 98% som 3 bryster sig med, er når de roamer på tdcs net(2g?), og når Telia påstår de dækker 98,7% med 3g, er det vel 0,7% mere end tdcs 2g?

Nu det er weekend kører øverste etage ikke i 6. gear, så det er da muligt mit gamle kadaver spiller mig et puds og jeg har misforstået noget, så beklager jeg naturligvis.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    33

Nu har jeg ikke lyst til at dele min adresse med gud og hver mand, men et område omkring Karup J.

tiltrods for at dækningskort via. alle selskaber lover dækning helt over til genboens baghave(som jo så er længst fra min egen baghave, hvor jeg med nød og næppe har dækning med telia/telenor), og der er da immervæk næsten 200m imellem.

En tidligere påstand i emnet her, var at de 98% som 3 bryster sig med, er når de roamer på tdcs net(2g?), og når Telia påstår de dækker 98,7% med 3g, er det vel 0,7% mere end tdcs 2g?.
    TDC siger der dækker 99% med 2g...

Nårr men Karup J, er lidt svær. alle selskaber har jo 3g master i Karup J..

Men TDC har 2 3g master, og 1 ved flyvepladsen..

Telenor, telia og 3 har 1 mast inde i byen, og Telia og telenor ved flyvepladsen..

3 burde dermed have den dårligste 3g dækning i "området"

Men nu er det jo svært om der bruges 900Mhz eller ej.. telia har nok ikke udrullet 900Mhz alle steder de steder, pga 2g teknologien har en bedre teknik vha frekvenser. 2g kan nemlig køre i forskellige frekvens, så 2 master fx lige ved siden af hinanden ikke forstyrrer hinanden. Det kan 3g ikke, og derfor kan man ikke have 2 master tæt på hinanden. Det er her hvor LTE igen kan det samme som 2g. Dermed hvis man har rettet 2g antennerne optimalt for god 2g dækning, kan det betyde at 3g støjer sådan man har rettet antennerne, og så kan de ikke opgraderes. (ligesom WIFI netværk på samme frekvens, så virker det meget dårligt)
    Last edited by Bjarke Hansen; Sat Apr 28, 2012 at 8:06.

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Patris's Avatar
    03. Dec 07
    Bopæl

Midt i Jylland
    Alder
    36

Standard

Nu dækker Karup OMRÅDET jo også andet en Karup by, det strækker sig fra skelhøje, grønhøj, trehuse, m.m. Af samme grund brugte jeg et bredt spekter, for det rager ingen herinde hvor jeg bor, og det er også irrelevant for mit synspunkt, har tidl.. Skrevet at hvor jeg boede før, var 3s net ikke en mulighed, nu er det en umulighed.
    Og de 98% er tal fra 3, som blev debatteret tidl.

God weekend, må hellere få nydt det.

Sendt fra min LG-P990 med Tapatalk2
    Jeg bruger: Mobil: - HTC M8(GunMetal) - Tablet: Asus Transformer Prime(grå)
    "Sønnens": Mobil: Samsung GS4("sort") - Tablet: Ipad Air 32GB/4G(silver)

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    33

Nu dækker Karup OMRÅDET jo også andet en Karup by, det strækker sig fra skelhøje, grønhøj, trehuse, m.m. Af samme grund brugte jeg et bredt spekter, for det rager ingen herinde hvor jeg bor
    Så kan du heller ikek forvente et brugbart svar angående dækning

, og det er også irrelevant for mit synspunkt, har tidl.. Skrevet at hvor jeg boede før, var 3s net ikke en mulighed, nu er det en umulighed.
    Og de 98% er tal fra 3, som blev debatteret tidl.

God weekend, må hellere få nydt det.

Sendt fra min LG-P990 med Tapatalk2
    Nu er 2% af Danmarks befolkning jo næsten en hel Aalborg eller 2 Roskilde´er SÅ forvent ikke dækning i DIN BAGHAVE

Men du kan jo selv kigge på mastedatabasen.dk der er flere master planlagt i det område...

og når du nu siger 3 ikke dækker, så er der jo nok en grund til det da de ikke har mange master i området.. og mange gange har de jo lavet master det det lige til nød og næppe kan dække udendørs.. mere finmasket dækning skille får fra bukkene...

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Patris's Avatar
    03. Dec 07
    Bopæl

Midt i Jylland
    Alder
    36

Citat Oprindelig postet af bjarkehansen Vis indlæg
    Så kan du heller ikek forvente et brugbart svar angående dækning
    Ej Bjarke, har du læst hvad emnet/mine indlæg går ud på?
    Jeg forventer ikke svar, det er Evilguy der stiller MIG!! et spørgsmål om mit nærområde, hvilket jeg ikke ønsker oplyst til folk jeg ikke kender.

Jeg har testet de forskellige operatører, og 3 er det eneste alternativ for mig, hvor jeg ikke pendler mellem 2g/3g og bruger et batteri på en halv dag uden den kan benyttes til noget, men så bliver jeg mistænkeliggjort og skal i 3. grads forhør fordi jeg har den oplevelse.

Tjekker skam jævnligt mastedatabasen, og de forskelliges dækningskort, og ens for alle dækningskort viser at jeg(+ ca. 200m) skulle være dækket af af 3g, kun 3 lever op til det.

og når du nu siger 3 ikke dækker, så er der jo nok en grund til det da de ikke har mange master i området.. og mange gange har de jo lavet master det det lige til nød og næppe kan dække udendørs.. mere finmasket dækning skille får fra bukkene...
    Jeg siger ikke 3 ikke dækker, jeg siger at da jeg boede i udkanten af Silkeborg, der dækkede de ikke, og jeg var en 3 måneder lang kamp igennem for at komme ud af et dyrt abonnement før tid, hvor jeg bor nu er situationen en helt anden.

Det er som om man ikke må have andre erfaringer omkring 3, uden man skal betragtes som enten løgner eller uvidende fjols, og det er da lidt kedeligt
    Last edited by Patris; Sat Apr 28, 2012 at 9:13. Grund: manglede nogle ord.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    33

Ej Bjarke, har du læst hvad emnet/mine indlæg går ud på?
    jo, men det er svært når du ikke bruger citat funktionen
    Jeg siger ikke 3 ikke dækker, jeg siger at da jeg boede i udkanten af Silkeborg,(
    Du har lige skrevet at 3 er en umulighed hvor du bor nu

Aktiv bruger
    Jeg sover her
    Patris's Avatar
    03. Dec 07
    Bopæl

Midt i Jylland
    Alder
    36

Citat Oprindelig postet af bjarkehansen Vis indlæg
    jo, men det er svært når du ikke bruger citat funktionen

Du har lige skrevet at 3 er en umulighed hvor du bor nu
    Tag det lige i kontekst:
    har tidl.. Skrevet at hvor jeg boede før, var 3s net ikke en mulighed, nu er det en umulighed.
    (en umulighed at undgå, forståes)

Men nu er vi vidst ude i flueknep, for har i mange indlæg hævdet at 3 er eneste alternativ hvor jeg bor, som også Evilguys post henviser til, så nu vil jeg altså få noget mere givtigt fra hånden, og lukker hermed snakken fra min side.

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    Bjarke Hansen's Avatar
    23. Aug 08
    Alder
    33

Jeg har testet de forskellige operatører, og 3 er det eneste alternativ for mig, hvor jeg ikke pendler mellem 2g/3g og bruger et batteri på en halv dag uden den kan benyttes til noget
    Jeg har modsat oplevelse, jeg har aldrig oplevet at min telefon bruger så voldsomt med batteri som på 3´s netværk. Deres netværk virker da faktiskt rimeligt godt, men batteriet er en katastrofe fordi telefonen bliver fastholdt til 3g signalet og evt andre parametre som ikke der kan stilles på

men så bliver jeg mistænkeliggjort og skal i 3. grads forhør fordi jeg har den oplevelse.(
    Du er da sørgeligt du har det på det måde...

Du må jo bare kontakte dine teleselskaber og få gjort noget ved problemet isteet for at debatere det her...

Faktiskt så fik jeg da ca. 10db mere hos Telia, efter at have kontaktet dem fordi cellen var tiltet lige voldsomt nok ned mod jorden

SUPERbruger
    Livet er her ;)
    evilguy's Avatar
    26. May 03
    Alder
    34

Telefonerne er SE Aino, Nokia E65(som benyttes istedet for Aino til arb), SE Xperia Mini pro/LG L3(knægtens), og min egen LG Optimus 2x(med nova rom), sønnens mor med ren telia og samsung galaxy 2 må også nøjes med "E", tiltrods for at dækningskort via. alle selskaber lover dækning helt over til genboens baghave(som jo så er længst fra min egen baghave, hvor jeg med nød og næppe har dækning med telia/telenor), og der er da immervæk næsten 200m imellem.
    Sådan som jeg kan forstå, så har du faktisk udemærket 2G dækning fra blandt andet Telia? Området omkring Karup har faktisk også ganske fornuftig 2G dækning fra Telenor og Telia med undtagelse af området sydøst for Karup (Munklinde). Karup området er et af de områder, som garanteret kommer til at nyde godt at netværkssammenlægningen mellem Telenor og Telia, da Telia og Telenor har placeret master forskellige steder i omrdået - f.eks. har Telia en mast i Grønbjerg, mens Telenor har en lige øst for Haderup.

Sagen er, at Telenor ikke ligesom Telia har opgraderet hele netværket til 3G på 900 MHz endnu. Har du EDGE dækning hos Telenor i dag, så er der en god chance for at du i fremtiden får 3G dækning.

Men du skal selvfølgelig vælge det selskab, der har bedst dækning hos dig uanset, hvad kloge ågerne siger

En tidligere påstand i emnet her, var at de 98% som 3 bryster sig med, er når de roamer på tdcs net(2g?), og når Telia påstår de dækker 98,7% med 3g, er det vel 0,7% mere end tdcs 2g?
    Helt sådan kan man ikke sammenligne tingene. Først og fremmest så er det svært at se, hvordan teleselskaberne kommer frem til deres procenter - altså hvordan de er kommet frem til tallet. Men hvis man lader være med at blande tingene alt for meget sammen, så er Telia 3G dækning ikke bredere end TDCs 2G dækning. TDC har stadigvæk den ubetinget bredeste 2G dækning på landsplan. Spørgsmålet er om de beholder den føring, når Telia og Telenor lægger deres netværk sammen.
    Mvh. Johnny

Juniorbruger
    26. Jul 08
    Alder
    41

Standard

Citat Oprindelig postet af snuden Vis indlæg
    Handover delen er det så ikke alle der mener fungerer perfekt. Men det det i bund og grund handler om, og som folk ikke kan forstå er, at indstille sin telefon til KUN at bruge 3`s net og vurdere 3`s net og ikke alle mulige andre. Når 3 påstår de dækker bedst og det påstår de gælder både tale og data, så er det 3´s net der skal vurderes IKKE en roaming på tdc`s net! Kan det være så svært at forstå?
    Det jeg vurderer som kunde er hvilken dækning jeg får afgang til hos det pågældende selskab. Hvem der ejer masterne eller hvor selskabet køber deres dækning er jeg fløjtende ligeglad med. Det der betyder noget for mig, er den brugeroplevelse jeg får.
    Om det er 3's eget net man bruger, betyder vel kun noget for tekniknørder og for dem der eventuelt vil investere i selskabet.

Lignende tråde

1. 3s net nede?
    By SKO in forum Teleselskaber og mobilnet
    Svar: 9
    Seneste indlæg: Thu Sep 08, 2011, 18:42
  2. Happii net nede?
    By Nightfall in forum Arkiverede tråde
    Svar: 2
    Seneste indlæg: Mon Aug 31, 2009, 9:09
  3. Call Me net nede?
    By kimdinho in forum Arkiverede tråde
    Svar: 15
    Seneste indlæg: Mon Apr 14, 2008, 16:10
  4. 3 net nede?
    By N6280 in forum Arkiverede tråde
    Svar: 4
    Seneste indlæg: Fri Oct 13, 2006, 18:32
  5. Cbb´s side nede igen igen :(
    By AlMiN JöNsOn in forum Arkiverede tråde
    Svar: 25
    Seneste indlæg: Sat Jan 03, 2004, 4:42

Dine muligheder

• Du kan IKKE oprette nye tråde
  • Du kan IKKE poste svar
  • Du kan IKKE poste vedhæftede filer
  • Du kan IKKE redigere dine indlæg
  •  
Om brug af cookies
Vores hjemmesider anvender cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, optimering af sidens indhold og tilpasset markedsføring på andre sites

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.