|
|
-
Emner: 221,385
-
-
Medlemmer: 41,584
Velkommen til vores nyeste medlem, redixe

-
Sun Mar 04, 2012, 19:44
Nybegynder Ny på Mobildebat.dk
Køn:

Oplysninger om mobilnummer
Hej
Min bil blev stålet tidligere på dagen af en mand og en kvinde, som skulle prøve en tur i den i forbindelse med salg. De kørte væk og kom ikke tilbage.. Der var ikke engang plader på bilen. Har meldt det til politiet. Nu til mine spørgsmål. Kan man på nogen opspore et mobilnummer, altså finde frem til hvornår det er købt, hvor det er købt, IMEI nummeret på den mobil der blev brugt til at ringe fra? Tyvene ringede fra nummeret 52808042.
Nogen der ved hvilke teleselskab nummeret tilhører og hvilke informationer teleselskaber gemmer i forbindelse med opkald i almindelighed.
På forhånd tak
Soran
-
Sun Mar 04, 2012, 20:05
Sv: Oplysninger om mobilnummer
Teleselskabet gemmer mange infos, men de giver ikke andre end politiet adgang til dem, hvis de kommer med en dommerkendelse. Teleselskabet har folk der kan se de info, men de giver det ikke til nogle.
Teleselskabet gemmer hvilke master, man har koblet op imod, imeinummeret på mobilen. Lebara kan se hvornår det er taget i brug, ikke hvornår det er købt.
Kan sige nummere er et nummer som tilhører Lebara.
Men godt du har meldt det til politiet, så burde du også have givet dem nummeret på dem der prøvede din bil. Men hvordan kan de prøve bilen uden plader, det kan jeg ikke få til at hænge sammen.
Macbook Pro 2,4 GHz - HP Pavillion DV3-2390 - Iphone 4s - iPad 2 - Nokia Lumia 800 Hvis du vil have din profil lukket, ændret brugernavn eller bare vil i kontakt med moderatorteamet, kan du sende os en mail, ved at trykke HER
-
Sun Mar 04, 2012, 20:20
Nybegynder Ny på Mobildebat.dk
Køn:

Okay. Har givet nummeret til politiet, men tror ikke de vil bruge ressourcer på at opklare sagen. Bor i udkanten af Aarhus.. her man man godt køre en lille tur i bilen uden at møde andre biler.. ..
-
Sun Mar 04, 2012, 21:48
TOPbruger Sover på debatten ;)
Trist historie - jeg håber, politiet skrider hurtigt og hårdt ind!
----------
Posted on my iPad2 using Tapatalk
One Apple easily became 4... but I only needed one to keep the doc away!
-
Mon Mar 05, 2012, 6:21
Det er nok et taletidskort, som er stoppet i en af de nye 100,- kr mobiler fra Samsung.
Så det bliver nok pænt svært desværre.
Sådan gør man vist, hvis man har lidt at flytte rundt med 
Håber virkelig du får dem fundet og at du får din bil igen.
Men de får nok ikke rigtig nogen straf, anden en lille påtale. Det er jo så godt at være forbryder, her i dette land.
-
Mon Mar 05, 2012, 8:43
-
Mon Mar 05, 2012, 9:19
FAST inventar Bor på Mobildebat.dk
Udfra nummeret at dømme vil jeg ikke tro det er taletidskort. Det er alligevel ikke et helt "almindeligt" ringe nummer.
Er næsten sikker på det ligger registreret hos et selvskab
-
Mon Mar 05, 2012, 9:40
 Oprindelig postet af NesfloW
Udfra nummeret at dømme vil jeg ikke tro det er taletidskort. Det er alligevel ikke et helt "almindeligt" ringe nummer.
Er næsten sikker på det ligger registreret hos et selvskab
man kan godt købe lebara nummer uden at det bliver registreret vandt fx. start pakker den ene gang og de er ikke registreret
Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk
-
Mon Mar 05, 2012, 15:44
POWERbruger Tasterne er slidt
Køn:

Du skulle bare have sagt der ikke var betalt afgift på bilen så skal de nok finde den hvis de ligger og kører rundt
-
Mon Mar 05, 2012, 15:53
Erfaren bruger Kommer ofte
Køn:

Oprindelig postet af Soran
Der var ikke engang plader på bilen.
Det er imponerende at du lader nogen køre afsted i din uforsikrede bil. Du er klar over at det er ulovligt at færdes på offentlig vej i en uindregistreret bil?
Hvad sagde politiet til den del af historien?
Lignende tråde
-
By Rudgaard in forum iPhone & iPad
Svar: 1
Seneste indlæg: Fri Sep 10, 2010, 21:58
-
By Jes1972 in forum Teleselskaber og mobilnet
Svar: 3
Seneste indlæg: Sun Jan 22, 2006, 0:14
-
By Louise85 in forum Generel mobildebat
Svar: 12