Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wifi extender

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wifi extender

I vores hus på 199 kvm har vi fiber igennem eniig

Vi har en 100/100 og det kører rigtig godt, men da vi har det ind i den ene ende af huset har vi ikke fuldt wifi i hele hytten

Vi er derfor ved og se på en wifi extender, men er lidt i tvivl om de virker og hvilken vi skal købe

Er der nogle til en 250-500 kr der kan anbefales??

Skal den sættes hvor signalet begynder og tabe styrke og så forstærke, eller der hvor vi gerne vil have wifi men signalet næsten er væk??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg købte den her ved bedresignal.dk
    Den skal ha et kabel trukket med fungerer 110%
    Jeg har os Eniig og deres udstyr er ikke til at prale af.
    Mener jeg gav 600 for den.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d710c345bc.jpg

Comment

Jeg købte den her ved bedresignal.dk
      Den skal ha et kabel trukket med fungerer 110%
      Jeg har os Eniig og deres udstyr er ikke til at prale af.
      Mener jeg gav 600 for den.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ef5fb84fef.jpg

Comment

Et access point er nok bedre end bare en extender til stikkontakten

Desværre kræver det så jeg skal til og sende kabel igennem loft og 200mm rockwoll og 200mm sprøjtet isolering. Derudover skal jeg helt ud til ydervæg og gøre dette. Så denne løsning er jeg bestemt ikke vild med, og bliver kun i absolut yderste nødstilfælde

Så i første omgang er jeg klart mest til en løsning med en der bare smides i stikkontakt

Eniigs router fungerer okay med alt vores grej, men signalet på 15m og 6 murede vægge er desværre på grænsen til og kun lige kunne findes med lidt held

Comment

Hvis man vil undgå at trække kabler, er et mesh netværk nok det smarteste. Dog vil investeringen løbe over de 250-500 kr.
          Jeg har selv, for at undgå at trække kabel mellem to bygninger, forbundet et ekstra accespoint med et sæt powerline-adapterer.
          Hvis man allerede har et AP eller trådløs router der kan konfigureres til AP, så kan det holdes inden for budgettet.
          Last edited by Onkel Per; 2 weeks ago.

Comment

Originally posted by renehn
            Et access point er nok bedre end bare en extender til stikkontakten

Desværre kræver det så jeg skal til og sende kabel igennem loft og 200mm rockwoll og 200mm sprøjtet isolering. Derudover skal jeg helt ud til ydervæg og gøre dette. Så denne løsning er jeg bestemt ikke vild med, og bliver kun i absolut yderste nødstilfælde

Så i første omgang er jeg klart mest til en løsning med en der bare smides i stikkontakt

Eniigs router fungerer okay med alt vores grej, men signalet på 15m og 6 murede vægge er desværre på grænsen til og kun lige kunne findes med lidt held

Har du tjekket det Eniig selv tilbyder?
            Kender ikke prisen på det. Men kan søges frem

Comment

Jeg er forholdvis blank indenfor dette

Eniig tilbyder en 300/300 til x antal kr mere om mdr hvor smart wifi er med i prisen.

Men vores 100/100 er mere end fint til os og vores forbrug

Tidligere havde vi boxer tv men har sagt dette op for og spare lidt penge og da vi hellere vil streame

Derfor har vi nu en chromecast og skal have en mere til soveværelset, men det er her det store udsving på hastighed kommer ind i billedet

IPad mini kan til tider ikke fange wifi, mens min iPhone se lige pt kan klare 10/10 og 9ms ping.

Derfor ønsker vi lige et lille boost, og tænkte om en sådan en her eksempelvis kunne sættes op 1-2 rum før og forstærker bare lidt

https://www.bilka.dk/elektronik/rout...SABEgKCIfD_BwE

Comment

Working...
              X