Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mobilpay efter 11. november.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by maxeline

Pixeline - jeg ved ikke hvorfor nogen ikke skal gøre alt det her men mon det har sammenhæng med at det er Danske Bank kunder der skal.
    Mobilpay var jo Danske Bank’s
    mener jeg.
    Det er fordi jeg kender flere Nordea kunder og de skal ikke - eller er der andre bud på for for.
    Okay - Jesper og jeg forstod også på ham jeg snakkede med at IPhone har det sværest ved scanning af sygesikringeskortet.
    Han spurgte ihvertfald straks om det var en iPhone.
    Se #5 ツ

Jesper

Comment

Originally posted by maxeline View Post
      Pixeline - jeg ved ikke hvorfor nogen ikke skal gøre alt det her men mon det har sammenhæng med at det er Danske Bank kunder der skal.
      Mobilpay var jo Danske Bank’s
      årsagen forklares på trustpilot.

Folk med hemmelig adresse har de ingen informationer på som kan bekræftes uden at du selv leverer denne via pas/sundhedskort osv, så det er en grund til de gør det, og det er så nok alle nye kunder, da man i Danskebank regi kunne trække på bankens information, da mobilepay var en del at ens konto mener jeg. Nyt firma , nye betingelser, især for dem med hemmelig adresse.
      Last edited by PelleHaleløs; 2 weeks ago.

Comment

Hvis de gør brugen så besværlig som det lyder her, og trustpilot som har en del negative indlæg de sidste dage, så er mobilepay måske på vej til at lukke sig selv, når de som selvstændig virksomhed ikke kan fungere uden at kunderne flygter.

Får jeg samme spørgsmål, så vælger jeg nok også at hoppe fra, det bøvl lyder næsten som en hijacker der er i fuld gang med at lænse din konto, og værst tænkeligt, det er vel kun et spørgsmål om tid, de hijackers stjæler den side, og får en webside til at se sådan ud, og folk sender pas og cpr nummer til udlandet ;(

Comment

Jeg er kunde i Danske Bank, og er via appen MobilePay blevet bedt om, at tage et billede/skanne mit pas & sygesikringbevis. Dette skyldes jeg har udeladt/beskyttet adresse, og MobilePay kan derfor ikke få verificeret min adresse vha. cpr registret.

Der intet suspekt i dette, og folks “frygt” skyldes som så ofte før, manglende teknisk forståelse & indsigt i baggrunden for tiltaget.

De fleste er vel enige i at det en god ide, at man IKKE kan oplyse en fake adresse hos MobilePay, hvis man benytter sig af dette betalingsmiddel hos f.eks. DBA!

Jesper
          Last edited by PhoneFreak2012; 2 weeks ago.

Comment

Originally posted by PhoneFreak2012
            Jeg er kunde i Danske Bank, og er via appen MobilePay blevet bedt om, at tage et billede/skanne mit pas & sygesikringbevis. Dette skyldes jeg har udeladt/beskyttet adresse, og MobilePay kan derfor ikke få verificeret min adresse vha. cpr registret.

Der intet suspekt i dette, og folks “frygt” skyldes som så ofte før, manglende teknisk forståelse & indsigt i baggrunden for tiltaget.

De fleste er vel enige i at det en god ide, at man IKKE kan oplyse en fake adresse hos MobilePay, hvis man benytter sig af dette betalingsmiddel hos f.eks. DBA!

Jesper
            "slem-id" burde vel kunne bruges?
            Lidt mere morderne måde end stentavler med runer

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Comment

Originally posted by PelleHaleløs View Post
              årsagen forklares på trustpilot.

Folk med hemmelig adresse har de ingen informationer på som kan bekræftes uden at du selv leverer denne via pas/sundhedskort osv, så det er en grund til de gør det, og det er så nok alle nye kunder, da man i Danskebank regi kunne trække på bankens information, da mobilepay var en del at ens konto mener jeg. Nyt firma , nye betingelser, især for dem med hemmelig adresse.
              Ja - jeg tænkte nok det havde noget med det at gøre.
              Iphone & SGS ll

Comment

Originally posted by PelleHaleløs View Post
                Hvis de gør brugen så besværlig som det lyder her, og trustpilot som har en del negative indlæg de sidste dage, så er mobilepay måske på vej til at lukke sig selv, når de som selvstændig virksomhed ikke kan fungere uden at kunderne flygter.

Får jeg samme spørgsmål, så vælger jeg nok også at hoppe fra, det bøvl lyder næsten som en hijacker der er i fuld gang med at lænse din konto, og værst tænkeligt, det er vel kun et spørgsmål om tid, de hijackers stjæler den side, og får en webside til at se sådan ud, og folk sender pas og cpr nummer til udlandet ;(
                Hvis jeg så var dig ville jeg straks ringe til dem og få den kode til at sende oplysninger med. Havde jeg vidst det så havde jeg ikke bøvlet så meget med det.
                Iphone & SGS ll

Comment

Originally posted by Oldfart View Post
                  "slem-id" burde vel kunne bruges?
                  Lidt mere morderne måde end stentavler med runer

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
                  “ slem-id” skal også bruges ved scanning.
                  Iphone & SGS ll

Comment

Originally posted by maxeline

“ slem-id” skal også bruges ved scanning.

Comment

Nem-id må ikke videregive info de har til andet end det offentlige. Derfor kan f.eks Mobilpay, Apple Pay og andre der modtager nem-id ikke se hvilken adresse du har hvis den er hemmelig/udeladt.
                      Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - iPhone 7 - iPad Mini - Surface Pro 3

Comment

Har prøvet 4 gange, at skrive et indlæg. De første 7-8 linjer kommer med, men ikke de sidste ....... Jeg giver fortabt!
                        Last edited by PhoneFreak2012; 2 weeks ago.

Comment

Originally posted by PhoneFreak2012 View Post
                          Har prøvet 4 gange, at skrive et indlæg. De første 7-8 linjer kommer med, men ikke de sidste ....... Jeg giver fortabt!
                          Det var da ærgerligt - vi ville da gerne vide hvad du ville skrive.
                          Iphone & SGS ll

Comment

Originally posted by apollo14dk
                            Nem-id må ikke videregive info de har til andet end det offentlige. Derfor kan f.eks Mobilpay, Apple Pay og andre der modtager nem-id ikke se hvilken adresse du har hvis den er hemmelig/udeladt.
                            Hej Apollo
                            Jeg bestrider slet ikke hvad du skriver sådan skal du ikke forstå mit svar, men ærligt talt er det noget tungt idet nemid netop så dagens lys for korrekt identifikation overfor banker og virksomheder offentlige myndigheder med videre
                            Billeder af pas sygesikring knallettkørekort og lignende er derimod meget nemme at manipulere hvorfor jeg blot undres over det skulle øge sikkerheden

Comment

Originally posted by Oldfart View Post
                              Hej Apollo
                              Jeg bestrider slet ikke hvad du skriver sådan skal du ikke forstå mit svar, men ærligt talt er det noget tungt idet nemid netop så dagens lys for korrekt identifikation overfor banker og virksomheder offentlige myndigheder med videre
                              Billeder af pas sygesikring knallettkørekort og lignende er derimod meget nemme at manipulere hvorfor jeg blot undres over det skulle øge sikkerheden
                              Nu blander du tingene sammen. NemID er identificerbar på den måde at det bekræfter at DU er den rette person. MobilePay har din identifikation. Det de mangler er din korrekte adresse. Har du hemmelig/udeladt adresse, så kan NemID ikke bruges, da det kun identificerer dig som person, ikke som en beboer på en given adresse. Der skal du vise billed ID samt verificere din bopæl. Ja, Du kan vælge at snyde, men det er i sidste ende kun dig selv du snyder.
                              John Doe

Comment

Originally posted by John Doe

Nu blander du tingene sammen. NemID er identificerbar på den måde at det bekræfter at DU er den rette person. MobilePay har din identifikation. Det de mangler er din korrekte adresse. Har du hemmelig/udeladt adresse, så kan NemID ikke bruges, da det kun identificerer dig som person, ikke som en beboer på en given adresse. Der skal du vise billed ID samt verificere din bopæl. Ja, Du kan vælge at snyde, men det er i sidste ende kun dig selv du snyder.
                                Ok så var det mig der ikke lige havde fanget den - ikke uden grund at mit Nick er Oldfart

Comment

Working...
                                X