Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sync mellem ical og google calender

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sync mellem ical og google calender

Jeg har støvet rundt efter et svar på dette, men åbenbart er mine googleskills ikke på topplan, hvad dette angår.

Jeg har fået mig en Samsung S7edge, som jeg havde tænkt mig at bruge som primær telefon, da jeg har behov for at kunne bruge Gear VR til arbejde. - Jeg har hidtil haft Iphone6S, og samme type har familien. Vi har fælles kalender (iCal), som binder alt sammen og gør det muligt at planlægge familietid og arbejdstid uden vi løber panden mod hinanden for tit. Nu kom balladen så. Jeg ved jeg kan hente google calendar ind i iCal, for det har jeg i forvejen. MEN, hvordan kommer jeg den anden vej? - altså sådan at jeg kan "liveopdatere" iCal fælleskalenderen med min android telefon?

Hvis nogen mener det er monster nemt, og jeg bare ikke har ledt nok, så link venligst til løsning og så ellers tak for tippet. Det ville løse et stort problem for mig :) - På forhånd tak :)

Mener du ikke iCloud kalender?

Det nemmeste er vel, hvis telefonen understøtter oprettelse af iCloud konto under dens indstilinger.

Alternativt at den har caldav understøttelse indbygget.

Ellers findes der apps på play, der tilbyder at synkronisere. Men anmeldelserne virker lunkne.

Skal nævne at jeg ikke selv har nogen erfaring med det.

Comment

Tak for dit svar PMJ :)

Jo, det må være iCloud kalender ja.

Jeg kan ikke se noget sted, at iCloud sættes op på Samsungen. Så vidt jeg kan se, er der masser af muligheder for at flytte kalender info OVER i Android, men jeg skal have dem til at køre sammen.

Ja, du har ret. Der er noget forskelligt på nettet, som siger de kan gøre det, anmeldelser er for nedadgående og jeg kan se, at nogle af de pågældende apps ikke bliver opdateret længere. (sidste opdatering i '14 eks.) - Der var endda et dansk firma, der havde lavet noget der lød godt, men det er tilsyneladende lukket nu.

Håber der dukker andre op, der har prøvet det. Har svært ved at forestille mig, at jeg er den eneste, der har det problem :D

Comment

Jeg har også prøvet at få de to til at spille sammen fra Googles kalender til iCloud kalenderen, der findes ikke nogen nem vej desværre.
        Full time Can. El. Godt. med hang til Macbook Pro 2,4 GHz - iPhone 7 - iPad Mini - Surface Pro 3

Comment

Jeg købte en app der hedder smoothsync for cloud calendar
          Den virker fejlfrit. Du skal dog huske at oprette et app-specifikt kodeord til smoothsync på din Apple id konto.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Working...
          X