Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fra SuperSU til Magisk

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fra SuperSU til Magisk

Min Oneplus 3T er oprindeligt rootet med SuperSU, men nu vil jeg gerne skifte til Magisk, helst hvis det kan gøres på en nem måde
    Jeg bruger en uofficiel LineageOS custom rom, og hver gang den opdateres, så mistes root ... Indtil videre har jeg hver gang så installeret SuperSU igen, men kan jeg simpelthent bare næste gang installere Magisk i stedet? Uden det giver problemer, når min mobil er rootet med SuperSU?

Skal måske lige siges, at jeg ikke ønsker at skifte fra den uofficielle LineageOS, da jeg er meget tilfreds med såvel stabilitet som muligheder og batteritid.
    Last edited by Akker; 3 weeks ago.

Undskyld jeg spørger, det er ud af ren nysgerrighed: hvad bruger du root till? (Ja, jeg ved godt hvad root er)

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

John Doe

Comment

Det bruger jeg dels til installation af custom rom, dels har jeg et par apps, som man først får fuld udnyttelse af, hvis ens mobil er rootet.

Comment

Du burde sagtens kunne installere Magisk istedet for Supersu, hvis blot du gør det efter en Dirty Flash af din ikke-rootede rom.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Comment

Tak for svaret.

Det var lige netop det der var min tanke, den Uofficielle LineageOS custom ROM jeg bruger, er nemlig lige kommet med en opdatering, og så ville jeg gøre som jeg plejer, først installere opdateringen, så jeg er non-rootet, og så bare installere Magisk i stedet for SuperSU.

Tror sgu' jeg vover pelsen i morgen, med en nandroid backup kan jeg jo altid bare gå tilbage igen
          Last edited by Akker; 3 weeks ago.

Comment

du kan bare flashe magisk root .. på toppen af supersu, tror ikke der sker noget :) den gamle bliver nok slettet automatisk
            Samsung Galaxy S7 Flat
            Rom: The Galaxy Project
            Kernel: TGPKERNEL

Comment

Tak for jeres svar.

Vovede pelsen i går, og det ser umiddelbart ud til at være gået helt glat, har nu root med Magisk fremfor med SuperSU.
              Det eneste er, at jeg måtte bruge Magisk 14.0 og ikke seneste 15.3, da zip-filen med 15.3 var korrupt ... Kan så heller ikke få Magisk Manager til at opdatere, hverken sig selv til version 5.5.5 eller Magisk til 15.3
              Må nok prøve at hente Magisk 15.3 zip-filen igen, så kan jeg jo bare installere den i stedet.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Last edited by Akker; 2 weeks ago.

Comment

Det lykkedes uden problemer, dels at fjerne Magisk 14.0 samt Magisk Manager (v5.5.3 måske?), der findes nemlig en selvstændig uninstall zip-fil til det formål, dels at installere Magisk 15.3 og Magisk Manager v5.5.5 i stedet.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Comment

Working...
                X