Reklamebanner

Slå sammen

Bekendtgørelse

Slå sammen
No announcement yet.

Køb af Xiaomi MI 6X i Kina?

Slå sammen
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Rens alle
nye beskeder

• Køb af Xiaomi MI 6X i Kina?

Hej

Er netop I Beijing med familien og min datter har forelsket sig i MI 6X ....har søgt og kan se den ikke understøtter LTE B20 båndet - men tror ikke dette bliver et problem bare hun kan få google store mv. på den - og enten Engelsk eller Dansk.

Er der nogen her der har erfaring med køb af denne (eller anden mobil) i Kina og hvordan de opfører sig i Danmark - herunder om det er omfattende/svært at installere en international rom. Har søgt - men synes ikke jeg kan finde en "komplet" to-do liste - men masser af indlæg omkring diverse rommer mv.

Ser frem til at høre om nogen herinde har input til ovenstående.

På forhånd tak.

/Jesper

Jeg købte en Mi Mix 2 brugt. Det var allerede en global-rom, men havde ikke dansk sprog, hvilket beta havde. Jeg skulle derfor have unlocked bootloader. Det var en meget bøvlet process. Det kræver en Mi konto, man skulle godkendes til unlock hvilket kunne vare op til 10dage. Når man var godkendt var der yderlig en 72timers regel inden man kunne unlocke. Desuden skal der benyttes Xiamos værktøjer på Windows, hvilket er træls når jeg er Mac-bruger. Ydermere var jeg nødt udføre det med vpn til Kina, for at gennemføre. Den mest bøvlede unlock jeg har gennemført. Men de har vist sløjfet godkendelse og 72timer regel. Der er en faq-tråd her: http://en.miui.com/thread-246705-1-1.html

Det er muligt, at du kan sideloade google apps uden unlock og muligvis er der også dansk sprog i den kinesiske rom. Jeg ved det ikke. Men hvis du vil unlock den og installere global rom, så kræver det altså lyst til at nørde. Jeg ved heller ikke rigtig hvad status er på download siden (http://en.miui.com/download.html). Den har i en periode været lukket og nu kører den rimelig langsom, med et fåtal af de telefoner der tidligere har været repræsenteret.

Når alt det er sagt, så køre jeg idag en beta version af Miui 10 og den køre godt nok lækkert. Det er en stor forbedring og ren fornøjelse at bruge. Min iphone 6s på IOS 12 beta er slet ikke et match.
    Last edited by PMJ; 13-07-18, 20:34.

Kommenter

Tak for omfattende svar og links....må lige overveje.

/Jesper

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Kommenter

Min kammerart købte en blackwiev p1000 pro i kina uden problemer
        sendt fra min
        Oneplus 6

Kommenter

Arbejder...
        X