PDA

Vis fuld Version : Brændte spil til ps2

toni
Tue Sep 12, 2006, 16:13
heej alle.

findes der ikke noget program til ps2 så man kan spille brændte ps2 spil uden chip eller noget andet???

KrustyTK
Tue Sep 12, 2006, 18:17
Så vidt jeg ved skal du have en chip i for at kunne spille din "sikkerhedskopierede" spil..

Ratata
Tue Sep 12, 2006, 19:00
Chip eller swap disc...

Men må jo selvfølgelig kun bruges sammen med sikkerhedskopierede spil

Partykjeld
Tue Sep 12, 2006, 21:48
Alternativt kan du jo smide en hd i , her kan du sagtens lægge dine brændte spil på, ved hjælp af en pc.

og du bruger det jo selvfølgelig kun til backup, alt andet ville jo være ulovligt, så fy fy skamme hvis du overvejer det

KrustyTK
Wed Sep 13, 2006, 8:36
Alternativt kan du jo smide en hd i , her kan du sagtens lægge dine brændte spil på, ved hjælp af en pc.

og du bruger det jo selvfølgelig kun til backup, alt andet ville jo være ulovligt, så fy fy skamme hvis du overvejer det

Hvordan faen vil du smide en Harddisk en en PS2 ? det har jeg da aldrig hørt om! og ku da ikke forstille mig det ville virke uden en chip af en eller anden art?

Det er muligt jeg tager fejl, da jeg kun har erfaring med Xbox.

Xeth
Wed Sep 13, 2006, 9:41
Hvordan faen vil du smide en Harddisk en en PS2 ? det har jeg da aldrig hørt om! og ku da ikke forstille mig det ville virke uden en chip af en eller anden art?

Det er muligt jeg tager fejl, da jeg kun har erfaring med Xbox.

Til PS2 kan du vidst sætte en hd til. Bare ikke fysisk installere den i selve ps2'en.

KrustyTK
Wed Sep 13, 2006, 10:02
Til PS2 kan du vidst sætte en hd til. Bare ikke fysisk installere den i selve ps2'en.

Nej det mener jeg også er den eneste mulig for harddisk tilslutning.. men syntes det det lyder usandsynligt at skulle starte et spil fra en HD du har sat til ved siden af ?

Xeth
Wed Sep 13, 2006, 10:20
Nej det mener jeg også er den eneste mulig for harddisk tilslutning.. men syntes det det lyder usandsynligt at skulle starte et spil fra en HD du har sat til ved siden af ?

Mener at have læst, at det kan lade sig, at gøre. Men igen; har aldrig selv prøvet det og holder mig bare til xbox'en..

Partykjeld
Thu Sep 14, 2006, 11:44
Det hjælper at vide noget om tingene inden man udtaler sig.

Jeg har installeret hd i 6-7 Ps2, det eneste det kræver er en netværksadaptor for at slutte den fysisk til. Og man kan spille backup-spil uden problemer, og uden chip eller swap, blot kræver det et lille exploit der lægges på mem-cardet

KrustyTK
Thu Sep 14, 2006, 12:03
Det hjælper at vide noget om tingene inden man udtaler sig.

Jeg har installeret hd i 6-7 Ps2, det eneste det kræver er en netværksadaptor for at slutte den fysisk til. Og man kan spille backup-spil uden problemer, og uden chip eller swap, blot kræver det et lille exploit der lægges på mem-cardet

Det var da rart at læse noget nyt.... selvom man lige skulle sluge de flabede kommentare som jo gavnede indlæget fantastiks meget...

Som jeg også skrev ved jeg ikke noget om det, men havde aldrig hørt om at det var gjordt.

Det har jeg så nu, men det skader da ikke at skrive lidt mindre fornærmende næste gang hva champ?

Partykjeld
Thu Sep 14, 2006, 13:08
Nærtagende much?

Min pointe var egentlig bare at jeg synes det var lidt underligt at man skriver et indlæg der modsiger det jeg skrev i indlægget overfor, uden at vide noget som helst om det

Xeth
Thu Sep 14, 2006, 14:36
med fysisk at sætte en hd til en ps2, mete jeg, at sætte den i selve ps2 (altså i selve kabinet, som ved en xbox).

Og der er da intet galt i, at snakke med på et område hvor man ikke ved alt. sålænge at man ikke lyder som om en der tror han har styr på alt.

M@nitou
Thu Sep 14, 2006, 15:16
Hvis ikke jeg husker helt galt var der da lavet plads til en HD i de første ps2ér der kom [den store model] eller er det mig der husker helt forkert så i grunden burde det være muligt i en Gammel ps2 og smide en HD i men mon ikke ham der Google ville kun hjælpe med at finde ud af det..??..??

Partykjeld
Thu Sep 14, 2006, 15:18
Man sætter den ind i expansion bay'en bag på ps2'en, så rent fysisk sidder den faktisk inde i ps2'en. Eneste synlige forskel på en ps2 med og uden hd er at netværksadaptoren stikker et par cm ud bagpå når der er hd i.

Dette kan af gode grunde ikke lade sig gøre på de "nye" modeller, men her kan man bare bruge en ekstern hd.

KrustyTK
Thu Sep 14, 2006, 20:16
Nærtagende much?

Min pointe var egentlig bare at jeg synes det var lidt underligt at man skriver et indlæg der modsiger det jeg skrev i indlægget overfor, uden at vide noget som helst om det

Nej hov.. vent nu lidt champ. :) jeg lage da så vidt jeg husker ud med at sige jeg ikke vidste særlig meget på området når det kom til ps2'ere...

Sidste jeg tjekkede var der ingen regel i mod at deltage i debatten var der ? jeg skrev hvad jeg troede og ville gætte på.. intet andet.. og formålet med dette indlæg er blot at fortælle dig at jeg syntes du slog lidt hårdt ud i første indlæg..

thats all.. nu skal jeg la jer debattere i fred, da der jo tilsyneladende er personer der ved mere end mig på området tilstedet i tråden..

Krusty, over and out. ;)

muncklarsen
Fri Sep 15, 2006, 19:11
Lige nogle spørgsmål til hvordan man bruger ekstern harddisk til backup:

1) Hvilke applikationer skal lægges på mem-kortet og hvordan gøres dette??
2) Kan man bruge en almindelig ekstern harddisk (USB) og tilslutte den en USB port på den nye Ps2??
3) Hvor kopierer man et spil ned på harddisken??

Er der nogen der evt. kan lave en guide til ovenstående, så selv nybegyndere kan finde ud af det:-P

Partykjeld
Mon Sep 18, 2006, 15:13
2) ja
3) Sætter den til pc'en og bruger et program der hedder WinHiip

http://www.hdloader.net/hdloader-modchip-faq.htm

muncklarsen
Tue Sep 19, 2006, 11:30
Jeg har fundet frem til et program som kan bruges på den nye Ps2 - mener det hedder USBeXtreme. Hvordan kopieres dette på en CD, som kan bruges til en Ps2 uden bootchip? Skal der lægges et program på Memkortet først??

Partykjeld
Tue Sep 19, 2006, 13:26
Prøv at kigge her, der burde du kunne få svar.
Men køber du programmet, skal der ikke lægges noget på memcardet

http://forums.afterdawn.com/forum_view.cfm/113