PDA

Vis fuld Version : Nokia 6600 problemer

Sider : [1] 2

Olazabal
Tue Nov 04, 2003, 8:16
Jeg har observeret følgende problemer med Nokia 6600 (software version: 3.42.1), som jeg meget håber på bliver løst i nærmeste fremtid, har i noget input til det :)

- Når man sync. med Lotus Notes Kalender, så er det kun entries in subject feltet der bliver overført til telefonen. Dvs. alt info (agendaer, telefonkonference info etc etc etc) som skrives i beskivelsesfeltet i kalenderen, overføres ikke - det syntes jeg er helt uacceptabelt, og det er faktisk tæt på at gøre telefonen ubrugelig som PDA...

- Lyset i displayet slukker alt for hurtigt. Jeg ved det bruger meget batteri, men det kunne være godt selv at have muligheden for at justere.

- Hvor bliver den lovede Extend Client af ? Det kommer til at tage kegler, når man kan pushe kalender entries via GPRS og Extend Clienten ind i telefonen (hvis man altså bare kunne se hvad der var i beskrivelsesfeltet)

- Det er rent ud sagt rø.. irriterende at når man trykker på den røde knap, så minimeres programmerne istedet for at blive afsluttet (de lukkes på alle tidligere telefoner). Pludselig har man rigtigt mange programmer åbne, og telefonen er utrolig langsom...

Ellers en KANON fed telefon, som har masser af potentiale.....

Alt input vil blive værdsat meget, da jeg står og skal give samtlige medarbejdere i firmaet denne teledfon :D

bluesy
Tue Nov 04, 2003, 9:23
- Når man sync. med Lotus Notes Kalender, så er det kun entries in subject feltet der bliver overført til telefonen. Dvs. alt info (agendaer, telefonkonference info etc etc etc) som skrives i beskivelsesfeltet i kalenderen, overføres ikke - det syntes jeg er helt uacceptabelt, og det er faktisk tæt på at gøre telefonen ubrugelig som PDA...

Kan kun sige at det virker med outlook, men surt hvios det ikke gør i lotus som lovet :-(

- Lyset i displayet slukker alt for hurtigt. Jeg ved det bruger meget batteri, men det kunne være godt selv at have muligheden for at justere.

Nu syntes jeg ikke det er et problem, men mener (er ikke sikker) at jeg så et program der kunne klare dette, men kan ikke huske hvor eller om det måske kun var til p800.

- Det er rent ud sagt rø.. irriterende at når man trykker på den røde knap, så minimeres programmerne istedet for at blive afsluttet (de lukkes på alle tidligere telefoner). Pludselig har man rigtigt mange programmer åbne, og telefonen er utrolig langsom...

Det skyldes jo at den kan multitaske, jeg har næsten vænnet mig til det, syntes det er fedt at jeg kan ha gang i et par ting ad gangen :-)
[/quote]

Alt input vil blive værdsat meget, da jeg står og skal give samtlige medarbejdere i firmaet denne teledfon :D

Forkælede møgunger du har ansat ;-)

Dennis

DeeKay
Tue Nov 04, 2003, 11:10
Ja ang. detmed rødt rør, er det da en lækker feature hvis du sidder og er igang med noget og en spørger til et mødetidspunkt f.eks. Så minimerer den lige alt og så hopper man ind i kalenderen. Ellers holder du jo bare menutasten inde, så ser du alt det der er åbent og lukker dem bare... Men normalt hvis du ved du ikke skal bruge det mere er det jo bare at bruge luk (tilbage tasten) indtil den lukker det... Jeg synes det er for lækkert jeg f.eks. kan have messenger kørende i baggrunden hvor man på andre modeller ikke engang kan foretage et opkald mens det er aktiveret....

Ener
Tue Nov 04, 2003, 11:49
Ja ang. detmed rødt rør, er det da en lækker feature hvis du sidder og er igang med noget og en spørger til et mødetidspunkt f.eks. Så minimerer den lige alt og så hopper man ind i kalenderen. Ellers holder du jo bare menutasten inde, så ser du alt det der er åbent og lukker dem bare... Men normalt hvis du ved du ikke skal bruge det mere er det jo bare at bruge luk (tilbage tasten) indtil den lukker det... Jeg synes det er for lækkert jeg f.eks. kan have messenger kørende i baggrunden hvor man på andre modeller ikke engang kan foretage et opkald mens det er aktiveret....

Bruger i msn messenger på 6600 ? virker det perfekt ?

DeeKay
Tue Nov 04, 2003, 12:05
Ja du henter Agile Messenger fra www.agilemobile.com den kan både connecte til MSN, ICQ, AOL og Yahoo Messenger. På min virker det total perfekt og er virkelig et nyttigt værktøj...

Der er, som i næsten alle andre programmer, dog ting jeg gerne så rettet i det, f.eks. er der ikke mulighed for at tilføje ord til ordbogen når du er inde i Agile, programmet giver dig ikke lov til det, man kan heller ikke ændre sit log-on navn (Ville gerne lige skrive i mit navn at jeg nu var på mobilen :D) Men ellers helt super... :)

Ener
Tue Nov 04, 2003, 12:27
Ja du henter Agile Messenger fra www.agilemobile.com den kan både connecte til MSN, ICQ, AOL og Yahoo Messenger. På min virker det total perfekt og er virkelig et nyttigt værktøj...

Der er, som i næsten alle andre programmer, dog ting jeg gerne så rettet i det, f.eks. er der ikke mulighed for at tilføje ord til ordbogen når du er inde i Agile, programmet giver dig ikke lov til det, man kan heller ikke ændre sit log-on navn (Ville gerne lige skrive i mit navn at jeg nu var på mobilen :D) Men ellers helt super... :)

Ellers noget du vil fortælle om den ? jeg overvejer at nappe den i dag nemlig. Er den handy nok ? er den fornuftig at bruge osv. ?

DeeKay
Tue Nov 04, 2003, 16:04
Check det indlæg der hedder Første indtryk af Nokia 6600... Det siger alt, men Ja vældig handy og dejlig at bruge... :)

MeLViS
Wed Nov 05, 2003, 6:40
Man kan jo godt give sådan en telefon til alle sine medarbejdere når man arbejder i et enmands firma :lol:

Wickings
Wed Nov 05, 2003, 6:50
Olazabal --> Hva'em ... du har vel ikke brug for en opvasker eller picolo? :D

Terracotta
Wed Nov 05, 2003, 7:57
Lige en kommentar til det med at programmerne ikke lukker.
Når du først er blevet vandt til at bruge denne feature, så bliver du meget glad for den.

Det er sådan at hvis du har et par programmer kørende i baggrunden, så kan du (når du er ude på desktoppen) holde menu-knappen nede, hvorefter der ruller en menu ned hvor du kan se hvilke programmer der kører. Du kan så enten vælge at gå ind i det program, eller du kan lukke det ved at trykke "C".

Enkelt, og meget brugervenligt :D

DeeKay
Wed Nov 05, 2003, 9:11
Det er sådan at hvis du har et par programmer kørende i baggrunden, så kan du (når du er ude på desktoppen) holde menu-knappen nede, hvorefter der ruller en menu ned hvor du kan se hvilke programmer der kører. Du kan så enten vælge at gå ind i det program, eller du kan lukke det ved at trykke "C".

Enkelt, og meget brugervenligt :D

Du kan i ALLE situationer få denne menu rullet frem ved at holde menutasten inde, så er funktionen jo ganske dejlig... :D Ville ikke leve uden nu ;)

Mr. Super Mobil
Wed Nov 05, 2003, 9:58
Er også sikker på at det er en funktion jeg vil blive meget glad for når jeg lige har vænnet mig til den!!!

Marcin
Wed Nov 05, 2003, 13:08
ved ikke så meget om 6600 men den her side har mange apps til 6600 og måske den program som hedder appmanager kan løse problemmer med at lukke programmer på en nemmer måde.

http://www.symbianware.com/index.php?pl=n6600

scorpscorp
Fri Nov 07, 2003, 9:17
Jeg har lige installeret Agile Messenger og WOW det er fedt! Det er overraskende hurtigt! Kan VARMT anbefales herfra.

Ener
Fri Nov 07, 2003, 20:43
Jeg har lige installeret Agile Messenger og WOW det er fedt! Det er overraskende hurtigt! Kan VARMT anbefales herfra.

et spørgsmål - hvordan installere du det ? henter du det ned på din pc og så efterfølgende over på din phone eller hvordan ?P??

wils
Fri Nov 07, 2003, 23:16

et spørgsmål - hvordan installere du det ? henter du det ned på din pc og så efterfølgende over på din phone eller hvordan ?P??

Jep, du skal blot downloade det ned på din pc, husk at have installeret PC Suite på din pc (og tilslut din telefon til pcen). Dobbelt klik så blot på den downloadet fil (alle .SIS filer, har auto installer). Det bliver så automatisk installeret over på din telefon, så nemt er det :).

Jakob N.
Sat Nov 08, 2003, 11:20
jeg har fundet en fejl: når jeg skriver sms kan den finde på at genstarte dog uden at man skal indtaste pinkode :cry:
Og det er vist en rigtig nokia klassiker :twisted:

madmax
Thu Nov 27, 2003, 20:49
jeg har fundet en fejl: når jeg skriver sms kan den finde på at genstarte dog uden at man skal indtaste pinkode :cry:
Og det er vist en rigtig nokia klassiker :twisted:

Ja, den fejl er osse begyndt at irritere mig lidt... den har genstartet 4 gange, i løbet af de sidste 2 dage. De 2 sidste gange, har været mens jeg legede med infrarød overførsel...

GRRRR skulle tro nokia var færdige med den slags børnefejl! :evil:

DeeKay
Thu Nov 27, 2003, 21:41
Hmm... Det lyder da ellers underligt, min er en prototype, altså en tidligere version end jeres, og den gør det slet ikke???

madmax
Thu Nov 27, 2003, 22:49
Hmm... Det lyder da ellers underligt, min er en prototype, altså en tidligere version end jeres, og den gør det slet ikke???

Det jeg synes er mest underligt, er at det ikke er ved bestemte handlinger, at den går ud... men mere sådan rent tilfældigt :o