PDA

Vis fuld Version : 6600 PC-suite og overførsel fra min 7250?

ClubKid
Wed Oct 29, 2003, 16:21
Nu har jeg bøvlet siden i går hvor jeg fik min 6600 med at finde ud af hvordan jeg får overført mine data fra min gamle 7250! :x

Jeg har prøvet både den gamle PCsuite og den nye der fulgte med 6600. Jeg bruger en IR-port, som ellers virkler til ALT og det er heller ikke den der giver fejl.

Der kommer godt nok en fil over i 6600 hvor det hele står ud i en lang køre, men det kan man jo ikke bruge til noget når den ikke fordeler sig inde under "Kontakter".

Hav' fanden gør man ved det...? :o

Jeg kan heller ikke få WWW-delen til at virke, ligesom det der mad at man skal kunne tildele forskellige ting i menuerne "GÅ-TIL"-status som i min 7250, det vil heller ikke rigtigt virke.

Ellers er den jo cool nok. Håber nogen her er klogere end mig...

DeeKay
Wed Oct 29, 2003, 16:25
Du skal bruge det menupunkt der hedder Dataimport under PC Suiten... Der er henter den først informationer fra den telefon du gerne vil hente det fra, og efterfølgende smider det over i 6600....

ClubKid
Wed Oct 29, 2003, 16:37
Du skal bruge det menupunkt der hedder Dataimport under PC Suiten... Der er henter den først informationer fra den telefon du gerne vil hente det fra, og efterfølgende smider det over i 6600....

Nek, det kan jeg ikke:

Pkt. 1. Alle mine dataer fra 7250 ligger nu som .ncc filer på min pc. Det er åbenbart den type filer PC-Suite omdanne til når de indlæses på PCen.

Pkt. 2. 7250 er slet ikke på listen i "Dataimport".

"Filoverførsel"-delen har jeg også forsøgt mig i. Fatter det simpelthen ikke at en SÅ simpel ting ikke duer.

DeeKay
Wed Oct 29, 2003, 16:42
Det fungerede FINT med min 7210, det var da for mærkeligt... Men hvad sker der hvis du vælger 7210 på listen? Du har vel ikke gemt de filer den gemmer i 7250 PC Suiten og prøver at bruge dem til den nye suite? Det tror jeg ikke man kan...

ClubKid
Wed Oct 29, 2003, 16:49
Det fungerede FINT med min 7210, det var da for mærkeligt... Men hvad sker der hvis du vælger 7210 på listen? Du har vel ikke gemt de filer den gemmer i 7250 PC Suiten og prøver at bruge dem til den nye suite? Det tror jeg ikke man kan...

Nej, jeg har simpelthen gemt dem i en mappe jkeg selv har oprettet på PC'en. Det har virket fint at tage derfra både på min 6610, 7210 og 7250.

Synes den nye pcsuite er noget fuckin lort, jeg kan i hvewrt fald ikke finde ud af den, selvom den ser SÅ simpel ud. Man kan jo ikke en skid med den, eller er det bare mig...? :shock:

DeeKay
Wed Oct 29, 2003, 16:55
Det er fordi serie 40 telefoner og Serie 60 telefoner bruger forskellige suites... De gamle filer du har gemt kan du ikke bruge, du skal bruge telefonen ved dig med de gamle oplysninger i hvis du vil have det overført... Den gør det direkte....

ClubKid
Wed Oct 29, 2003, 17:04
Det er fordi serie 40 telefoner og Serie 60 telefoner bruger forskellige suites... De gamle filer du har gemt kan du ikke bruge, du skal bruge telefonen ved dig med de gamle oplysninger i hvis du vil have det overført... Den gør det direkte....

Har LIGE solgt min 7250, resat da jeg jo havde dataerne på PCen, sådan noget forpulet lort! :evil:

Jeg har IKKE backup på min 6610 som jeg beholder og bare har brugt som reserve. Er der så i det mindste en del i den nye PCS hvor man kan taste det hele ind igen via tastatur...? Vi snakker altså 250-300 kontaktpersoner med feler numre og mailadresser pr. stk...

DeeKay
Wed Oct 29, 2003, 17:24
Så henter du PC Suite 5.0 til din Nokia 6610, overfører de data du har gemt fra din 7250 og gennem PC Suiten overfører du nu tingene fra 6610-->6600 :D Det virker uden tvivl, men lidt besværligt når man har solgt den gamle...

ClubKid
Wed Oct 29, 2003, 17:27
Så henter du PC Suite 5.0 til din Nokia 6610, overfører de data du har gemt fra din 7250 og gennem PC Suiten overfører du nu tingene fra 6610-->6600 :D Det virker uden tvivl, men lidt besværligt når man har solgt den gamle...

Hold da kæft; du siger noget... vender lige tilbage her i vores lille chat-tråd med resultatet, hehe...

DeeKay
Wed Oct 29, 2003, 17:31
Sådan skal det være, lad os endelig høre resultatet ;)

ClubKid
Wed Oct 29, 2003, 19:09
JAAHHH! Det virkede! Men det tager vildt langt tid når det skal over i 6600.

Men hvordan redigere man i telefonen som man f.eks. kunne i det gamle "Editor"?