PDA

Vis fuld Version : Mitac Mio 8380 – **edit: nu med dk software**

Sider : [1] 2

Pebble
Fri Oct 24, 2003, 15:55
Der er jo nok enkelte der vil kunne huske min lille tur til Berlin forleden – hvor jeg bare skuffende måtte komme hjem uden ny telefon.

Men så gik jeg på jagt – på nettet – og fandt alligevel ud af, at en Mio 8380 måske kunne være sagen i stedet for en Z600. Hvor der er en tanke er der en vilje. Javel ja – men priserne var eller retter er lige i overkanten sådan umiddelbart.

På ebay.de taler vi om ca. 450 EUR men så fra HK eller Singapore og så er der jo en stor risko for importafgift & moms… så.. og dem der var der i Europa, var oppe på ca. 550 – 600 EUR ( Og vores venner fra Nowicom.de er jo oppe på over 650 EUR).

Men – lidt heldig – var der en forhandler i Tyskland der havde den på auktionen – og ja, jeg bød højst i mandags – 390 EUR = ca. 2.925 kr. plus porto. Og hvad kom UPS med nu for 3 timer siden???

En ny Mio 8380 og lad mig sig det med det samme – det holder.

Langt hen ad vejen er den jo identisk med en SPV men men men – displayet er bedre – 32 Mb kort følger med – 2 batterier – en processor der kører med 200 Mhz (!!) – mms – indbygget cam inkl. videooptagelse (!!) – Photo caller ID osv.

Jeg poster en lille review her – når jeg har leget færdig..

cbw
Fri Oct 24, 2003, 16:02
tillykke med købet, lurede selv på et tidspungt på den men droppede den igen da det blev mig klar at der ikke kommer dk menu eller t9 i den og efter som jeg prøvede en af de første spv uden dk menu og hade den for det ville jeg ikke binde an på en englænder igen :?

Torque
Fri Oct 24, 2003, 17:25
Lyder godt :D

Hvad med T9, og anden dansk software?

Pebble
Fri Oct 24, 2003, 18:37
FED telefon kan jeg kun sige indtil videre... men ja - ikke T9 DK men bortset fra det... top.

Rasmus
Fri Oct 24, 2003, 18:51
Tillykke med dyret :D

Kan du ikke lige poste nogle billeder den har taget? Bare for lige at sammenligne med andre kamera mobiler 8) Tak

Pebble
Sat Oct 25, 2003, 0:34
Skal nok - men det bliver først søndag aften da jeg har fuld skrue på hele weekenden.. men søndag skal jeg nok nå det...

Men har man først haft en SPV i noget tid, så finder man også meget meget hurtig igennem en Mio.. de er jo 99% ens i systemet så alt virker som det skal og den er en del hurtigere end SPV´ erne...

Men mere om dette senere.

Gamei
Sun Oct 26, 2003, 18:18
Hva tid kommer billederne..??
venter spændt :wink:

mvh Jonas

Pebble
Sun Oct 26, 2003, 22:19
Er lige kommet hjem fra messen i Herning i de sidste dage - så det bliver på et eller andet tidspunkt i morgen - efter frokost :D

Torque
Mon Oct 27, 2003, 7:56
Er lige kommet hjem fra messen i Herning i de sidste dage - så det bliver på et eller andet tidspunkt i morgen - efter frokost :D

Var du også på bilmesse?

Pebble
Mon Oct 27, 2003, 8:51
Yep - lørdag og søndag så jeg er på flade føder.....

Pebble
Mon Oct 27, 2003, 8:51
En lille anmeldelse fra de første dage med min nye ven!

Med stor spænding ventede jeg på pakken fra Tyskland – at købe på ebay.de kan jo være en lille drilsk sag – men jeg tog chancen og som tidligere nævnt fik jeg den til en god pris. Synes jeg da selv i hvert fald.

Men hvad var så i pakken?

Telefonen selvfølgelig – 2 batterier (!!) – oplader men kun med et engelsk stik ( ØV!) – manualer på koreansk – 2 CD´er med software m.m. – head sæt - lille bæltetaske med clip – bordholder samt usb sync kabel, samt et 32 Mb SD kort.

Det med opladeren fik jeg selv fikset på 2 min. så der var ikke et problem i sig selv. Ind med SIM kortet – på med batteriet og tænde for koreaneren. Og hvilken skræm der så hilste på mig. En TFT skræm med 65k i farver og en størrelse på 176x220. Meget flottere end min første SPV og meget flottere end min sidste T610.

En utrolig flot dybde i farverne på skærmen – lir siger jeg bare.

MS 2002 kender jeg jo rimelig godt fra min SPV tid men en Mio 8380 har en Intel 200 MHz Xscale CPU og man kan med det samme se og mærke forskellen i hastigheden. Langt hurtigere end en SPV også efter DK2 update. Det bliver faktisk spændende at se forskellen mellem denne og den nye SPV2 – eller hvad den nu hedder når den kommer den 17.11 – da hvis jeg husker ret den stadig kører med en 133 MHz processor. Men det kan jo være at Smartphone 2003 styresystemet er mindre indviklet – anyway… det går hurtig og smertefrit.

Programmerne er jo også ens i forhold til de første to SPV´er med den undtagelse, at Mitac har lagt nogle ekstra programmer i.

JBrowser er bare et alternativ til IE browseren (som også er med) som jeg dog ikek har prøvet endnu.

JMMS er ikke overraskende MMS applikationen som også giver mulighed for at sende video med lyd som MMS. Nice.

Mitac har også inkluderet et lille software program, for at kopiere alle telefon nummerere fra SIM kortet direkte over i telefonen på en gang – mener at kunne huske, at det ikke var muligt med den første SPV i hvert fald.

På de medfølgende CD´er (som dog er på engelsk) er der et hav af programmer til installering. Caller ID fra IA – hvilket får mig til at minde om, at en Mio 8380 IKKE har en aktiv flip/flap.

Phone City som bare er en prædefineret men meget nem oversigt over klokken i forskellige byer verden over. Phoneviewer er næsten som IA Picture album og så er der også et par spil med blandt andet Metal Strike.

Som noget ekstra har man også mulighed for at sætte sin home screen i en 3 x 3 pictogram oversigt som ser rigtig godt ud efter min mening.

På forsiden af klappen er der et lille display som dog er af ældre dato i LCD og minder lidt om en gammel lommeregner man havde for 15 år siden. Det kunne være bedre. Størrelsen og vægten er hverken for stor eller for tung og den ligger godt i hånden.

Der er også et indbygget cam som kan optage billeder med 2x zoom og andre indstillingsmuligheder plus den kan optage video med lyd (!) – cool feature og på telefonen ser det jo hammer sej ud. Og med SD kort i sloten er det kun denne der sætter en begrænsning i hvor længe man vil optage.

Kvaliteten på skærmen er selvfølgelig ikke monster men det går faktisk an.

Jeg vil faktisk gå så langt og sige, at den har alt det jeg måske savnede i min første SPV plus den har en flottere indpakning (er begyndt at synes om klap telefoner). Så det eneste den mangler et BT….

Men senere i dag skulle gerne komme en Z600 med posten – og så må de næste par dage afgøre, hvilken af disse 2 der passer mig bedst og så bliver den anden solgt.

Billeder uploader jeg senere.

Pebble
Mon Oct 27, 2003, 8:52
lige et enkelt et...

Pebble
Mon Oct 27, 2003, 8:57
Dette er taget med en højere opløsning..

Pebble
Mon Oct 27, 2003, 8:58
det samme her...

Torque
Mon Oct 27, 2003, 9:05
Æv, jeg skulle have vidst du var der - Kunne ellers godt have overlevet, at se den IRL :D

DeeKay
Mon Oct 27, 2003, 9:21
Nice nok med anmeldelser af de forskellige ting, stor thumb up!

Har du ikke mulighed for at tage lidt billeder af den med et digicam, ved siden af noget man kender? Du ved som de billeder jeg lagde op af 6600 ved 7210! Så vi ved hvor vi er :)

Pebble
Mon Oct 27, 2003, 9:36
vs. Moto 720..

ØV! får flg. fejl ved upload:

Sorry, you have reached your maximum Upload Quota Limit of 160 KB

Pebble
Tue Oct 28, 2003, 15:50
Over i en anden tråd om Z600 er der nu et sammenligningsbillede :wink:

http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=13461

Pebble
Tue Oct 28, 2003, 16:50
Med en Z600 i hånden - en T720 i skuffen og en N6600 på vej inden ret længe... puha - det betyder at der ikke er mere plads og det blev Mio´en som de andre har stemt ud. Afgørelsens time er kommet. Før var de 4 - men snart er de kun tre.

Så - Mio er lagt i kassen og venter på turen "hjem":

http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=13545

Pebble
Thu Jan 15, 2004, 14:37
Jeg troede først at det var løgn – men prøv at hør her. På mobilejoe.de har en fyr arbejdet lidt meget på de sene nattetimer og resultatet blev en ”extended Mio Rom” som jeg lige har flashed min Mio med….

En dejlig bivirkning er sku at nu er menuerne på DANSK med dansk T9 …!!!

Rent faktisk vil jeg nu gå så langt og sige, at dette må ubestridt være den FEDESTE MS Smartphone i Danmark. Og så som klaptelefon til dem der kan li` det… plus alt det andet – prøv evt. at læse tråden igen….