PDA

Vis fuld Version : iPod - overføre musik fra anden iTunes ?

supra2800
Mon May 09, 2005, 12:13
Når jeg tilslutter min iPod til min bærbar PC for at smide lidt musik over, og den starter iTunes, så får jeg den her besked:
http://www.mulder.dk/upload/mirror/ipod.jpg

- og så kan jeg ikke få lov til at tilføje sange / redigere i spillelisten, hvis jeg trykker nej.

Men jeg vil jo ikke trykke Ja til ovenstående, da jeg ikke vil have sangene/spillelisterne på den skal erstattes med 'ingenting'.

Kan man kun bruge én PC til at overføre musik med så?

Coldstar
Mon May 09, 2005, 12:25
Undskyld for Off-topic, men hvordan redigerer man sine playlists i iTunes?

Rasmus
Mon May 09, 2005, 12:28
Kan man kun bruge én PC til at overføre musik med så?

Nej, man kan godt benytte flere. Men det ser ud til at du har fået slået auto-sync til. Man kan kun auto-synce med en maskine.

Rasmus
Mon May 09, 2005, 12:28
Undskyld for Off-topic, men hvordan redigerer man sine playlists i iTunes?

Redigerer hvordan? Vil du ændre navnet, indholdet, eller noget helt andet?

supra2800
Mon May 09, 2005, 12:55
Nej, man kan godt benytte flere. Men det ser ud til at du har fået slået auto-sync til. Man kan kun auto-synce med en maskine.

Ja, jeg bruger auto-sync på min stationære PC. Det synes jeg er så rart, at den selv synkroniserer når man tilslutter den.

Hvis jeg sætter den til min bærbar, og klikker på "Yes" til den dialogboks jeg linker til, så vil den vel ikke SLETTE alle de nuværende sange på den?

Rasmus
Mon May 09, 2005, 13:28
Ja, jeg bruger auto-sync på min stationære PC. Det synes jeg er så rart, at den selv synkroniserer når man tilslutter den.

Hvis jeg sætter den til min bærbar, og klikker på "Yes" til den dialogboks jeg linker til, så vil den vel ikke SLETTE alle de nuværende sange på den?

Jo så vil den sørge for at musikken på iPod vil være identisk med den musik i det library den bliver tilsluttet. Så jo, den sletter alt.

supra2800
Mon May 09, 2005, 13:41
Jo så vil den sørge for at musikken på iPod vil være identisk med den musik i det library den bliver tilsluttet. Så jo, den sletter alt.

Åh åh.... *problem*

Hvad skal jeg så gøre, for at jeg kan styre min musik på den via 2 pc'ere? og gerne uden at slette det hele...

Coldstar
Mon May 09, 2005, 13:44
Redigerer hvordan? Vil du ændre navnet, indholdet, eller noget helt andet?

Har oprettet en playlist ved hjælp af "playlist ved markering". Nu har jeg nogle enkelte sange jeg gerne vil have derind, hvordan gør jeg det?

Undskylder for Off-topic, men synes det ville være spild at oprette et emne til det nu

supra2800
Mon May 09, 2005, 13:48
Undskylder for Off-topic, men synes det ville være spild at oprette et emne til det nu

Iorden :)

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt - så kan du bare trække sangene over i enten din playlist, eller din "iPod" - så burde de ryge over enten med det samme, eller ved næste synkronisering ?

Rasmus
Mon May 09, 2005, 14:39
Åh åh.... *problem*

Hvad skal jeg så gøre, for at jeg kan styre min musik på den via 2 pc'ere? og gerne uden at slette det hele...

Du skal bare slå auto-sync fra på den PC, som ikke er din egen :grin:

Men så mister du alle sangene når du kommer tilbage på din egen comp og den auto-syncer ;) Så de sange du lægger over på nu skal du have i dit eget library.

1. OVerfør sange til din iPod (evt læg dem som filer på iPod mini som ekstern HD)

2. Smid dem over i dit library når du kommer hjem. Hvis du har lagt sangene over på normal vis kan du bruge www.copypod.net

3. Du kan nu lave auto-sync på din egen maskine.

NB: Det er selvfølgelig dit eget musik du bruger, ikke? ;)

supra2800
Mon May 09, 2005, 15:18
Du skal bare slå auto-sync fra på den PC, som ikke er din egen :grin:

Men så mister du alle sangene når du kommer tilbage på din egen comp og den auto-syncer ;) Så de sange du lægger over på nu skal du have i dit eget library.

1. OVerfør sange til din iPod (evt læg dem som filer på iPod mini som ekstern HD)

2. Smid dem over i dit library når du kommer hjem. Hvis du har lagt sangene over på normal vis kan du bruge www.copypod.net

3. Du kan nu lave auto-sync på din egen maskine.

Har lige prøvet det copypod program - men det ser ud til at det kun kan overføre fra iPod til PC - og ikke fra PC til iPod, som jo var det jeg skulle :)

Men det er åbenbart besværligt at ligge musik ind på sin iPod fra sin bærbare, hvis den ikke er linked til iPod'en i iTunes :(

NB: Det er selvfølgelig dit eget musik du bruger, ikke? ;)
Jo da - jeg har jo ikke adgang til dit library ;)

Rasmus
Mon May 09, 2005, 15:49
Har lige prøvet det copypod program - men det ser ud til at det kun kan overføre fra iPod til PC - og ikke fra PC til iPod, som jo var det jeg skulle :)

Jaja, du skal jo også først bruge programmet når du kommer tilbage på din primære maskine. På den måde får du tilføjet sangene til dit primære iTunes library og kan derfor sagtens lave auto-sync :)

supra2800
Mon May 09, 2005, 15:53
Jaja, du skal jo også først bruge programmet når du kommer tilbage på din primære maskine. På den måde får du tilføjet sangene til dit primære iTunes library og kan derfor sagtens lave auto-sync :)

Tror jeg bare ikke jeg tør - der skal nok gå noget galt et sted :)

Må vente til jeg kommer hjem....

supra2800
Mon May 09, 2005, 16:25
Åh åh :) Nu kiggede jeg lige i iTunes igen, efter jeg havde slået auto-sync fra (er stadig på min sekundære PC) - og nu kunne jeg pludselig overføre sange til min iPod og Spilleliste - så er jeg dælme spændt på at se hvad der sker , når jeg kommer hjem og tilslutter min auto sync :)

Hvad er egentlig forskellen på om man overfører til "min iPod" eller "min spilleliste" (som ligger under "min ipod") ? Hvis man overfører dem til "min ipod" så kommer de ikke frem på spillelisten, men de er godt nok på iPod'en. Jeg har det indtryk at den eneste spilleliste man har, er den overordnede? Men den kan måske godt køre helt uden spilleliste?

Rasmus
Mon May 09, 2005, 16:42
Åh åh :) Nu kiggede jeg lige i iTunes igen, efter jeg havde slået auto-sync fra (er stadig på min sekundære PC) - og nu kunne jeg pludselig overføre sange til min iPod og Spilleliste - så er jeg dælme spændt på at se hvad der sker , når jeg kommer hjem og tilslutter min auto sync :)

Hvad er egentlig forskellen på om man overfører til "min iPod" eller "min spilleliste" (som ligger under "min ipod") ? Hvis man overfører dem til "min ipod" så kommer de ikke frem på spillelisten, men de er godt nok på iPod'en. Jeg har det indtryk at den eneste spilleliste man har, er den overordnede? Men den kan måske godt køre helt uden spilleliste?

Når du kommer hjem og den auto-syncer, sletter den alt det nye du har overført fra din sekundære PC. Da den kun retter sig efter hvad der er i library på din primære PC. Dvs du er tilbage til Status Quo. ;)

Jaja, du kan sagtens slette "Min Spilleliste". Det er bare standard-navnet på de spillelister du selv opretter og du har på en eller anden måde fået oprettet en spilleliste uden at vide det. :grin:

Du kan også omdøbe den til "Sussi og Leo sange" eller lign :)

supra2800
Mon May 09, 2005, 19:36
Tror nok jeg fik den klaret :) Jeg satte Copypod til at backup det nye musik jeg lagde over på den, og så importerede jeg til iTunes. Men jeg fik vist slået auto-sync fra, så der er åbenbart intet problem mere.

Men, vil det sige at når auto-sync er slået fra, så kan man administrere sin musik manuelt uanset hvilken iTunes den er tilsluttet?

Rasmus
Mon May 09, 2005, 22:01
Men, vil det sige at når auto-sync er slået fra, så kan man administrere sin musik manuelt uanset hvilken iTunes den er tilsluttet?

Ja helt korrekt.

supra2800
Mon May 09, 2005, 22:25
OK - fint - takker for hjælpen! :)