PDA

Vis fuld Version : Bankernes ID-kort i forbindelse med 3 oprettelse?

Michael Kruse
Mon Oct 11, 2004, 21:06
Jeg skal have købt mig en 3 telefon, og oprettet et abonnement en af dagene.. Er der nogen af jer der ved om man kan bruge bankernes ID-kort i forbindelse med dette? Jeg har nemlig hverken kørekort eller pas..

Maves
Mon Oct 11, 2004, 21:08
Du skal bruge et godkendt ID kort med billede, så det er f.eks. Dankort, Kørekort,pas osv.

Maves

Michael Kruse
Mon Oct 11, 2004, 21:15
Du skal bruge et godkendt ID kort med billede, så det er f.eks. Dankort, Kørekort,pas osv.

Maves

Men nu er det jo bare forskelligt hvad de forskellige telselskaber anerkender som billed ID. TDC Mobil godtager f.eks. Bankernes ID-kort, hvilket Acceptcard o.lignende også gør (ikke fordi jeg har lån eller noget hos dem, men vi sælger deres lån hvor jeg arbejder) - så nu tænkte jeg blot på om der mon var nogen her på debatten som vidste om 3 anerkender det eller ej. Har sendt en mail til dem for et par dagen siden, men de svarer vidst ikke så hurtigt. Ydermer er der jo heller ikke billed på Dankort længere.. Det var ellers gode tider :-)

Enur
Tue Oct 12, 2004, 3:01
Du kan også vade ned til det lokale politi og få et provisionsk pas, det koster ikke så meget, og så har du gyldig ID i noget tid ;-)

g_man
Tue Oct 12, 2004, 7:10
ja det er ved at blive sådan at hvis du ikke har et kørekort i dag..
så skal du rende rundt med dit pas.. for at oprette abo, lån osv.

men tror at chr.borg snart for trumfet igennem at pbs og bankerne snart skal til at lave endnu en omgang nye chipkort med picture på ;)

Michael Kruse
Tue Oct 12, 2004, 10:10
Du kan også vade ned til det lokale politi og få et provisionsk pas, det koster ikke så meget, og så har du gyldig ID i noget tid ;-)

Hvor kan jeg finde yderligere oplysning om denne type pas? Jeg har søgt på Google, men finder ikke rigtigt noget brugbart. Gider ikke til at lave et rigtigt pas til omkring 600kr. bare pga. et en oprettelse!

Michael Kruse
Tue Oct 12, 2004, 12:06
Så har jeg fået svar fra 3´s kundeservice, og de fortæller at man godt kan bruge Bankernes ID-kort i forbindelse med oprettelsen. Det er jo kanon lækkert! Så jeg har dd. bestilet et ID-kort og håber at det kommer frem inden de gode tilbud er slut.

Solv
Tue Oct 12, 2004, 14:07

Maves

Dankort er ikke og har aldrig været et godkendt billede id.

hjorten
Tue Oct 12, 2004, 22:00
Dankort er ikke og har aldrig været et godkendt billede id.
JO, har været (da de havde billede).. har selv brugt det mange gange, også til 3...

Solv
Wed Oct 13, 2004, 6:28
JO, har været (da de havde billede).. har selv brugt det mange gange, også til 3...

Well nu har jeg arbejdet et lille år for 3, og nej det var ikke godkendt id, de fleste brugte det alliegvel.

Og nu arbejder jeg i en bank, og nej, det er stadig ikke et gyldigt billede id, og har aldrig været det.

g_man
Wed Oct 13, 2004, 7:10
jeg må gi Solv ret, dankort har aldrig været officielt godkendt billed id,, selv med billed. man har har bare godkendt det flere steder.. bla. hos 3

de 2 officielle godkendte billed ID er Pas og Kørekort.

Tigerfyr
Wed Oct 13, 2004, 11:35
Grunden til forskellige typer billed ID bliver accepteret, er ud fra hvad straffen er for at forfalske dem. Teleselskaberne accepterer Dankort som billed ID, for hvis du forfalsker sådan et, så får man lov at ruske tremmer. Hvor imod hvis du forfalsker dit Buskort/studie kort what ever, så får du et rap over fingrene, og et fyfy på vej ud af døren.

Men officielt er de eneste "gyldige" billed ID's: Kørekort, Pas og Militær ID (For de stakler :)).

Solv
Wed Oct 13, 2004, 12:44
Grunden til forskellige typer billed ID bliver accepteret, er ud fra hvad straffen er for at forfalske dem. Teleselskaberne accepterer Dankort som billed ID, for hvis du forfalsker sådan et, så får man lov at ruske tremmer. Hvor imod hvis du forfalsker dit Buskort/studie kort what ever, så får du et rap over fingrene, og et fyfy på vej ud af døren.

Men officielt er de eneste "gyldige" billed ID's: Kørekort, Pas og Militær ID (For de stakler :)).

Der findes også det officielle bank udstedte id kort.

Det er også et gyldigt id kort. Det er dog ikke særlig udbredt.