PDA

Vis fuld Version : Ny Samsung

Zucco
Wed Jun 04, 2003, 15:00
Jeg havde lige besøg af sælgeren fra samsung i butikken idag..

Jeg så lige V200, den er lækker omend en anelse stor.. TDC kommer til at sælge den for 3699 kr med abonnement, men det er nok ingen nyhed!

Men han viste mig samtidigt en s300.. Der kommer en ny model nu. Den kommer til at hedde m300. Kommer sidst i denne måned. Er identisk med s300, men har fået MMS, mulighed for at kunne sætte nye ord ind i ordbogen og så bliver kalenderen udvidet således, at der kan sættes mere end en kalenderemne ind om dagen..

Prisen skulle lande omkring 27-2800 kr med abonnement. Det må siges at være noget billigere end s300. Nu ser den lige pludselig interessant ud, syntes jeg..

Claus
Wed Jun 04, 2003, 16:46

Jeg så lige V200, den er lækker omend en anelse stor.. TDC kommer til at sælge den for 3699 kr med abonnement, men det er nok ingen nyhed!

Men han viste mig samtidigt en s300.. Der kommer en ny model nu. Den kommer til at hedde m300. Kommer sidst i denne måned. Er identisk med s300, men har fået MMS, mulighed for at kunne sætte nye ord ind i ordbogen og så bliver kalenderen udvidet således, at der kan sættes mere end en kalenderemne ind om dagen..

Prisen skulle lande omkring 27-2800 kr med abonnement. Det må siges at være noget billigere end s300. Nu ser den lige pludselig interessant ud, syntes jeg..

Den udvendige antenne....hader den :x

Og bare det, at Samsung er så meget bagud, at man først nu kan indsætte mere end et kalenderemne pr. dag.....det chokker mig lidt :oops:

BlackSheep
Wed Jun 04, 2003, 16:57

ja det var jo et par af de ting jeg manglede ved min s300 men som claus siger ANT. skal væk!! og så syntes jeg at samsung menu'er er elendige!

Kåre Tyroll
Wed Jun 04, 2003, 19:28
De har ikke rigtig fokuseret på kalenderen tidligere. Det er en løbende udvikling, og man skal lige huske på at Samsung ikke har været mobilproducent vanvittigt længe.

Antennen bliver ikke fjernet foreløbigt. Dog nok inden for de næste 1-2 år. Men det er ikke med deres gode vilje.

Zucco
Wed Jun 04, 2003, 21:17
Det var så også klart en af hagerne ved modellerne.. Har ikke noget imod deres menuer.. Syntes at have set et sted, at man kan købe mini antenner til dem...

Claus
Thu Jun 05, 2003, 0:04
Den dag Samsung laver en muslingemobil med indbygget antenne, stål farvet krop, indvendigt 65K TFT display, udvendigt 256/4096 STN display, MMS, GPRS, Bluetooth, Java, IR, Synk mulighed med outlook på pc, batteritid bedre end 200 timer SBT, vægt under 120 gram, god kalender og indbygget kamera - så vil jeg gerne give op til 5.000 kr for den - ikke før, men laver den sådan en model (hvad der ikke er utænkeligt vil ske indenfor 1-2 år) så køber jeg med glæde min første Samsung mobil.

Men SX1 har alt dette og mere til og er her til oktober - så jeg køber bare SX1 - og anvender T610 som reserve indtil da - begge opfylder stort set alle vigtige krterier for en komplet feature fyldt mobiltlf.

Min Nokia 6100 ryger derfor på pension meget snart.......min S55 er iøvrigt allerede solgt.......fik 1900 kr for den - gav 2.000 kr for 3 uger siden.......syntes stadig det var en fed mobiltlf - kanon features i den.....beholdt kun min Nokia 6100 pga den lidt bedre farveskærm og pga de helvedes mange java spil til Nokia, som ikke passer helt til S55 - pga dens dårlige skærm.

Så jeg venter på T610 - har 2 i bestilling hos Televanløse......min kæreste skal have den i rød....hvis den er til at få.
Jeg har fået hende til at blive vild med teknik - hun vil have mig til at bygge hende en pc op helt fra bunden - hvor hun selv vælger delene - med kyndig hjælp fra mig.

Hun ønsker en kompakt lille men kraftig pc - derfor køber jeg den nye Shuttle pc til hende og indkøber selv enkelt delene.
Hun får så en Samsung 172T TFT skærm til - den har INDBYGGET antenne, Kåre 8)
Her er et billede af shuttlen - den er sgu' da fedt designet, ikke:

http://www.chsnet.dk/shuttle/shuttle1.jpg

http://www.chsnet.dk/shuttle/shuttle2.jpg

http://www.chsnet.dk/shuttle/shuttle3.jpg

Havde iøvrigt gået og glædet mig til Samsungs nye TFT kollektion, men deres 192T skuffer mig - stadig ikke under 25 MS reponstid - og stadig kun 1280X1024 - tag jer sammen Samsung eller jeg køber Viewsonic eller NEC næste gang :o

imp
Thu Jun 05, 2003, 10:17
claus-> Har du tænkt på at købe et Apple kabinet og smække en pc indeni? Det kunne da være temmelig bildt! Nu laver Apple jo de klart lækreste designs! ;)

//Nicolai

Claus
Thu Jun 05, 2003, 16:01
claus-> Har du tænkt på at købe et Apple kabinet og smække en pc indeni? Det kunne da være temmelig bildt! Nu laver Apple jo de klart lækreste designs! ;)

//Nicolai

JO jeg er også vild med Apples design, Imp, men ikke deres senste nye Imac - den ligner lidt en klovne computer - en fusion imellem en arkitektlampe og en bogstøtte - mere komisk end pæn - se selv her:

http://www.chsnet.dk/apple/imac1.jpg

G4 er for stor til hende, da hun gerne vil have noget, der fylder mikro lidt, ser smart ud, og er hurtigt:

http://www.chsnet.dk/apple/G4.jpg

Den nye shuttle gør dette, hvis du putter de rigtige ting i den - jeg vil putte min gamle Intel P4 2,66 Ghz i den (køber snart Intel P4 3 Ghz 800FSB), 1 GB DDR ram, mit aflagte Asus GF4 TI4600 kort, 1 stk. 120 GB WD1200JB disk og alt det løse - så alt ialt vil denne maskine være hurtigere end mange knaldtilbud, du kan købe i diverse pc butikker til ca. samme pris og som fylder ad helvede til - regner nemlig med at bruge for 10.000 kr råvarer alt ialt.

Harddisken - 1.000 kr
Ram - 1.000 kr
Shuttle m. bundkort & PSU - 3.000 kr
Min cpu og grafikkort - 2.500 kr (antaget værdi)
DVD brænder +/- DVDRW Nec ND-1300 - 1750 kr
Diverse - 750 kr (kabler, blæser etc.)