PDA

Vis fuld Version : Kan SPV kun bruges med orange ?

Sider : [1] 2

Nixau
Tue Aug 12, 2003, 20:26
Ja Emnet siger jo det hele, jeg overvejer at købe SPV, men det abonnement =(

Er det muligt at købe SPV med orange og så senere hen skifte abonnement ?

Wheely
Tue Aug 12, 2003, 21:08
Ja, du kan selv unlocke den på 5 min...
Det eneste du mister ved at skifte væk fra Orange er, Orange Backup, men det klarer outlook alligevel for dig, og Orange update men det kan du bare installere på SPV via cradle...
Har selv Telmore og det kører KANON!!!

MoRFLeZ
Tue Aug 12, 2003, 21:18
Som Wheely siger, kan man sagtens køre en SPV med andre abonnementer. Foruden Outlook, findes der også et program der hedder Phone Backup, der er helt genialt til at lave backup af kontakter og lignende...

Nixau
Tue Aug 12, 2003, 21:25
Tak for hjælpen.... så køber jeg sq en spv på fredag, så må jeg jo leeche info af jer SPV-geeks'

Evt. nogle som er geeks til den som har msn eller noget som vil tillade at jeg skriver til jer der, for mere avancerede diskutioner om ting ?

og en som kan fortælle mig prisen for at få mere plads på den, 8mb er jo intet :/

Nixau
Tue Aug 12, 2003, 21:33
Glemte lige en ting, kan SPV købes med andet abonnement end orange fra start af ? eller er man bundet af det i 6 måneder ?

hvis ja..... kan i så fortælle mig hvor og pris ?? :)

hvis nej.... kan i så fortælle mig hvor det er billigst at købe SPV, har set den til 1899,-med orange..... nogen som har set billigere ?

MoRFLeZ
Tue Aug 12, 2003, 21:53
og en som kan fortælle mig prisen for at få mere plads på den, 8mb er jo intet :/

Søg på [Only registered and activated users can see links] - kan få 256mb til omkring 600kr

Nixau
Wed Aug 13, 2003, 10:35
Hmm, en af mine venner som har SPV påstår at hvis man får andet abonnement til den, så vil det ikke være muligt at komme på internettet, msn osv. han siger at de har låst portene, og derfor ikke kan...

Jeg har i sinde at få Telmore til den, er det så ikke muligt at komme på med det ?

Og please en som kan svare på om det er muligt at købe SPV med andet abonnement end Orange..... den jeg har set har Orange Mono, den koster 1899,- bør man købe den eller kan den fås billigere ?!?

Bunny0007
Wed Aug 13, 2003, 10:42
Kan bruge alle funktioner på den, med alle abbonenter hos telmore, telia, tdc og alle de andre, hvis du har gprs, kan dog være at det ikke er alle der tilbyder at kunne sende gprs opsætningen til telefonen, men så kan den indtastes manuelt.

MoRFLeZ
Wed Aug 13, 2003, 10:56
Og please en som kan svare på om det er muligt at købe SPV med andet abonnement end Orange..... den jeg har set har Orange Mono, den koster 1899,- bør man købe den eller kan den fås billigere ?!?

Tror ikke at det er muligt, at købe det med et andet abonnement. Som regel må man vælge hvilket Orange abonnement man vil have, så vælg det der koster MINDST i abonnement om måneden, og så bare lad være med at bruge det.

Du kan sagtens bruge Telmore på din SPV - og Telmore tilbyder GPRS, så det bliver ikke noget problem.

Nixau
Wed Aug 13, 2003, 14:47
Super forum det her :D

Så køber jeg sq en SPV...... den er nice :D

Mephisto
Thu Aug 14, 2003, 8:07
Ja, du kan selv unlocke den på 5 min...
Det eneste du mister ved at skifte væk fra Orange er, Orange Backup, men det klarer outlook alligevel for dig, og Orange update men det kan du bare installere på SPV via cradle...
Har selv Telmore og det kører KANON!!!Hej Wheely,

Du har snakket noget om at unlocke SPV'en på 5 min... :?:
Hvordan bærer du dig ad? og såfremt hvem kan hjælpe med det. Der er ikke mange unlock'ere der kender SPV'en!

Mvh. Mephisto

MoRFLeZ
Thu Aug 14, 2003, 8:47
Vær opmærksom på at der kan være problemer med visse bootloaders. Hvis du kører bootloader 0.95 så opdater din SPV med opdateringen fra Orange.dk. Herefter kører din SPV bootloader 0.98 og vil smutte lige igennem unlock processen.

Vær desuden opmærksom på, at dette ikke virker på alle windows styresystemer. Følgende er testet på win Windows XP.

1) Download Unlock her: >SPVUnlock ([Only registered and activated users can see links])<
2) Sæt telefonen i debug mode (fra en slukket SPV holder du voice record-knappen nede mens du tænder din spv. Når du får beskeden: ”Press any key to enter bootloader” trykker du kort på en knap. Herefter vil du se en 3 farvet skærm.) (Vær opmærksom på bootloader nummeret der står på skærmen. (eksempelvis 0.98)
3) Tryk Ctrl+Alt+Del - vælg processer og afslut WCESCOMM.EXE (eller lignende)
4) Sæt din SPV i ladestationen
5) Kør Unlock.exe fra din SPV
6) Efter et lille stykke tid får du oplyst koden. Skriv den ned eller lad den stå på skærmen
7) Sluk din SPV og sæt et nyt sim-kort i (fra en anden operatør)
8) SPVen vil nu spørge efter unlock koden. Indtast koden og genstart eventuelt

Vær opmærksom på at der KAN være pin-kode på dit nye sim-kort. Så vær opmærksom på om SPVen beder om unlock-koden eller pin-koden.

Mephisto
Thu Aug 14, 2003, 10:36
Hej MoRFLeZ,

Tak for en hurtig besvarelse. Jeg har ikke en SPV'er endnu, men overvejer kraftigt at købe en idag(med det samme) og ønsker at anvende netudbyderen tdc.
Overvejer at købe en ny E100, er det klogt? eller gør den gamle jobbet ligeså godt? Hvad vil du anbefale?

Mvh. Mephisto

MoRFLeZ
Thu Aug 14, 2003, 10:39
Telefonerne er ens på alle punkter pånær: Taster, Skærm og Design

Det vil sige, at de kan bruge de samme programmer etc etc

Hvis penge ikke er et issue, så er SPV E100 bestemt den "bedste" telefon .. bedre at skrive på etc. MEN og det er sq et STORT men, man får ikke kamera med når man køber en SPV E100 - det gør man ved SPVen.

Kameraet koster i løssalg 1000kr

Mephisto
Thu Aug 14, 2003, 10:48
Er unlockproceduren den samme på en E100?
Er der noget der kan gå galt - beyond repair, kind of stuff?

MoRFLeZ
Thu Aug 14, 2003, 10:58
Er unlockproceduren den samme på en E100?
Er der noget der kan gå galt - beyond repair, kind of stuff?

Nej unlock kan godt være lidt tricky med E100 - da den kører en anden bootloader. Men det kan vist godt lade sig gøre...

Der skal MEGET til .. før det er beyong repair .. rigtig meget!

For det meste kan man selv formatere sin telefon (som ens PC) - og så starte forfra, ellers kan man aflevere den i en Orange butik .. og få dem til at flashe den...

Mephisto
Thu Aug 14, 2003, 11:05
Det lyder kname' fin do!

Men du må lige have mig undskyldt, for jeg 'Lamer' lidt på det her område.
Altså, det er vel en forudsætning at SPV/E100'en er koblet til PC'en via USB, under processen, ikke?
Det er under punkt 3-5 filmen knækker. Måske en lidt mere dybere forklaring på brugerniveau. Ved absolut intet om smartphones, endnu!

Takker

MoRFLeZ
Thu Aug 14, 2003, 11:10
hehe .. så snart du får SPVen vil du vide hvad jeg mener... ladestationen kobles til USB =)

Q_bus
Thu Aug 14, 2003, 13:21
Der i den guide der du lavde til unlock, der står at man skal sætte et ANDET sim-kort i.... Jeg har altså ikke lige 4 ekstra sim-kort liggende. Har kun det ene fra telmore som jeg bruger nu?

Hvad er det helt præcist der menes der?

:)

MoRFLeZ
Thu Aug 14, 2003, 13:22
At man sætter et non-orange simkort i ... så bare du har det .. kan du godt sim-unlocke fonen.