PDA

Vis fuld Version : Gratis opdatering af Navigon?

Sider : [1] 2

jseverinsen
Thu Jun 14, 2012, 6:07
Hej
Hvordan er det lige at det fungere med opdatering af Navigon kort.
Hvis man ikke køber fresh Maps får man så aldrig opdateret sine kort?
I min Iphone 4's er kortene fra q1 2012. I min kones 3 gs er de fra q3 2011.
Hvordan kan det være når Navigon er fra samme app store konto

Joost
Thu Jun 14, 2012, 6:12
Kortene opdateres normalt gratis ved ny version via AppStore.

iPhone 4s via Tapatalk

jseverinsen
Thu Jun 14, 2012, 6:17
Ok. Det prøvede jeg med konens 3 gs. Men den har stadig kort fra Q3 2011

Joost
Thu Jun 14, 2012, 6:32
Prøv læs versionen på begge enheder - måske kan 3Gs ikke opgraderes yderligere??

iPhone 4s via Tapatalk

jseverinsen
Thu Jun 14, 2012, 6:47
De har nøjagtig samme versions nr. 😥

ladjo
Thu Jun 14, 2012, 12:47
Hejsa.

Navigon har desværre for et stykke tid siden ændret praxis på dette punkt.

Det er nu nødvendigt at købe Fresh maps opdatering i 2 år for at få nye kort.

Hvis du køber en ny Navigon app. følger der en garanti for nyeste kort med...

Garmin, Tomtom, CoPilot, R66 og Sygic opdaterer stadig kortene med de nye versioner !

Hvorfor Navigon har valgt denne strtegi vides ikke... men nu forsvinder Navigon jo nok snart, da Garmin har proklameret at det bliver Garmin navnet der skal fortsætte solo, efter opkøbet...

STIVAN
Sat Jun 16, 2012, 11:00
Hejsa.

Garmin, Tomtom, CoPilot, R66 og Sygic opdaterer stadig kortene med de nye versioner !

Hvorfor Navigon har valgt denne strtegi vides ikke... men nu forsvinder Navigon jo nok snart, da Garmin har proklameret at det bliver Garmin navnet der skal fortsætte solo, efter opkøbet...

Der er jeg ikke helt enig. Jeg har kun hørt det samme som Joost nævner og hvad de selv udtaler sig om og de svar de giver kunderne.
Hver gang Navigon opdaterer deres program via AppStore så er der også en ny kortopdatering med.. som regel hver 5-6 mdr. Hvad man tidligere har set.
Men hvis man ikke vil vente, kan man købe deres kortopdatering som skulle komme hver 3 mdr.

Joost
Sat Jun 16, 2012, 11:50
Hejsa.

Jeg har Garmin, men de har intet opdateret siden v2.0 udkom i november 2011, det er nu ca. 7 mdr. siden.
Navigon kommer snart med v2.1 - og her får vi nye kort (kører beta på den nu).

iPhone 4s via Tapatalk

stjans
Sat Jun 16, 2012, 11:54
Jeg har Garmin, men de har intet opdateret siden v2.0 udkom i november 2011, det er nu ca. 7 mdr. siden.
Navigon kommer snart med v2.1 - og her får vi nye kort (kører beta på den nu).

iPhone 4s via Tapatalk

Kanon - lige til ferien :-)

Joost
Sat Jun 16, 2012, 12:10
Kanon - lige til ferien :-)

Det håber jeg :-)

iPhone 4s via Tapatalk

The Boss
Sat Jun 16, 2012, 13:16
Det håber jeg :-)

iPhone 4s via Tapatalk

Kan du løfte sløret lidt for hvad der er af nyheder i den kommende opdatering? Eller er det top hemmeligt.:lol:

Joost
Sat Jun 16, 2012, 13:41
Det er det faktisk :-)
- Improved map manager UI
- Google street view (target confirmation screen)
- Manual blocking
- Route info in show complete route screen
- Cockpit Feature (in app purchase)
- Mobile Alert Live is now available.

iPhone 4s via Tapatalk

STIVAN
Sat Jun 30, 2012, 0:10
Nu kom Q2, Nu vi næsten hellere ikke inde i Q3 :D Spændende og se hvad de har fåe opdateret på kortet, om Frederikssundsmotorvejen/Jyllingvejen er kommet med :)

Nuke
Sat Jun 30, 2012, 6:08
Det er det faktisk :-)
- Improved map manager UI
- Google street view (target confirmation screen)
- Manual blocking
- Route info in show complete route screen
- Cockpit Feature (in app purchase)
- Mobile Alert Live is now available.

iPhone 4s via Tapatalk
Joost, jeg formoder du stadigvæk beta tester for Navigon! Ville være dejligt hvis du kunne forslå dem Backup af Settings til Sky'en, sådan så man altid kan gendanne sine fortrukne samt historiken.
Sent from my Lumia 800 using Board Express

jseverinsen
Sat Jun 30, 2012, 6:25
Hvis man her kan give ønsker til Navigon (har nemlig prøvet at maile til dem direkte) så har jeg dette.
Før sidste opdatering, tror jeg nok, kunne man direkte fra sine kontakter vælge Navigon. Dette kan man ikke mere. Bliver direkte ledt til Maps når der trykkes på en adresse i kontakter.

Joost
Sat Jun 30, 2012, 8:04
Joost, jeg formoder du stadigvæk beta tester for Navigon! Ville være dejligt hvis du kunne forslå dem Backup af Settings til Sky'en, sådan så man altid kan gendanne sine fortrukne samt historiken.
Sent from my Lumia 800 using Board Express

Du kan pt. kun overføre dine maps og settings via iTunes. Efter Garmin overtog er betaforummet lidt anderledes.

iPhone 4 via Tapatalk

thefish
Tue Jul 03, 2012, 12:31
Så blev 2.1 frigivet. Det ser ikke ud til, at jeg fik opdateret mine Q3 2011 kort til noget nyere. Nu har jeg dog købt "Fresh maps" og fik derved Q2 2012 på telefonen :-)

Er der andre der har problem med at ekstra køb som "Traffic Live" og "Panorama View 3D", som tidligere er købt, forsvinder igen når applikationen bliver genstartet?
Det skal siges, at jeg kører iOS 6.0 beta 2, så det har muligvis noget med det at gøre.

STIVAN
Tue Jul 03, 2012, 12:36
[Only registered and activated users can see links]
Navigationen fungerer som helhed fint nok hvis man skal navigere men der er bare andre issues der kan være irriterende, som at den henter samme landkort flere gange i træk bla.. Og det du også oplever..

thefish
Tue Jul 03, 2012, 15:10
Tak for dit svar, STIVAN. Så er jeg i hvert fald ikke alene med problemet. Så må vi satse på at Navigon/Garmin får rettet det inden final version af iOS 6.

STIVAN
Tue Jul 03, 2012, 15:34
Samme siger jeg, fordi man tænker lidt om det er ens telefon men når man er "heldig" du så også oplever det samme så man klar over det altså er App'en.

Det skulle de gerne gøre, nævnte problemerne for dem i håb om at de måske havde mulighed for at kunne rette det inden, men i hvertfald også så de var klar over problemerne. De kunne ikke garantere at det ville være rettet imens det er i Beta, men de vil tage specielt højde for de problemer jeg havde med dem til når iOS6 går ud af beta! Så forhåbentlig :) ellers skulle jeg tage fat i dem igen, hvis det ikke var rettet. Så nu må den officielse udgivelse af iOS6 godt snart komme.

@Joost Hvordan fungere Cockpit, er det noget værd? Er det noget man burde betale 24,- for?

Synes det er ærgerligt, at de har åbnet op for UK postnumre for alle.. da man i tidernes morgen har betalt penge for det!