PDA

Vis fuld Version : Notesbog til iPad

Rapo
Mon Apr 23, 2012, 14:25
Hey
Står og skal en tur til Hamburg i morgen med skolen, og vi har fået at vide vi skal have kamera og notesbog med..
Her tænker jeg så på at tage min iPad med i stedet for den store notesbog og spejlrefleks.
Så ville høre om der findes en program ala Microsoft Onenote hvis folk kender det..

Altså et program hvor man både kan skrive og tegne noter, samt indsætte billeder i samme dokument nærmest...

Må gerne koste lidt..

På forhånd tak (:

Sent from my new iPad using Tapatalk

ladjo
Mon Apr 23, 2012, 15:20
Tjek Evernote f.eks...

Og det koster gratis... for alm. mennesker... ;o)

Ngandersen
Mon Apr 23, 2012, 15:22
Hvorfor ikke bare bruge Onenote ? Det findes til iPad

Ngandersen
Mon Apr 23, 2012, 15:25
Ellers kan du måske finde lidt her
[Only registered and activated users can see links]

SonniBoy
Mon Apr 23, 2012, 15:26
Til skolebrug har jeg ofte taget noter med Notability og Notes Plus. Skal man annotere PDF dokumenter, er iAnnotate min favorit, hvis ellers det er relevant.

Har afprøvet en del programmer til formålet, men kan ikke helt huske hvilke der var gode og hvorfor - det er et stykke tid siden jeg har brugt dem dagligt.

Sent from my iPad via Tapatalk

apollo14dk
Mon Apr 23, 2012, 15:41
Tjek Evernote f.eks...

Og det koster gratis... for alm. mennesker... ;o)

Og den kan netop det som Rapo efterspørger, bruger den selv til møder.

Rapo
Mon Apr 23, 2012, 16:43
Ser ud til at Evernote gør det fint ja (:
Viste ikke Onenote var til iPad, men synes Evernote virker mere uverskueligt, men tak for tippet (:

Mangler bare man kunne tegne i sine noter i Evernote, så ville det være perfekt (:
Eneste ting er at der står "tilgå noter offline" under premium fordele..
Eftersom programmet skal bruges i Tyskland vil jeg ikke have net, så vil det stadig virke uden problemer?

Sace
Mon Apr 23, 2012, 18:13
Jeg vil helt klart anbefale notes plus. Det koster en smule, men er ret genialt! Det har også fået pdf annotation og copy/paste direkte fra websites. Jeg har faktisk taget en del ret fine noter med div. udregninger og tegninger med det.

Hr. Grønholdt
Mon Apr 23, 2012, 18:50
Hvad med "Note Taker HD" jeg kender det ikke personligt, men ser ud til at det også kan det Rapo efterlyser.

Sace
Mon Apr 23, 2012, 20:16
Hvad med "Note Taker HD" jeg kender det ikke personligt, men ser ud til at det også kan det Rapo efterlyser.

Det har jeg også haft, fik det faktisk refunderet igennem itunes, da jeg slet ikke var tilfreds med det. Men det er over et halvt år siden, måske det er blevet bedre med opdateringer osv. siden.

deepo
Tue Apr 24, 2012, 8:25
Eneste ting er at der står "tilgå noter offline" under premium fordele..
Eftersom programmet skal bruges i Tyskland vil jeg ikke have net, så vil det stadig virke uden problemer?

Man skal købe Evernote for at bruge det offline.

/Mogens

Rapo
Sat Apr 28, 2012, 7:00
Endte med at købe notes plus, og det virkede rigtig godt til formålet..
Den har dog en del fejl der skal rettes før jeg ville bruge det igen..

Men tak for inputs drenge (:

Sace
Sat Apr 28, 2012, 7:37
Endte med at købe notes plus, og det virkede rigtig godt til formålet..
Den har dog en del fejl der skal rettes før jeg ville bruge det igen..

Men tak for inputs drenge (:

Desværre er der generelt mange småting i de programmer, som kan rettes.

Men noget jeg lige kom i tanke om (beklager jeg ikke skrev det tidligere) : notes plus fungerer meget skidt hvis multitasking gestures er aktiveret!

Rapo
Sat Apr 28, 2012, 12:19
Med multitasking mener du så den del på iPad hvor man kan bruge 4 fingre til at styre den med i stedet for home knappen?

Men det jeg oplever at de værste problemer med programmet er at det lagger temmelig meget efter min smag.
Der mangler den lækre Apple smooth følelse over det..
Når man har taget et billede og trykker "use" står den og tænker 5 sek før den sætter det ind, og giver ingen indikation på knappen om at man har trykket, så man bare står og tror man ikke ramte knappen..
Når man skal rykke rundt på et billede man har taget, hakker den rigtig meget..
Billeder man tager igennem app'en bliver ikke gemt i kamera rullen så man også har dem i stor version.
Den loader billeder og tekst meget langsomt når man bladrer de forskellige sider igennem man har skrevet ..
Tager virkelig lang tid om at eksportere en pdf..

Og dette er på den nye iPad, så tænker det kun er værer på en af de ældre modeller?
Overvejer meget at skrive til udvikleten, for synes ille det er optimalt, og man mister lysten til at bruge programmet, hvilket jeg synes er træls når man har betalt 50 kr for det :/

Sace
Sat Apr 28, 2012, 15:55
Ja det var det jeg mente.

Men resten kan jeg faktisk ikke rigtigt genkende. Men skal siges at jeg ikke bruger at klippe billeder ind eller lign, jeg skriver mest bare rene noter. Jo, den er sløv når den skal hente et mange siders dokument første gang, men når det først er loadet går det faktisk ret fint. Det er på en iPad 2.

Hvis du ikke er tilfreds kan du jo bare skrive til itunes support og få det refunderet - gjorde jeg med notetaker HD, idet jeg fandt det ubrugeligt.

Med multitasking mener du så den del på iPad hvor man kan bruge 4 fingre til at styre den med i stedet for home knappen?

Men det jeg oplever at de værste problemer med programmet er at det lagger temmelig meget efter min smag.
Der mangler den lækre Apple smooth følelse over det..
Når man har taget et billede og trykker "use" står den og tænker 5 sek før den sætter det ind, og giver ingen indikation på knappen om at man har trykket, så man bare står og tror man ikke ramte knappen..
Når man skal rykke rundt på et billede man har taget, hakker den rigtig meget..
Billeder man tager igennem app'en bliver ikke gemt i kamera rullen så man også har dem i stor version.
Den loader billeder og tekst meget langsomt når man bladrer de forskellige sider igennem man har skrevet ..
Tager virkelig lang tid om at eksportere en pdf..

Og dette er på den nye iPad, så tænker det kun er værer på en af de ældre modeller?
Overvejer meget at skrive til udvikleten, for synes ille det er optimalt, og man mister lysten til at bruge programmet, hvilket jeg synes er træls når man har betalt 50 kr for det :/