PDA

Vis fuld Version : SMS fra Danmark til Frankrig og omvendt.

Jaws
Sun Jun 27, 2004, 15:10
Hej,

jeg har en kæreste, som desværre lige et flyttet til Frankrig. Jeg vil gerne sende lidt SMS til hende og hun vil gerne sende til mig fra Frankrig.
Jeg har Telmore her i Danmark og hun har endnu ikke noget abonnement i Frankrig.

Hvad koster det at sende SMS til Frankrig fra Telmore og er der noget, som er billigere?

Hvilket abonnement skal min kæreste vælge i Frankrig for at kunne sende de billigste SMSer til Danmark?

Probst
Sun Jun 27, 2004, 15:19
Det koster 2,70 kr at sende en sms fra Danmark til Frankirg med Telmore, hvis du har oprettet Udlandstelefoni. Du kan vist ikke sende til Frankrig uden at have denne ekstra service, som koster 20 kr at oprette

Discoman
Sun Jun 27, 2004, 15:41
Heysa Jaws.

Da du har telmore skal du betale 2,70 kr pr sms. Hvis du opretter et Sonofon/CBB abb skal du betale nomal SMS takst (CBB = 0,19 øre) Der er altså MANGE penge at spare. Jeg ved ikke med franske Udbydere men da jeg var i frankrig her i torsdags, skulle jeg roame til et firma der hed "Bouygtel" for det var billigst for mig. Jeg ved ikke om det kan hænge sammen med billige priser for hende! Det har ikke været muligt for mig at undersøge de franske teleselskaber da de ikke har engelsk som valgmulighed på deres side. Men hvis jeg var hende og havde adgang til internet ville jeg tilmelde mig www.coolsms.dk og sende til dig derfra..! Håber du kan bruge det til lidt.. 8)

A. Lunde
Sun Jun 27, 2004, 20:09
En anden mulighed er at din kæreste opretter et Telmore nummer med udlandstelefoni.

Hvis hun har adgang til Internet, så kan hun sende WEB-SMS til dig for 20 øre/stk. (coolSMS koster 25 øre) og du kan sende til hendes danske nr. til normal pris (det koster ikke noget at modtage SMS i Frankrig)

Jaws
Sun Jun 27, 2004, 21:44
Hvad koster det hvis jeg sender fra Telmore web-SMS til hendes Telmore nummer (med udenlandstelefoni) i Frankrig?

A. Lunde
Sun Jun 27, 2004, 22:26
Hvad koster det hvis jeg sender fra Telmore web-SMS til hendes Telmore nummer (med udenlandstelefoni) i Frankrig?
Det koster 20 øre. Det koster det også hvis du sender fra din mobiltelefon, da du sender til en dansk telefon (samme pris uanset hvor den befinder sig)

Jaws
Sun Jun 27, 2004, 22:29
Er du 100% sikker på, at hvis jeg sender en SMS fra Danmark til Frankrig (begge telefoner er Telmore med udlandstelefoni), koster det kun 20 øre?

A. Lunde
Sun Jun 27, 2004, 22:37
Ja! Jeg er sikker!
Du kan jo egentlig ikke vide at telefonen befinder sig i udlandet, derfor kan du aldrig komme til at betale mere end det normalt koster at ringe/sende til en dansk telefon.

Hvis du derimod ringer til hende på hendes danske telefon, så betaler hun for at modtage opkaldet... men modtagelse af SMS koster ikke noget i Frankrig.

Jaws
Sun Jun 27, 2004, 22:38
wow... så er der jo ikke noget problem!

Tak for hjælpen!

A. Lunde
Sun Jun 27, 2004, 22:41
Var så lidt ;)

Discoman
Sun Jun 27, 2004, 22:53
wow... så er der jo ikke noget problem!

Tak for hjælpen!

Du skal så lige huske det koster omkring 2 kr når hun sender tilbage..! Derfor er jeg næsten sikker på løsningen med at hun havde et fransk telefon selskab og du havde CBB ville være billigere..!

A. Lunde
Mon Jun 28, 2004, 12:48
Medmindre hun sender WebSMS fra nettet.... de koster nemlig kun 20 øre.

Kender ikke priser for franske teleudbydere, men tror også de tager ret godt fat med SMS prisen...