PDA

Vis fuld Version : iTunes opdatering 10.2 problem

mogenslyhne
Thu Mar 03, 2011, 15:04
Jeg har problemer med at opdatere iTunes hver gang, der kommer en ny opdatering. Jeg får i slutningen af installeringen flg. besked:
Der opstod en fejl under installering af opdateringen. Hvis problemet fortsætter, kan du vælge funktioner> Hent kun og prøv at installere manuelt
Synes ikke der er et punkt i Itunes, der hedder "Funktioner"

Er der en forklaring på, at jeg hver gang, der er opdateringer til iTunes, må slette iTunes fra computeren og installere helt forfra. Håber nogen kan hjælpe, da jeg er lidt træt af at skulle starte forfra hvergang.
Styresystem: Windows 7

mogenslyhne
Thu Mar 03, 2011, 15:18
Jeg har problemer med at opdatere iTunes hver gang, der kommer en ny opdatering. Jeg får i slutningen af installeringen flg. besked:
Der opstod en fejl under installering af opdateringen. Hvis problemet fortsætter, kan du vælge funktioner> Hent kun og prøv at installere manuelt
Synes ikke der er et punkt i Itunes, der hedder "Funktioner"

Er der en forklaring på, at jeg hver gang, der er opdateringer til iTunes, må slette iTunes fra computeren og installere helt forfra. Håber nogen kan hjælpe, da jeg er lidt træt af at skulle starte forfra hvergang.
Styresystem: Windows 7

Glemte at skrive, at hvis jeg efterfølgende prøver at starte iTunes før jeg en dialogboks, der siger at Itunes ikke er korrekt installeret. Får så mulighed for, at få iTunes til at reparere. Svarer jeg ja til det, kommer der en dialog, der fortæller. "Could not delete service". Og så sker der ikke mere, efter at have svaret ok.

confferen
Thu Mar 03, 2011, 15:42
Hvad sker der hvis du henter og installere fra iTunes.com?

mogenslyhne
Thu Mar 03, 2011, 22:29
Hvad sker der hvis du henter og installere fra iTunes.com?

Har fjernet iTunes helt i fjern programmer i kontrolpanelet.
Hentet Itunes på Itunes.com, men får under installation flg.
meddelse:

Serviceprogrammet iPod-tjeneste kunne ikke starte. Kontroller, at du har de nødvendige rettigheder til at starte systemserviceprogrammer

Jeg har administratorrettigheder på pc'en.
Jeg kan kun ignorere meddelelsen og installationen fortsætter. Efter endt installation får jeg efter opstart af iTunes flg. fejl:
Der opstod en ukendt fejl (-42032)

Hvad kan der dog være galt, og hvad er det for rettigheder jeg ikke har omkring serviceprogrammer? Det er åbenbart her det går galt! Nogen der kan hjælpe?

mogenslyhne
Fri Mar 04, 2011, 8:12
Det er lykkedes mig, efter 2 gange at have fjernet iTunes fra computeren i kontrolpanelet at få installeret ver. 10.2, men ved opstart af programmet får jeg stadig beskeden:

Honey
Fri Mar 04, 2011, 15:48
Den fejl har jeg fået ved de sidste 5 itunes opdateringer.

Virker kun når jeg gør det manuelt.

confferen
Fri Mar 04, 2011, 16:17
Det er lykkedes mig, efter 2 gange at have fjernet iTunes fra computeren i kontrolpanelet at få installeret ver. 10.2, men ved opstart af programmet får jeg stadig beskeden:

Er Windows fuldt opdateret?

mogenslyhne
Fri Mar 04, 2011, 19:01
Ja Windows er opdateret. Jeg har i kontrolpanelet fjernet alt software, der har med Apple at gøre. Installerer iTunes fra iThunes.com. Får ingen fejlmeddelelser under installation , men stadig den ukendte fejl, når programmet startes (-42032). Har lige opdateret min stationære pc med XP uden problemer. Har søgt på Google vedr. fejl 42032, men har ikke kunne finde noget brugbart.

Tillquist
Fri Mar 04, 2011, 19:43
Jeg havde også den fejl igår og så gad jeg ikke bakse med det.

Så prøvede jeg igen idag og valgt at installer Safari 5 samtidig og så gik opdateringen igennem af 10.2

Jeg kører Win7 ultimate 32bit

mogenslyhne
Sat Mar 05, 2011, 9:15
Jeg havde også den fejl igår og så gad jeg ikke bakse med det.

Så prøvede jeg igen idag og valgt at installer Safari 5 samtidig og så gik opdateringen igennem af 10.2

Jeg kører Win7 ultimate 32bit

Fjernede du iTunes før installation? Og skulle det hjælpe at hente programmet i Safari, så vil jeg da gøre det. Men det lyder da mærkeligt, at det skulle kunne gøre det.
Jeg tror selv , at der stadig ligger et eller andet fra Apple på min pc, som ikke bliver fjernet selvom jeg fjerner al Apple software i tilføj og fjern programmer i kontrolpanelet. Så jeg er stadig på jagt efter en løsning. Jeg ved heller ikke, hvilken indflydelse fejlen (-42032) har. Programmet ser ud til at være opdateret til iTunes 10.2, så hvad der sker, når min iPhone skal opdateres d. 11. marts ved jeg ikke.

ccsep
Mon Mar 07, 2011, 8:12
Har også bøvlet med samme problem, ved de sidste mange opdateringer af iTunes og jeg kunne iøvrigt heller ikke installere den downloadede version.

Problemet blev i første omgang løst, ved at afinstallerer iTunes og derefter installerer den nye version, men det er jo også en anelse træls i længden.

Efter nogen søgen på nettet, fandt jeg en løsning, som tilsyneladende har virket ved den nyeste opdatering.

Hentede, installerede og kørte ccleaner (registry cleaner) og vupti, så kørte opdateringen perfekt indefra iTunes (ethvert andet registry cleaner program kan formodentlig også anvendes).

Til gengæld bakser jeg stadig med, at få iTunes services "apple mobile devices og bonjour" til at starte automatisk, når jeg genstarter pc'en.

hilsen
Claus

mogenslyhne
Mon Mar 07, 2011, 16:17
[QUOTE=ccsep;1439399]Har også bøvlet med samme problem, ved de sidste mange opdateringer af iTunes og jeg kunne iøvrigt heller ikke installere den downloadede version.

Problemet blev i første omgang løst, ved at afinstallerer iTunes og derefter installerer den nye version, men det er jo også en anelse træls i længden.

Efter nogen søgen på nettet, fandt jeg en løsning, som tilsyneladende har virket ved den nyeste opdatering.

Hentede, installerede og kørte ccleaner (registry cleaner) og vupti, så kørte opdateringen perfekt indefra iTunes (ethvert andet registry cleaner program kan formodentlig også anvendes).

Jeg har nu for 4. gang afinstalleret alt fra Apple i flg rækkefølge:
iTunes
Quick Times
Apple Software Update
Apple Mobile Device Support
Bonjour
Apple Application Support

Kørt CCleaner: Registry Cleaner

Genstartet computeren

Installeret iTunes fra ny.
Er lige spændt hver gang, men desværre samme besked når iTunes startes: Der opstod en ukendt fejl (-42032).
Er der ingen her, der har bud på,en løsning?
Kan se, at andre har haft samme fejlmeddelelse, men ingen løsning.

confferen
Mon Mar 07, 2011, 17:25
Har du prøvet at kører iTunes i kompatibilitetsmode? Evt som admin?

mogenslyhne
Mon Mar 07, 2011, 17:53
Har du prøvet at kører iTunes i kompatibilitetsmode? Evt som admin?

Nej! Hvordan gør jeg lige det?

confferen
Mon Mar 07, 2011, 18:18
Nej! Hvordan gør jeg lige det?

Højreklikker på iTunes-ikonet og vælger Egenskaber.

mogenslyhne
Mon Mar 07, 2011, 22:54
Højreklikker på iTunes-ikonet og vælger Egenskaber.

Mange tak for det! Det ser ud som om det løser problemet. Åbnede iTunes som administrator og jeg får ikke fejlen. Heller ikke efter genstart og alm. åbning af iTunes. Men hvorfor skal der bare det til?

MarkB
Mon Mar 07, 2011, 23:41
Windows er bizart på det punkt, der er ingen grund, det er bare mærkeligt :D

Ej spøg til side, så er det et spørgsmål om rettigheder som du af en eller anden grund ikke må få ifølge windows medmindre du kører det som admin (Også selv om du er logget ind som admin)..

Tillquist
Tue Mar 08, 2011, 6:11
Fjernede du iTunes før installation? Og skulle det hjælpe at hente programmet i Safari, så vil jeg da gøre det. Men det lyder da mærkeligt, at det skulle kunne gøre det.
Jeg tror selv , at der stadig ligger et eller andet fra Apple på min pc, som ikke bliver fjernet selvom jeg fjerner al Apple software i tilføj og fjern programmer i kontrolpanelet. Så jeg er stadig på jagt efter en løsning. Jeg ved heller ikke, hvilken indflydelse fejlen (-42032) har. Programmet ser ud til at være opdateret til iTunes 10.2, så hvad der sker, når min iPhone skal opdateres d. 11. marts ved jeg ikke.

Nej, den installationen uden at jeg skulle afinstallere den forige.

Hans Ole
Wed Mar 09, 2011, 23:09
Siden iTunes 10.2 Jeg har også fået fejl -42032 ved start af iTunes. Når den kommer tror iTunes at computeren ikke længere er godkendt til min iTunes konto. Når jeg så godkender computeren, siger iTunes at den allerede er godkendt.

Dette problem kan man som nævnt ovenfor løse ved at starte iTunes som administrator og godkende computeren. Herefter kan den fint køre igen som normal bruger.