PDA

Vis fuld Version : Nokia 6220

Sider : [1] 2

flygirl
Mon Jun 02, 2003, 13:00
Er der nogen, der har en præcis dato på, hvornår Nokia 6220 er til at købe i Danmark?

Og en evt. pris!?!

Prof
Mon Jun 02, 2003, 13:05
Omkring 3. Kvartal. Det står på Nokias hjemmeside.. Det er altit svært at finde ud af prisen, så den kender jeg desværre ikk... Ellers andet du vil vide om den? :wink:

flygirl
Mon Jun 02, 2003, 13:11
Jeg havde godt set, at det var 3. kvartal - men havde lidt håbet på en mere præcis dato... 3. kvartal kan være alt fra 1. juli til 30. september. Jeg skal nemlig bruge en ny mobiltelefon snart - og jeg rejser til USA i et halvt år i midten af juli. Så overvejer at købe den derovre... ved du noget om mobilpriser i USA...

Prof
Mon Jun 02, 2003, 13:19
Har faktisk lige været der ovre :D Telefonerne er extremt billige 8) Du skal bare passe lidt på... Nogle af telefonerne ligner meget hindanden, men det er de ikk! Teleselvskaberne for producenterne til at lave en specielt designet kun til dem, hvis du forstår... :wink: Er du nu også sikker på man kan få den der ovre??? Den kører jo på GSM 900, 1800 og 1900... i USA bruger de mest CDMA og TDMA, ikk særlig meget GSM... Prøv at kigge på nokiausa.com. Hvis den ikk er der, kommer den ikk der ovre... Hov, den er derinde, så du har nok ret... :wink:

Prof
Mon Jun 02, 2003, 13:20
Nej!!! Det er 6200, den kan ikk bruges her hjemme! Den har GSM 850 ikke 900, som er det vi bruger her hjemme... Så du skal nok ikk købe den derovre 8) :wink: :lol:

flygirl
Mon Jun 02, 2003, 22:57
Tak for dine råd! Jeg må indrømme, at jeg er lidt i syv sind omkring, hvilken telefon jeg skal købe og hvornår og hvor. Jeg vil gerne have en Nokia telefon - der skal være kamera - og den skal kunne fungere i USA, da jeg skal bruge den derovre i det næste halve år. Og Nokia 6220 virker til at have en del fordele frem for Nokia 7250... er ikke så vild med designet på 7250 og der er en del flere fordele ved 6220. Jeg ved det ikke...

DeeKay
Tue Jun 03, 2003, 0:27
Tak for dine råd! Jeg må indrømme, at jeg er lidt i syv sind omkring, hvilken telefon jeg skal købe og hvornår og hvor. Jeg vil gerne have en Nokia telefon - der skal være kamera - og den skal kunne fungere i USA, da jeg skal bruge den derovre i det næste halve år. Og Nokia 6220 virker til at have en del fordele frem for Nokia 7250... er ikke så vild med designet på 7250 og der er en del flere fordele ved 6220. Jeg ved det ikke...

6220 bliver også rigtig fed, den kommer til at have Symbian series 60 som 3650 og 7650, og designet er efter min mening for fedt... Men midt juli er nok lige tidligt nok, den kommer sikkert omkring august eller noget i den stil... Svedig fon 8)

flygirl
Tue Jun 03, 2003, 0:41
Mht Nokia 7250eren kommer jeg til at tænke på... Hvis man gerne vil lægge de billeder man har taget med det indbyggede kamera over på en computer... Kan man gøre det uden at sende dem til en e-mail adresse??? Jeg tænker på, om man kan bruge et kabel af en eller anden art, som man tilslutter kameraet til computeren, så de automatisk bliver lagt over på computeren...
Er der evt et kabel med i startpakken - eller skal man investere i et sådan et kabel - og hvor meget koster sådan et?

flygirl
Tue Jun 03, 2003, 0:44
og hvad er det så lige at Symbian series 60 som 3650 og 7650 er???

og tak for dit svar!!!

Rasmus
Tue Jun 03, 2003, 0:52
DeeKay->

Jeg nægter stadig at tro på at det er Series60.

Kan det ikke være Series45 som fx 6650 kommer til at have?

Det tror jeg kunne være en mulighed da, jeg også har hørt at den skulle have en menu med miniature ikoner som set i T68i.

Gæst0001
Tue Jun 03, 2003, 1:36
flygirl: næ den kommer ikke til at have s60.... men derimod s40 som de fleste andre nokiamobiler... dog rart at se der denne gang er bare lidt nyt udover designet...

sønderjyden
Tue Jun 03, 2003, 1:47
Hej flygirl...

Til dit :?: omkring overførsel af billeder....

Du kan enten bruge Ir eller datakabel, Ir er nok det billigeste og passer også til flere telefoner, hvorimod datakabel er bygget til hver enkel fon..

Jeg har selv 6610'eren i sort, er kanon glad for den.. Ejer også original stander/lader og datakabel til den, har også haft kamera til den, men brugte det ikke, da jeg syntes at det var lidt "bøvlet".....

MEN så er det jo at 6220 snart (jubii) kommer på gaden, og jeg er så heldig at mit "tilbehør" også passer til den.... :D :D :D

Den må MEGET gerne udkomme i Juli, der kommer Telmore jo med FRI MMS/GPRS, så ville det være fedest at være ejer af en 6220.....

Wickings
Tue Jun 03, 2003, 2:22
Fik ikke lige fat i.... nogen der ved hvad den ca kommer til at koste??

DeeKay
Tue Jun 03, 2003, 10:31
flygirl: næ den kommer ikke til at have s60.... men derimod s40 som de fleste andre nokiamobiler... dog rart at se der denne gang er bare lidt nyt udover designet...

Den KOMMER til at have S60 som 3650 og 7650.

Flygirl :arrow:
Series 60 er det menusystem der ligger på telefonerne. Du har vel set det på en 7250/7210/6610? Det er series 40, hvorimod det til 7650 (og andre) er mere som en PDA. Kalenderen er bedre, den kommer med ikonmenu og en masse software kommer til at passe til systemet, og ikke bare java. Ved ikke om det hjalp...

Det skal også lige siges at jeg har brugt IR til mine billeder i lang tid nu, uden et eneste problem

Rasmus :arrow:
Jeg ved bare hvad jeg har fået af vide og så.. Men jeg mener bare S45 til 6650 er skrevet direkte til den tlf...

Gæst0001
Wed Jun 04, 2003, 0:10
Deekay: ok... du bliver ved... det vil med andre ord sige:
1. den kører symbianos 6.1 med nokia series 60 interface?
2. den har en cpu på mindst 60mhz?
3. den har et skærmareal på 176x220 pixels som series 60 kræver som mindstekrav?
4. den har de 4 ekstra hardwareknapper til navigation som s60 kræver?
5. nokia lyver i deres developer newsletter hvor de kalder den "the newest s40 phone" el. lign...?
6. nokia lyver i deres propagandablad fra april hvor de skriver det samme?

jeg kan modbevise alle 6 bare ved at kigge på nokias hjemmeside... men hvis du mener de lyver der så giv mig noget hard evidence at kigge på :D

DeeKay
Thu Jun 05, 2003, 11:55
Deekay: ok... du bliver ved... det vil med andre ord sige:
1. den kører symbianos 6.1 med nokia series 60 interface?
2. den har en cpu på mindst 60mhz?
3. den har et skærmareal på 176x220 pixels som series 60 kræver som mindstekrav?
4. den har de 4 ekstra hardwareknapper til navigation som s60 kræver?
5. nokia lyver i deres developer newsletter hvor de kalder den "the newest s40 phone" el. lign...?
6. nokia lyver i deres propagandablad fra april hvor de skriver det samme?

jeg kan modbevise alle 6 bare ved at kigge på nokias hjemmeside... men hvis du mener de lyver der så giv mig noget hard evidence at kigge på :D

Okay, de første prototyper er til test nu og jeg har fået af vide at den kommer med en ikonbaseret menu som 7650 og lign. Udover det har jeg også selv set en af dem med det OS på... SKal ikke kunne sige om det bliver en mellemting mellem 60 og 40, men bare at det stensikkert ikke er Series 40 som på min 7210..... (PLEAASE LAD DET BLIVE EN REDIGERET S60 :D)

PacMan
Thu Jun 05, 2003, 12:32
Bare et bud på hvad den ville koste 8) 3900-4200Kr :wink:
3. Kvartal er jo september! Logisk nok :o

flygirl
Thu Jun 05, 2003, 14:37
øøøøh... 3. kvartal er alt fra juli til september...

Gæst0001
Thu Jun 05, 2003, 15:07
Nå... for at være seriøse og holde os til spørgsmålet:

Er der nogen, der har en præcis dato på, hvornår Nokia 6220 er til at købe i Danmark?

Og en evt. pris!?!

den dag du får en PRÆCIS dato på en udgivelse af semi-highend bliver den dag verden går under :P

PacMan
Thu Jun 05, 2003, 16:10
Hvorfor er det lige alt fra juli?
1.Kvartal= 3mdr.
3.Kvartal= 9mdr