PDA

Vis fuld Version : Musik fra Legend via Bluetooth til anlæg?

yakken
Thu Sep 23, 2010, 10:56
Jeg kunne godt tænke mig at smide musikken fra min Legend over i anlægget, men jeg gider ikke have telefonen hængende i et kabel via headset-udgangen (Legends minijack-udgang har i forvejen en del støj, som jeg ikke gider døje med).

Jeg kan se, at man til iPhone kan købe forskellige løsninger, som plugges i rumpen af anlægget:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3474&zoneid=1

Vil jeg kunne bruge samme dongle til Legend (jeg går ud fra at A2DP er same-same?) eller er der andre der kan anbefale noget der virker? Og er der nogen der har erfaringer med sådanne løsninger?

dallerup
Thu Sep 23, 2010, 14:14
Det vil jeg tro du kan, jeg har et samsung anlæg med bluetooth indbygget og jeg kan fint forbinde med alle bluetooth ting jeg har prøvet med laptop/nexus one/htc magic

yakken
Thu Sep 23, 2010, 14:16
Nu har jeg købt Bluetooth-adapteren, så må det prøves. Jeg melder tilbage...

Dannemand
Thu Sep 23, 2010, 21:41
Lyder spændende :-)

Sikkert en batteri sluger :/

Lund
Fri Sep 24, 2010, 5:26
Ellers laver Sonyericsson denne her som fungerer rigtig godt:
http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/mbr-100?cc=dk&lc=da

Jeg har selv brugt den i nogle år efterhånden og har også et par kammerater der gør.
Den kan køre på lader når den bliver brugt, men den kan også virke på det indbyggede batteri.
Rigtig god lille størelse.
Høre telefoner kan forresten også plukkes i den.

yakken
Fri Sep 24, 2010, 9:28
Ja, det ligner jo noget tilsvarende. Det vil uden tvivl nappe batteri, men for det første så sender Bluetooth ikke med samme effekt, som eks. WIFI og for det andet så ved man jo på forhånd at musikafspilning sluger mere strøm end standby. Det er jeg helt afklaret med. Jeg har også en oplader liggende lige ved sofaen hvis det går helt galt. Hvis jeg derimod skulle sætte telefonen til anlægget via et jack-stik hver gang, så skulle jeg også rejse mig hver gang jeg lige ville skifte nummer...

MadsF
Fri Sep 24, 2010, 14:45
Den bruger selvfølgelig en del strøm. men jeg oplever da at min legend kan køre en pæn tid på denne måde uden at dø. I hvertfald nok tid til vi plejer at være godt ristede og alligevel kravler i byen ;)

yakken
Tue Sep 28, 2010, 17:03
Så har jeg modtaget Blutooth-dimsen og lige nået at lege med den i en times tid i går aftes. Installationen gik temmelig nemt - rent plug'n'play.

Streamingen af musikken går også fint, men man skal ikke stille sig i vejen for signalet, og telefonen må helst ikke lægges på "ryggen" så der blokkeres for Blutooth-antennen, som sidder bag det øverste plastic ved kameraet.

Rækkevidden er vel en 4-5 meter maks. hvilket også er fint til mit brug, men meget mere kan jeg ikke klemme ud af den. Heldigvis falder lyden helt ud og der er ikke tale om en gradvis forværring af signalet. Det er naturligvis min egen prioritering, men jeg vil hellere have et helt udfald (så jeg kan korrigere afstanden) end at have en dårlig lydkvalitet, som får lov at spille videre.

Lydkvaliteten er - så vidt jeg lige kan høre - også i orden. Jeg nåede at teste med både en gammel HTC Touch-et-eller-andet og min Legend og førstnævnte led tydeligvis under, at båndbredden ikke var tilstrækkelig. Tydelig ringen i lyden. På min Legend er der ikke noget at bemærke umiddelbart.

Et tillægsspørgsmål:
Lige nu sidder der kun et 2 GB kort i min fon, men jeg har et 16 GB liggende, som skal bruges så al musikken kan være der. Hvad sker der når jeg smider et tomt kort i telefonen, hvor der jo indtil nu har ligget alt muligt på - eks. billeder til kontakter, data fra programmer osv.? Jeg har ikke nogen adapter til at overføre data til PC'en via en kortlæser. Kan jeg blot kopiere alle mine data over på PC'en, sætte det nye kort i og så overføre alting igen med det samme (eller så hurtigt man nu kan nå det) uden derved at få mine programmer til at gå i sort over at der mangler filer? Hvis ikke: Hvordan sikrer jeg mig så, at det nye kort bliver præ-formatteret korrekt, så jeg kan kopiere mine data derover før det isættes telefonen? (sidstnævnte vil kræve at jeg får fat på en adapter først).

MadsF
Tue Sep 28, 2010, 20:41
Bare til orientering så alle ved det hvis de læser denne tråd, så er legend og en af de dårligere tlf. rent afstand osv. til dette. Har bla. testet med x10mini som kunne række 2-3 meter længere og faktisk næsten virkede selvom den blev lukket inde i køleskabet ca. 8 meter væk. Og man kan stå i vejen osv. Dette kan man overhovedet ikke med legend i samme stil som du også skriver i din anmeldelse :)

yakken
Wed Sep 29, 2010, 10:04
Jeg er overbevist om at det har noget med konstruktionen af skallen at gøre. Metallet skærmer temmelig godt og telefonen virker meget følsom overfor hvordan den vendes. Man kunne frygte at den nye Desire HD ville lide under samme problemer.

Nogen med en løsning til problemet med udskiftning af SD-kortet?

flychr
Thu Sep 30, 2010, 9:21
Hej

Jeg har ikke nogen adapter til at overføre data til PC'en
Du mener kort læser? Det er nok det nemeste med en kort læser. ved ikke om det går med usb kabel til tlf?
Prøv!
Med kort læser er det ingen problem! Har 16 gb i min og det virker fint med masser af musik og f.eks video podcarst med f.eks Beyondpod.
Chr

lucifax
Thu Sep 30, 2010, 22:17
Et tillægsspørgsmål:
Lige nu sidder der kun et 2 GB kort i min fon, men jeg har et 16 GB liggende, som skal bruges så al musikken kan være der. Hvad sker der når jeg smider et tomt kort i telefonen, hvor der jo indtil nu har ligget alt muligt på - eks. billeder til kontakter, data fra programmer osv.? Jeg har ikke nogen adapter til at overføre data til PC'en via en kortlæser. Kan jeg blot kopiere alle mine data over på PC'en, sætte det nye kort i og så overføre alting igen med det samme (eller så hurtigt man nu kan nå det) uden derved at få mine programmer til at gå i sort over at der mangler filer? Hvis ikke: Hvordan sikrer jeg mig så, at det nye kort bliver præ-formatteret korrekt, så jeg kan kopiere mine data derover før det isættes telefonen? (sidstnævnte vil kræve at jeg får fat på en adapter først).

Så vidt jeg husker gjorde jeg det sådan da jeg skiftede fra 16GB 32GB og det spillede bare... (Så vidt jeg husker 8))

yakken
Sat Oct 02, 2010, 14:18
Du mener kort læser? Det er nok det nemeste med en kort læser. ved ikke om det går med usb kabel til tlf?
Prøv!
Med kort læser er det ingen problem!
Chr
Jeg tror du misforstår hvad det er jeg spørger om. Jeg har 100% styr på hvordan jeg læser kortet - både via USB og via kortlæser. Jeg har dog ikke nogen kortlæser, som kan æde et micro SD-kort og en SD->Micro SD adapter koster på den anden side af 150 kr. hvilket er optrækkeri.

Lucifax: Efterhånden er der vel heller ikke andet at gøre end at prøve det. Problemet er dog, at jeg har adskillige ting på kortet, som telefonen bruger allerede i opstarten, såsom billeder til wallpaper og lockscreen, SMS'er mv. i Handscent, skin til Beatiful Widgets osv. osv. Alt dette vil jo ikke kunne hentes første gang jeg propper mit nye kort i, da det er tomt på dette tidspunkt...

lucifax
Sat Oct 02, 2010, 17:06
Lucifax: Efterhånden er der vel heller ikke andet at gøre end at prøve det. Problemet er dog, at jeg har adskillige ting på kortet, som telefonen bruger allerede i opstarten, såsom billeder til wallpaper og lockscreen, SMS'er mv. i Handscent, skin til Beatiful Widgets osv. osv. Alt dette vil jo ikke kunne hentes første gang jeg propper mit nye kort i, da det er tomt på dette tidspunkt...

Ja der må jeg melde pas for kan ikke huske hvorvidt jeg brugte min kortlæser i macbooken eller ej. Du kan dog købe den her:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21803

1.13 dollars og fri fragt det kan vist ikke gå helt galt :-)

yakken
Sat Oct 02, 2010, 17:30
Haha, ja det er dælme billigt. Jeg har endda 10 kr. stående på en Paypal-konto, så det prøver jeg lige. Så må vi se hvad der sker.

Tak for linket.

lucifax
Sat Oct 02, 2010, 18:38
Haha, ja det er dælme billigt. Jeg har endda 10 kr. stående på en Paypal-konto, så det prøver jeg lige. Så må vi se hvad der sker.

Tak for linket.

Det var så lidt. Hvis man skal finde noget billigt kineser halløj, er dealextreme altid et meget godt sted at starte

yakken
Tue Oct 05, 2010, 12:39
Jeg opdaterer lige denne tråd med ny status: Jeg har nu sendt Bluetooth-adapteren retur igen. Jeg fik endelig prøvet det hele af hjemme i stuen, hvor jeg kunne sammenligne 1:1 med både CD'en, og samme nummer på min iPod og det var ikke nogen god oplevelse. Det er klart at CD'en er bedre, men lyden via Bluetooth havde en - i mine ører - markant rumklang, hvilket var ret ødelæggende for alle vokaler. Sammenlignet med iPod'en, så lød det som om alt blev fremført i en kirke. Det må næsten være båndbredden af Bluetooth som er for begrænset til at sende musik i en ordenlig kvalitet.

Jeg kan ikke længere anbefale brugen af denne adapter med mindre man har en meget ukritisk tilgang til musik.

yakken
Sun Oct 10, 2010, 14:57
Som en sidste kommentar til dette emne, så har jeg gravet lidt videre i det her med kvaliteten af Bluetooth og fundet frem til at man basalt set har 2 codecs: HBC og apt-X. Sidstnævnte er dét der bør bruges til audio-afspilning, da lydkvaliteten kan måle sig med CD.

Her er så problemet: Jeg kan ikke se om det var Bluetooth-adapteren, som ikke understøttede apt-X eller om det er min Legend, som ikke gør det. Der findes Bluetooth-adaptere, som netop er designet til at køre med apt-X (QED Uplay f.eks. - sælges hos Hifiklubben), men om det vil være nok at købe en sådan er jeg ikke sikker på...

Hvis nogen kan grave disse informationer frem, så hører jeg gerne herom.