PDA

Vis fuld Version : iPhone vil ikke tænde, hjælp :)

tbj2803
Thu Mar 04, 2010, 12:03
Igår da jeg skulle sove smed jeg min Iphone i opladeren. Da jeg vågnede imorges er der sort baggrund et næsten tomt batteri og en rød klat i bunden. Neden under er der et lyn. Tager jeg opladeren ud forsvinder den røde klat, under batteriet kommer der en stikkontakt, pil og et lyn, hvorefter den slukker.

Jeg har prøvet at oplade den i 1 time (plus den har siddet i hele natten) uden resultat. Tager jeg den ud slukker den som sagt. Jeg har prøvet at holde home + sluk/tænd knappen nede = den slukker og kommer op med samme billed(næsten tomt batteri)

What to do?!? Den er jailbreaket i tidernes morgen OS 3.0. Jeg vil meget nødigt restore den da der ikke er backup taget i laaaang tid:( Stupid me!

jeb1982
Thu Mar 04, 2010, 12:15
Mit bedste forslag er at prøve at gendanne den.....

protoZ
Thu Mar 04, 2010, 14:25
Kan du ikke sætte den til computeren og tage en backup ?

tbj2803
Thu Mar 04, 2010, 17:28
Når jeg sætter den til computeren sker der intet, iTunes reagerer ikke. Det der sker er at min iphone kommer frem med et batteri, lille rød klat og et lyn. Hvordan gendanner man og mister man alt data?

Bakgi
Thu Mar 04, 2010, 17:31
Tja, det er sku en træls situation...

Kan du ikke få liv i den, kan du ikke gendanne, og kan du ikke gendanne den, så kan du ikke sende den ind til rep.
Hvis man jailbreaker sin iPhone mister man garantien!

dabp
Thu Mar 04, 2010, 17:59
Når jeg sætter den til computeren sker der intet, iTunes reagerer ikke. Det der sker er at min iphone kommer frem med et batteri, lille rød klat og et lyn. Hvordan gendanner man og mister man alt data?

Prøv lige og lad den sidde en time til computeren.
Undersøg også om der er snavs eller nogen defekter at se på dockconnectoren.
Sidst men ikke mindst, så kan man jo smide logicboardet i et virkende housing og gendanne den vej, det kan du altid kontakte mig om hvis det er, forsøget skal i hvert fald ikke koste dig noget :) Og hvis det virker, så kan du sende den til rep bagefter...

krede21
Thu Mar 04, 2010, 19:20
Prøv evt. med et andet usb-kabel, det kan være en af "pindene" der er røget..

tbj2803
Tue Mar 16, 2010, 16:49
Prøv lige og lad den sidde en time til computeren.
Undersøg også om der er snavs eller nogen defekter at se på dockconnectoren.
Sidst men ikke mindst, så kan man jo smide logicboardet i et virkende housing og gendanne den vej, det kan du altid kontakte mig om hvis det er, forsøget skal i hvert fald ikke koste dig noget :) Og hvis det virker, så kan du sende den til rep bagefter...

Hehe det forstår jeg ingen ting af men smider nok lige en pm hvis der ikke kommer liv i den inden længe. Mister jeg mine data ved det?

Jeg har prøvet at lade den sidde i pcen og min normale oplader i mange timer (døgn) uden der sker noget. Dog fik jeg liv i den én gang, ved at lade den sidde i opladeren, men morgenen efter var der samme problem- fik self ikke taget backup:S..! Har håbet i dagevis på at det vil ske igen, men uden held.

Andre kloge foreslag?

dabp
Tue Mar 16, 2010, 19:56
Og der er ingen skade at se på den lille tap som usbkablet forbinder til i bunden? Ingen bøjede metalstykker og den er heller ikke flækket?

tbj2803
Mon Apr 05, 2010, 17:28
Og der er ingen skade at se på den lille tap som usbkablet forbinder til i bunden? Ingen bøjede metalstykker og den er heller ikke flækket?

Det er svært at se om der er små-skader, men med det blotte øje er der intet at se i bunden på ihponen. Oplader og kabel kan fint oplade min ipod... Magter snart ikke min n73 mere:p Jeg prøver at gå ned i en 3 butik imorgen og se hvad de kan gøre, men jailbreaket er den jo. Kan man måske rense stikket i bunden af iphonen?

tbj2803
Wed Apr 21, 2010, 22:18
Lige for at smide en update på problemet til andre der evt måtte få samme. Det endte med jeg gik ned i 3 butikken og afleverede den mandag d. 12/4 på trods af den var jailbreaket. Mandag d. 19/4 får jeg en besked om at den er ombyttet til en ny :) Ud fra denne historie er jailbreak altså ikke = garanti stopper..