PDA

Vis fuld Version : HOME-knap virker ikke

mogr
Fri Feb 12, 2010, 11:50
Hejsa
Har netop fået mig en Iphone. Den har hidtil virket fint, men pludselig i dag vil HOME-knappen ikke længere fungere.
Har Jailbreaket i går, men det bør jo ikke betyde noget. Den har virket derefter. Det er efter at jeg har haft billader på den...

Nogen der har oplevet noget lignende?

dabp
Fri Feb 12, 2010, 12:19
Har set et par tilfælde hvor homeknappen er stoppet med at virke, det kan være flere fejl:
Software - start med at gendanne den og se om det virker.
Hardware, det kan være dockconnectordelen hvor homeknappen forbinder til.
Det kan være homeflex der er synder, enten defekt eller løs forbindelse.

Men gendan, hvis den stadig ikke virker, så send den til rep hvis der er garanti på.
Hvis der ikke er garanti så kan du sende mig en PB, så vil jeg gerne kigge på den :)

mogr
Fri Feb 12, 2010, 13:08
@dabp
Kan jeg ved gendannelse bruge den samme software-version (3.1.2)?

Vil jo ikke risikere at opdatere til 3.1.3.

Den er tre dage gammel, så garanti er ikke et problem.

Hvis den stadig fejler, skal jailbreak så fjernes inden den indsendes?

dabp
Fri Feb 12, 2010, 15:52
Der må jeg være svar skyldig, jeg har ikke sat mig ind i hvad man kan firmware mæssigt lige nu... Der skal du have fat i confferen eller 103pedersen tror jeg :)

dannypdrsn
Fri Feb 12, 2010, 16:57
Nope, Apple har lukket for muligheden for at gendanne til anden software end 3.1.3, medmindre du har "gemt" din ECID SHSH signatur på Sauriks server i Cydia.
Og det har du formentlig ikke, da det kun var muligt til og med OS 3.1 mener jeg

mogr
Sat Feb 27, 2010, 11:35
Vil bare lige informere om at jeg har fundet en løsning på problemet med at den fryser. Det hjælper at lave et 'Respring' af Springboard.
/mogr

Munch66
Tue May 03, 2011, 3:54
Har samme problem, min home knap virker ikke, har haft min 3gs i 6 mdr. hvad mener du med Respring' af Springboard

deepo
Tue May 03, 2011, 8:00
Har samme problem, min home knap virker ikke, har haft min 3gs i 6 mdr. hvad mener du med Respring' af Springboard

Respring betyder genstart af den grafiske del af iOS (ikke normal genstart), og er kun muligt at udføre på iPhones der er jailbroken.

Har du prøvet at genstarte din iPhone?

/Mogens