PDA

Vis fuld Version : Nogle der har opsagt deres 3 abonnement?

Bentsen83
Wed May 19, 2004, 8:50
Hejsa.

Ville bare lige høre om jeg er den eneste, som har opsagt mit 3 abonnement før der er gået de 6 måneder, som selskabet påstår er deres bindingsperiode? Og i så fald, hvad er så Jeres erfaringer/oplevelser?

g_man
Wed May 19, 2004, 9:30
alle har da min. 6 måneders opsigelse. måske ikke lige cbb/telmore
men kender en der boede i en såkaldt (deadzone) hvor ikke engang tdc dækkede dvs. intet signal fra hverken 3 eller tdc.
og han fik sit abb. opsagt uden probz. lidt kedeligt.. men hva skal man gøre.

hvordan har du fået dit abb. opsagt før tid da :?:

MorphDK
Wed May 19, 2004, 12:45
Ja det vil jeg også gerne vide.. Så skal jeg nemlig også.. :roll:

Greve
Wed May 19, 2004, 13:51
alle har da min. 6 måneders opsigelse. måske ikke lige cbb/telmore
men kender en der boede i en såkaldt (deadzone) hvor ikke engang tdc dækkede dvs. intet signal fra hverken 3 eller tdc.
og han fik sit abb. opsagt uden probz. lidt kedeligt.. men hva skal man gøre.

hvordan har du fået dit abb. opsagt før tid da :?:

Man kan da i alle selskaber opsige sit abonnement når man vil, for eksempel dagen efter man har oprettet det, men man hænger på betalingen for 6 mdr. Jeg har gjort det til TDC en gang (noget i retning af "jeg skal hermed opsige mit abonnement...". Der kom et brev tilbage om at det tidligst kunne opsiges til en given dato. Jeg betalte bare det fremsendte girokort hver måned

g_man
Wed May 19, 2004, 13:56
ja ja okay.. hehe 8)
det var jo heller ikke det jeg mente vel. lød som om han havde opsagt alt.. både betaling på abb. osv :!:

har jo selv fået åbnet sveskens 3200 i april. men jeg hænger sq stadig hos et debilt selskab med 115.- pr mdr. :lol:

Greve
Wed May 19, 2004, 14:15
ja ja okay.. hehe 8)
det var jo heller ikke det jeg mente vel. lød som om han havde opsagt alt.. både betaling på abb. osv :!:

har jo selv fået åbnet sveskens 3200 i april. men jeg hænger sq stadig hos et debilt selskab med 115.- pr mdr. :lol:

De prøver jo at redde skårene - efter sigende koster det flere tusinde at kapre een ny abonnent

g_man
Wed May 19, 2004, 14:34
redde skårene :?: de jo lige startet :!:
og hvorfor skulle det koste flere tusinde kroner og anskaffe en ny kunde :?: ..er det tilskudet til mobilen du mener :shock:

snailwalker
Wed May 19, 2004, 14:53
Bentsen hvorfor fortæller du os ikke hvordan du opsagde dit abonnement?

Bentsen83
Wed May 19, 2004, 15:40
Bentsen hvorfor fortæller du os ikke hvordan du opsagde dit abonnement?

Det gør jeg også nu... Har bare ikke kunnet komme ind på siden tidligere i dag pga. problemer med serveren... :(

Desuden er der uklarhed om hvorvidt jeg har fået opsagt mit abonnement, fordi 3 registrerer min klagesag under forskellige sagsnumre samt sender mig betalingspåmindelser på en faktura som jeg har fået at vide at jeg ikke skal betale...

Dette sker til trods for at jeg modtog et brev (som jeg har citeret i dette indlæg: http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=27559) som burde afklare at sagen var slut...

Jeg ville derfor bare høre, om der var nogen af Jer, som havde gjort det samme og hvad i havde fået ud af det eller hvad Jeres status var?

snailwalker
Wed May 19, 2004, 15:51
Det var nu ikke for at fornærme dig, jeg var bare ved at sprænges af nysgerrighed :D

Bentsen83
Wed May 19, 2004, 16:11
Det regnede jeg også med :D Hvis du skulle have nogle spg. eller oplevelser med det samme må du endelig skrive..

Greve
Wed May 19, 2004, 18:20
og hvorfor skulle det koste flere tusinde kroner og anskaffe en ny kunde :?: ..er det tilskudet til mobilen du mener :shock:

Tilskud til telefon, reklameudgifter, administration.

Jeg gav 1 kr. for en A920, der uden abonnement koster 4-5.000. Det er da klart at 3 i det mindste vil sikre sig de 6 x 149 kr, hvis jeg skulle sige abonnementet op.

Jeg ved ikke hvad 3 har betalt for telefonen, men hvis man lægger deres købspris sammen med min andel af afskrivning på investering + faste udgifter hvad enten dette er 1/3.500 eller 1/50.000, og jeg skal betale tilbage via et abonnement på 149 kr/md (49 kr/md fra 19. september) + minutpriser på 70 øre, hvoraf en stor del i TDC's net, så kunne det da vare flere år før jeg bliver en overskudsforretning for 3.

Mike27
Wed May 19, 2004, 21:05
Jeg kan i allerhøjeste grad godt forstå dig bentsen83. I mit tilfælde er jeg stiktosset over de fejl og begrænsninger der er ved min Nec e616 og det er stik imod den reklame der er blevet gjort for telefonen (eller rettere abonnementet). Jeg har anskaffet mig en bærbar computer som skulle have bluetooth og min kone har så også fået en Nec e616 så vi kunne danne et bluetooth-netværk TIL GRIN ER MAN.

Ydermere ringer man ind og spørger høfligt om en forklaring og om hvornår man kan forvente at telefonen begynder at virke som den skal og bliver mødt med inkompetence og uforståelighed og henviser til en opdatering som kommer når den kommer (!!)

For at gøre en lang historie kort har jeg kontaktet forbrugerombudsmanden og klaget over dette.

g_man
Wed May 19, 2004, 21:35

Tilskud til telefon, reklameudgifter, administration.

Jeg gav 1 kr. for en A920, der uden abonnement koster 4-5.000. Det er da klart at 3 i det mindste vil sikre sig de 6 x 149 kr, hvis jeg skulle sige abonnementet op.

Jeg ved ikke hvad 3 har betalt for telefonen, men hvis man lægger deres købspris sammen med min andel af afskrivning på investering + faste udgifter hvad enten dette er 1/3.500 eller 1/50.000, og jeg skal betale tilbage via et abonnement på 149 kr/md (49 kr/md fra 19. september) + minutpriser på 70 øre, hvoraf en stor del i TDC's net, så kunne det da vare flere år før jeg bliver en overskudsforretning for 3.

som jeg har skrevet tidligere så kommer 3 nok først til at tjene penge ind på deres kunder om ca. 3-5 år.. det samme skete nok oz for tdc/sonofon/telia osv.

g_man
Wed May 19, 2004, 21:39
Jeg kan i allerhøjeste grad godt forstå dig bentsen83. I mit tilfælde er jeg stiktosset over de fejl og begrænsninger der er ved min Nec e616 og det er stik imod den reklame der er blevet gjort for telefonen (eller rettere abonnementet). Jeg har anskaffet mig en bærbar computer som skulle have bluetooth og min kone har så også fået en Nec e616 så vi kunne danne et bluetooth-netværk TIL GRIN ER MAN.

Ydermere ringer man ind og spørger høfligt om en forklaring og om hvornår man kan forvente at telefonen begynder at virke som den skal og bliver mødt med inkompetence og uforståelighed og henviser til en opdatering som kommer når den kommer (!!)

For at gøre en lang historie kort har jeg kontaktet forbrugerombudsmanden og klaget over dette.

ja måske til grin :?: men inden man går ud og køber et så nyt produkt så ville jeg måske nok havde tjekket om den kunne alle de ting du forlanger af den.. ved 3 siger at den har bluetooth.. men at tro at den kører 100% med alle BT produkter er lidt naivt synes jeg..
har da selv siddet med logiteck BT der ikke gad sammen med min comp :!:

så igen hvis man skal rejse til usa det næste ½år. vælger man ikke e616 da den ikke kører på 1900mhz.

hvis man skal bruge den til bla. BT tjekker man først her eller andre steder om den nu oz kan med sit eget BT.

bare min mening :wink:

Mike27
Wed May 19, 2004, 21:53
a måske til grin :?: men inden man går ud og køber et så nyt produkt så ville jeg måske nok havde tjekket om den kunne alle de ting du forlanger af den.. ved 3 siger at den har bluetooth.. men at tro at den kører 100% med alle BT produkter er lidt naivt synes jeg..
har da selv siddet med logiteck BT der ikke gad sammen med min comp :!:

hvis man skal bruge den til bla. BT tjekker man først her eller andre steder om den nu oz kan med sit eget BT.

bare min mening :wink:

Naivt, muligt nok. Eller måske har man ikke vidst at BT kommer i versioner og altså ikke som infrarødt. Jeg kunne måske undre mig over hvordan jeg skulle finde ud af hvad for en version som Nec e616 kører med, i den bærbare computers manual står der heller ikke noget som helst om versioner og at telefonen rent faktisk er begrænset til et headset som først nu er ved at stå på de forskellige hjemmesider .

Det vil måske også konkludere at folk der er mindre inde i det end mig, er totalt udelukket fra at anvende 3G.

g_man
Wed May 19, 2004, 22:59
har læst hva du har skrevet her og du har mildt sagt, været pænt uheldig med din e616.. den har jo heller ikke lige frem været fejlfri :wink:

Mike27
Wed May 19, 2004, 23:01
tja :-)