PDA

Vis fuld Version : Er applikationerne til iphone gratis at bruge??

milobassen
Thu Jan 07, 2010, 10:20
hejsa

jeg har hentet et par gratis applikationer til min iphone og vil høre om de er gratis at spille eller om man skal på nettet for at spille??

I såfald, hvordan gør man det biligst? ved bare at gå ind og spille eller aktivere wifi tingen på iphonen??

Jeg er ny i forummet med iphone ..

elmadmax
Thu Jan 07, 2010, 11:09
Det varrierer fra spil til spil. Men det ser ud til at være en tendens at spil skal indeholde "achievements" som bliver lagret på nettet, som en slags highscore.

Det billigste er Wi-fi, da det ikke koster noget. Dernæst er det som regel billigst at købe et flatrate abon. hos din udbyder. De fleste iphone abonnementer har allerede flatrate i en eller anden form

milobassen
Thu Jan 07, 2010, 11:25
jeg har købt 300MB data i mit flex abonnement

og jeg har disse applikationer på:

facebook
the voice radio
novafm radio
Vampirs live
iMobsters

Xollo
Thu Jan 07, 2010, 12:20
jeg har købt 300MB data i mit flex abonnement

og jeg har disse applikationer på:

facebook
the voice radio
novafm radio
Vampirs live
iMobsters

De første 3 bruges via nettet så meget ved jeg. de sidste 2 kender jeg desværre ikke.

peter321
Thu Jan 07, 2010, 14:10
Radio applikationerne streamer jo via nettet, så der skal du ikke lytte for mange timer før dine 300MB er brugt op (så hold dig til WiFi med dem) de andre bruger minimal data i forhold til.

Som eksempel: De fleste radioer streamer i 128kbit/sek - det svarer til ca. 16KB/sek eller ((60x60x16)/1024) 56,25MB/time

Så med 6 timers netradio har du allerede brugt 337,5MB ;)

milobassen
Thu Jan 07, 2010, 20:33
Så jeg skal bare tænde for wifi og så gå på nettet bagefter hvis jeg vil høre radio???

MarkB
Thu Jan 07, 2010, 21:52
Så snart du har wifi tændt så bruger du ikke data som sådan :)

Så kører al data forbrug gennem din wifi forbindelse og der er der jo 99.9% ubegrænset forbrug :P

Men selv om spil opdaterer highscore til nettet så er det ikke mere end højest et par kb vi snakker om og der skal du trods alt lave en del highscores for at nå på 300mb ;P

Men facebook knalder nok en del af i længden hvis du er på facebook og bare sidder og opdaterer status konstant :D

peter321
Fri Jan 08, 2010, 10:24
Så jeg skal bare tænde for wifi og så gå på nettet bagefter hvis jeg vil høre radio???

Du skal selvfølgelig også lige være i nærheden af et WiFi netværk og connecte til det ;)

Når du har Wifi tændt skifter iPhone automatisk til de Wifi netværk den kender (dvs. når du først har connected én gang) når de er tilgængelige.

Du kan se på status linjen om WiFi symbolet vises - gør det, det - så er du på Wifi = gratis internet.

milobassen
Sat Jan 09, 2010, 9:48
bruger nu ikke facebook så meget via iphonen men hentede den ned til evt. brug på tidspunkter hvor jeg måske er andre steder henne...

wifi tegnet er det, der ligner en trekant?? jeg har nemlig prøvet at tænde for wifi og så søger den efter et trådløst netværk og så klikker jeg på det og den der trekant dukker op men jeg har prøvet at når jeg gik på nettet, kommer der stadig den der rulle der kører rundt som når jeg ikke har wifi tændt .... ja, jeg er slet ikke inde i navnene på tingene *gg*

Xollo
Sat Jan 09, 2010, 9:53
Ja wifi tegnet er en omvendt 3 kant og den cirkel du snakker om viser bare at den er igang med at hente noget fra nettet :D

milobassen
Sat Jan 09, 2010, 9:58
dvs at så længe, det omvendte 3kant er tændt, så kører den på wifi?? vil bare lige checke ...

takker da alle for de gode svar

Xollo
Sat Jan 09, 2010, 10:01
dvs at så længe, det omvendte 3kant er tændt, så kører den på wifi?? vil bare lige checke ...

takker da alle for de gode svar

Ja så længe den er tændt er du på wifi :)

milobassen
Wed Jan 20, 2010, 19:55
*nejer* mange tak :)