PDA

Vis fuld Version : Bilforsikring UDEN kørekort, kan man det ?

JSK
Sun Nov 08, 2009, 9:33
Har kigget lidt på en ny brugt bil, ikke noget vildt eller voldsomt motormessigt. Men fordi jeg er under 25, så vil forsikringsselskaberne have spidsen af en jetjager for at forsikre. Skønt jeg til daglig er chauffør, og køre flere hundrede kilometer om dagen, og ALDRIG har lavet en skade... siden jeg var 19.

Min kæreste er 25, men har ikke noget kørekort, men kan hun så forsikre den, så vi på den måde kunne få en billigere forsikring ?

m.klinge
Sun Nov 08, 2009, 9:36
Har kigget lidt på en ny brugt bil, ikke noget vildt eller voldsomt motormessigt. Men fordi jeg er under 25, så vil forsikringsselskaberne have spidsen af en jetjager for at forsikre. Skønt jeg til daglig er chauffør, og køre flere hundrede kilometer om dagen, og ALDRIG har lavet en skade... siden jeg var 19.

Min kæreste er 25, men har ikke noget kørekort, men kan hun så forsikre den, så vi på den måde kunne få en billigere forsikring ?
Nej det kan ikke lade sig gøre - men det er nu heller ikke 25 der er grænsen længere, det er 30 desværre :(

Eller sådan var det i hvert fald for os da vi tjekkede for et par år siden :)

//M

JSK
Sun Nov 08, 2009, 9:42
Googlede lidt, og det ser ud til at der er forskel på om man er 22 (Snart 23) som mig, eller 25. Men det kan jo også være ligemeget hvis det ikke kan lade sig gøre :|

m.klinge
Sun Nov 08, 2009, 9:45
Googlede lidt, og det ser ud til at der er forskel på om man er 22 (Snart 23) som mig, eller 25. Men det kan jo også være ligemeget hvis det ikke kan lade sig gøre :|
Sådan var det også engang - men da vi tegnede vores første var jeg 22 og min kone var 27 og det var kompelt ligemeget om den stod i hendes eller mit navn rent prismæssigt, men det ændre sig markant når un fylder 30 til gengæld :)

//M

Skjøth
Sun Nov 08, 2009, 10:18
Mener helt sikkert godt at man kan have bilforsikring uden kørekort. Har aldrig vist mit for at forsikre min bil. Men husk at du skal stå som bruger af bilen så, så stiger prisen nok der.

Skjøth

BlackSheep
Sun Nov 08, 2009, 10:22
Det forskelligt fra selskab til selskab..

ved mit er grænsen vist nok 25 (alka) men mit gamle (fair) var det vist 26-27 år ??

Har fået fortalt at DAF forsikring er billig og de går kigger på om man er over eller under 25 og motor str. over eller under X heste (110HK) de sku være billige..

[Only registered and activated users can see links]

XtcKilla
Sun Nov 08, 2009, 10:42
hvis du til dagligt er chauffør, er der flere selskaber der mig bekendt ser noget mildere på din alder. Du skal vist bare kunne fremvise papirer på at du kører meget til dagligt osv..

Smiske
Sun Nov 08, 2009, 13:19
hvis du til dagligt er chauffør, er der flere selskaber der mig bekendt ser noget mildere på din alder. Du skal vist bare kunne fremvise papirer på at du kører meget til dagligt osv..

Lige præcis min tanke, har kørt bil meget ofte siden den dag jeg blev 18, men da jeg skulle have min egen var jeg i samme dilema som dig. Snak med de forskelige selskaber og hør hvem af dem der vil godtage arbejdskørsel som "erfaring". Jeg fik 4 års anncinitet lige ned i lommen på denne måde. Det eneste de som regel kræver er et papir fra din arbejdsgiver på at du er ansat der og kører så meget som du nu gør.

Banzon
Sun Nov 08, 2009, 13:44
Forsikringen bliver udregnet efter en kombination af :

1. Alder
2. antal skadefri års kørsel
3. køn
4. bopæl
5. bilmærke (hvor stor motor - hvilket indekstal i reservedele)
Og nogle selskaber har desuden andre ting de vurderer i forhold til prisen.

Om man har kørekort spiler i den forbindelse ingen rolle, da man jo starter med 0 i anciennitet hvis man ikke har dette, eller har mistet det og ikke har kørt i 3 år, så starter man igen forfra.

Jeg ville hvis jeg var dig, prøve at hører på prisen ved f.eks. selskabet trafik, det er specielt til folk med stort kørsels-erfaring, f.eks. Taxi og lign.
De giver nogle gode priser på forsikringen såfremt du kan dokumentere din erfaring, f.eks. ved hjælp af lønsedler.

m.klinge
Sun Nov 08, 2009, 14:51
Det forskelligt fra selskab til selskab..

ved mit er grænsen vist nok 25 (alka) men mit gamle (fair) var det vist 26-27 år ??

Har fået fortalt at DAF forsikring er billig og de går kigger på om man er over eller under 25 og motor str. over eller under X heste (110HK) de sku være billige..

[Only registered and activated users can see links]
Vi har alka så tror ikke du har alka hvis grænsen er 25 :)

//M

Discoman
Mon Nov 09, 2009, 0:17
Tag respekt for fart kurset.

[Only registered and activated users can see links] har sparret mig for mange tusind kroner gennem de få år jeg har haft bil..

(Nok 15-20.000 på de 4 år..)

A-Rohde
Mon Nov 09, 2009, 8:12
Jeg har også taget respekt for fart kurset hos Alka og sparet en hulens masse penge.

Efter kurset kunne jeg kasko forsikre min ca 6 år gamle ford fra 2001 (nypris > 300.000) til 8500 kr om året med kasko forsikring. På trods af jeg kun var 20år gammel og bor midt i storkøbenhavn.

Her efter jul har jeg så kørt 2 år skadefrit og der falder min forsikring så til 6500kr om året med kasko. Det er ikke meget højere end de ca. 5000kr mine forældre med 30års skadefri kørsel giver for samme bil.

Mht. at lade din kæreste forsikre bilen så sparer du ikke noget da du skal stå som bruger af bilen og forsikringen vil derfor stige til ligeså meget som hvis du selv tegnede den. Du kan selvfølgelig lade vær med at skrive dig på som bruger men så vil det være ulovligt og myndighederne er meget opmærksomme på problemet som straffes med 1 uges fængsel, da det er et problem at mange lader deres forældre forsikre deres biler for at spare en masse penge.

Nightfall
Mon Nov 09, 2009, 11:19
Forsikringen bliver udregnet efter en kombination af :

1. Alder
2. antal skadefri års kørsel
3. køn
4. bopæl
5. bilmærke (hvor stor motor - hvilket indekstal i reservedele)
Og nogle selskaber har desuden andre ting de vurderer i forhold til prisen.

Jeg var udsat for da mig og min ex skulle have forsikring til en gamle bil vi lige havde købt, og der gik de meget op i hvilken farve den havde, og om der var 2 sorte striber i farven også, som de kaldte fart striber. Og der fik vi afvide hvis den havde fart striber på ville vores bil forsikring blive højre.

JSK
Mon Nov 09, 2009, 19:06
Tak for svarene, jeg må tjekke op på om jeg kan få sænket prisen, ved at aflevere nogle lønsedler :grin:

adelbro
Tue Nov 10, 2009, 6:20

måske dette er en mulighed for dig da du siger du kan dokumentere de sidste 3 års kørsel, kender ikke til deres priser, men det er gf forsikring jeg tænker på.
Her er lige et uddrag fra deres hjemmeside.

Til bilister uden erfaring - eller med mindre end 3 års dokumenteret skadefri kørsel i egen bil -
har GF-FORSIKRING udviklet en særlig forsikring. Nybilister - er bilister, der har haft kørekort i
mindst 3 år. Når du kan dokumentere 3 års skadefri kørsel i egen bil,
bliver du automatisk tilbudt en anden forsikringstype med et lavere præmieniveau.

michaelfalk
Tue Nov 10, 2009, 10:48
Tak for svarene, jeg må tjekke op på om jeg kan få sænket prisen, ved at aflevere nogle lønsedler :grin:

det er løsningen!
At indregistrere og forsikre bilen i en anden person end brugerens navn, er forsikringssvindel - så lad være med at spekulere i det!

nicky
Wed Nov 11, 2009, 7:52
Du skal helt sikkert prøve DAF. Min bil er forsikret til 2500,- om året. Det nærmeste, jeg kunne komme hos andre selskaber, var 5500,-

Rasped
Tue Nov 17, 2009, 14:03
En af mine venner har en handicappet søn. Sønnen har af kommunen fået en bil, og den er rent faktisk forsikret i hans navn. Tryg ville ha i omegnen af 25k om året, han var jo under 25 det lille skravl(altså sønnen). Så det kan godt lade sig gøre at forsikre i en andens navn.

Og nej, det er ikke svindel, så længe du også står registreret som bruger af bilen.