PDA

Vis fuld Version : Kan man have 2 simkort med samme nummer?

Trytter
Sun Oct 04, 2009, 17:19
Hej forum jeg står i den situation at jeg arbejder et sted hvor mine telefoner bliver udsat for meget støv osv. Så derfor ville jeg gerne have 2 telefoner. En til arbejde og en til privat.

Kan det lade sig gøre at få 2 simkort så man ikke skal skifte det simkort konstant når man får fri og når man er på arbejde?

Jeg vil have det sammen nummer selvfølgelig. Det ville ikke være noget problem hvis det er en nødvendighed at den telefon som ikke bliver brugt skal være slukket.

Jeg har TDC.

dannypdrsn
Sun Oct 04, 2009, 18:58
Nope, det er ikke muligt at have det samme nummer på 2 sim-kort.
Til gengæld kan det lade sig gøre, at have 2 numre på 1 simkort. BiBoB tilbyder dette, som de kalder dobbeltnummer.
Og så er der jo også den mulighed, at have en tlf som har dual sim.
Men altså ingen løsning med samme nummer på 2 simkort

Ratata
Sun Oct 04, 2009, 19:19
Nope, det er ikke muligt at have det samme nummer på 2 sim-kort.
Til gengæld kan det lade sig gøre, at have 2 numre på 1 simkort. BiBoB tilbyder dette, som de kalder dobbeltnummer.
Og så er der jo også den mulighed, at have en tlf som har dual sim.
Men altså ingen løsning med samme nummer på 2 simkort

Det er ikke helt sandt... Man kan godt have 2 SIM kort med samme nummer... Kræver en simkort læser og skriver og et blankt SIM...

Burde være en sådan enhed som du søger efter :razz:
[Only registered and activated users can see links] Mobile_Home_Phones_Sim_Cards_CV?hash=item58836b575 5&_trksid=p3286.c0.m14

drikstofte
Sun Oct 04, 2009, 19:22
Lyder sku' avanceret :-P?

Jeg har et ekstra sim kort uden noget fra telia. Det har jeg fra signalet en årgang svingede meget ude ved mig og de foreslog et nyt simkort. Fik det aldrig skiftet :???:

bln_tdc
Wed Oct 07, 2009, 7:09
Hejsa

Du kan ikke have 2 simkort med samme nummer, men TDC tilbyder en løsning der hedder Dobbeltkort.

Det er blot viderestillinger, men forskellen fra alm. viderestillinger og denne er, at der ikke betales for disse.

Det er et erhvervsprodukt, men det tilbydes også til private - Du kan læse mere om det her - det koster 75kr. i kvartalet.

[Only registered and activated users can see links]

Held og lykke

Gæst0001
Wed Oct 07, 2009, 8:28
Det er ikke helt sandt... Man kan godt have 2 SIM kort med samme nummer... Kræver en simkort læser og skriver og et blankt SIM...

[Only registered and activated users can see links] Mobile_Home_Phones_Sim_Cards_CV?hash=item58836b575 5&_trksid=p3286.c0.m14

Det er meget muligt man kan kopiere et sim med diverse kinesisk hardware... Men der kan ikke være 2 ("ens") sim med samme nummer/imsi aktive på et hvilket som helst mobilnet på samme tid.. Det der logger på sidst vil være det aktive, og det andet vil blive smidt af.. Hvis de da ikke "kommer op og slås" så det slet ikke virker, eller netværket smidder dem begge af pga mistænkt svindel...

2 sim med 1 nummer findes IKKE, og det gør 2 numre på 2 sim heller ikke... Der findes dog masser af forskellige kreative løsninger der oftest blot er viderestillinger af den ene og den anden art...

Men hvis man dog fik en krone for hver gang dette spørgsmål bliver stillet.... Søg helst først....

Flowinglil
Wed Oct 07, 2009, 9:28
Telenor har det da også, det koster 350 i oprettelse også 12,50 i måneden. Det er egentligt bare en viderstilling, så sms'er kommer kun på hovedkortet og ikke bikortet!

Gæst0002
Wed Oct 07, 2009, 15:34

Jeg er ikke lige helt med hvordan det virker?
Hvis nu begge kort er tændt, hvordan ved HLR så hvor den skal sende et evt. kald hen?

Hvis nu begge SIM befinder sig på samme MSC hvilken telefon ringer så?

pa-nick
Mon Oct 26, 2009, 22:54
Hvis nu begge kort er tændt, hvordan ved HLR så hvor den skal sende et evt. kald hen?

- Du kan sagtens have begge kort tændt samtidig, - Det du i virkeligheden har er som nævnt et hovedkort og et bi-kort.

- Opkaldet kommer altid til hovedkortet først hvis denne er tændt, man vælger så selv, hvor længe der skal gå inden den vidderestiller til bikortet, og hvis man har det her "DobbeltSim" fra fx. Telenor betaler man ikke for denne vidderestilling, blot det fast abonnement på de 12,50

bare husk at sms ikke bliver vidderesendt, så skal de viddere til den ekstra telefon skal de altså sendes til et andet nummer.. he he

Jean
Tue Oct 27, 2009, 10:21

Har du prøvet det i praksis...? Eller henviser du bare til auktion, som lover en masse.

Hvad sker der hvis man har begge telefoner tændt samtidig... ringer de så begge 2?

Gæst0002
Tue Oct 27, 2009, 17:13
- Du kan sagtens have begge kort tændt samtidig, - Det du i virkeligheden har er som nævnt et hovedkort og et bi-kort.

- Opkaldet kommer altid til hovedkortet først hvis denne er tændt, man vælger så selv, hvor længe der skal gå inden den vidderestiller til bikortet, og hvis man har det her "DobbeltSim" fra fx. Telenor betaler man ikke for denne vidderestilling, blot det fast abonnement på de 12,50

bare husk at sms ikke bliver vidderesendt, så skal de viddere til den ekstra telefon skal de altså sendes til et andet nummer.. he he

Ja det kender jeg godt, har det selv som Telenor ansat ;-)

m.klinge
Wed Oct 28, 2009, 6:45

Det virker på den måde at den telefon der blvier tændt først bliver tildelt HLR og det vil så være den der ringer og den anden vil aldrig få forbindelse :)

//M

Jean
Wed Oct 28, 2009, 18:26
Det virker på den måde at den telefon der blvier tændt først bliver tildelt HLR og det vil så være den der ringer og den anden vil aldrig få forbindelse :)

Har du prøvet det i praksis?

Okay, jeg kunne heller ikke forstå hvis begge telefoner havde forbindelse på samme tid.

Hvis det forholder sig som du skriver, så forstår jeg ikke hvorfor selskaberne ikke gør mere i at lave "rigtige" dobbelte SIM-kort, som fungerer på lige fod. Mange er trætte af at skulle flytte SIM-kort mellem fx arbejdestelefon og fritidstelefon... og dobbeltkort, hvor SMS'er kun sendes til hovedkortet er langt fra optimalt for alle.

m.klinge
Wed Oct 28, 2009, 18:46
Har du prøvet det i praksis?

Okay, jeg kunne heller ikke forstå hvis begge telefoner havde forbindelse på samme tid.

Hvis det forholder sig som du skriver, så forstår jeg ikke hvorfor selskaberne ikke gør mere i at lave "rigtige" dobbelte SIM-kort, som fungerer på lige fod. Mange er trætte af at skulle flytte SIM-kort mellem fx arbejdestelefon og fritidstelefon... og dobbeltkort, hvor SMS'er kun sendes til hovedkortet er langt fra optimalt for alle.
De gør de ikke af den simle årsag at det er hamrende ulovligt - eu bestemt hvis jeg ik tager meget fejl :)

//M

Gæst0002
Thu Oct 29, 2009, 0:43

//M

Tildelt HLR... hvad er det for noget vås? En HLR er ikke noget der tildeles.
Den reg. blot services der er tilladt for kunden at benytte sig af og hvilken MSC telefonen befinder sig i.

m.klinge
Thu Oct 29, 2009, 6:36
Tildelt HLR... hvad er det for noget vås? En HLR er ikke noget der tildeles.
Den reg. blot services der er tilladt for kunden at benytte sig af og hvilken MSC telefonen befinder sig i.

Ja det ved jeg sq godt, var måske ik drn bedstr formulering, men det er nu enganh et dataslot på hlr den bliver koblet op imod, men du fattede vel pointen eller vil du bare måle tissemænd?

//M

Gæst0002
Thu Oct 29, 2009, 17:07
Ja det ved jeg sq godt, var måske ik drn bedstr formulering, men det er nu enganh et dataslot på hlr den bliver koblet op imod, men du fattede vel pointen eller vil du bare måle tissemænd?

//M

Jeg vil gerne måle...