PDA

Vis fuld Version : Bruger Navigon kompasset i 3GS?

dan900
Fri Aug 21, 2009, 20:36
Som overskriften siger, ønsker jeg at finde ud af hvorvidt Navigon (og de andre navigationsapps) udnytter/benytter det indbyggede digitale kompas i iPhone 3GS?

I så fald burde 3GS'eren jo navigere mere stabilt end en 3G.

Mvh. Dan

Plaj
Fri Aug 21, 2009, 20:39
Det bruges ikke af Navigon eller andre, kan dog bruges med google maps :)

sbc
Fri Aug 21, 2009, 20:59
Men måske kommer det i fremtidige versioner? I dag indbygger man en træghed i systemet, for at kortet ikke skal fare forvirret rundt, når man holder for rødt. Bruger man i stedet kompasset til at bestemme/fastholde retningen, kunne man måske udfase denne træghed og dermed få mere nøjagtig placering vist på skærmen?

KenZ
Fri Aug 21, 2009, 22:10
Måske, men virker kompasset ikke bedst hvis iphonen holdes i vandret position, og det gør den jo ikke når man har den monteret i en holder ved forruden eller lign....

XereX
Sat Aug 22, 2009, 1:32
Måske, men virker kompasset ikke bedst hvis iphonen holdes i vandret position, og det gør den jo ikke når man har den monteret i en holder ved forruden eller lign....

Kompasset virker faktisk overraskende godt i næsten alle vinkler. Så i teorien ville det ikke være dumt at indbygge det i Navigon , TomTom og de andre.

Skulle ikke undre mig hvis de fandt noget at bruge det til på et tidspunkt.

Teletoppen
Sat Aug 22, 2009, 3:57
Lige en off-topic

Hvordan får man lige det kompas frem i google maps....??

sbc
Sat Aug 22, 2009, 8:08
Tryk en gang på det blå ikon i nederste venstre hjørne for at vise din GPS lokation. Tryk en gang til for at aktivere kompasset! Det tog mig kun en uge at finde ud af ;)

Teletoppen
Sat Aug 22, 2009, 9:28
Nå sådan.. Tak for hjælpen...8-)