PDA

Vis fuld Version : Fejl og mangler på magic

andreas
Thu Jun 11, 2009, 10:10
Jeg nævne:
Ingen turbo 3g?
WiFi fungere ikke med zyxel router
Kalender starter søndage
Ikke zoom funktion som iPhone når man skriver
Skærmen mindre god i kanten

sarch
Thu Jun 11, 2009, 10:40
Jeg nævne:
Ingen turbo 3g?
Kalender starter søndage

- Den skulle have turbo 3g.
- Wifi/zyxel. Det er routeren der er problemet, denne router virker heller ikke på andre mobil, skodrouter.
- Kalender starter søndag.....bare download en anden kalender/den bliver nok rettet den på mobilen ved næste opdatering. Dog sjovt at man kan rette det på gmail' kalender men ikke på mobilen.

- Zoomfunktionen ser jeg ikke som en mangel, man kan da tydeligt se hvor man skrive og man har kuglen til at køre op og ned, har virkelig vendet mig til at bruge den og gælder også nettet.

Korrekt der er lidt med kanten

andreas
Thu Jun 11, 2009, 16:22
- Den skulle have turbo 3g.
- Wifi/zyxel. Det er routeren der er problemet, denne router virker heller ikke på andre mobil, skodrouter.
- Kalender starter søndag.....bare download en anden kalender/den bliver nok rettet den på mobilen ved næste opdatering. Dog sjovt at man kan rette det på gmail' kalender men ikke på mobilen.

- Zoomfunktionen ser jeg ikke som en mangel, man kan da tydeligt se hvor man skrive og man har kuglen til at køre op og ned, har virkelig vendet mig til at bruge den og gælder også nettet.

Korrekt der er lidt med kanten

Er tilfreds med min magic, så det handler ikke om at nedgøre en udmærket telefon. Men undre mig dog over/er irriteret over at den ikke bruger turbo 3g. At den ikke kan bruges sammen med min zyxel router, når min tidligere e71 og iphone kunne. Downloade en anden kalender? Nogle ideer til hvilke og hvorfra? Jeg har ikke fundet en på app market.

Freds
Thu Jun 11, 2009, 16:40

Hvilke andre kalendere kan man downloade?

Lige nu er det nemlig også mest kalenderdelen der holder mig tilbage. Paradoksalt nok når det egentlig er derfor jeg har gået og ventet på en android mobil. Tænk at de kan lave så fin en kalender på nettet og så en så mangelfuld kalender i telefonen. Manglende bluetooth funktioner er selvfølgelig også lidt skidt, men det kommer vel.

Derudover vil jeg lige høre om Magic kan køre wifi over en Airport som er sat til en Zyxel router?

I øvrigt: det problem med æøå kan jeg ikke helt forstå. Flere skriver at det ikke er et problem når de skifter tastatur. Men lige meget hvad forstår telefonen vel ikke o som et potentielt ø (lige så med æ og å for a) og det er da problematisk - eller hva?

Freds

sarch
Thu Jun 11, 2009, 16:41
Det mener jeg da jeg ellers har set, checker lige igen på market,

st1z
Thu Jun 11, 2009, 17:57
- Turbo 3G virker ind imellem ved mig, at den skifter ikonet oppe i toppen fra 3G logoet til et "H" og så går det rimlig hurtigt men det er kun hvis jeg er tæt på en by at det sker. Ellers har jeg intet dårligt at sige om telefonen udover jeg mangler et app. hvor man kan vælge sine ringetoner, sms toner direkte fra mp3 filer istedet for man skal indføre hver enkelte tone eller er jeg gået galt i byen.

Ellers er det en super fed telefon, den kan ikke få mig til at skifte over til Iphone den kan jeg slet ikke fordrage.

Tuborgmann
Thu Jun 11, 2009, 18:00
Hvilke andre kalendere kan man downloade?

Lige nu er det nemlig også mest kalenderdelen der holder mig tilbage. Paradoksalt nok når det egentlig er derfor jeg har gået og ventet på en android mobil. Tænk at de kan lave så fin en kalender på nettet og så en så mangelfuld kalender i telefonen. Manglende bluetooth funktioner er selvfølgelig også lidt skidt, men det kommer vel.

Derudover vil jeg lige høre om Magic kan køre wifi over en Airport som er sat til en Zyxel router?

I øvrigt: det problem med æøå kan jeg ikke helt forstå. Flere skriver at det ikke er et problem når de skifter tastatur. Men lige meget hvad forstår telefonen vel ikke o som et potentielt ø (lige så med æ og å for a) og det er da problematisk - eller hva?

Freds

Med compact qwerty kører det faktisk med æ, ø og å. Tager lige et par minutter at vænne sig til, men det er faktisk ikke så ringe.

Freds
Thu Jun 11, 2009, 18:06
Compact qwerty? Er det to bogstaver per knap? Hvis ja, så er det jo intet problem. Det er nemlig en fin måde at skrive på hvis der er noget t9 (kan man vel ikke kalde det) agtigt på.

Så er det kun kalenderen der er problemet.

volapyk
Thu Jun 11, 2009, 18:45
Freds
Det med æøå er vist mest i forbindelse med ordforslag eller? Det kommer han i hvert fald ind på i Magic anmeldelsen på DR2's Soeinding.

http://www.dr.dk/dr2/soeinding (under ekstra)

Tuborgmann
Thu Jun 11, 2009, 18:50
Compact qwerty? Er det to bogstaver per knap? Hvis ja, så er det jo intet problem. Det er nemlig en fin måde at skrive på hvis der er noget t9 (kan man vel ikke kalde det) agtigt på.

Så er det kun kalenderen der er problemet.

Jeps, det er 2 pr knap og med en fint fungerende ordbog. tx9 eller deromkring.

Cagra
Thu Jun 11, 2009, 18:50
Det med æøå er vist mest i forbindelse med ordforslag eller? Det kommer han i hvert fald ind på i Magic anmeldelsen på DR2's Soeinding.

http://www.dr.dk/dr2/soeinding (under ekstra)

hvis du bruger compact qwerty er der også æ å ø med i ordforslagene, da de har deres egen dedikeret knapper, på fuld qwerty er der ikke nationale tegn med i ordforslagene før du selv vælge der første ved at holde o, a eller e nede og på alm phonepad er der vist slet ikke nationale tegn overhovedet

oldfund
Thu Jun 11, 2009, 21:15
Jeg nævne:
Ingen turbo 3g?
Kalender starter søndage

I den engelske manual starter ugen med mandag

Bunny0007
Fri Jun 12, 2009, 1:08
Jeg forstår ike helt problemet med kalenderen, det er en ting der skal rettes en gang på gmail, så starter ugen mandag..

Faktisk er jeg ret imponeret over kalenderen, jeg kan se alle mine delte kalendere fra gmail samt fælles kalendre, er jeg faktisk ikke engang sikker på man kan med windows mobile og exchange endnu.

Enur
Fri Jun 12, 2009, 1:33
Min kalender på gmail er sat til ugestart er mandag, men min magic viser stadig søndag... Men ikke noget jeg hænger mig i, jeg kan fint leve med det!

Det største problem for mig lige nu, er tasteturet, som mange andre også har bandet langt ind i helvede... Og den gælder også for den almindelige T9 ordbog! Har ikke selv prøvet med den compact-qwerty, endnu...

denver99
Fri Jun 12, 2009, 6:43
Jeg er også nysgerrig omkring hvordan man kan få mandag til at være første dag.

Jeg har været inde på min google calendar og sætte det op, men det slår ikke igennem på telefonen.

Derudover så ville det være rigtig lækkert hvis der er nogen som udvikler en kalender-widget som ikke kun viser næste aftale så hvis der er nogen som finder sådan en så sig endelig til.
Det er nok mit største savn, især når man kommer fra et WM device hvor man har en uge af gangen i aftaler på forsiden.

Pagh
Fri Jun 12, 2009, 8:46
nu hvor i alle skriver at skærmen har problemer i kanten, mener i så at det er software'ens skyld, og at det derfor bliver løst i en kommende opdatering.. eller er det selve skærmen der er så dårlig? vil blive meget irriterende hvis det er skærmen der er dårlig, da jeg har købt en!!

nogen der kan svare mig på det?

tubmobile
Fri Jun 12, 2009, 15:24
1: Jeg kan ikke åbne YouTube videoer via Facebook, det kunne jeg på Nokia N96
2: Jeg kan heller ikke se videoer via mobil.eb.dk eller mobil.pol.dk
3: Der er ikke Flash Player
4: Der er ikke Java (MIDP)
5: Jeg ikke kan lave min egne SMS tone
6: Jeg syntes ikke GPS´en er så præcis igen, ikke i forhold til Nokia
7: Det numeriske tastatur ikke har ÆØÅ
8: At det ikke er muligt at loade videoer i YouTube, hvis man skal se dem i bedste kvalitet, det kan man på HTC HD.
9: Ikke noget PC suite til den, eller så kan jeg ikke finde det?
10: Man kan ikke ligge sine Bookmarks i grupper (mapper)
11: Jeg ved godt det er forfængeligt, men tasteturlåsen er "læg på knappen" - jeg er vant til, på andre mobiler, at "læg på knappen" altid går tilbage til start. Jeg ved godt man kan bruge "Huset" :-)

Men jeg skal lige sige, at jeg syntes at det er en super fed mobil, og jeg er meget glad for den.

Så I ikke tror at jeg er negativ overfor den ;-)

andreas
Fri Jun 12, 2009, 16:30
nu hvor i alle skriver at skærmen har problemer i kanten, mener i så at det er software'ens skyld, og at det derfor bliver løst i en kommende opdatering.. eller er det selve skærmen der er så dårlig? vil blive meget irriterende hvis det er skærmen der er dårlig, da jeg har købt en!!

nogen der kan svare mig på det?

Er på nippet til at tro at det er et hardware problem med manglende reaktion på tryk helt ude ved kanten. Det er dog ikke et stort problem for mig, man skal bare være lidt mere præcis ved tryk ude ved kanten.
Det er for øvrigt underligt, at et åbent system ikke kan finde ud af at afspille video klip som nævnt fra dr.dk for eksempel.