PDA

Vis fuld Version : Hvornår forventes æøå problemet løst?

Sider : [1] 2

Søholm
Wed Jun 10, 2009, 22:39
Alle forventer i dag at æøå problemet ved android/HTC Magic snart bliver løst, men hvornår tror I det bliver løst? Er der evt. en ny android opdatering på vej der kunne løse problemet?

Apple brugte 2½ år på at få MMS på iPhone, håber ikke det kommer til at tage google 2½ år at løse æøå problemet :-)

aknedude
Wed Jun 10, 2009, 22:47
brug det compact qwerty der er æøå, skal lige bruge et par sms til at vende sig til det, men så syntes jeg det spiller ok.

Søholm
Wed Jun 10, 2009, 22:51
brug det compact qwerty der er æøå, skal lige bruge et par sms til at vende sig til det, men så syntes jeg det spiller ok.
Ja det er en nødløsning, men hvis Android skal hamle op med iPhone er det utrolig vigtig dette problem bliver løst

dreamer81
Wed Jun 10, 2009, 22:57
Ja det er en nødløsning, men hvis Android skal hamle op med iPhone er det utrolig vigtig dette problem bliver løst

Hvad vil du sige med ovenstående indlæg? Selvfølgelig skal det løses, og det bliver det også.

Jeg kan ikke se relationen på æøå problemet til iphone?

Søholm
Wed Jun 10, 2009, 23:03
Hvad vil du sige med ovenstående indlæg? Selvfølgelig skal det løses, og det bliver det også.

Jeg kan ikke se relationen på æøå problemet til iphone?
Var lidt uklar beklager jeg :smile: Jeg står selv for at skulle købe iPhone eller HTC Magic, og kan derfor ikke lade være med at sætte dem op imod hinanden, for at finde ud af hvilken en der er bedst. Synes specielt æøå problemet gør at jeg ikke vil købe HTC Magic, og det kunne derfor være interessant at høre hvornår folk forventer problemet løst

Disc0ne
Wed Jun 10, 2009, 23:10

nu kan iphone jo heller ikke vise dem så ?

Søholm
Wed Jun 10, 2009, 23:25
Det jeg hentyder til er hvis man fx skriver "sa" på iPhone ændre den det automatisk til så, hvor android ikke gør det, da den ikke rigtig understøtter æøå

dbstr
Wed Jun 10, 2009, 23:27

[Only registered and activated users can see links]

Enur
Wed Jun 10, 2009, 23:44
]

...kun hvis du kører os 3.0 beta, eller har JB'et den!

dbstr
Wed Jun 10, 2009, 23:49
...kun hvis du kører os 3.0 beta, eller har JB'et den!

Det er OS 3.0 GM - final release udkommer d. 17. juni ;-)

Sorry for OT, synes bare lige jeg kedede mig nok til at smide et billede af mit nye fine tastatur 8-)

Søholm
Wed Jun 10, 2009, 23:52
Så kan man jo passede spørger, hvornår forventer I samme understøttelse af æøå i android, som på iPhone OS 3.0?

Er der nogen opdatering på vej til android der kunne tænkes at løse æøå problemet?

Bunny0007
Thu Jun 11, 2009, 0:05
Så kan man jo passede spørger, hvornår forventer I samme understøttelse af æøå i android, som på iPhone OS 3.0?

Er der nogen opdatering på vej til android der kunne tænkes at løse æøå problemet?

Kan være det kommer samtidigt med dansk ui til telefonen, nu har de jo smidt telefonen af i danmark så man må vel forvente at de har noget ui klar inden for et par måneder.

Søholm
Thu Jun 11, 2009, 0:07
Kan være det kommer samtidigt med dansk ui til telefonen, nu har de jo smidt telefonen af i danmark så man må vel forvente at de har noget ui klar inden for et par måneder.
Synes bare næsten man burde have tænkt på det inden den blev solgt i Danmark, men ja lad os håbe der sker noget indenfor et par måneder :smile:

Bunny0007
Thu Jun 11, 2009, 0:16
Synes bare næsten man burde have tænkt på det inden den blev solgt i Danmark, men ja lad os håbe der sker noget indenfor et par måneder :smile:

Yep det havde været lidt mere prof hvis de havde haft det hele klaret, grunden til lanceringen af den i danmark hænger nok sammen med at den allerede er ude i det meste af norden..

Men det er også rart at os teknik liderlige kan få noget nyt legetøj :)

DarkFox
Thu Jun 11, 2009, 12:57
Det hvide keyboard (HTC_IME) er HTC's produkt, så det er dem der skal fikse det.

xodeus
Thu Jun 11, 2009, 13:04
Det er jo ikke HTC der bestemmer, hvornår en telefon er klar til et marked eller ej. Det er simpelthen efterspørgsel. Har forbrugerne lyst til at have et produkt og betale for det som det er, så bliver det sendt ud...

aknedude
Thu Jun 11, 2009, 13:23
Sorry men har lidt svært ved at se problemet der er jo æøå på tlf. :roll::roll:

Joost
Thu Jun 11, 2009, 14:06

Jeg kan ikke se problemet heller, xt9 virker fint og jeg "tror" ikke de ændrer det og plads til æ, ø, å på tastaturet er der ihvert fald ikke.

HTC Magic fra HTC (unbranded) er sendt ud på markedet i hele Norden og Europa med samme firmware og det er ens for os alle - måske kommer der en opdatering med en DK oversættelse, men jeg tror det ikke.

Bunny0007
Thu Jun 11, 2009, 15:48
Jeg kan ikke se problemet heller, xt9 virker fint og jeg "tror" ikke de ændrer det og plads til æ, ø, å på tastaturet er der ihvert fald ikke.

HTC Magic fra HTC (unbranded) er sendt ud på markedet i hele Norden og Europa med samme firmware og det er ens for os alle - måske kommer der en opdatering med en DK oversættelse, men jeg tror det ikke.

Der kommer med ret stor sikkerhed fuld dansk sprog på den, samt andre nordiske sprog, ellers har de dødsdømt android i norden som mainstream telefon software, men tror derimod ikke det kommer til at ske lige nu og her da der er andre og vigtigere ting der skal fixes i softwaren først

zzup
Thu Jun 11, 2009, 19:00
Når jeg bruger phonepad og Compact Qwerty har jeg OVERHOVEDET ikke mulighed for at vælge æøå.. hmm :( er det også sådan ved jer?