PDA

Vis fuld Version : Problemer med Scandinavian Keyboard

arnmagn
Sat Jun 06, 2009, 17:41
Har lige investeret i en HTC Magic og ville meget gerne anvende det danske keyboard layout som er en del af programmet "Scandinavian Keyboard".

Det installerer umiddelbart fint, men når jeg går ind i Market og trykker på "Open", får jeg en melding om at programmet ikke kan startes.

Jeg har ændret indstillingerne i Settings > Locale & Text > Scandinavian Keyboard (har valgt Danish, men har også prøvet Norwegian og Swedish), og Keyboardet er også aktiveret Settings > Locale & Text.

Desværre har alt dette ingen effekt -- det er fortsat det engelske keyboard der bliver ved med at dukke op :-(

Er der nogen herinde der har fået det til at virke på en Magic eller blot har en ide til en løsning?

De bedste hilsner

arnmagn

DarkFox
Sat Jun 06, 2009, 18:18
Du skal lave et long-press* på et tekstfelt, så får du en menu op hvor du bl.a. kan vælge input method.

* Hold fingeren nede i ca. 5 sekunder.

arnmagn
Sat Jun 06, 2009, 18:52
Mange tak for dit hurtige svar, men desværre var det ingen succes. Da jeg ændrede til Scandiavian Keyboard på den måde, som du beskrev, fik jeg følgende fejlmeddelse:

"The application Scandinavian keyboard (process com.android.inputmethod.norwegian) has stopped unexpectedly. Please try again"

Derefter må jeg vælge Force close

DarkFox
Sat Jun 06, 2009, 18:57
Mange tak for dit hurtige svar, men desværre var det ingen succes. Da jeg ændrede til Scandiavian Keyboard på den måde, som du beskrev, fik jeg følgende fejlmeddelse:

"The application Scandinavian keyboard (process com.android.inputmethod.norwegian) has stopped unexpectedly. Please try again"

Derefter må jeg vælge Force close

Prøv at afinstaller det og installer det igen, nogen gange virker det ikke første gang.

arnmagn
Sat Jun 06, 2009, 20:11
hmm, desværre hjalp dette heller ikke noget. Jeg bør nok prøve at skrive til udvikleren.

DarkFox
Sat Jun 06, 2009, 20:16
Underligt.. har selv prøvet keyboardet på min G1 uden problemer. Det kan være at udvikleren ikke har testet det på magic.

Joost
Sat Jun 06, 2009, 21:09
Virker ikke på Magic...

stangspringer
Sun Jun 07, 2009, 18:47
Det virker hos mig. Har rootet og kører installeret Google ION rom. Virkede heller ikke for mig på tidligere roms.

Udvikleren af Scaninavian Keyboard vil gerne have en ordliste på dansk, så han kan lave en dansk ordbog, der findes pt. kun norsk og svensk. Er der nogen, der har en sådan liste?

Dezmo
Thu Jun 11, 2009, 17:34
Jeg får også svaret:

arnmagn
Sun Jun 14, 2009, 15:49
Jeg har skrevet til udvikleren, og han vil nu gå igang med at kigge på problemet som skyldes at telefonerne fra 3 har HTCs modificerede keyboard og ikke det originale Android keyboard.

Da jeg kunne forestille mig at mange sikkert sætter pris på hans arbejde, foreslog jeg ham at lave en donationsknap på hjemmesiden, og det har han nu gjort. I finder den på

http://code.google.com/p/scandinavian-keyboard/

Jeg har selv doneret en smule til ham og vil opfordre andre der har mulighed for det, til at gøre det samme, om ikke andet så for at vise at man sætter pris på den tid han bruger på projektet.

arnmagn
Wed Jun 17, 2009, 6:30
Så virker Scandinavian Keyboard på Magic!

Har selv testet den nye version med dansk ordliste der er tilgængelig på Android Market. Eneste minus er at ordbogen godt kunne være bedre (større), hvilket forhåbentlig kan rettes i en kommende opdatering.

bicdude
Wed Jun 17, 2009, 7:45
Testet og godkendt - meget god løsning :-P

Djjan
Wed Jun 17, 2009, 8:41
Det spiller bare! Nu mangler der bare et T9 tastatur.

androidbruger
Wed Jun 17, 2009, 9:01
Det er gået stærkt med at få det lavet. Android Market ftw!!

Trin-for-trin guide til at installere dansk tastatur:
http://androidbruger.blogspot.com/2009/06/dansk-tastatur-til-magic-virker-guide.html

K3yMaster
Wed Jun 17, 2009, 12:03
Jeg har installeret scandinavian keyboard og tingene fungerer på den danske side, men nu skriver jeg tit sms/emails på engelsk, og hvis jeg skifter dictionary til engelsk, så ser det ud som om ordbogen mangler.

Andre der er stødt på dette issue?

casper.bang
Wed Jun 17, 2009, 15:39
Jeg har skrevet til udvikleren, og han vil nu gå igang med at kigge på problemet som skyldes at telefonerne fra 3 har HTCs modificerede keyboard og ikke det originale Android keyboard.

Da jeg kunne forestille mig at mange sikkert sætter pris på hans arbejde, foreslog jeg ham at lave en donationsknap på hjemmesiden, og det har han nu gjort. I finder den på

http://code.google.com/p/scandinavian-keyboard/

Jeg har selv doneret en smule til ham og vil opfordre andre der har mulighed for det, til at gøre det samme, om ikke andet så for at vise at man sætter pris på den tid han bruger på projektet.

Cool. Bedre demonstration af fordelen ved Android og dets åbenhed skal man vist lede længe efter. 6$ doneret.